Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muren nieuwbouwwoning

+4
Elliot
Thunder
Paper Crown
Annie24
8 plaatsers

Ga naar beneden

Muren nieuwbouwwoning Empty Muren nieuwbouwwoning

Bericht  Annie24 di 26 maa 2013 - 1:03

Nadat we er eindelijk over uit zijn wat voor vloer het wordt heb ik me nu gestort op de muren.

We wilden eerst kiezen voor structuur op de muren, maar na diverse negatieve verhalen ivm het vocht wat nog in nieuwbouwwoningen zit bij oplevering zijn we daar vanaf gestapt.

Wat hebben jullie op de muren van jullie nieuwbouwwoning gedaan na oplevering?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Muren nieuwbouwwoning Empty Re: Muren nieuwbouwwoning

Bericht  Paper Crown di 26 maa 2013 - 1:06

Wij hebben 't huis van boven tot onder laten stucen. We hebben wel wat scheuren maar ik stoor me er niet aan. Lastig hoor nieuwbouw en al dat vocht! Ben benieuwd naar jullie huis!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 1:07

Wij hebben overal glasvezelbehang op de muren gedaan. Daar over heen kun je dan nog gewoon behang doen of verven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 1:10

Wij hebben scan behang op de muren zitten boven.. Beneden gewoon op de muren geschilderd, want de planning is toch om het over een jaar of 3 te laten stucen allemaal. Ik zie hier ook flinke scheuren, ook bij de trappen gaat het scheuren. Dus wij hebben nu de makkelijke weg gekozen voor beneden om het over een paar jaar goed te doen en minder scheuren te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 1:15

Rataplan schreef:Wij hebben overal glasvezelbehang op de muren gedaan. Daar over heen kun je dan nog gewoon behang doen of verven.

Edit: Gezien de post van Zazou twijfel ik nu of het niet scan behang is... scratch

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Elliot di 26 maa 2013 - 1:24

Wij hebben de muren behandeld met voorstrijk en vervolgens gewoon gewit met latex. We hebben één scheur maar dat is precies op een hoek dus die valt niet zo op. Onze bovenburen hebben alles laten stucen en hun muren zijn net zo strak als die van ons, dus dat was best wel zonde van hun geld!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  minoessepoes di 26 maa 2013 - 4:52

Wij hebben inderdaad ook van stucen afgezien door de kans op scheuren en het kostenplaatje wat er bij kwam. Daarnaast wilde ik dan geen korreltje op de muur meer omdat ik dat alweer een beetje ouderwets vind en helemaal strak stucwerk vonden wij wel heel erg strak in combinatie met onze hoogglans keuken en meubels.

Wij hebben nu gekozen voor glasvezelbehang met een heel klein vierkantje/ ruitje erin en daarna de muren gewoon geschilderd. De aannemer raadde ons op de dag van de oplevering stucen nog af i.v.m. het vocht zelf en als we het zouden doen dan moesten we vooral niet de verwarming hoog zetten en denken dat we dan sneller van het vocht af zouden zijn, dat zou alleen maar scheuren opleveren volgens hem.

Ik vond het behangen alleen wel echt heeeeeeeeel veel werk. We hebben de muren eerst afgestoft/ met sop afgedaan, daarna voorgestreken, vervolgens ingesmeerd met behanglijm, het behang erop en daarna de witte en licht grijze muren 2 keer geschilderd en de gele muur zelfs 4 keer voordat het mooi was. Helaas lieten er alweer stukjes behang los voordat we gingen schilderen door de zuigende werking van de muren, dat hebben we bijgelijmd, geen probleem maar wel weer extra werk. Natuurlijk kan je dat ook allemaal door een schilder laten doen, maar wij zijn er zelf redelijk intensief zo'n kleine 2 weken mee bezig geweest voor zo'n 160m2 muur. Wij zijn dan ook wel heel precies geweest, er zitten geen bobbels in het behang en de naden zitten zo strak tegen elkaar dat je ze na 2 keer schilderen niet meer ziet zitten. Ik vind het nu dus ook wel echt de moeite waard!

Gewoon schilderen was bij ons denk ik geen optie, want alleen gaatjes groter dan 13mm werden gevuld. Dan waren wij denk ik net zo lang bezig geweest om alles netjes te vullen en schuren om de muren ook mooi glad te krijgen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ooh La La! di 26 maa 2013 - 5:38

Wij hebben alles glad laten stucen, ook het plafond.
Voordat de stucadoor begon hebben we een week de kachel dag en nacht op 22 graden gezet. Daardoor ontstonden al wat scheuren, deze zijn netjes weggestuuct. Dit op aanraden van diverse stucadoors. De aannemer raadde het ons ook af.

We hebben op een paar plaatsen wel wat haarscheurtjes, maar dat zit hoog dus valt het bijna niet op. Na het stucen hebben we alles laten spuiten.

In ons appartementencomplex zitten 40 woningen. Ik heb het stucwerk geregeld voor ons en 20 buren. Hierdoor hebben wij ons huis bijna gratis kunnen laten doen :cheering:

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Cow di 26 maa 2013 - 8:16

Wij hebben de muren voorgestreken (tegen het 'zuigen') en vervolgens gewoon latex erover. Mijn plafond is belachelijk hoog dus alles zou belachelijk in de kosten lopen.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 8:35

Paper Crown schreef:Wij hebben 't huis van boven tot onder laten stucen. We hebben wel wat scheuren maar ik stoor me er niet aan. Lastig hoor nieuwbouw en al dat vocht! Ben benieuwd naar jullie huis!

ons huis is bestaande bouw, maar ook wij hebben scheuren helaas.

Gast
Gast

Bericht  Fayebella di 26 maa 2013 - 8:54

Cow schreef:Wij hebben de muren voorgestreken (tegen het 'zuigen') en vervolgens gewoon latex erover. Mijn plafond is belachelijk hoog dus alles zou belachelijk in de kosten lopen.
Dat heb ik ook gedaan. Er zitten evengoed scheuren in mijn muren, maar vooral in de hoeken.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Annie24 di 26 maa 2013 - 9:06

Hmmm zo te lezen is dat glasvezelbehang wel een goede optie denk ik, moeilijk hoor!

@PC; wij zijn ook héél erg benieuwd naar het huis Laughing
Zo zag de bouwplaats er vorige week uit: het gedeelte waar nu nog 1 verdieping staat en dan ergens in het midden wordt ons huis I love you

Muren nieuwbouwwoning 859448_426714180747633_1450972620_o
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud