Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau van/aan partner, budget?

+24
Arwyn
sanne-84
Monte
Liz
Rovine
TNMN
Shisha
girli
Sterre
Zora
Benthe
TukTuk
Prosecco
Pompoen
Joli86
SoGood
Tazz
Atelier Madame
Jente10
Melis_je
Sarah1985
Moonlight
Kaboutertje
Marin
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Prosecco za 8 okt 2011 - 19:46

Het hangt er een beetje vanaf wat ik geven wil. Meestal streef ik naar een bedrag rond de 100 euro, maar als ik iets wil geven van 120 dan geef ik dat ook.

Ik vraag ook nooit dingen aan m'n vriend (deed ik bij m'n ex ook niet). Ik ga er vanuit dat m'n vriendje zelf wel iets leuks kan verzinnen en doe dat ook altijd voor hem. Tot nu toe nooit mis gegaan.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  TukTuk za 8 okt 2011 - 20:07

Wij houden geen budget aan, maar we doen ook nooit aan kadootjes met de verjaardagen.. Want we zijn in dezelfde week jarig en hebben vaak ook niet zoveel te besteden, en weten vaak ook niks te bedenken kwa kadootjes, dus waarom dan maar geld uitgeven aan een "moet" kadootje . Laughing
Maar als ik eens een kadootje koop voor mijn vriend dan hou ik niet echt een budget aan.. gewoon wat ik op dat moment te besteden heb.

Het is altijd lastig, want vragen naar het budget is ook zo raar vind ik persoonlijk, maarja grote kans dat als je meerder goedkope kadootjes ook op geeft, dat hij misschien juist die dingen koopt om meerdere kadootjes te kunnen geven..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Benthe za 8 okt 2011 - 21:09

Wij geven ook geen wensen aan elkaar door voor een verjaardagscadeau. Mijn vriend kent me goed dus weet wat ik leuk vind en ook wel wat ik nodig heb (omdat ik bijvoorbeeld al lang loop te klagen over een bepaald iets). Hij heeft dit jaar een autoradio gekregen omdat die van hem er mee opgehouden was. Een bepaald bedrag spreken we niet af, al heb ik wel gezegd dat hij dit jaar niet iets heel duurs voor me mag halen (ben volgende week jarig) omdat we wat tegenvallende rekeningen hadden en dat ook helemaal niet nodig is.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Zora za 8 okt 2011 - 21:40

Ik vind het altijd veel leuker als mensen zelf wat bedenken smile Maar vind het ook altijd wel schattig hoe jij altijd precies weet wat je aan iedereen wil vragen. Handig! Ik weet dat nooit smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 21:46

Hahaha ik maak gewoon een lijstje door t jaar heen van dingen die ik wil. En als mensen dan vragen wat ik wil, kan ik tenminste iets zeggen ipv 'iets voor m'n huis'.
Als m'n vriend zelf wat zou bedenken vind ik dat ook hartstikke leuk, maar zolang zijn we nog niet samen, dus snap t best van m. En hij had t al over een messenset. Vind ik op zich wel leuk, maar niet als eerste echte cadeau van m hahaha. Zo stom ben ik dan ook wel weer. Ik hoef geen ring of ketting maar wel een beetje iets moois ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 21:48

Wij kregen natuurlijk al heel jong met elkaar dus de eerste jaren was het zo rond de 20/40 euro. (toen waren we 14-15-16).

Daarna werd het wat duurder +/- 100 euro. Ik heb een keer een mp speler gekregen, de Sex and the city DVD shoebox, The OC dvd box.. (toen was ik 17-18-19)

En de afgelopen jaren (21-22-23) is het nog wat duurder geworden tussen de 100 en 150 euro.. Een Rayban Clubmaster zonnebril en een Micheal Kors horloge.


Ik geef de laatste jaren wel iets minder uit aan hem. Mijn inkomen is een stukje lager. (Afgelopen jaar een nachtje naar Wassenaar en zwemmen in duinrell, was iets van 90 euro)..

Nouja even een kleine conclusie, laat ik zeggen dat wij elkaar na 8 jaar relatie cadeautjes van tussen de 100 en 150 euro geven :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Sterre za 8 okt 2011 - 21:49

We hebben er geen afspraken over, meestal tussen de 60 en 100 euro, zoiets smile. Vorig jaar wilde hij bijv een goede hardloop outfit, ik heb nu tickets voor Soldaat van Oranje gekregen (x2 zijn die trouwens wel duurder dan 100 euro, maar hij wil er zelf ook heen natuurlijk).

Ik zou er niks over afspreken, en meerdere dingen noemen van verschillend budget zodat hij kan kiezen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  girli za 8 okt 2011 - 21:51

Ons budget is meestal max. 50 euro. Wij hebben gewoon het geld niet om dure/duurdere cadeaus te kopen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 21:51

Mijn vriend is trouwens 11 november weer jarig.. Pff haha moet ik weer wat gaan bedenken en even wat geld apart leggen volgende maand :P

Wat is leuk.. Ik wilde eerste naar Londen vliegen en hem meenemen naar de Unconditional flagship store. (een kledingmerk waar hij helemaal fan van is!) maar we hebben allebei op andere dagen vrij dus dat schoot niet op.

Verder houd hij heel erg van kleding maar dat wil ik hem niet geven. Dan liever een accessoire. Maar hij heeft ook al zoveel mooie/dure horloges dus dat wordt hem ook al niet.

Misschien toch een leuke 'ervaring' dan.. maar dan moet ik wel een auto regelen.. Want hij wil nooit meer met de trein :P (vorig jaar hebben we 1.5 uur in de sneeuw lopen banjeren omdat er op de route geen openbaar vervoer was.. het was zo koud, en hij was zo chaggo Wink ).. dat wil ik nu voorkomen op zijn verjaardag :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Zora za 8 okt 2011 - 21:54

Om nog wel even on topic te reageren: de eerste jaren waren we nog best jong dus was het ongeveer tot 50 euro. De laatste jaren meestal rond de 100/150/200 euro, met af en toe opeens een uitzondering met een veel duurder kado. Maar over zoiets hebben we het van tevoren wel...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  SoGood za 8 okt 2011 - 21:54

Punk'd, grappig dat jullie ook al zo vroeg een relatie kregen. Ik was 16 toen ik met mijn vriend kreeg en ik ben nu 26, in onze omgeving zijn wij echt de enigen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 21:59

Sogood schreef:Punk'd, grappig dat jullie ook al zo vroeg een relatie kregen. Ik was 16 toen ik met mijn vriend kreeg en ik ben nu 26, in onze omgeving zijn wij echt de enigen.

Wat leuk! Als ik wel eens zeg dat ik al ruim 8 jaar een vriend heb dan kijken mensen mij echt aan op deze manier.. :o .



Ik las net trouwens mijn stukje na en toen dacht ik.. Who hoeveel geld geven we dan wel niet aan elkaar uit als we 50/60 zijn, misschien zit die Chanel tas er dan ook wel in Wink hahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Zora za 8 okt 2011 - 22:02

@ SoGood en Punk'd: haha dat hebben wij ook (bijna 8 jaar, ben nu 25, bijna 26). Als mensen zo kijken voel ik me echt OUD!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Shisha za 8 okt 2011 - 22:05

Dat zou mooi zijn Punk'd! lol!

Bij ons is het heel erg wisselend. Ik let eigenlijk niet zo op bedragen en kijk gewoon wat ik te besteden heb. Ik vind het wel leuk om iets te geven wat we samen kunnen gaan doen. Vorig jaar heb ik hem een klimcursus voor ons samen gegeven. Dat vond hij erg leuk!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 22:20

Shisha schreef:Dat zou mooi zijn Punk'd! lol!

Bij ons is het heel erg wisselend. Ik let eigenlijk niet zo op bedragen en kijk gewoon wat ik te besteden heb. Ik vind het wel leuk om iets te geven wat we samen kunnen gaan doen. Vorig jaar heb ik hem een klimcursus voor ons samen gegeven. Dat vond hij erg leuk!

Wat leuk! Dat soort orginele dingen vind ik ook altijd leuk om te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 22:29

Nou ik vind 't eigenlijk allang heel fijn om te lezen dat de meesten van jullie in elk geval een bedrag rond de 50 euro normaal vinden. Het gaat mij idd helemaal niet om de prijs, maar dan weet ik beetje wat gangbaar is om te geven. Voor hem kan ik ook genoeg bedenken wat ik 'm zou kunnen geven maar is ook 50 tot 100 euro. Dat zou ik er zelf ook voor over hebben, maar ben dan toch bang dat hij het te duur vindt ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Shisha za 8 okt 2011 - 22:33

Punk'd schreef:
Shisha schreef:Dat zou mooi zijn Punk'd! lol!

Bij ons is het heel erg wisselend. Ik let eigenlijk niet zo op bedragen en kijk gewoon wat ik te besteden heb. Ik vind het wel leuk om iets te geven wat we samen kunnen gaan doen. Vorig jaar heb ik hem een klimcursus voor ons samen gegeven. Dat vond hij erg leuk!

Wat leuk! Dat soort orginele dingen vind ik ook altijd leuk om te geven.

Ja ik vind het zelf altijd leuker om wat te gaan doen. En ik vond het klimmen ook erg leuk! Maar wel een beetje eng haha.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 22:39

Zora schreef:Ik vind het altijd veel leuker als mensen zelf wat bedenken smile Maar vind het ook altijd wel schattig hoe jij altijd precies weet wat je aan iedereen wil vragen. Handig! Ik weet dat nooit smile

Ik vind het idd ook superleuk als mijn vriend zelf iets bedenkt, want S. was bijvoorbeeld achteraf gezien een klootzak in een bepaald opzicht, maar qua zelf iets verzinnen was hij heel erg goed.

Zelf gaf ik er meestal tussen de 100-150 euro aan uit, afhankelijk van mijn eigen budget op dat moment. Joy, ik zou je niet heel erg bezwaard voelen om die riem te vragen, voor een werkend iemand is 50 euro doorgaans prima te overzien. Maar als je je te bezwaard voelt, dan is meerdere dingen noemen natuurlijk een goede optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  TNMN zo 9 okt 2011 - 0:24

Voor verjaardagen geven we vaak kleine dingetjes; rozen, chocola, boek, spel, luchtje (niet te duur). Eigenlijk een ongesproken regel dat we niet te veel geld uitgeven (vaak gaan we nog wel uiteten). Dit trouwens omdat we beide nog studeren en een gezamelijke rekening hebben.
Voor kerst soms een iets groter cadeau, maar dat ligt een beetje aan hoeveel we overhouden na alle cadeautjes voor familie. Vaak is het toch een verzamelijk van kleine dingen, zelfgemaakte dingen of tweedehands dingen die wat voor ons betekenen en waar is overnagedacht (wel lastig dus, cadeautjes kopen..!)
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Rovine zo 9 okt 2011 - 0:41

Ik kijk meestal naar wat hij graag wil, dat vraag ik niet, maar als hij tegen een ander laat vallen dat hij eigenlijk eens dit of dat zou willen dan onthoud ik dat wel. Vorig jaar heb ik hem een abonnement op de Donald Duck extra gegeven, dit jaar was het een vliegles. Kan best dat ik volgend jaar weer iets geef van een paar tientjes. Tot bepaalde hoogte gaat het toch vooral om het gebaar.

Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 1:13

Als die riem 50 euro is kun je dat best vragen hoor. Het is een redelijk normaal bedrag in een relatie (plus dat je weet dat hij dat geld ook wel heeft toch). Dan kan hij zelf kijken of hij er nog van die dingen bijkoopt, hoe heten ze nou, die je erin drukt. Maakt hij het dus zo duur als die het zelf wil...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin zo 9 okt 2011 - 1:49

Zusje schreef:Als die riem 50 euro is kun je dat best vragen hoor. Het is een redelijk normaal bedrag in een relatie (plus dat je weet dat hij dat geld ook wel heeft toch). Dan kan hij zelf kijken of hij er nog van die dingen bijkoopt, hoe heten ze nou, die je erin drukt. Maakt hij het dus zo duur als die het zelf wil...

Ja da's wel een goed idee smile Ik hoef geen gevulde riem (want da's onwijs duur), maar dan kan ie zelf kijken hoeveel en welke chunks ie er in doet. Dat vind ik wel leuk smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Liz zo 9 okt 2011 - 2:59

Ik heb ook gekocht wat ik wilde, was 180 euro maar die blik in zijn ogen was het zo waard. Hij gebruikt het iedere dag (horloge) en is er nog steeds heel blij mee. Hij had voor mij een portomonnee gekocht van fab, zo rond de 100 euro geloof ik. Geen budget afgesproken dus, ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om te bedenken wat ik wil.. Ben benieuwd wat je gaat krijgen smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Monte zo 9 okt 2011 - 3:13

Joy_ schreef:
Zusje schreef:Als die riem 50 euro is kun je dat best vragen hoor. Het is een redelijk normaal bedrag in een relatie (plus dat je weet dat hij dat geld ook wel heeft toch). Dan kan hij zelf kijken of hij er nog van die dingen bijkoopt, hoe heten ze nou, die je erin drukt. Maakt hij het dus zo duur als die het zelf wil...

Ja da's wel een goed idee smile Ik hoef geen gevulde riem (want da's onwijs duur), maar dan kan ie zelf kijken hoeveel en welke chunks ie er in doet. Dat vind ik wel leuk smile
Dit vind ik ook een goed idee. Net wat zusje zegt, hij werkt natuurlijk dus kan het betalen. Daarbij vind ik 50 euro in een relatie heel normaal. En het feit dat jullie niet zo lang bij elkaar zijn maakt denk ik in jullie geval niet uit(aangezien het behoorlijk serieus is en het lijkt alsof jullie elkaar al veel langer kennen). In zo'n geval vind ik 50 een normaal bedrag en dan kan hij zelf nog wat van die dingen voor erin uitzoeken(is ook leuk als je niet weet welke)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  girli zo 9 okt 2011 - 4:00

Ik zou tips geven in meerdere prijsklasses, dan kan hij zelf kiezen welk bedrag hj uitgeeft en hoef jij het niet rechtstreeks te vragen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? - Pagina 2 Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum