Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gekregen kleding.

+17
*Lookie*
Woezies
Makamba
ekjir@M
Teddyaapje
PapillonRose
Lindsya
Fiwen
chipa
sheila123
meisjesmama
Susan
Tania
Sjonno
Blair
CareBear
snoezel
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  *Lookie* di 28 dec 2010 - 9:49

Bij kraamcadeautje: 1 of 2x aantrekken (als je naar de mensen toe gaat van wie je het hebt gekregen Very Happy ) en verder niet meer. En daarna weggeven aan iemand die het wel leuke kleertjes vindt, of in de kledingzak.

In jouw geval Coco zou ik het wel zeggen denk ik, al moet ik ook toegeven dat ik er ook niet zo'n held in ben omdat je toch niemand wil kwetsen. Maar uiteindelijk denk ik dat ze het fijner vinden dat je eerlijk zegt dat je die kleding niet leuk vind, en dat ze blij zijn dat ze je iets cadeau kunnen doen wat je écht leuk vindt. Tenminste, zo zou ik zelf wel denken als ik degene was die jouw die kleding geeft.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 10:06

T erge is, ik reageer altijd al niet al te enthousiast, zodat ze niet denken dat ik het fantastisch vind, maar bedank gewoon vriendelijk. Maar mijn man doet alsof hij het echt prachtig vind. Vind dan ook dat hij het maar moet zeggen als we dat besluiten. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 0:18

Ik zou nooit zeggen dat ik het niet leuk vind. S. heeft ook best veel kleertje gekregen van de kraamvisite en er
zitten ook een paar dingen bij (niet veel) die ik echt niet leuk vind. Ik heb tot nu toe alle kleertjes een keer
bij hem aangedaan. En bij de kleertjes die ik niet mooi vond heb ik alleen bij S. aangedaan als diegene van wie
hij de kleertje had gekregen op visite kwam oid. Heel slecht van me ik weet het haha



Laatst aangepast door Razz_ op wo 29 dec 2010 - 0:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Susan wo 29 dec 2010 - 0:22

Razz_ schreef:En bij de kleertjes die ik niet mooi vond hem ik alleen bij S. aangedaan als diegene van wie
hij de kleertje had gekregen op visite kwam oid. Heel slecht van me ik weet het haha


Ik denk dat echt niemand 's morgens kleertjes uit de kast pakt die hij of zij eigenlijk niet mooi vindt als de gever daarvan die dag helemaal niet in beeld is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Parisienne wo 29 dec 2010 - 0:56

Ik zeg er ook niks van, dat durf ik gewoonweg niet. Ik heb ook heel veel kleertjes gekregen voor N. waarvan ik een aantal dingen echt niet mooi vond. Ik doe dan vaak wel alsof ik het leuk vind en berg het vervolgens op. Ik doe kleding die ik niet mooi vind ook echt niet aan bij N.

Ik heb pas maatje 50/56 gewassen, uitgezocht en in een doos gedaan. De dingen die ik niet mooi vind/vond of die ik niet meer wil hebben geef ik aan de voedselbank (mijn tante werkt daarvoor, dus geef het aan haar). Ik ben het op die manier kwijt en maak er anderen blij mee. Er zaten ook heel veel nieuwe kleertjes tussen, nog nooit gewassen en nooit gedragen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  bella wo 29 dec 2010 - 1:11

Mijn schoonouders hebben ook en totaal andere smaak wat kleding betreft.
Ik krijg de bon er altijd bij, en kan het dus ruilen voor iets anders.
Kleren voor jongens gaat ze inmiddels beter af.
Voor de tweede heb ik de kraamvisite ook veel al om speelgoed gevraagd,
zelf kleren kopen is namelijk ook leuk. smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:42

Zeggen dat ik kleren niet mooi vind, doe ik niet, dat vind ik echt heel ondankbaar. Ik probeer de kleding toch te combineren met iets leuks, net zoals Susan. Anders berg ik het op en geef het later aan iemand anders die het wel mooi vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:51

Coco schreef:Die je niet mooi vind.
Wat doe jij ermee?
Geef je het aan dat je het niet mooi vind? Niet jouw smaak is?

Wij krijgen namelijk best veel kleding, afkomstig van C&A, maar persoonlijk vind ik die kleertjes helemaal niet mooi. En vind het dus ook zonde, maar vind het ook zo ondankbaar om er wat van te zeggen.


Is echt alles lelijk wat je kindjes krijgen? Like spuuglelijk? Dat lijkt me namelijk niet. En als dat wel zo is, doe je ze toch thuis aan? En dan naar buiten de mooie kleertjes/kleertjes die je wel erg leuk vindt? Juist nu hebben die ukkies nog geen idee en kan je ze die dingen aantrekken.
Het is namelijk een beetje ondankbaar.. om zoiets te zeggen,dat je ze niet mooi vindt, ik zou juist iets zeggen als, stop maar met kleertjes want het is zo zonde en ze groeien er in een knipoog uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Susan wo 29 dec 2010 - 2:04

Als we binnen zijn wil ik ze eigenlijk ook altijd iets leuks aantrekken. Yrsa had laatst een outfit aan die van Ezra was geweest, het geheel was heel donker en jongensachtig, toen heb ik het vest verruild voor een roze vestje. Gewoon omdat ik dat zelf leuker vind. Ik ga dus binnen ook niet iets aandoen wat ik gekregen heb en niet mooi vind, wie heeft daar nou iets aan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 3:20

Het meeste vind ik echt spuuglelijk ja, ik koop spijkerbroekjes die mijn man ook zou kunnen dragen voor I.sam en ik krijg soort pofbroekjes met een knuffelbeertje erop etc. Ribstof jurkjes voor N.ora. Als er iets is wat ik lelijk vind is dat het wel. Of blousjes met een beertje erop.
Ik ben meer van de Noppies style etc.
Ik hou er gewoon echt niet van. En het is teveel om maar voor een keertje aan te trekken. Ik heb heel veel kleertjes die gewoon echt superleuk zijn en ook te duur om niet te dragen, waarom zou ik ze dan kleren aantrekken die ik niet mooi vind als ze ook genoeg mooie kleding hebben?

Het is wellicht ondankbaar, maar is het niet ondankbaar om voor zoveel geld kleding in de kast te laten liggen? Foto's maak ik voornamelijk thuis en ja, ik heb liever foto's waarbij ik de kleding ook leuk vind.
Het enige wat ik ze wel thuis aantrek is joggingbroekjes en die vind ik ook niet echt lelijk, dus die gebruiken we wel volop. Maar de bijbehorende shirtjes, jasjes etc. niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  bella wo 29 dec 2010 - 4:45

Coco schreef:Het meeste vind ik echt spuuglelijk ja, ik koop spijkerbroekjes die mijn man ook zou kunnen dragen voor I.sam en ik krijg soort pofbroekjes met een knuffelbeertje erop etc. Ribstof jurkjes voor N.ora. Als er iets is wat ik lelijk vind is dat het wel. Of blousjes met een beertje erop.
Ik ben meer van de Noppies style etc.
Ik hou er gewoon echt niet van. En het is teveel om maar voor een keertje aan te trekken. Ik heb heel veel kleertjes die gewoon echt superleuk zijn en ook te duur om niet te dragen, waarom zou ik ze dan kleren aantrekken die ik niet mooi vind als ze ook genoeg mooie kleding hebben?

Het is wellicht ondankbaar, maar is het niet ondankbaar om voor zoveel geld kleding in de kast te laten liggen? Foto's maak ik voornamelijk thuis en ja, ik heb liever foto's waarbij ik de kleding ook leuk vind.
Het enige wat ik ze wel thuis aantrek is joggingbroekjes en die vind ik ook niet echt lelijk, dus die gebruiken we wel volop. Maar de bijbehorende shirtjes, jasjes etc. niet.

Ik doe ze ook thuis in huis mooie kleren aan inderdaad,
ook niks mis mee toch?
Zijn jou kindjes, en als jij wilt dat ze er mooi bij lopen (nou ja, spreekwoordelijk) gewoon lekker doen.
Het is inderdaad zonde van die kleren, dus misschien dat ik er dan toch wat van zou zeggen als het zoveel kleren zijn.
Lijkt me ook wel moeilijk, maar in principe zou je zoiets wel kunnen zeggen toch?
Ik heb het geluk dat mijn moeder begrijpt wat ik mooi vind, die snapt alleen nog niks van maten Very Happy
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 5:46

Coco schreef:Het meeste vind ik echt spuuglelijk ja, ik koop spijkerbroekjes die mijn man ook zou kunnen dragen voor I.sam en ik krijg soort pofbroekjes met een knuffelbeertje erop etc. Ribstof jurkjes voor N.ora. Als er iets is wat ik lelijk vind is dat het wel. Of blousjes met een beertje erop.
Ik ben meer van de Noppies style etc.
Ik hou er gewoon echt niet van. En het is teveel om maar voor een keertje aan te trekken. Ik heb heel veel kleertjes die gewoon echt superleuk zijn en ook te duur om niet te dragen, waarom zou ik ze dan kleren aantrekken die ik niet mooi vind als ze ook genoeg mooie kleding hebben?

Het is wellicht ondankbaar, maar is het niet ondankbaar om voor zoveel geld kleding in de kast te laten liggen? Foto's maak ik voornamelijk thuis en ja, ik heb liever foto's waarbij ik de kleding ook leuk vind.
Het enige wat ik ze wel thuis aantrek is joggingbroekjes en die vind ik ook niet echt lelijk, dus die gebruiken we wel volop. Maar de bijbehorende shirtjes, jasjes etc. niet.

Oke. Dan moet je gewoon tegen de mensen zeggen die je dit soort dingen kado doen, sorry maar ik heb het liever niet. Is idd zonde van hun geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 5:50

Susan schreef:Als we binnen zijn wil ik ze eigenlijk ook altijd iets leuks aantrekken. Yrsa had laatst een outfit aan die van Ezra was geweest, het geheel was heel donker en jongensachtig, toen heb ik het vest verruild voor een roze vestje. Gewoon omdat ik dat zelf leuker vind. Ik ga dus binnen ook niet iets aandoen wat ik gekregen heb en niet mooi vind, wie heeft daar nou iets aan?

Ja, maar ik kon me even geen voorstelling maken van 'spuuglelijke kinderkleding' omdat als ik iets koop voor de kindjes van mijn vriendinnen besterf ik het zowat omdat ik het zo schattig vind en niet echt iets heb gezien dat zo foeilelijk is dat ik het mijn kind niet zou aantrekken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 8:30

ik heb ook wel een paar dingen gekregen die ik echt spuuglelijk vond.

Ik heb ze achter in de kast gelegd en toen mijn kinderen uit die maat gegroeid waren heb ik ze weg gegeven aan een goed doel.

Ik ga ze geen kleding aandoen die ik zelf niet mooi vind.

Je zou anders ook eens kunnen zeggen dat je inmiddels zoveel kleding hebt dat je niet meer weet wanneer je wat moet aandoen ;-)

Ik zou niet zo snel zeggen tegen die mensen dat je het niet mooi vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  ekjir@M wo 29 dec 2010 - 9:02

Kan je bij de volgende keer niet gewoon zeggen "Dat je voorlopig even genoeg kleertjes hebt en het ook zonde vind als het in de kast blijft liggen omdat ze te groot worden". Dan stoot je ook niemand voor het hoofd omdat de smaken verschillen...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  meisjesmama wo 29 dec 2010 - 9:03

CKC schreef:
Susan schreef:Als we binnen zijn wil ik ze eigenlijk ook altijd iets leuks aantrekken. Yrsa had laatst een outfit aan die van Ezra was geweest, het geheel was heel donker en jongensachtig, toen heb ik het vest verruild voor een roze vestje. Gewoon omdat ik dat zelf leuker vind. Ik ga dus binnen ook niet iets aandoen wat ik gekregen heb en niet mooi vind, wie heeft daar nou iets aan?

Ja, maar ik kon me even geen voorstelling maken van 'spuuglelijke kinderkleding' omdat als ik iets koop voor de kindjes van mijn vriendinnen besterf ik het zowat omdat ik het zo schattig vind en niet echt iets heb gezien dat zo foeilelijk is dat ik het mijn kind niet zou aantrekken...

Gekregen kleding. - Pagina 2 02ebg06111_voorzijde

Ik vind dit soort dingen dus echt niet mooi en toch heb ik het gekregen en dat trek ik dus echt niet aan mij onze meiden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Susan wo 29 dec 2010 - 9:31

Geloof mij maar, er bestaat echt wel lelijke kinderkleding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  mauwmauw wo 29 dec 2010 - 22:17

ik heb gister een jasje gehad van een tante van me vriend,niet een lelijk jasje maar een donkerblauw meisjes jasje en dat terwijl wij echt een zoon hebben,dus dat jasje krijgt hij echt niet aan.geef hem wel weg aan iemand of een goed doel.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 22:38

Het maakt mij niet uit. Ik trek het ze gewoon aan. Misschien wel minder, maar kleren zijn kleren en ze zijn duur genoeg. Dus ik ben allang blij als ik kleding krijg smile En kleding is in mijn ogen vooral functioneel, en op een paar dingen na die echt onbruikbaar waren (veel te blote jurkjes of kriebelige gebreide truien die gewoon niet lekker zaten) trek ik ze gewoon alles aan. Als het maar lekker zit en ze erin kunnen spelen vind ik het goed. De volgende keer trek ik ze wel weer iets hips aan. Het zijn maar kinderen, geen modepopjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 22:43

mauwmauw schreef:ik heb gister een jasje gehad van een tante van me vriend,niet een lelijk jasje maar een donkerblauw meisjes jasje en dat terwijl wij echt een zoon hebben,dus dat jasje krijgt hij echt niet aan.geef hem wel weg aan iemand of een goed doel.

O, dat is ook zoiets. Ik had nog een tuinbroek voor mijn zoontje in de kast hangen, hou ik totaal niet van, maar goed, heb het gekregen tijdens de kraamtijd, en hij paste er eindelijk in. Wil ik het aandoen, zit er toch echt een rode meisjestrui bij, met de tekst: Flower girl.....

Snap niet dat mensen daar niet beter op letten. Ik heb geen idee van wie ik het destijds heb gekregen.

Ik trek lelijke kleren niet snel aan, hooguit op een dag als ze ziek zijn ofzo. Ik had voor mijn dochtertje een heel lelijk rood joggingspak gekregen, die gebruikte ik als huispak als ze ziek was, verder wil ik haar daar niet in zien.

Gelukkig heb ik nooit echt lelijke kleren gekregen verder, zou dat wel heel jammer vinden, en als ik het het zoals TO vaker zou krijgen, zou ik het toch eerlijk zeggen, anders is het ook zonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Pien do 30 dec 2010 - 0:16

ik vind zelf dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken maar in dit geval vind ik het een beetje uit de hand lopen. ik vind dat je nu dus wel degelijk je mond open moet gaan trekken. vertel op een rustige en duidelijke manier dat jullie de kleding van de c en a niet zo mooi vinden, dat jullie tot nu toe dankbaar wilde zijn maar omdat het zo door blijft gaan je het zonde van het geld vind.

ik zou zelf behoorlijk beledigt zijn als mensen mij zoiets niet eerlijk durfde te vertellen! mijn zus, moeder en ik hebben bijv dezelfde smaak, ik weet zeker dat als zij ooit voor onze baby wat gaat kopen dat dat oke is! mijn schoonmoeder daarentegen heeft een hele andere smaak, dus wat heb ik gedaan, ik heb haar verteld dat ik heel dankbaar ben als zij wat koopt, maar dat ik wel wat lastiger ben qua kleding als dat mijn man is. nu heeft zij gelijk aangegeven dat we over een weekje of 15 gewoon een keertje samen gaan winkelen, dan kan ik haar laten zien wat ik wel en niet leuk vind en zo krijgen we ook geen problemen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. - Pagina 2 Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum