Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen?

+8
Summerlovin
Floor
Mon Amour
Ster
Paper Crown
Kayleigh
Atelier Madame
Sarah1985
12 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen? Empty Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 1:34

Voor de nieuwbouw-woners onder ons, wat hebben jullie met de muren gedaan?
Aan de ene kant wordt het afgeraden om te stuken ivm scheuren en vocht, dus tja twijfel alom.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen? Empty Re: Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 1:40

Is dat niet met -ch? Laughing

Staat heerlijk breezerig zo:D

Gast
Gast

Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen? Empty Re: Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen?

Bericht  Sarah1985 di 11 okt 2011 - 1:47

volgens mijn man die in de bouw werkt is het niet aan te raden ivm scheuren
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 11 okt 2011 - 1:47

spachtelputz is toch heel wat anders dan stuken?

Je moet het wel mooi vinden, wij hebben het op de muur zitten van de vorige bewoners en het is best aardig, maar vond het verschrikkelijk om het te verven. Weet niet of je rook? Maar wij moesten het echt dichtsmeren om de gele vlekken eruit te krijgen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 1:49

Tja, ik kom het op verschillende schrijfstijlen tegen... Maar je begrijpt me :P

Wij roken wel, maar niet binnen, dus dat scheelt smile

Gast
Gast

Bericht  Kayleigh di 11 okt 2011 - 1:52

wij wonen dan wel in een oud huis maar ik wil toch even reageren

wij hebben ook spachtelputz, maar hier is het ook heel erg gescheurd...

weet niet of het overal zo is, mar hier valt het me vies tegen, zag er in het begin erg mooi uit maar nu...als alles doorgaat gaan wij binnenkort verhuizen, en dan komt er geen spachtelputz meer

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Paper Crown di 11 okt 2011 - 1:52

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat dit kan scheuren en barsten. Maar daar heb ik maling aan. In ons huidige huis (ook nieuwbouw) hebben we het ook laten stucen,gewoon glad. Ja,om eerlijk te zijn zijn er wat scheuren hier en daar maar ik vind dit niet storend. Sommige mensen doen alsof je scheurwerkjes van 1cm ertussen krijgt maar dat is gewoon niet zo. Veel adivseren ook om dan eerst behang/bouwbehang te nemen.. maar zie jij jezelf al over 3 jaar nog eens alles aan de kant schuiven, het behang eraf peuteren, stucadoren in je huis laten en van overal de spatten stuc eraf peuteren en dan overschilderen? Ik niet. Daarom laten wij het nieuwe huis ook weer stucen,jammer van die scheurtjes dan.

OH en behang.. dat is best tricky in nieuwbouw. Het plafond word namelijk in een lichte koepeling gegoten, als jij dan behang tegen het plafond plakt zal je zien dat dit niet mooi aansluit door die lichte bolling, dat is pas kut!

Ps houdt gewoon bij welke kleuren verf je hebt gebruikt in een boekje, dan laat je over 3 jaar even een stucadoor komen die de scheurtjes dichtsmeert en dan kan jij er binnen een dagje weer overschilderen en is het weer netjes.

Laatst aangepast door 2CKC2 op di 11 okt 2011 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Sarah1985 di 11 okt 2011 - 1:55

ckc dan heb je geluk dat het maar een beetje scheurt. Mijn broer heeft in zijn nieuwbouwhuis ook gestuct en zit over de hele muur vol scheuren.

Ik snap wel zou ook niet naar 3 jaar alles opnieuw gaan doen. Je kan ook kiezen voor glasvezelbehang
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 1:57

Hier in dit huis zit er nog bouwbehang op, maar dat valt me eigenlijk nog wel mee hoe het erop is blijven zitten.

Ik zie het inderdaad niet zitten om over een paar jaar weer alles van zijn plek te trekken. Want dan doe je het toch niet meer.
Het schijnt wel dat je er iets onder kunt doen? En dan er overheen kunt werken met stucen ofzo....
Maar eens uitzoeken hoe dat werkt...

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 11 okt 2011 - 1:59

Weetjewel schreef:Hier in dit huis zit er nog bouwbehang op, maar dat valt me eigenlijk nog wel mee hoe het erop is blijven zitten.

Ik zie het inderdaad niet zitten om over een paar jaar weer alles van zijn plek te trekken. Want dan doe je het toch niet meer.
Het schijnt wel dat je er iets onder kunt doen? En dan er overheen kunt werken met stucen ofzo....
Maar eens uitzoeken hoe dat werkt...

Klopt, dat heet stucadoors *nogwat..* is geel en soms roze!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 2:02

Nee het gaat om scanbehang smile '

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 11 okt 2011 - 2:04

Weetjewel schreef:Nee het gaat om scanbehang smile '

De watte? Dat ken ik niet..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 2:16

2CKC2 schreef:

Schijnt dat als de muren zouden scheuren dat spul niet mee scheurt ofzo... Heb net een vriend gesproken die bij Sigma werkt.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 11 okt 2011 - 2:17

Weetjewel schreef:
2CKC2 schreef:

Schijnt dat als de muren zouden scheuren dat spul niet mee scheurt ofzo... Heb net een vriend gesproken die bij Sigma werkt.

Oh goed om te weten!
Schiet het al op allemaal bij jullie?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ster di 11 okt 2011 - 2:46

Spagtelpoets is niet hetzelfde als stucwerk. Bij spagtelpoets zit er nog een laag extra op, in relief, dit kan ook meteen in een kleur. Bij stucwerk heb je de muren zo goed als glad. Is spuiten geen optie? Volgens mij kan spuitwerk ipv stucwerk. Je ziet dan een klein beetje van die bobbeltjes zitten maar is evengoed mooi strak. Bij stucwerk moet je erop letten dat alle hoeken en randen gewoon al ingesneden worden, dan is de kans op schuren veel kleiner.

Wij hebben vorig jaar onze woonkamer laten stucen en ons huis is 25 jaar oud, maar het is op sommige plaatsen nog een klein beetje gescheurd. Het is niet goed ingesneden.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mon Amour di 11 okt 2011 - 2:50

ik heb de muren eerst voorgestreken en daarna met vliesbehang eroverheen, en het zit er nog steeds goed op na 1,5 jaar, wel de adviezen gevolgd om de verwarming niet gelijk hoog te zetten maar per week een halve graad hoger, wat als je hem gelijk van 15 naar 20 doet krijg je ook scheuren zeiden ze

Mon Amour
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Floor di 11 okt 2011 - 3:09

In ons vorige nieuwbouwhuis hebben wij de muren met spuitwerk laten doen, daar hebben we zo'n 3 jaar gewoond en zat na ongeveer een jaar 1 scheurtje in de muur (onder een raamkozijn).
In dit huis (ook nieuwbouw) hebben we de muren beneden laten spachtelputzen (of hoe je het ook schrijft. met van die fijne structuur zegmaar), daarbij hebben we ook het plafond laten doen (daar zat vanuit de bouw spuitwerk op) met van die geschuurde cirkels (snap je het nog?).
Beneden is alles nog netjes, nergens scheuren of wat dan ook.
Boven hebben we glad gestucte muren en daar zit nu 1 scheur in (op een muur tussen 2 slaapkamers die midden in huis, midden onder de zolder zit). Hier wonen we inmiddels ook al weer 3 jaar.
Ik vind het dus allemaal wel meevallen en zou in ons volgende nieuwbouwhuis ook rustig weer alles meteen met stucwerk doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Summerlovin di 11 okt 2011 - 4:16

Nieuwbouwwoning wel of niet spagtelputzen? Dsc02424ej

Wij hebben er veel last van. Hierboven een voorbeeldje.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 5:31

Scheuren in de spachtelputz? Hier totaal geen last van na 4,5 jaar.

Gast
Gast

Bericht  Lilou di 11 okt 2011 - 5:46

Wij hebben (gespoten) sierpleister op de benedenverdieping en de overige muren in slaapkamers e.d. zijn allemaal gespact. Wij hebben echter wel behoorlijk last van scheuren, net als een groot deel van onze buren. Wat iemand hier zegt over scheuren van echt een cm breed, die hebben wij dus wel in de gang hier! Andere scheuren vallen bijna niet op, maar in de hal beneden is dus wel erg opvallend. Huis is bijna een jaar geleden opgeleverd.

Heb ondanks de scheuren nog steeds geen spijt dat we dit toch hebben laten doen, we wisten dat het risico er in zat. Huis van mijn vader is bijna 10 jaar oud, overal spachtelputz, is pas na een aantal jaren scheuren gaan vertonen die nu echt heel opvallend zijn jammer genoeg. Desondanks zag ik bouwbehang ook echt niet zitten... liever de scheuren over een tijdje bij laten werken dan echt alle muren opnieuw moeten doen.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Curious di 11 okt 2011 - 6:56

Voor de duidelijkheid, en wordt hier over iets anders gesproken door de meeste als het gaat over spagtelputz! Daardoor wordt er nu niet goed vergeleken denk ik!

Je hebt stucwerk, spagtelputz en spuitwerk. En dat spuitwerk noemen ze vaak spackspuiten. Ik denk dat hier het spackspuiten in de war wordt gehaalf met spagtelputz.

Spackspuiten wordt vaak in nieuwbouw woningen gedaan, is de goedkoopste oplossing maar heeft de meeste kans op scheuren, vochtproblemen en oneffenheden. Het is een laagje wat over het beton/bouwbehang etc. heen gaat.

Stucwerk is wat duurder, en wordt vaak glad afgewerkt. Dat is wat nu behoorlijk trendy is. Maar het is wel best zacht, waardoor je gauw stukjes er af loopt (of huisdieren), dit is overigens bij spackspuiten ook zo.

Dan heb je spagtelputz, en dat is een laagje over het stucwerk heen, ronduit de duurste oplossing. Dit doen nog maar weinig mensen aangezien het echt een stuk duurder is. Dit spagtelputz is iets wat niet meer geverfd hoeft te worden, bijna nooit scheuren zal en ook niet zo zacht is, waardoor er niet gauw gaten in komen en viezigheid makkelijk te verwijderen is.

Wij hebben in ons nieuwbouwhuis alle 3 de dingen.
Spackspuiten in de kelder (met idd vocht problemen waar het nu alweer om sommige stukken kapot is, terwijl het er net 2 maanden op zit)
Stucwerk (in schuurwerk variant, dat is glad), op de slaapkamers. Is makkelijk te verven en evt. te behangen.
Spagtelputz in de woonkamer/keuken en hal. Omdat wij ook huisdieren hebben.

Spagtelputz is duur (6 keer duurder als spackspuiten in ons geval p.m2), maar is wel echt mega veel mooier. Echter het hele huis daarmee doen, daar hadden wij geen geld voor.
Het stucwerk op de slaapkamers is mooi, maar gewoon zoals je dat op veel plekken ziet.
Het spackspuitwerk is bij ons best slordig gedaan, ben niet heel tevreden, maar opzich is het niet lelijk. Al hebben we nu dus al vocht problemen, wel jammer.

Hoop dat het nu gemakkelijker vergelijken voor je is weetjewel.

Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  meisjesmama di 11 okt 2011 - 7:52

Wij laten straks de muren en het verlaagde plafond (wat we er in gaan zetten ivm naden in het plafond) strak trekken.
Boven op de kamers zal er wel behang komen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Ella di 11 okt 2011 - 7:53

Wij hebben Spachtelputz in onze nieuwe huis laten spuiten erop. Schijnt weer iets nieuws te zijn. De meeste smeren het erop. Op deze manier is het veel gelijkmatiger.
Wij hadden eerst een informatief gesprekje zegmaar en hun hadden toen spachtelputz op aan spaanplaat (of iets anders) gesmeerd en zat er al lang op maar je kon heel die plaat buigen zonder dat het scheurde. Dus toen hebben wij besloten om het toch te doen. Zit er nog heel mooi op en de jongens hebben het echt prima gedaan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: