Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+19
Flip Fluitketel
woezel
Novalee
Liadan
Meeko
koNijntje
schuddebuikje
Darius
Bruintje Beer
sheila123
Vancity_girl
Pien
Happydobby
Chelle
Kat1980
Annie24
Smaragdje
Steep
Limburg85
23 plaatsers

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 34 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 4:13

Kruumel: Ik doe verse sinaasappelsap, met liga tweede stap erdoor (eerste stap kon ik niet vinden bestaat die nog?) en banaan en appel. Even de liga goed kruimelen en dan laten weken in de sap, dan is het echt pap. Daarna de staafmixer erop en het is gladde pap.
Zo deed mijn moeder het ook altijd en zijn er veel groot van geworden Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happydobby di 27 dec 2011 - 4:15

De eerste stap is geel!

http://www.liga.nl/consument/producten/babykindervoeding/

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 4:20

Happydobby schreef:De eerste stap is geel!

http://www.liga.nl/consument/producten/babykindervoeding/
Dan ga ik van de week wel ff naar andere supermarkt

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer di 27 dec 2011 - 4:45

Je kan ook een soepstengel door het fruit doen. Vinden ze ook lekker en het is goedkoop.
Brood mogen ze aan beginnen als ze 6/7 maanden zijn aar dan nog een korstje.

Voor recepten kan je eens kijken naar bij www.keukenkikker.nl

Ik laat er wel wat stukjes in want D. wil het niet helemaal gepureerd.

Hier was de nachtdienst te doen. Vannacht nog even werken. Dan volgende week maandag weer nachtdienst draaien.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 4:48

O ja, tuurlijk, dat kan ook, soepstengels! Probeer ik de volgende keer Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 27 dec 2011 - 5:38

En als ze wat groter zijn een soepstengel geve om zo op te eten! Mijn mannetje is er dol op!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby di 27 dec 2011 - 5:40

Geef je dan speciale of gewone grote mensen soepstengels?
Vanaf wanneer geef je die?

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 27 dec 2011 - 5:45

Ik geef gewoon de grote mensen soepstengels. Soms de meergranen (of wat is het) en soms die andere. Volgens mij krijgt hij die hier vanaf 7 maanden ofzo gewoon in zijn hand. Daarvoor vond hij soepstengels geen succes, hij had geen zin om er lang op te sabbelen. Vanaf dat hij tandjes heeft wel is het hier wel een groot succes.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 di 27 dec 2011 - 6:41

Stofzuiger schreef:Kruumel: Ik doe verse sinaasappelsap, met liga tweede stap erdoor (eerste stap kon ik niet vinden bestaat die nog?) en banaan en appel. Even de liga goed kruimelen en dan laten weken in de sap, dan is het echt pap. Daarna de staafmixer erop en het is gladde pap.
Zo deed mijn moeder het ook altijd en zijn er veel groot van geworden Wink

1 van jouw moppies heeft heeft toch ook (verborgen) reflux? Dan kan je misschien beter iets anders nemen dan sinaasappelsap, want dat is soms best zuur en niet goed voor/tegen de reflux (of hoe je dat ook wil zeggen Laughing )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Annie24 di 27 dec 2011 - 6:46

Smaragdje schreef:Ik geef gewoon de grote mensen soepstengels. Soms de meergranen (of wat is het) en soms die andere. Volgens mij krijgt hij die hier vanaf 7 maanden ofzo gewoon in zijn hand. Daarvoor vond hij soepstengels geen succes, hij had geen zin om er lang op te sabbelen. Vanaf dat hij tandjes heeft wel is het hier wel een groot succes.

+1

Y. eet de soepstengels pas echt vanaf dat hij 10 maanden is. Daarvoor ging hij keihard krijsen (te scherp/hard ofzo denk ik? Rolling Eyes )

In het begin kreeg hij Berenkoekjes van Bambix. Fijne koekjes: per stuk verpakt en liggen heel goed in die kleine handjes. Ook kreeg hij vanaf het begin mini rijstewafels van Bambix. Staat geloof ik vanaf 9 maanden op ofzo, maar het enige wat hij deed was sabbelen en uitspugen Laughing Wat hij nu ook lekker vindt zijn Cracottes, maar dat is pas handid als ze tandjes hebben, anders blijft het zo plakken laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 di 27 dec 2011 - 10:18

Iedereen een leuke kerst gehad?
Wij wel, wel een beetje druk maar heb nu nog een weekje om bij te komen. Zaterdag is T jarig, maar dat vieren we een week later. Kopen de 31ste wel een klein taartje om het toch al een beetje te vieren. En zitten er nog over te twijfelen of we ons cadeau wel al geven.
Met de tandjes van T schiet het ook niet echt op. Beide voortanden zijn echt bijna door, pfff wat duurt dat lang zeg. Gelukkig heeft hij er nu wel minder last van en slaapt de laatste tijd weer aardig. Hopelijk zijn die andere 4 tanden die er ook nog aan zitten te komen ook bijna door en dan mag het wel weer even rustig zijn op dat gebied Wink
Verder is het eindelijk bij T doorgedrongen dat kruipen toch best leuk is en trekt hij zich nu ook overal aan op tot staan en loopt ook al kleine stukjes langs de bank of salontafel cheers

VG en Smaragdje: Nog gefeliciteerd met jullie baan!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Smaragdje di 27 dec 2011 - 10:20

@ Kat, wat knap dat hij ook al kleine stukjes loopt! Had hij nog helemaal geen voortanden boven of onder?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 28 dec 2011 - 2:03

@Kat hopelijk zijn de tanden er snel door.

Gisteravond M. een stukje peer gegeven om op te sabbelen op zijn rapley. Resultaat, geknepen peer op zijn slab haha

Vraag, hoelang deden jullie met Maat 3 pampers, ik heb nog 4pakken liggen en wil nog een lekker leven bon benutten maar ik weet niet hoelang M in maat 3 zit, Ik gok dat hij nu 6,5 weegt en hij is erg mager.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  woezel wo 28 dec 2011 - 5:00

Happydobby, bij E doe ik sinds deze week snachts een maatje 4 aan van luier. Ze zal nu rond de 7,5 kilo zitten.

Kat, zo T is zich lekker aan het onwikkelen. Wel minder dat de tandjes niet zo willen.

Hier vandaag met de jongens naar sprookjeswinterland geweest. Was wel koud. E heeft zich prima vermaakt bij oma.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 5:48

Hier past maat 3 nog makkelijk, en de grootste is 7,7 kg.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 wo 28 dec 2011 - 6:25

@HD; anders koop je toch gewoon vast maatje 4? Hij komt er vanzelf in, dus weggegooid geld is het niet Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje wo 28 dec 2011 - 8:03

@ Happydobby, hier draagt J nog steeds maatje 3. Ik ga na dit pak over naar maatje 4, aangezien hij nu in de 8kg zit. Hij is ook absoluut geen dikkertje en zit er dus tot ongeveer 9 maanden in maatje 3.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 28 dec 2011 - 21:05

Annie24 schreef:@HD; anders koop je toch gewoon vast maatje 4? Hij komt er vanzelf in, dus weggegooid geld is het niet Very Happy

Ehh ik heb al 3 pakken maat4 liggen uit de aanbieding, maar die zijn nu veel te groot laughcry

Maargoed, ik haal nog wel 3 pakken erbij dan heb ik voor 7 weken aan luiers liggen in maat 3 en dan is M. 7 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje wo 28 dec 2011 - 22:57

Eerst even heel ego:

Wat raar toch weer, onder de douche kwam ik erachter dat mijn eerste ongie nu waarschijnlijk toch een feit is. Dat verklaart wel mijn hoofdpijn en buikpijn van de afgelopen dagen.
Nu is het zo dat een paar weken geleden bepaalde dingen op waren. Het is dan wel apart om er achter te komen dat er misschien nu wel een broertje of zusje onderweg zou kunnen wezen. Al was dat dan helemaal niet erg hoor! Alleen wel raar om te beseffen, zo na 18 maanden niets is dit toch best wel weer raar!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje wo 28 dec 2011 - 22:58

Happydobby schreef:
Annie24 schreef:@HD; anders koop je toch gewoon vast maatje 4? Hij komt er vanzelf in, dus weggegooid geld is het niet Very Happy

Ehh ik heb al 3 pakken maat4 liggen uit de aanbieding, maar die zijn nu veel te groot laughcry

Maargoed, ik haal nog wel 3 pakken erbij dan heb ik voor 7 weken aan luiers liggen in maat 3 en dan is M. 7 maanden.

Ik vermoed dat hij ze hierna ook nog wel aan kan hoor.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer wo 28 dec 2011 - 23:20

Smaragdje schreef:Eerst even heel ego:

Wat raar toch weer, onder de douche kwam ik erachter dat mijn eerste ongie nu waarschijnlijk toch een feit is. Dat verklaart wel mijn hoofdpijn en buikpijn van de afgelopen dagen.
Nu is het zo dat een paar weken geleden bepaalde dingen op waren. Het is dan wel apart om er achter te komen dat er misschien nu wel een broertje of zusje onderweg zou kunnen wezen. Al was dat dan helemaal niet erg hoor! Alleen wel raar om te beseffen, zo na 18 maanden niets is dit toch best wel weer raar!
Raar gevoel om na zo'n lange tijd weer ongesteld te worden. Had ik beide keren ook na 16 maanden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje wo 28 dec 2011 - 23:25

Bruintje Beer schreef:

Raar gevoel om na zo'n lange tijd weer ongesteld te worden. Had ik beide keren ook na 16 maanden.

Ja, op de een of andere manier had ik het ook nog niet verwacht, aangezien hij nog zo'n 5 a 6 voedingen op een dag heeft (aan de andere kant weer wel). Maar dat verklaart misschien ook waarom hij gister en vandaag niet zo goed wide drinken, aangzien het dan toch anders schijnt te smaken.

Nu weet ik in iedergeval wel dat het nog werkt, hahaha..

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer wo 28 dec 2011 - 23:29

Smaragdje schreef:
Bruintje Beer schreef:

Ja, op de een of andere manier had ik het ook nog niet verwacht, aangezien hij nog zo'n 5 a 6 voedingen op een dag heeft (aan de andere kant weer wel). Maar dat verklaart misschien ook waarom hij gister en vandaag niet zo goed wide drinken, aangzien het dan toch anders schijnt te smaken.

Nu weet ik in iedergeval wel dat het nog werkt, hahaha..

Haha het werkt inderdaad nog!!!
Als je het niet verwacht dan is het zeker raar om weer ongesteld te worden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje wo 28 dec 2011 - 23:35

@ BB, dat is altijd fijn om te weten ;-) hoe is het verder met jullie?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby do 29 dec 2011 - 1:14

@Smaragdje, dan weet je nu wel dat het weer werkt Very Happy Ik denk er ook overna, ik ben nu aan de cezarettepil maar als ik zou stoppen met de bv wil ik wel iets anders ik denk dan dat ik ook even stop met de pil om te kijken of het nog wel werkt smile Ik ben natuurlijk na 6 weken al met de pil begonnen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende