Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gekregen kleding.

+17
*Lookie*
Woezies
Makamba
ekjir@M
Teddyaapje
PapillonRose
Lindsya
Fiwen
chipa
sheila123
meisjesmama
Susan
Tania
Sjonno
Blair
CareBear
snoezel
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Gekregen kleding.

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 22:32

Die je niet mooi vind.
Wat doe jij ermee?
Geef je het aan dat je het niet mooi vind? Niet jouw smaak is?

Wij krijgen namelijk best veel kleding, afkomstig van C&A, maar persoonlijk vind ik die kleertjes helemaal niet mooi. En vind het dus ook zonde, maar vind het ook zo ondankbaar om er wat van te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 22:57

Nee, ik zeg het niet. Ik heb van Ciske ook wel kleding gekregen die ik echt niet mooi vond. Sommige dingen deed ik dan wel een keer aan voor de vorm andere dingen absoluut niet. Dat bleef dan gewoon liggen. Zonde maar ik vond het ook niet netjes om er iets van te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 22:58

Ik zeg er niks van, als ik t echt verschrikkelijk vind krijgt hij t ook niet aan en anders trek ik t nog wel aan. Gelukkig heb ik maar een paar dingen gekregen die ik echt niet mooi vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 22:59

Bedoel je gekregen als in een cadeautje of gekregen omdat hun kinderen eruit gegroeid zijn?

Als ik kleding krijg omdat kinderen eruit gegroeid zijn zoek ik alleen dat uit wat ik mooi vind en wat er nog netjes en goed uit ziet.
De rest geef ik terug of gooi ik in de kledingbakken.

Als het een cadeautje is trek ik het meestal 1x aan naar die persoon en leg het daarna meestal weg voor het KDV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  snoezel ma 27 dec 2010 - 23:03

Ik heb heeeell veel kleding gehad en vond maar een paar dingen echt verschrikkelijk, dat heb ik ook echt niet aangetrokken. Ik krijg nog steeds veel van mijn schoonmoeder en zeg er niks van als ik het niet zo mooi vind. Wat ik wel doe is het omgekeerde: benadrukken wat ik helemaal super vind, in de hoop dat ze in dat genre meer gaat kopen... haha.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 23:34

Nee dat zou ik echt niet zeggen. Zij hebben de moeite genomen om iets voor ons te kopen en dat vind ik al leuk genoeg. Wat ik echt niet leuk vind trek ik niet aan, of wanneer we naar die mensen op bezoek gaan.

Ik heb 1 pyjama teruggebracht naar H&M. Die vond ik echt niet mooi. Het was ook van vage kennissen dus die zouden het niet door hebben. Ik heb het mogen ruilen voor iets anders. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  CareBear ma 27 dec 2010 - 23:35

Snoepy87 schreef:Ik zeg er niks van, als ik t echt verschrikkelijk vind krijgt hij t ook niet aan en anders trek ik t nog wel aan. Gelukkig heb ik maar een paar dingen gekregen die ik echt niet mooi vind.
+ 1

CareBear
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 60
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Blair di 28 dec 2010 - 0:34

Ik krijg het nooit meer, mijn fam vind mijn smaak 'appart' dus ik krijg altijd bonnen.
Toen Joaquin pas geboren was kreeg ik wel veel, de rompers gebruikte ik altijd, maar
de c&a setjes gaf ik weg aan kindje van mijn zus/vriendinnen.

Bewaren is zonde, maak er liever een andere mams blij mee.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Sjonno di 28 dec 2010 - 0:51

Ik krijg bijna nooit iets, ik ben ook nogal moeilijk met kleding haha. Zelf geef ik wel regelmatig iets weg, aan een vriendin, nicht of moeder van een kindje bij Rick in de klas.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Tania di 28 dec 2010 - 0:55

Ligt eraan van wie ik het krijg. Bij mijn moeder of schoonmoeder zou ik het wel zeggen. Dan vind ik het echt zonde als ik het toch niet aantrek. En omdat zij ook wel vaker wat kopen kan ik het beter zeggen dan dat ze die keer daarna iets soortgelijks kopen. Ze zeggen ook altijd dat ik nog mag ruilen als ik wil (is overigens nog nooit voor gekomen).
Bij andere mensen zeg ik er niks van, ik trek het een keertje aan en/of bewaar het als reserve kleding.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:58

Ik ben dus niet de enige die geen C&A setjes liefhebber is Laughing

Ik wil het ook liever niet zeggen en gewoon alleen een keer aan doen als zij hier zijn, maar het punt is, elke twee weken krijgen we wel weer iets daar vandaan, wat samen toch zo'n waarde van € 100,- is per keer. Als het maar een enkele keer zou zijn bij een kennis zou ik het zeker laten.
Maar omdat het om vrij veel geld gaat en om directe familie vind ik het toch lastig.
Enerzijds vind ik het stom om iets te zeggen, anderzijds kunnen we het misschien beter toch aangeven zodat ze het ergens anders halen als ze per se iets willen halen. Nu ligt er namelijk een totale waarde van zo'n 850,-gewoon te liggen. Toen ik dat gisteren zag schrok ik daar wel eventjes van.

Maar misschien zijn wij ook gewoon te lastig met kleren. Mijn moeder koopt al alleen wat als ik erbij ben, omdat wij maar weinig mooi vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Susan di 28 dec 2010 - 1:07

Ik zeg er niks over, maar ik trek het ook niet aan. Soms probeer ik wel of ik het ergens mee kan combineren waardoor het toch leuk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  meisjesmama di 28 dec 2010 - 1:19

Ligt er aan van wie ik het krijg. Tegen mijn ouders en schoonouders zegt ik het wel. Ik heb met de kraamvisite (van de jongste) een jurkje gehad van de nicht van mijn man wat we beide echt niet mooi vinden. Dat krijgt ze dus ook echt niet aan!! Mijn schoonmoeder daar en tegen vond het enig... wij hebben meteen duidelijk gemaakt tegen haar dat we niet van die stijl houden en dat ze dat niet hoeft te kopen voor ons.
Ook komt mijn schoonmoeder regelmatig met strikjes voor onze oudste dochter aan die ik echt niet mooi vind. Ik heb dat al meerdere malen aangegeven maar ze blijft ze geven en hier gaan ze niet in haar haar.
Mijn schoonzusje (dochter van mijn schoonouders) heeft een zoontje en daar kopen ze veel voor van zeeman, wibra, hans textiel enz want ja zij let op de centen dus vind die kleding wel mooi...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Sjonno di 28 dec 2010 - 1:35

Als ik van bepaalde mensen regelmatig iets zou krijgen wat ik niet leuk vind dan zou ik daar toch wel iets van zeggen. Zij denken nl dat ze iets leuks voor je kopen en vervolgens belandt het in de kast.

Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:48

Ik vind de kleding van de C&A ook niet leuk, beetje teveel Disney-figuurtjes naar mijn smaak. Kleding die ik gekregen heb maar niet mooi vind, trek ik mijn dochter niet aan. Ik heb zelf nogal een specifieke smaak voor mijn dochter. Als ik hopelijk zwanger mag worden van de tweede zeg ik denk ik specifiek dat ik liever iets anders krijg dan kleertjes als kraamcadeau. Ik heb trouwens nooit gezegd tegen mensen dat ik de kleertjes niet leuk vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  sheila123 di 28 dec 2010 - 4:51

Ik heb gelukkig nog nooit iets gehad wat ik echt vreselijk vond maar wel iets minder mooi om het zo maar te zeggen. Ik zeg er niks van maar trek het gewoon niet aan.

sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  chipa di 28 dec 2010 - 5:02

Lastige situatie Coco. Zeker omdat het directe familie is en het gaat toch om heel veel geld. Daarom zou ik het toch voorzichtig proberen aan te geven dat je de kleertjes van de C&A niet zo leuk vind. Misschien kun je zoiets zeggen dat je je kinderen nu anders wilt kleden en dat ze die stijl niet verkopen bij de C&A en dan als tip een winkel noemen waar ze wel jouw stijl verkopen en dat ze daar ook kortingsbonnen verkopen.
Succes!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Fiwen di 28 dec 2010 - 6:42

Ik herken het. En is inderdaad heel lastig om er iets van te zeggen. Mijn moeder kocht heel veel kleertjes voor J.uul maar 9 van de 10 keer vond ik het echt niet mooi. Heb het op een gegeven moment tegen haar gezegt, dat ik het super lief vond en heel blij ben met kleertjes maar dat de kleertjes die ze uitzoekt echt niet mijn smaak zijn en dat ik dat sonde vind van het geld. Ze begreep het gelukkig en sindsdien mag ik mee om wat uit te zoeken en dat werkt veel beter.
Laatst wilde ze een jurkje kopen voor de kerst, terwijl er minstens een stuk of 7 in de kast hangen en ik juist rompers tekort kwam. Heb het voorzichtig uitgelegt en kreeg toen geld om rompers te gaan kopen ipv een jurk. Ze nam het dus veel beter op dan ik verwacht had.

Ik zou het dus wel voorzichtig proberen te zeggen, vooral omdat het om veel geld gaat. Benadrukken dat je het heel lief vindt en zo maar dat je deze kleertjes minder leuk vind en waarschijnlijk niet vaak zult aangeven en dat sonde van het geld vind.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Lindsya di 28 dec 2010 - 7:33

Wij kregen tot ons zoontje 1 jaar was ook heel veel kleertjes die we niet mooi vonden. Hij heeft ze niet aan gekregen. Ik heb ze toen aan een familielid gegeven die het niet zo breed heeft en die was er blij mee. Ik durfde er niks van te zeggen.
Nu krijg mijn zoontje niet veel kleding meer en geven de meeste familie geld of een bon omdat ik een hele andere smaak heeft dan hun.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  PapillonRose di 28 dec 2010 - 7:45

Zelf heb ik er geen last van gehad, omdat de meeste mensen mijn smaak vrij goed kennen gelukkig Very Happy En in de kraamtijd en daarna heb ik tot nu toe ook niet heel gek veel kleertjes gehad, omdat veel mensen er wel op de hoogte van zijn dat de kledingkast al aardig uitpuilt door het shopgedrag van mezelf en directe familie Laughing

Maar wel vervelend, lijkt me ook lastig om er iets over te zeggen tegen iemand. Snap wel wat je bedoelt trouwens, ik vind de kleertjes bij de C&A ook niet allemaal geweldig. Soms vind ik er wel iets leuks, maar dat is dan ook wel goed zoeken. Als het echter om zoveel geld gaat is het wellicht toch verstandig om er voorzichtig (en heel vriendelijk gebracht) iets van te zeggen, want het is toch veel geld en zeker voor kleertjes die je liever niet wilt aantrekken. Een enkel setje zou ik zelf nog wel doen, maar als het veel kleertjes zijn lijkt het me niet leuk om steeds wat aan te moeten trekken wat je niet leuk vind. Succes ermee, lastige situatie hoor!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:00

Haha ik heb toen ons zoontje 1 a 2 maanden was ook wat kleding gekregen van kennissen van ons, maar het was echt uit de jaren 80 ofzo, dus niet meer echt van nu. Ik heb er niets van gezegd en het aangenomen. Een maand later toen ie er 'zogenaamd uitgegroeid' was heb ik het in de kleding bak van het rode kruis gedaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Teddyaapje di 28 dec 2010 - 9:04

Oh lastig zeg Coco! Ik zou er voorzichtig wat van proberen te zeggen, vooral omdat het zovaak is, het zoveel kleertjes zijn en het behoorlijk prijzig is.

Wij hebben van kraamvisite ook veel kleertjes gekregen en er zat wel wat tussen wat ik niet mooi vond en sommige dingen waren echt afschuwelijk (ik houd van stoer en de kleertjes die ik koop zou mijn vriend bij wijze van ook aan kunnen trekken als het in zijn maat was) en dan kreeg ik van zo'n echte snoezige baby kleding van zo'n über zacht dik spul. We trekken het T pas aan als de rest in de was is (als hij een paar keer gespuugd heeft of zich heeft ondergeplast met verschonen komt het een enkele keer voor dat de kast leegraakt) en we verder nergens naartoe hoeven en als we geen visite krijgen (haha).

Wat we wel gedaan hebben is dat we een foto gemaakt hebben van T met de kleertjes aan en die hebben we gemaild naar degene waarvan hij de kleertjes gekregen had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  ekjir@M di 28 dec 2010 - 9:07

Voordat J. geboren werd heb ik heel veel kleding gehad van een vriendin die, gelukkig, dezelfde smaak heeft. De kennissen en familie die langs kwamen op kraamvisite vroegen eigenlijk allemaal wat ik graag wilde hebben en ik heb dus om bonnen van de hema gevraagd omdat ik de kast al vol had hangen met kleding.

Maar ook ik heb kleding liggen waarvan ik denk wat moet ik er mee... 3 Spijkerbroekjes van de hema in maat 68 die ik echt spuuglelijk vind. Ik ben meer van het stoere...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Makamba di 28 dec 2010 - 9:09

Sunprincess schreef:Nee, ik zeg het niet. Ik heb van Ciske ook wel kleding gekregen die ik echt niet mooi vond. Sommige dingen deed ik dan wel een keer aan voor de vorm andere dingen absoluut niet. Dat bleef dan gewoon liggen. Zonde maar ik vond het ook niet netjes om er iets van te zeggen.

Hier hetzelfde.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Woezies di 28 dec 2010 - 9:46

Kleding die ik echt niet mooi vindt, die trek ik haar wel eventjes aan.
Maar alleen om er een foto van te maken voor de gever.. Ik geef dat soort kleren aan mensen die wat minder te besteden hebben en dus met alles blij zijn!
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekregen kleding. Empty Re: Gekregen kleding.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum