Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe sta/stond jij in je zwangerschap?

+13
Aimee
Printje
PiP
Teddyaapje
mickey
SarahKey
M@niek
Lejow
joyce0606
pitbullgup
Thunder
PapillonRose
Jazzlyn
17 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe sta/stond jij in je zwangerschap? - Pagina 3 Empty Re: Hoe sta/stond jij in je zwangerschap?

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 0:30

Susan schreef:Ja, de kerstvakantie valt laat dit jaar. Op zich wel lekker als je na Oud en Nieuw nog een paar dagen hebt, dan is er tenminste al een stuk januari om als de vakantie afgelopen is.

Dat scheelt echt, vorig jaar hadden we de kerstvakantie al vroeg. Dat is technisch gezien niet handig, want de sint gaat de school uit, de kerstversiering wordt tegen de muur gekwakt en 2 weken later moest alles er al af, zelfde als met kerstknutsels, die werden er echt tussendoor geprakt. Nu heb je ook voor kerst rustig de tijd.
Maar de periode die er nu aan komt vind ik wel de drukste en meest hectische altijd..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe sta/stond jij in je zwangerschap? - Pagina 3 Empty Re: Hoe sta/stond jij in je zwangerschap?

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:30

Bij ons was de kerstvakantie vorig jaar nog vroeg, dus hier was het meteen na Oud en Nieuw al afgelopen. Bah, en ik vind januari en februari zulke vervelende maanden. Ik zou nog een keer met mijn moeder en de kinderen naar de zon, ik hoop dat dat in de voorjaarsvakantie kan (al denk ik van niet aangezien de meeste bestemmingen dan nog niet zo warm zijn).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:31

Ik stond heel negatief in mijn zwangerschap. Ik voelde me al snel hoogbejaard en kon maar moeilijk accepteren dat ik zo dik was geworden. Een dikke buik prima, maar ik werd overal dik.
+ dat de thuissituatie gewoon een negatief gevoel mee bracht. Volgende zwangerschap wil ik toch wat meer genieten.. Cool

Gast
Gast

Bericht  Printje di 18 okt 2011 - 0:32

Ow onze school, volgens mij zelfs de hele regio, heeft vorig jaar pas kerstvakantie gekregen op 23 december. Daardoor gingen we dus ook pas later in januari naar school.

Lejow; ik vind dat ieder jaar hetzelfde, sinterklaas is nog niet weg of de kerstboom staat alweer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:33

Lejow schreef:
Susan schreef:Ja, de kerstvakantie valt laat dit jaar. Op zich wel lekker als je na Oud en Nieuw nog een paar dagen hebt, dan is er tenminste al een stuk januari om als de vakantie afgelopen is.

Dat scheelt echt, vorig jaar hadden we de kerstvakantie al vroeg. Dat is technisch gezien niet handig, want de sint gaat de school uit, de kerstversiering wordt tegen de muur gekwakt en 2 weken later moest alles er al af, zelfde als met kerstknutsels, die werden er echt tussendoor geprakt. Nu heb je ook voor kerst rustig de tijd.
Maar de periode die er nu aan komt vind ik wel de drukste en meest hectische altijd..

Wel gezellig. Ik ben zo benieuwd of Ezra en Yrsa nu eindelijk allebei iets van Sinterklaas mee gaan krijgen. Bij Ezra wordt er op school iets aan gedaan en bij Yrsa op de peuterspeelzaal. Ter voorbereiding heb ik vast een blok kleurplaten over Sinterklaas gekocht en een boekje. Misschien is zo'n setje Playmobil van Sinterklaas ook wel iets voor Ezra.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:34

Printje schreef:
Lejow; ik vind dat ieder jaar hetzelfde, sinterklaas is nog niet weg of de kerstboom staat alweer.

Ja, maar ja, anders heb je op school nauwelijks de tijd om er iets aan te doen, je gaat 'm ook niet voor twee dagen opzetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 18 okt 2011 - 0:40

Susan schreef:
Printje schreef:

Ja, maar ja, anders heb je op school nauwelijks de tijd om er iets aan te doen, je gaat 'm ook niet voor twee dagen opzetten.

Klopt maar het blijft voor kleuters raar.

Ik las net over dat je iets wilde kopen van PLaymobil van Sinterklaas, je hebt daar ook een hele leuke kerststal van. Grote favoriet in de klas.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:49

Gaaf! Wij hebben een kerststal van Little People, die is ook heel leuk.

Ezra is nu sowieso gek op Playmobil dus ik denk wel dat het aanslaat. Bij een kerststal vind ik het alleen zo jammer dat je die maar een paar weken per jaar neerzet. Dat is bij die setjes van Sinterklaas natuurlijk ook wel, maar die wil ik dan gebruiken om hem voor te bereiden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 18 okt 2011 - 0:55

Susan schreef:Gaaf! Wij hebben een kerststal van Little People, die is ook heel leuk.

Ezra is nu sowieso gek op Playmobil dus ik denk wel dat het aanslaat. Bij een kerststal vind ik het alleen zo jammer dat je die maar een paar weken per jaar neerzet. Dat is bij die setjes van Sinterklaas natuurlijk ook wel, maar die wil ik dan gebruiken om hem voor te bereiden.

Ja het is inderdaad maar van korte duur, maar ik dacht zal het je even zeggen want hij is echt erg leuk. De kinderen spelen graag met baby Jovis, zo noemde een kindje het vorig jaar iedere keer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 0:57

Bij ons geen kerststal, openbare school!
Wel jammer, want ook met knutselen kan je daar zooooveel leuks mee!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 18 okt 2011 - 0:59

Lejow schreef:Bij ons geen kerststal, openbare school!

En 'mag' dat dan niet? Ik heb ook op een openbare school gewerkt maar daar had ik wel gewoon een kerststal, al legde ik dan minder nadruk op het verhaal erachter uiteraard.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 1:01

Printje schreef:

En 'mag' dat dan niet? Ik heb ook op een openbare school gewerkt maar daar had ik wel gewoon een kerststal, al legde ik dan minder nadruk op het verhaal erachter uiteraard.

Denk dat er niet veel ouders om staan te springen.. Heb vorig jaar wel eens gevraagd of iemand weet wat er nou eigenlijk gebeurd met kerstmis. Geen een die verder kwam dan de kerstman.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 18 okt 2011 - 1:03

Lejow schreef:
Printje schreef:

Denk dat er niet veel ouders om staan te springen.. Heb vorig jaar wel eens gevraagd of iemand weet wat er nou eigenlijk gebeurd met kerstmis. Geen een die verder kwam dan de kerstman.
hahaha ik vraag dat ook ieder jaar, soms komen er hilarische dingen uit.
Heb het hier vorig jaar ook geschreven maar er zei een kindje, jezus zit eigenlijk door heel je lijf. Waarop een ander zegt ow net zoiets als een ziekte of een virus whahahaha.

De meeste kinderen hier hebben ook geen idee trouwens, ze weten over een baby en dat hij later mensen ging helpen.

Alhoewel ik zelf niet katholiek ben heb ik altijd een hele show eromheen om het verhaal te vertellen. Ik maak het allemaal wat mooier/spannender waarom een keer een kindje zei; nou juf volgens mij klopt jouw verhaal niet precies hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  joyce0606 di 18 okt 2011 - 1:05

Lejow schreef:
Printje schreef:

ik heb ook op een openbare school gezeten, daar deden wij wel altijd aan kerst en pasen (zelfs nog optoch met palm palm pasen, haha) maar ik denk de gedachte erachter beetje links is blijven liggen, hoewel we wisten dat jesus geboren was en maria en jozef..maar niet het fijne. ik vond het altijd wel heeel gezellig.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  *Lookie* di 18 okt 2011 - 6:47

Ik heb verschillende kwaaltjes gehad: misselijkheid tot 16 weken, daarna juist weer bekkenklachten, maagzuur, minder goed slapen..

De misselijkheid vond ik het vervelendste, dat zorgde er soms voor dat het moeilijk was om te genieten van de zwangerschap. Als het even wat minder was lukte dat wel hoor. Tijdens de misselijkheid ben ik eenmaal 2 dagen thuis gebleven, verder nooit thuisgebleven vanwege klachten. Gelukkig was het nooit zo erg dat het nodig was.

Maar bij de klachten die ik nu heb -waar heel goed mee te leven is- klaag ik niet, en geniet ik volop van de zwangerschap!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania di 18 okt 2011 - 7:08

Laurientje85 schreef:Ik ben ook absoluut niet kinderachtig en t type gaat maar door...

Ik heb nu al vanaf een week of acht heel veel bekkenpijn maar toch ga ik maar door op t werk (werk in de zorg).. En dat is eigenlijk niet verstandig.. Dat weet ik wel maar zeg toch steeds tegen mezelf je bent nog maar 15 weken bla bla bla.. Maar eenmaal thuis op de bank kan ik wel janken van de pijn.. Neutral

Hier precies hetzelfde, werk in de zorg en vanaf een week of 9 bekkenpijn. Ik heb ervoor 'gekozen' om wel thuis te blijven. Nou kan ik ook echt niet veel langer dan 10/15 minuten lopen zonder zoveel pijn te hebben dat ik niet veel meer kan. Maar ik heb mijn vorige zwangerschap wel geleerd om naar mijn lichaam te luisteren.
Toen had ik harde buiken die niet snel genoeg wegtrokken. Iets minder gaan werken, maar ik vond het moeilijk om rustig aan te doen. Uiteindelijk is na een zware zwangerschap en ziekenhuisopname mijn zoontje een maand te vroeg geboren. ik vind het heel vervelend voor mijn collega's maar mijn kindje (en mijn lichaam) gaan nu echt even voor. Al heeft het me wel een paar weken gekost om te accepteren dat ik echt niet meer ga werken deze zwangerschap.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 7:11

Je hebt helemaal gelijk Tania! Ik moet ook echt binnenkort meer mijn grenzen aangeven!

Gast
Gast

Bericht  PiP di 18 okt 2011 - 7:49

Maar wanneer is binnenkort dan Laurientje?

Mijn bazin had liever dat ik 75% werkte ipv dat ik helemaal niet meer kon werken.
Ik was zo moe dat ik jankend thuis kwam en een keer bijna een (scherpe)bocht uitvloog, ik had gewoon de kracht niet meer in mijn armen van vermoeidheid.
Toen het opgegeven moment wel weer beter ging(28 weken) gaf ik aan dat ik wel weer wou proberen om 40 uur te gaan werken, maar dat wou ze niet. Ze wou dat ik mijn rust nam (ik ging dan 2 uur eerder weg zodat ik even kon slapen) en dat ik tot 34 weken door kon werken. En niet dat ik toch weer veel harde buiken etc zou krijgen en ineens thuis moest blijven.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Darius di 18 okt 2011 - 8:17

Susan schreef:Bij ons was de kerstvakantie vorig jaar nog vroeg, dus hier was het meteen na Oud en Nieuw al afgelopen. Bah, en ik vind januari en februari zulke vervelende maanden. Ik zou nog een keer met mijn moeder en de kinderen naar de zon, ik hoop dat dat in de voorjaarsvakantie kan (al denk ik van niet aangezien de meeste bestemmingen dan nog niet zo warm zijn).

Ik ben in 2006 van 18 t/m 25 februari een weekje naar Egypte geweest, Hurghada, en het was heerlijk weer. Gewoon lekker korte broek en hemdje, en lekker in bikini in de zon. Zelfs 1 dag gehad dat het in de zon te warm was. Heerlijk! (en dan bij terugkomst in de sneeuw vanuit Schiphol naar huis rijden)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:50

PiP schreef:Maar wanneer is binnenkort dan Laurientje?

Mijn bazin had liever dat ik 75% werkte ipv dat ik helemaal niet meer kon werken.
Ik was zo moe dat ik jankend thuis kwam en een keer bijna een (scherpe)bocht uitvloog, ik had gewoon de kracht niet meer in mijn armen van vermoeidheid.
Toen het opgegeven moment wel weer beter ging(28 weken) gaf ik aan dat ik wel weer wou proberen om 40 uur te gaan werken, maar dat wou ze niet. Ze wou dat ik mijn rust nam (ik ging dan 2 uur eerder weg zodat ik even kon slapen) en dat ik tot 34 weken door kon werken. En niet dat ik toch weer veel harde buiken etc zou krijgen en ineens thuis moest blijven.

Eh ja... Dat moet dan morgen maar gelijk zijn ja.. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 8:52

Darius schreef:
Susan schreef:Bij ons was de kerstvakantie vorig jaar nog vroeg, dus hier was het meteen na Oud en Nieuw al afgelopen. Bah, en ik vind januari en februari zulke vervelende maanden. Ik zou nog een keer met mijn moeder en de kinderen naar de zon, ik hoop dat dat in de voorjaarsvakantie kan (al denk ik van niet aangezien de meeste bestemmingen dan nog niet zo warm zijn).

Ik ben in 2006 van 18 t/m 25 februari een weekje naar Egypte geweest, Hurghada, en het was heerlijk weer. Gewoon lekker korte broek en hemdje, en lekker in bikini in de zon. Zelfs 1 dag gehad dat het in de zon te warm was. Heerlijk! (en dan bij terugkomst in de sneeuw vanuit Schiphol naar huis rijden)

Het klinkt echt ongelofelijk duf, maar ik vind Egypte een beetje eng om met kleine kinderen naartoe te gaan. Ik zou heel graag naar Menorca willen, maar ik denk dat het daar nog te koud is in februari, helaas.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania di 18 okt 2011 - 9:06

Laurientje85 schreef:
PiP schreef:Maar wanneer is binnenkort dan Laurientje?

Eh ja... Dat moet dan morgen maar gelijk zijn ja.. Embarassed

Als je nou echt niet helemaal wil stoppen (ik weet ook niet hoe erg je klachten zijn), kun je misschien ook halve dagen gaan werken, lichter werk gaan doen, administratief werk gaan doen of boventallig gaan werken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 9:33

Ik ben deze en mijn eerste zwangerschap heel erg misselijk geweest. In de eerste zwangerschap ben ik er minder om gaan werken, deze zwangerschap niet, maar ik heb het wel rustig aan gedaan op mijn werk. Ik moest meer overgeven wanneer ik me ingespannen had.

Verder heb ik nu wel wat kwaaltjes, maar niets noemenswaardigs.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:53

Ik ben totaal niet misselijk geweest tijdens de zwangerschap. Echt nog geen seconden ! Wel had ik ontzettend last van m'n bekken en kon bijna niet meer lopen, zitten, liggen en zat met 23 weken volledig in de ziektewet. De eerste 12 weken was ik ook extreem moe en had ik veel last van hoofdpijn. Normaal ga ik dan gewoon door maar mijn zwangerschap vond ik op dat moment het aller belangrijkste en deed wat mij het beste leek. Ik probeerde zo min mogelijk extra te werken en thuis lag ik vaak in bed of op de bank. Vooral tot de 12 weken

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: