Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+19
Flip Fluitketel
woezel
Novalee
Liadan
Meeko
koNijntje
schuddebuikje
Darius
Bruintje Beer
sheila123
Vancity_girl
Pien
Happydobby
Chelle
Kat1980
Annie24
Smaragdje
Steep
Limburg85
23 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Annie24 zo 9 okt 2011 - 2:25

Chelle; slaapt ze er langer door of zit ze van een papfles net zo vol als van een normale fles? Anders kan je altijd nog de optie nemen om 's avonds geen papfles te geven maar dan gewoon 's morgens via een lepeltje te geven.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Chelle zo 9 okt 2011 - 3:29

Annie24 schreef:Chelle; slaapt ze er langer door of zit ze van een papfles net zo vol als van een normale fles? Anders kan je altijd nog de optie nemen om 's avonds geen papfles te geven maar dan gewoon 's morgens via een lepeltje te geven.

Ze gaat nu tussen 19.30 en 20.00 naar bed. Ze slaapt dan gewoon door tot 6.00 uur. Dan maak ik haar wakker ivm werk. Maar voorheen ging ze om 22.00 uur na haar laatste fles naar bed en maakte haar dan ook om 6.00 uur wakker. Denk dus dat ze met de papfles langer slaapt omdat ze eerder naar bed gaat. Tjonge, nu ga ik eigenlijk twijfelen want de eerste keer dat ik de papfles gaf lukte het niet omdat ik de verkeerde speen had, toen had ze ook gewoon van 20.00 tot 6.00 geslapen op gewone melk.
Nou... Nu weet ik het ook niet meer.Help! Haha!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Limburg85 zo 9 okt 2011 - 3:38

Het slapen gaat al beter dan afgelopen weken maar nog niet zoals het hoort, hij slaapt te kort waardoor die weer snel moe is, we hebben de tijden tussen de fles al terug geschoven naar 4 uur dit weekend omdat die het echt niet red en hij gaat alleen slapen na de fles. En hij heeft iets nieuws, hij poept tegenwoordig in bed.

Ook is hij nog helemaal niet fit, hoest ontzettend, nog lichte verhoging, veel slijm en waterpoep/diarree en hij hoefde zijn soepstengel niet (normaal word die boos als die denkt dat je hem komt afpakken).

Kruumel, wat ontzettend balen dat je weer moet kolven, vind het sowieso al knap dat je het tot nu toe heb volgehouden, blijf realistisch als het niet meer voor jou gaat, dan gaat het niet meer, zolang je het zelf vol kan blijven houden is het hartstikke knap.

Chelle, een kwartier dat is heel netjes, dat red R. nooit haha, die doet inmiddels over beide even lang. Al die twijfels soms he, het niet altijd makkelijk, pas achteraf zeg je had ik het maar eerder geprobeerd of zie je wel. Je kunt eventueel voor de avond een andere fles gebruiken maar is wel raar dat ze de pap zoveel eerder opheeft, lukt het niet met de speen die ze ook voor de melk krijg?
Je kunt proberen om geen pap meer te geven maar op een gegeven moment raken ze er aan gewend dus misschien zal ze moeten wennen aan geen pap meer.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Annie24 zo 9 okt 2011 - 3:41

Chelle schreef:
Annie24 schreef:Chelle; slaapt ze er langer door of zit ze van een papfles net zo vol als van een normale fles? Anders kan je altijd nog de optie nemen om 's avonds geen papfles te geven maar dan gewoon 's morgens via een lepeltje te geven.

Ze gaat nu tussen 19.30 en 20.00 naar bed. Ze slaapt dan gewoon door tot 6.00 uur. Dan maak ik haar wakker ivm werk. Maar voorheen ging ze om 22.00 uur na haar laatste fles naar bed en maakte haar dan ook om 6.00 uur wakker. Denk dus dat ze met de papfles langer slaapt omdat ze eerder naar bed gaat. Tjonge, nu ga ik eigenlijk twijfelen want de eerste keer dat ik de papfles gaf lukte het niet omdat ik de verkeerde speen had, toen had ze ook gewoon van 20.00 tot 6.00 geslapen op gewone melk.

Haha! Laughing Meestal geven ze een papfles in de hoop dat het kindje beter door gaat slapen omdat het meer verzadigd is inderdaad, vandaar mijn vraag Wink Y. slaapt zowiezo wel door, met of zonder papfles en omdat het hier zo'n gedoe is met flessen en spenen doen we het dus maar niet.

Maar als jij het idee hebt dat ze daardoor langer slaapt of dat ze het gewoon lekkerder vindt Wink moet je die papfles lekker blijven geven Very Happy Ik heb hier nog een halve Etos staan voor het geval je wat flessen uit wil proberen :P

All; de vermoeidheid begint hier inmiddels toe te slaan Sad Hoop dat ik 21 uur ga redden, haha!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Limburg85 zo 9 okt 2011 - 3:46

Annie24 schreef:
Chelle schreef:

Haha! Laughing Meestal geven ze een papfles in de hoop dat het kindje beter door gaat slapen omdat het meer verzadigd is inderdaad, vandaar mijn vraag Wink Y. slaapt zowiezo wel door, met of zonder papfles en omdat het hier zo'n gedoe is met flessen en spenen doen we het dus maar niet.

Maar als jij het idee hebt dat ze daardoor langer slaapt of dat ze het gewoon lekkerder vindt Wink moet je die papfles lekker blijven geven Very Happy Ik heb hier nog een halve Etos staan voor het geval je wat flessen uit wil proberen :P

All; de vermoeidheid begint hier inmiddels toe te slaan Sad Hoop dat ik 21 uur ga redden, haha!

Hoelaat is je vriend thuis? En hoelaat gaat Y. naar bed? Dan kun jij ook ;-). Ik kijk ook uit naar 19.00 uur als beide in bed liggen, rust en dan is het volgens mij ook zo gedaan met mij Embarassed .

Wij hebben hier ook een hoop flessen, nou ja 3 soorten 'maar' maar voor bijvoorbeeld overdag gebruiken we al 2 flessen + 1 tuitbeker en dan hebben we nog staan het startpakket van Avent en een Dr. Brown fles en een kleine Difrax fles + een hoop verschillende maten spenen Embarassed.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 4:08

Kruumel; Wat rot! Komt het omdat je nu 2 kanten voed waardoor je het meer 'belast'? En combineren met kunstvoeding? Dat je de ene keer fles geeft en de andere keer de borst? Dan is het misschien minder pijnlijk en kan je toch ook zelf blijven voeden.
Vlg de lactatiekundige die ik gesproken heb kan je het gewoon combineren. Je productie loopt dan waarschijnlijk wel terug, maar als je minder keren geeft heb je ook minder nodig natuurlijk.
Ik vind het heerlijk om het af en toe te doen als ze kort achter elkaar komen, kan ik even een keer minder kolven. Dagen dat ze om de 3 uur komen kan ik het amper bijbenen qua kolven, dus geef ik een keer fles. En dan laat ik gewoon 4,5 uur tussen het kolven zitten.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 9 okt 2011 - 4:26

@steep, mijn schoonmoeder werkt 80 uur per week, zorgt voor haar moeder en bemoeid zich nog steeds overal mee.
Fijn dat je gedeeltelijk bv kan geven. Dat deed ik in het begin ook toen ik niet genoeg had.
Haha, het koffiefilter, hopelijk zijn de vliegjes snel weg.

@Kruumel, ik internet ook op mijn smartphone alleen reageren op iedereen dat lukt niet. Maar hyves/facebook en het nieuws lezen lukt wel.
Leuke kleding, die onderste schoenen waar heb je die vandaan? Ik overweeg nog een nieuw paar uggs.
Ik heb ook geleerd dat de tweede borst het toetje is maar m. drinkt aan beide kanten evenlang. Ik moet wel oppassen, soms laat hij los en sabbeld dan verder, auw.
Maar ik lees dat jij ook al auw hebt, goed de moedermelk erover smeren, dat schijnt het beste te zijn. En zijn je tepels wit na het voeden/kolven? dan moet je de melk er met de hand uitwrijven.
De vorige keer toen ik kloven had, was het na 2 dagen fulltime kolven weg. Van de week had ik kloven maar de volgende dag was het weer genezen. Je hebt een medelakolf toch? die is harstikke fijn.

@fearie, idd de herfst is begonnen. Ik ben vanmorgen wel gaan hardlopen.

@limburg, mijn neefje is precies 6 maanden ouder dan M. en is nu dus ruim 8 maanden. Hij krijgt 3 flessen met pap. OF 2 in elk geval. Verder drinkt hij water/thee diksap. Rijstewafels, van die koekjes, fruit en een maaltijd uit een potje.
Geen idee of het veel is, hij is slank en beweegt veel, hij heeft alleen grappige hamster wangen.
Hij kreeg met 3 maanden al rijstebloem en met 5 al granenbambix. met 3 maanden gaf ze al fruit, dus ze geeft gewoon alles.
Ze werkt niet dus ik snap niet waarom ze niet zelf kookt. Ik neem aan dat die potjes duurder zijn dan zelf maken of zie ik dat verkeerd?
Fijn dat de schedelmeeting goed is? Komt die voorkeurshouding doordat R. een sterrekijker was?
Maar jij gaat geen bv meer geven bij een volgend kindje? Viel het zo tegen?

@annie, leef je nog, bijgeslapen?

@chelle, Je kleine meisje is nog klein haha, jammer dat je zoveel afgevallen bent, ik moet nog 4 kilo kwijt, die mag je wel komen halen :P
Ik gebruik ook difrax, M. verslikte zich met de avent heel erg. Maar hij drinkt nu weer aan de borst. Ik vind difrax tot nu toe de beste.
Heb ook kruitvat huismerk flessen gehad, waardeloos.

Morgen even naar het cb om te wegen, M. komt nu per dag 6 keer ipv 5. Ook heeft hij steeds koude handjes en ik weet niet of dat wel normaal is? weet iemand dat?
Ik ga het dan even vragen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:42

Effe snel:

Happydobby M heeft ook altijd koude handjes. Maar hij ligt ook altijd met zn handjes boven de deken.

De korte laarsjes zijn van durlinger de hoge van tamaris.
Ik wil ook nog nieuwe uggs.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:45

Ik probeer vanavond even uitgebreid te reageren.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 9 okt 2011 - 5:48

OOk hier altijd koude handjes. Dat was al zo in het ziekenhuis, aan de kinderarts na gevraagd de dat was heel normaal!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:55

Koude handjes is hier over sinds ze in de Pacco liggen, nu zijn ze zo lekker warm als ik ze uitpak!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 zo 9 okt 2011 - 6:16

R. heeft weer koorts :-(.

Happydobby, het klinkt eigenlijk als een normaal schema. Vanaf 7/8 maanden mogen ze 3 flessen, goed fruit en groente, sap/diksap, soepstengel/koekje/rijstewafel en, toetje, brood. Maar vanaf 3 maanden is echt niet verantwoord, overal word toch duidelijk dat je tot miniaal 4 maanden moet wachten met fruit of groente.

Wij geven ook fruit en groente uit een potje, verser is gezonder maar ik haal dat echt niet door de weeks met zijn schema. Op het kdv krijgt hij wel vers fruit.

Weet eigenlijk helemaal niet of de voorkeurshouding expliciet door sterrekijker komt, eigenlijk nooit over nagedacht, denk het eigenlijk niet want heb dat wel vermeld bij de intake bij fysio maar ze nemen wel steeds het hele verhaal van de zwangerschap/bevalling en kort daarna mee.

Nee ik ga geen bv meer geven ondanks dat ik weet dat het drama door het vaste tongriempje en zijn vroeg geboorte/zo klein kwam. R. kon heel moeilijk aanhappen en helemaal niet vasthouden, dus steeds na een paar seconde moest ik hem opnieuw laten aanhappen en dat was zo vermoeiend door hem. Doordat hij het niet kon was het constant drama. Ik moest vooraf beetje kolven, hem laten aanhappen, lang vol blijven houden, als het niet lukte kolven (in de tijd R. krijsen), hem de fles geven, afkolven en dan waren we 2 uur verder en nog was hij niet tevreden en hij kwam om de 3 uur en omdat hij zoveel in korte tijd was afgevallen, moest hij aankomen anders moest hij weer terug naar het ziekenhuis. Ik voelde me zo verdrietig, vond de hele kraamperiode en baby helemaal niet leuk en voelde me daar zo schuldig over en ik weet dat ik bij voorbaat al die stress ga voelen en dat is voor niemand goed.

Koude handjes en voetjes zijn geen graadmeter of ze het koud of warm hebben, dat is mij in het ziekenhuis en door de kraamverzorgster verteld want R. heeft ook altijd erg koude handjes en voetjes.

Kruumel, welke ugg’s wil je?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle zo 9 okt 2011 - 6:32

Nou, A was zo moe. Heb haar om 19.00 uur ds fles gegeven en ze ligt nu knock out.

@ kruumel, welke uggs wil je? Ik heb zelf ook nieuwe uggs. Heb ze al een tijd maar kon ze niet aan toen ik zwanger was. Mijn vriendin heeft ze uit amerika meegenomen in opdracht van mij. Haha! Scheelde me 100 euro! Het zijn cognac-bruine laarsjes met hak. Ik kan ze ook omslaan. Ben er zoooo blij mee! Ze lopen alleen nog niet super. Dat valt me wel tegen. Heb nog 2 andere paar. Dat zijn de bekende modellen (hoge bruine laarzen en lage zwarte) die lopen wel heerlijk!
Een tip; pas ze eerst in de winkel en bestel ze dan op de amerikaanse site van uggs, is stuk goedkoper bij veel modellen.

Koude handjes; hier ook niet echt koude handjes als ze in de puckababy ligt maar verder meestal wel. Schijnt inderdaad normaal te zijn. Je moet ook altijd in het nekje voelen voor de temperatuur. Aan de handjes kun je niet beslissen of je kindje het warm of koud heeft...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:50

Chelle, ik slaap de meeste nachten wel goed hoor. M had alleen moeite met overdag in de wieg slapen, 's nachts slaapt hij wel goed, al vanaf het begin. Afgelopen nacht was een uitzondering Wink Gelukkig!

Chelle, dat is ook de reden dat ik even kolf en flesje geef. Als ik erg gespannen zit door de pijn stroomt de melk ook niet goed, en merkt M dat en daar gaat het niet fijner door. Ik heb echt al vanaf het begin 1 hele diepe kloof aan elke tepel, die soms bloedt. Deze gaat ook niet helemaal over, soms is het beter te doen. Ik heb eens eerder 2 dagen gekolfd, en toen heeft het wat rust gekregen, daarna ging het bijna weer pijnloos. Ik hoop dat dat nu ook is. Ik wil nu eigenlijk 1 dag kolven en dan weer de borst gaan geven.

Limburg, daarom twijfel ik ook. Ik wil eigenlijk 3 maanden volledig bv geven, en dan af gaan bouwen. Maar ik weet niet of ik het red. Ik ga morgen weer gewoon de borst geven, kijkn hoe dat gaat.

PM, ik denk wel dat het erger is geworden door het aan twee kanten voeden. Het wordt nu twee keer zo vaak belast inderdaad. De kloven had ik al, maar het deed nu echt heel erg zeer.

Happydobby, mijn tepels zijn niet wit. Ik smeer ook een druppel bv over de tepel, maar het wil niet echt baten.

Limburg, ik wil denk ik de bailey button sand. (denk ik).

Chelle, ik heb vorig jaar de classic tall chocolat gekocht via de UGG's site uit amerika. Dat scheelt inderdaad veel geld. Ik wil ze nu ook via die site bestellen. Nu wil ik graag de bailey button sand, maar ik weet het nog niet zeker. Ze zitten zó heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 8:13

Voor degene die het leuk vinden, ik heb in het fototopic een foto van M gepost.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 9 okt 2011 - 8:39

@kruumel, hij is ook erg fijntjes. Welke kledingmaat zit M. nu?
Hier zit M. tussen 56 en 62 in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 8:58

Hier zitten ze in 56. Al hangt het er erg vanaf hoe groot het valt, heb een stapeltje 56 wat te klein is, en nog een stapel wat te groot is.
Maar hier zijn ze kort en dik vergeleken bij M van HD Laughing

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje zo 9 okt 2011 - 9:05

Sorry dames, 't is er echt niet van gekomen om uitgebreid te reageren. Moest nog het een en het ander in het huishouden doen, alleen dat schiet niet echt op met een mannetje die zich van het kleed af wurmt. Hij kon wel draaien naar zijn buik, maar deed het eigenlijk nooit, aangezien hij het nooit leuk vond. Vandaag alleen maar, want meneer heeft bedacht dat hij naar voren wilt kunnen en dus moet hij wel ( hij gaat alleen een aantal cm naar achter Very Happy. Van zijn kleed af, zodat ik hem steeds terug moet doen.

Morgen probeer ik het opnieuw Zie net dat hij eindelijk in slaap is gevallen, dus toch nog maar wat afmaken in het huishouden Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 17:03

Hoe lang kolven jullie? Tot het leeg is? Of een bepaald aantal minuten?

M zit in 50. Hij is idd erg fijn.

Gast
Gast

Bericht  Chelle zo 9 okt 2011 - 18:23

Kruumel schreef:Hoe lang kolven jullie? Tot het leeg is? Of een bepaald aantal minuten?

M zit in 50. Hij is idd erg fijn.

Zo leuk nog maatje 50! Ik heb het altijd erg leuk gevonden dat A niet zo groot is. Heb erg lang kunnen genieten van het baby-zijn. Ze zit nu pas in 62. Maar toch zat ze volgens het CB binnen de groeicurven dus hoef geen zorgen te maken.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 21:23

Chelle, ik vind het ook helemaal niet erg. Ik wil natuurlijk dat hij goed groeit, maar vind het wel leuk zo'n kleine kruimel te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 9 okt 2011 - 21:39

@pm, hier hetzelfde, sommige 56 is te kort, niet te krap. En broeken maat 62 zit te wijd maar kwa lengte past het prima. Broeken maat 56 worden nu te kort.

@smaragdje, jij bent laat aan het schoonmaken hihi.

@kruumel, ik deed een kwartier kolven (dubbele kolf) toen ik het fulltime deed, net 5 min gekolft anders ben ik bang niet genoeg te hebben voor de volgende voeding. Ik ga morgen avond weg en wil gekolfde melk mee.
Hier zat mijn M. 4 weken in 50, toen werd het te kort, 56 zwom hij eerst in.

@chelle, kijk mijn babybijeenkomst foto's, M. zit rechts en in het midden zit een baby die 3 dagen jonger is dan M. maar ruim 1 kilo zwaarder haha.
En zaterdag waren we op een verjaardag, was er een oud collega van ons met haar meisje van 7 weken, ook veel groter dan M.
Ik vind klein leuk, maar groot ook, alleen jammer dat je die kleertjes dan zo kort aankan.

Wat een weer, ga even douchen, dan naar het cb en dan boodschappen doen. En dan ook maar beginnen met de babyalbums plakken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl zo 9 okt 2011 - 22:28

Zo daar ben ik ook weer eens. Ben de laatste tijd niet zoveel op het forum. Mijn man maakte laatste een grapje over hoeveel ik aan de laptop zit. Ik ging daar eens over nadenken en hij heeft eigenlijk wel gelijk, dus vandaar dat ik wat minder reageer. Verder ben ik druk opzoek naar een leuke vacature maar dat valt nog niet mee als je partime wilt werken merk ik wel.

Afgelopen donderdag was onze trouwdag, de tijd gaat echt snel zeg. Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we gingen trouwen en nu zijn we alweer een jaar getrouwd. D is ook alweer bijna 9 maanden en kan sinds vorige week tijgeren. Zo schattig ziet dat eruit. Ze doet het wel alleen kleine stukjes, lijkt wel of ze niet snapt dat ze op deze manier ook naar de andere kant van de kamer kan komen. Dat doet ze nog steeds door te rollen.
Ik heb het hier allemaal niet zo goed bijgehouden dus kan niet echt reageren op de rest, sorry

Ow haha terwijl ik dit typ tijgert D vrolijk naar de andere kant van de kamer ( daar ligt een verdwaald speeltje) Very Happy Ze snapt het dus blijkbaar toch.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 22:32

VG. Gefeliciteerd met je 1 jarige huwelijk!
Ik vind dat je dan best wel even mag spammen met een trouwfoto... Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl zo 9 okt 2011 - 22:47

Dankjewel!

haha nou dat vind mijn man niet zo'n goed idee denk ik, die is liever zo weinig mogelijk te vinden op internet. Moet al altijd toestemming vragen om foto's op mn hyves te zetten van hem Very Happy
Maar op diezelfde hyves staan wel foto's van ons trouwen dus dan kan je daar kijken als je wilt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud