Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

A.s. vrijdag de 1e inentingen

+10
Liadan
Bruintje Beer
Printje
Happydobby
Flip Fluitketel
loesje
Smaragdje
ekjir@M
Susan
PapillonRose
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Parisienne di 11 okt 2011 - 10:33

N. was na prikjes wel wat koortstig (meer verhoging), huilerig, hangerig en gewoon niet lekker. Na een dag of twee was dit vaak wel over. Had altijd genoeg zetpillen in huis en gaf N. bij thuiskomst altijd gelijk een zetpil. Heb dit 1 keer niet gedaan en dat merkte ik gelijk. N. kreeg toen hoge koorts en was ontroostbaar.

Wat ik deed was iets verkoelends meenemen om na de prikjes haar benen te koelen. Ik knipte een maandverband (die ik nog had van mijn kraamtijd) in tweeën, maakt ze een beetje nat en legde ze in de vriezer. Als ik naar het CB moest haalde ik ze uit de vriezer, deed ze in (hydrofiele) washandjes en nam deze mee in een isoleertasje die ik altijd gebruikte voor N.'s flesjes. Na de prik hield ik deze even op haar beentjes om zo te koelen. Werkte ook goed, ze kreeg geen blauwe of erg pijnlijke plekken in ieder geval. En inderdaad, na de prikjes de beentjes goed blijven bewegen, anders heb je kans dat het snel 'stijf' wordt waardoor het nog meer zeer kan gaan doen.

Ook nam ik altijd een flesje mee om te geven als troost, maar dit was niet altijd nodig. Ik hoop dat het vrijdag meevalt voor zowel je kleintje als voor jou! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 10:36

Hier hebben ze alleen veel geslapen.
Amé heeft vorige week haar prikken ook weer gehad, maar ze heeft nergens last van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Teddyaapje di 11 okt 2011 - 10:43

Van de prikken zelf had hij niet veel last, wel even huilen maar dat was snel weer over. Hij heeft nu 4 vaccinaties gehad en is er alle keren ziek van geworden. Heel huilerig, hangerig, koorts, dikke beentjes. Echt zielig. Gelukkig was het na 1 dag weer over (alleen de 2e keer heeft het 2 dagen geduurd).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Fiebje di 11 okt 2011 - 16:38

W heeft vorige week de 1e prikken gehad. Hij was daarna huilerig en hangerig. Ook sliep hij veel. Had ook zetpillen in huis van 60 deze daar heeft hij er 1 van gekregen. Volgende dag nergens geen last meer van.
Succes!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 17:56

M was hangerig en heeft veel geslapen. Hij kreeg 's middags wat verhoging, en 's avonds toen zijn temperatuur nog wat hoger werd heb ik hem een zetpilletje paracetamol gegeven.

Ik heb die zetpilletjes op de terugweg bij de apotheek gehaald op aanraden van het CB. Dan heb je ze in huis als hij ziek wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 3:38

Nou vandaag de 1e inentingen gehad. De prikjes zelf vond hij echt helemaal niet leuk, keihard huilen.
Mama deed een beetje mee Sad vond het zo zielig, kan daar niet zo goed tegen.

Tot nu toe gaat het best aardig goed, ik kan wel merken dat hij wat anders is als normaal. Af en toe wat huilen maar ook wel even lekker slapen. Tot nu toe nog geen koorts ervan gekregen, hopelijk blijft dat zo.
Over een maandje mag hij weer voor de volgende inentingen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen - Pagina 2 Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum