Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

A.s. vrijdag de 1e inentingen

+10
Liadan
Bruintje Beer
Printje
Happydobby
Flip Fluitketel
loesje
Smaragdje
ekjir@M
Susan
PapillonRose
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 21:06

Zoals de titel al zegt, a.s. vrijdag krijgt ons ventje zijn 1e inentingen.
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er daarna van kan verwachten.
Hebben jullie kleintjes er veel last van gehad? Evt nog tips om de dag goed door te komen na de inentingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  PapillonRose ma 10 okt 2011 - 21:13

Mijn meisje heeft er niet zoveel last van gehad. Wel wat verhoging en wat meer slapen die dag, maar verder merkte ik niets aan haar bijvoorbeeld qua humeur of huilen.

Wat ik nog heb gedaan (geen idee of het echt heeft bijgedragen):
- druppeltjes van VSM om de weerstand te verhogen bij vaccinatie (3 dagen voor vaccinatie beginnen en doorgaan tot en met 3 dagen na de vaccinatie)
- vallen en stoten gel van VSM aangebracht op de prikplekjes om eventuele pijn te verzachten
- een lekker flesje meegenomen naar het CB om na de prikjes te geven, als een soort troost

Succes met de eerste prikjes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 21:14

Hier heeft hij er ook geen last van gehad, had ook niks gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 21:15

Het viel wel mee, een beetje verhoging. Zorg dat je vooraf zetpillen paracetamol in huis hebt, ze zijn er ook al van 60 mg. Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar ik legde ze na de prikken altijd eventjes aan in de wachtkamer als troost.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  ekjir@M ma 10 okt 2011 - 21:17

Wij hadden voor de zekerheid zetpillen in huis voor als hij er last van zou krijgen maar hij heeft er totaal geen last van gehad. Wel eens een beetje verhoging of veel slapen maar niet ziek of huilerig verder.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Smaragdje ma 10 okt 2011 - 21:18

Hier had hij veel last van zijn beentje (lees: hij krijste het echt uit als zijn beentje bewoog), wat wel een beetje hielp was een lekker warm badje. Voor de rest sliep hij meer als normaal.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 21:19

Yrsa heeft wel een keer flink koorts gehad, een dag na de inenting. Toen mocht ik voor de zekerheid even met haar langskomen bij de huisarts, gelukkig was alles goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 21:24

Susan schreef:Het viel wel mee, een beetje verhoging. Zorg dat je vooraf zetpillen paracetamol in huis hebt, ze zijn er ook al van 60 mg. Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar ik legde ze na de prikken altijd eventjes aan in de wachtkamer als troost.

Zetpillen zijn idd wel handig om alvast in huis te hebben. Zat ik ook al aan te denken om deze te halen.
Hij krijgt een combi van fles en borstvoeding dus kan hem dan indien nodig wel even aanleggen.
Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat, hij heeft vlak na zijn geboorte in het ziekenhuis al wel bewezen een dapper ventje te zijn( onderzoeken en bloedprikken enzo). Maar je weet natuurlijk nooit hoe het gaat na de inentingen.

Mag je trouwens je kindje na de inentingen gewoon dragen in een draagdoek? Misschien een stomme vraag, maar volgens mij las ik laatst ergens dat je ze na de inentingen niet mag inbakeren. Nou doe ik dit laatste niet maar geldt dit dan ook voor een draagdoek? Ik weet overigens nog niet hoe hij een draagdoek vindt, deze komt als het goed is vandaag of morgen per post binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  loesje ma 10 okt 2011 - 21:26

mijn ventje werd er erg moe van (sliep veel 2 dagen) en kreeg een weekje last van diaree.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 21:26

Susan schreef:Yrsa heeft wel een keer flink koorts gehad, een dag na de inenting. Toen mocht ik voor de zekerheid even met haar langskomen bij de huisarts, gelukkig was alles goed.

Nou ik hoop dat alles goed gaat. Het is ons 1e kindje dus ik heb er zelf totaal nog geen ervaringen mee hoe het gaat na de inentingen. En het gebeurt op vrijdag, dus als er dan daarna al wat is dan moeten we naar de huisartsenpost in het ziekenhuis. Maar hoop natuurlijk niet dat dat nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 21:28

Bij ons schreven ze in het groeiboekje wat we konden verwachten en wat we konden doen als ze koorts kregen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Flip Fluitketel ma 10 okt 2011 - 22:23

Hier heeft ze de 1e inentingen nergens last van gehad. Ze huilde even en toen ik haar aankleedde lag ze alweer een beetje te lachen (op haar manier). Ze kreeg pas bij de 3e inentingen ergens last van.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Happydobby ma 10 okt 2011 - 22:38

Hier huilde M.yles alleen als ik zijn beentje pakte. Ik zou paracetamol zetpillen van 60 mg halen bij de apotheek en een nat washandje op de prikplekjes leggen schijnt ook te helpen.
Persoonlijk zou ik er geen zalf opsmeren. Of eromheen maar niet over de prikplekjes.
Je hebt rescue zalf van Bach bijv.
Succes vrijdag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 23:57

Hier ook eignelijk geen last gehad van vervelende bijwerkingen. Ons mannetje heeft trouwens helemaal niet meer geslapen na zijn vaccinaties. Slapen is nooit zijn hobby geweest hoe klein hij was/is hahahaa.

Wat misschien een goede tip is om natte washandjes even in de koelkast te leggen en daarna op de plek van het prikje. Ook 'fietsen' met de beentjes of masseren werkt goed om de vloeistof vd prik eerder te verspreiden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Bruintje Beer di 11 okt 2011 - 0:01

Hier hadden beide kids geen last van hun 1e inentingen. Had wel zetpillen in huis.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:05

Printje schreef:Hier ook eignelijk geen last gehad van vervelende bijwerkingen. Ons mannetje heeft trouwens helemaal niet meer geslapen na zijn vaccinaties. Slapen is nooit zijn hobby geweest hoe klein hij was/is hahahaa.

Wat misschien een goede tip is om natte washandjes even in de koelkast te leggen en daarna op de plek van het prikje. Ook 'fietsen' met de beentjes of masseren werkt goed om de vloeistof vd prik eerder te verspreiden.

Haha die van ons is ook meer wakker als dat hij slaapt haha, dus herkenbaar.

Bedankt voor de tips.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Printje di 11 okt 2011 - 0:09

Ik hoorde toen hij net geboren was alleen maar verhalen over kindjes die sliepen van voeding tot voeding. Nou dat heeft die van ons serieus noooit gedaan hahahaha meneer wilde er altijd bij zijn. Nu is hij nog veel wakker, uiteraard, maar nu kan hij spelen etc en dat vond ik in het begin zo lastig met hem..wat doe je de hele tijd met zo'n kleine baby die alleen maar wakker is.


Succes vrijdag trouwens!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:13

Printje schreef:Ik hoorde toen hij net geboren was alleen maar verhalen over kindjes die sliepen van voeding tot voeding. Nou dat heeft die van ons serieus noooit gedaan hahahaha meneer wilde er altijd bij zijn. Nu is hij nog veel wakker, uiteraard, maar nu kan hij spelen etc en dat vond ik in het begin zo lastig met hem..wat doe je de hele tijd met zo'n kleine baby die alleen maar wakker is.


Succes vrijdag trouwens!

De anderhalve week dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen sliep die van ons inderdaad van voeding tot voeding.
Maar na een kleine periode thuis was dat gauw afgelopen. Nou huilt hij niet echt veel eigenlijk, dus mag niet klagen.
De ene keer gaat hij slapen, of ligt een beetje te jammeren of rustig om zich heen te kijken. Naar bijvoorbeeld de spotjes in het plafond. Wat al niet interessant kan zijn voor die kleintjes haha. Maar zolang hij stil is vind ik het best.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Printje di 11 okt 2011 - 0:16

Ow dat is fijn zeg, dat hij niet zoveel huilt. Ons mannetje huilde ook niet echt veel maar had wel zijn aandacht nodig, ik bedoel dan van na 10 min in de box was meneer klaar en begon hij te mopperen. Voor mijn gevoel liep ik in het begin alleen maar rond met hem en wist niet goed wat ik met hem kon gaan doen...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:21

Die van ons vindt het ook niet zo lang leuk in de box. Dan haal ik hem eruit en leg hem in bed.
Dan is het al gauw goed. Soms wel even huilen van de krampjes maar over het algemeen is hij vrij snel stil gelukkig. Overdag slaapt hij gewoon beneden bij ons in de serre. Hij ligt in zo'n mozesmandje, kan ik hem lekker in de gaten houden en 's avonds gaat hij mee naar boven bij ons op de kamer. Lekker makkelijk op te pakken en te verplaatsen dat ding. Ben alleen bang dat hij er niet heel lang meer in past haha. Het enige wat hij wel eens heeft is dat hij lekker ligt te slapen en zo ineens vanuit het niets keihard begint te brullen. Ik denk dat hij dan gedroomd heeft ofzo, maar zeker weten doe ik het niet. Vorige week had hij dit wel om het uur, dat is wat minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Liadan di 11 okt 2011 - 7:54

Na de inentingen gaf ik Kian even borstvoeding op het CB, daarna ging hij lekker in de draagdoek.
Hij heeft alleen van de eerste inentingen last gehad (pijn aan zijn benen), maar de verpleegkundige heeft na de prik zijn beentjes helemaal niet gemasseerd (ik wel later). De 2 prikken daarna hebben ze zijn beentjes wel meteen goed gemasseerd en dat heb ik ook gedaan en toen had hij geen pijn aan zijn beentjes gehad. Dus misschien dat dat heeft geholpen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 7:59

onze dochter heeft wel steeds veel last gehad van de prikjes. Ongeveer 3 á 4 uur na de entingen begon ze ontroostbaar te huilen en daar hield ze niet mee op tot ver in de nacht. Ze viel dan uitgeput in slaap en was de dag erna (24 uur na de enting) weer redelijk goed te pas. Ze krijgt over twee weken de BMR-prikken en ik ben er nu al bang voor Cry

en veel slapen heeft onze dochter ook nooit gedaan, rustig liggen ook niet, veel huilen wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Tania di 11 okt 2011 - 8:03

Mijn zoontje had ook veel last van de inentingen. Hij sliep veel erna (normaal sliep hij amper), was huilerig, pijn in z'n beentjes, pijn in z'n buikje en koorts. Na een dag of 2-3 was het dan weer over.
Na de BMR heeft hij vanaf de dag erna ruim twee weken (hoge) koorts gehad, heel huilerig, vlekjes en buikpijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 8:19

Kun je nagaan hoe wisselend t kan zijn per kindje!

Mijn zoontje heeft van geen enkele prik last gehad, helemaal niets!
Zelfs niet van de BMR

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Printje di 11 okt 2011 - 8:23

Mijn zoontje heeft ook geen last gehad vd BMR
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

A.s. vrijdag de 1e inentingen Empty Re: A.s. vrijdag de 1e inentingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum