Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitzet vragen

+6
Parisienne
PapillonRose
Liadan
Coccinelle
loesje
Fearie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Uitzet vragen

Bericht  Fearie za 23 apr 2011 - 6:39

Ik ben ondertussen bezig om stukje bij beetje mijn babyuitzet bij elkaar te sparen en vroeg me een aantal dingen af.

- Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden?
- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser?
- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)?
- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden?
- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat?
- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig?

Graag hoor ik wat jullie vinden wat wel of niet nodig is en wat je misschien nooit of juist wel hebt gebruikt smile


Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 6:43

- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)? Ik hou de lijst uit het tweelingenboek aan, daar staat ie niet op.
Misschien voor de hoeveelheid water bij evt FV?


- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden? Alleen als je katoenen luiers gaat gebruiken denk ik, pampers hoef je niet vast te spelden .

Ik heb het Flexibath en een tummytub. Badjes zelf gekocht, tummy zit in mijn kraampakket, maar die heb ik nog niet binnen.


Laatst aangepast door ProudMama op za 23 apr 2011 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  loesje za 23 apr 2011 - 6:43


- Is een flesverwarmer echt nodig? nee vind ik niet nodig
- Magnetronsteralisator nodig?ja vond ik erg handig de eerste maanden nu gaat het flesje gewoon in de vaatwasser
- Waarvoor is de maatkan met deksel? geen idee
- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden? nee
- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat? ja maar je gaat vast een keer weg en dan is het erg handig of voor bij de oppas erg handig.
- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig? ik heb ze nooit gebruikt mijn zoontje gaat in badje of onder de douche
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 6:44

- Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden? Nee, wij hebben `m nooit gebruikt. Als je perse wil mag je `m voor weinig van me overnemen.
- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser? Niet nodig, ze mogen inderdaad in de vaatwasser.
- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)? Geen idee? Vroeger gebruikte ze een maatkan om voeding vooraf klaar te maken maar dat raden ze tegenwoordig af.
- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden? Nee, ik heb wel veligheidsspelden gekocht voor je weet maar nooit maar ik heb ze nog nooit gebruikt. De rest ook niet.
- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat? Klopt, Wij hebben `m ook pas later aangeschaft. In het begin sliep ze gewoon in de kinderwagenbak als we weg gingen.
- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig? Wij hebben geen van beide gebruikt. De eerste twee weken ging ze in badje en daarna vaak mee onder de douche.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Coccinelle za 23 apr 2011 - 6:46

Het enige wat ik gebruik van je lijstje is een flessenwarmer, om flesjes met borstvoeding in op te warmen. Ik kan niet zonder.
Nu hebben we ook een campingbedje, voorheen sliep ze in de bak van de wandelwagen of in de draagdoek als we weggingen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Liadan za 23 apr 2011 - 6:59

- Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden? Om borstvoeding in op te warmen is het wel aan te raden, maar ik zou 'm pas kopen als je 'm nodig hebt. Als je flesvoeding gaat geven dan zou ik gewoon de magnetron gebruiken.
- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser? Ik had er wel 1 maar wij hebben geen afwasmachine, ik deed mijn kolfspullen er altijd in.
- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)? Geen idee, die hebben we niet en ook niet nodig gehad.
- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden? Volgens mij is dat alleen handig als je wasbare luiers gaat gebruiken.
- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat? Ja, die hebben wij ook pas veel later aangeschaft.
- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig? Een tummytub hadden wij wel gekocht en veel gebruikt de eerste weken. Een aquasit weet ik niet wat het is, is dat zo'n zitje waar ze op kunnen liggen? Die hebben wij ook en veel gebruikt toen ze wat ouder was. Dan zat ze daarop in haar badje bij mijn voeten, terwijl ik onder de douche stond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  PapillonRose za 23 apr 2011 - 7:04

- Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden?
Ik gebruik geen flessenwarmer. Thuis heb ik die sowieso niet nodig omdat ik het water in de magnetron kan warm maken. Als ik ergens naartoe ga is daar of ook een magnetron (bijvoorbeeld bij mijn moeder) of ik neem heet water mee in zo'n transporttasje wat het warm houdt.

- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser?
Ik heb geen vaatwasser, dus heb sowieso een magnetronsterilisator genomen. Flesjes mogen in de vaatwasser, maar in het begin moeten ze dacht ik alsnog af en toe in de sterilisator of uitgekookt worden. Ik zou in elk geval niet meer zonder mijn sterilisator kunnen, vind het een ideaal ding! Alles gaat erin, flesjes, spenen, bepaalde potjes voor de hapjes die erin mogen.

- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)?
Ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb 'm in elk geval niet.

- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden?
Dit heb ik allemaal niet aangeschaft en ook niet gemist.

- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat?
Ja, dat denk ik wel. Mijn ouders hadden er toevallig nog 1 dus heb hem nog niet hoeven kopen, maar tot nu toe heb ik hem ook nog niet nodig gehad. En in het begin sliep ze in de wagenbak als ik bijvoorbeeld ergens op visite ging.

- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig?
Of het echt nodig is weet ik niet.. Handig is het wel! Ik heb een tummytub en een ligstoeltje voor in bad (in ons geval gebruikík 'm onder de douche). Ben er zeer over te spreken, over allebei.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 9:17

Fearie schreef:Ik ben ondertussen bezig om stukje bij beetje mijn babyuitzet bij elkaar te sparen en vroeg me een aantal dingen af.

- Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden?
Wij hebben geen flesverwarmer, ook niet nodig gehad. Borstvoeding is altijd in de magnetron opgewarmd. Wel in delen, om warme plekken en daarmee voedingswaardeverlies te voorkomen.|
- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser?
wel handig, maar niet onmisbaar. Flesjes kunnen ook in een pan water uitgekookt worden. Vaatwasser zou ik niet doen, etensresten willen dan nog wel eens achter blijven.
- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)?
Geen idee, nooit gebruikt.
- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden?
Allemaal niet nodig, zelfs als je wasbare luiers gaat gebruiken heb je dat niet nodig.
- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat?
campingbedje is op den duur wel handig, maar in het begin kun je bijv. ook de kinderwagenbak gebruiken.
- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig?
is niet onmisbaar, maar met name een tummytub is wel handig. Als je een gewoon badje hebt, is een tummytub niet per se nodig. Aquasit hebben wij nooit gehad, maar wel leuk en handig om te hebben.

Graag hoor ik wat jullie vinden wat wel of niet nodig is en wat je misschien nooit of juist wel hebt gebruikt smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Parisienne za 23 apr 2011 - 9:45

Ik had van dat lijstje alleen:

- campingbedje ... handig voor later, dus nog niet per se in het begin nodig
- tummytub ... had hem te leen en vond het leuk om N. daar een keer in te doen, maar vond een badje fijner om te gebruiken. Zou hem zelf niet (meer) kopen
- magnetronsterilisator - ik vind dit ding wel handig! Heb hem gekregen en vond het eerst een beetje onnodig.. je kan ook in een pan flesjes uitkoken/steriliseren. Aangezien ik aardig wat flessen heb vind ik dit ding nu wel ideaal! De spenen kook ik uit in een klein pannetje en de rest doe ik in de magnetronsterilisator

Een flessenwarmer vond ik ook niet nodig, ik gebruik de magentron.. net zo makkelijk naar mijn mening! De rest heb ik nooit aangeschaft of gebruikt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Fearie za 23 apr 2011 - 10:09

Bedankt voor alle reacties. Weet nu zeker dat ik een aantal zaken niet meteen nodig zal hebben en dus ook niet aan hoef te schaffen.
De flesverwarmer en magnetronsterilisator komen er toch wel denk ik. De andere spullen twijfelde ik al erg over of het wel (meteen) nodig zou zijn, nu geen twijfels meer smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Parisienne za 23 apr 2011 - 10:14

Wat overigens fijn is van een flessenwarmer is dat het op elektriciteit werkt. Daar heb ik v/d week het voordeel van meegemaakt. Ik was op visite bij mijn oom en tante + kinderen op een camping hier in NL. Ik had voor N. 's avonds een potje groente die ik op moest warmen, maar ze hadden daar uiteraard geen magnetron in de caravan. Ze hadden nog wel een flessenwarmer staan, welke zij tot een jaar geleden altijd in de caravan gebruikt hadden voor hun dochtertje. Daar heb ik niet alleen N.'s flesjes in op kunnen warmen maar ook haar potje groente. Ideaal! Ook erg handig dus als je ergens heen gaat waarvan je niet zeker weet of er een magnetron is, bijvoorbeeld naar een camping o.i.d.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Fearie za 23 apr 2011 - 10:20

Das wel handig ja. Ik zag er ook al een voorbij komen die je in de auto kunt gebruiken, maar dat lijkt me meer handig als je op vakantie gaat of gewoon lang in de auto moet zitten toch?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 21:28

Fearie schreef:Das wel handig ja. Ik zag er ook al een voorbij komen die je in de auto kunt gebruiken, maar dat lijkt me meer handig als je op vakantie gaat of gewoon lang in de auto moet zitten toch?

als je een flessenwarmer koopt, dan zou ik er eentje kopen die je ook in de auto kunt gebruiken. Wij nemen regelmatig een flesje kokend heet water en een flesje koud water mee om te kunnen mengen, maar dat is altijd een geknoei, dan is een flessenwarmer wel net zo makkelijk! Wij hebben het toch vaker bij de hand dan in de eerste instantie gedacht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Flip Fluitketel za 23 apr 2011 - 23:26

Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden? Hier hebben we er geen 1 aangeschaft.
- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser? Wij deden altijd alles uitkoken in gewone pannen. En nu doen we ze al een tijdje in de vaatwasser.

- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)? Misschien water voor FV af te meten....

- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden? 2delige waskom wel aangeschaft maar nooit gebruikt. Verder van het genoemde niet aangeschaft.

- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat? Ze heeft hier in het begin gewoon in de reiswieg geslapen. Wij hebben later een campingbedje aangeschaft.

- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig? Hier ging ze de eerste weken in het badje of mee in het grote bad of onder de douche. Nu gebruiken we het zitje dat we bij het badje gekocht hebben voor in het grote bad en douche ik haar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Novalee zo 24 apr 2011 - 5:51

- Is een flesverwarmer echt nodig? Welk merk is aan te raden? Ik wil borstvoeding geven dus wij hebben er geen nodig. Maar ik denk dat ik er sowieso geen zou kopen, de magnetron werkt ook prima.

- Magnetronsteralisator nodig? Kunnen de flesjes niet in de vaatwasser? Deze hebben we dus ook niet gekocht, maar ik zou denk ik de flessen gewoon in de vaatwasser doen, of eventueel uitkoken.

- Waarvoor is de maatkan met deksel (staat op de Prenatal lijst)? Net als de anderen geen idee. De mevrouw van MVM zei wel dat er in je kraampakket een kan moet zitten die je na de bevalling gebruikt om te spoelen tijdens of na het plassen. Maar dat zou ze deksel niet verklaren.

- Heb je zaken nodig zoals een wattenpot, een 2-delige waskom, luiermand en luierspelden? Wattenpot en luierspelden hebben wij niet. De tweedelige waskom zat toevallig in het badsetje, net als de luieremmer, het eerste hadden wij niet zelf gekocht, het tweede denk ik wel. Al zullen de poepluiers toch meteen in de container verdwijnen.

- Campingbedje, dat is toch pas nodig als je daadwerkelijk een keer weggaat? Wij hebben er nu nog geen gekocht, maar we willen er wel een. Voor als je bij iemand op visite gaat ofzo en daar lang blijft. Ik denk dat we er gewoon een kopen van de Kruidvat, daar zijn ze regelmatig in de aanbieding.

- Een tummytub en een aquasit? Nodig of gewoon handig? Wij hebben, na lang wikken en wegen, een gewoon badje gekocht. Je leest over beiden positieve verhalen (een gewoon badje en de tummytub), en ik denk dat het uiteindelijk van je kindje en jezelf afhangt wat je fijner vindt. We hebben wel een aquasit gekocht, gewoon omdat me dat praktisch lijkt, dan hoef je de kleine niet steeds vast te houden. Maar het is niet noodzakelijk.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Filoria zo 24 apr 2011 - 23:30

Van dat hele lijstje heb ik NIKS nodig gehad haha Very Happy

Op de plekken waar Tomas logeert hebben ze al een campingbedje. Ik zou er als ik jou was pas een kopen als je zeker weet dat je 'm nodig gaat hebben.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Darius ma 25 apr 2011 - 3:23

maatkan met deksel: volgens mij heb ik een keer gehoord dat je hiermee kunt spoelen bij de toiletgang na de bevalling. Dat klinkt raar he, maar het is volgens mij echt zo!

Even hierop inhakend: in het ziekenhuis kreeg ik een soort sportbidon met een rietje eruit, dan kun je daarin knijpen en tegelijk richten. Geeft minder gekledder dan zo'n maatkan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Liadan ma 25 apr 2011 - 4:19

Ik heb na mijn bevalling ook gespoeld met een maatbeker als ik naar de wc ging, dat ging heel makkelijk en zonder geknoei. Maar zo'n flesje als jij zegt lijkt me ook wel handig darius, misschien krijg ik dat deze keer in het ziekenhuis ook.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Darius ma 25 apr 2011 - 5:07

Moet jij nu in het ziekenhuis bevallen Liadan?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Liadan ma 25 apr 2011 - 5:17

Darius schreef:Moet jij nu in het ziekenhuis bevallen Liadan?
Ja helaas wel, kindje draait nog veel (ligt meestal dwars of goed), dus sta nu onder controle bij de gynaecoloog.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitzet vragen Empty Re: Uitzet vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum