Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau van/aan partner, budget?

+24
Arwyn
sanne-84
Monte
Liz
Rovine
TNMN
Shisha
girli
Sterre
Zora
Benthe
TukTuk
Prosecco
Pompoen
Joli86
SoGood
Tazz
Atelier Madame
Jente10
Melis_je
Sarah1985
Moonlight
Kaboutertje
Marin
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 6:26

Als jullie een verjaardagscadeautje geven aan je partner, of hij iets voor jou koopt, wat is dan je budget hiervoor? En in hoeverre hou je daar rekening mee, dat iets niet te duur moet zijn? Hebben jullie een budget afgesproken en zorg je dat het ongeveer even duur is wat hij aan jou geeft en jij aan hem? Hoeft niet exact een bepaald bedrag te zijn, maar iets van 100 euro vragen terwijl hij er 20 euro aan uit wil geven is nogal een verschil Wink

Ik ben over twee maanden jarig en m'n vriend wilde nu al weten wat ik voor m'n verjaardag zou willen. Ik heb wel een idee in m'n hoofd, maar geen idee of ie dat te duur vindt (namelijk een Noosa riem, zo rond de 50 euro dus). Natuurlijk ga ik 'm nog wel vragen aan wat voor soort budget hij denkt, want ik wil niet zoiets vragen en dat hij dat veel te duur vindt.. maar ben benieuwd wat jullie uitgeven aan cadeautjes binnen een relatie, en wat voor soort cadeau's je vraagt.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 6:29

Het eerste jaar waren onze cadeaus goedkoper dan nu. Denk dat wij beide toen rond de 30 a 40 euro zaten. Nu zijn ze meestal rond de 100 a 150. (mijn vriend werd toen 32 en heb hem 32 cadeautjes gegeven)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Kaboutertje za 8 okt 2011 - 6:37

Wij hebben geen budget afgesproken eigenlijk. Ik heb destijds gewoon gekocht wat ik hét ultieme kado vond. Ook al was het prijzig (180 euro) maar ik wou het gewoon doen :P Hij was er superblij mee!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Moonlight za 8 okt 2011 - 6:46

Het eerste jaar kocht ik spulletjes voor zijn huis, dat was niet meer dan 30 euro haha. Hij had net een huisje en ik kende hem net 2 maanden. Jaar erna een duur horloge met inscriptie, toen jaar erna een luchtje en lekker uit eten en bios en een dagje naar een hotel en toen een mooie lederen map voor een blocknote en andere vakjes en een parker pen en parker potlood voor zijn werk smile

Wij keken nooit naar geld eigenlijk. Altijd wel tussen de 30 en 150 euro haha. Heel verschillend smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Sarah1985 za 8 okt 2011 - 7:15

Wij kochten gewoon kadotjes en nooit een budget vastgesteld
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 7:19

Nou ja ik vind 't gewoon suf als ik iets vraag, en dat hij dan denkt van whow dat was wel iets te duur Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Moonlight za 8 okt 2011 - 7:20

Joy_ schreef:Nou ja ik vind 't gewoon suf als ik iets vraag, en dat hij dan denkt van whow dat was wel iets te duur Wink

Geef hem dan gewoon een paar opties van goedkoper tot iets duurder (je riem smile ). Zo kan hij zelf beslissen wat hij voor je koopt. Misschien voelt hij zich ook wel opgelaten als je vraagt: hey schat, wat is je budget?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 7:24

Haha ja dat is ook wel weer zo. Als ik naar mezelf kijk, zou het me echt niet uitmaken..Ik zou zo geld uitgeven aan een tripje samen weg ofzo als cadeautje, ik ben daar nooit zo moeilijk in.

Het stomme is, ik wil eigenlijk ook heel graag naar Miss Saigon met hem (hij is nu in Vietnam, en houdt van musicals), maar dat vind ik een veel te duur cadeau om aan hem te vragen..maar ik zou 't hem zo voor kerst geven Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Moonlight za 8 okt 2011 - 7:29

Hoelang zijn jullie samen dan? Als het een paar mnd is snap ik dat je een beetje afwachtend bent. Maar misschien denkt hij ook wel zo joh dat hij zo een weekendje weg zou geven of weet ik veel wat. Je kunt ook gewoon zeggen: schat wat jij wilt. Ik vind alles leuk, van een luchtje tot een riem die ik gezien heb, van een weekend weg tot aan musicals of lekker uit eten en naar de film etc. Zo geef je hem meteen aan wat jij leuk vindt en dat het je niet uitmaakt haha. Zo zou ik het in ieder geval aanpakken Very Happy toen ik dat tegen mn ex zei, zei hij meteen tijdens mijn verjaardag met hem samen dat ik mocht shoppen. Hoppa even lekker voor 100 euro geshopt. Heerlijk!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Melis_je za 8 okt 2011 - 7:37

Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen. Het idee om meerdere dingen te noemen, vind ik goed.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 7:40

Wat ik te besteden heb. Dit jaar was het iets van 15 euro, maar ik heb ook wel eens 75 uitgegeven.

Ik vraag nooit dure cadeau's, maar geef wel aan wat ik leuk vind. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 7:48

Melis_je schreef:Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen. Het idee om meerdere dingen te noemen, vind ik goed.

Denk dat ik gewoon een soort ballpark vraag, aan wat ie wil uitgeven. Als hij met 20 euro komt, no way dat ik dan uberhaupt zulke dure cadeau's ga vragen. Dan kan ik gewoon iets kleiners bedenken wat ik leuk vind smile Ik zou het vervelend vinden als ik hem in een lastig parket plaats omdat ik iets te duurs vraag naar zijn idee. Maar hij wilde iig graag dat ik met suggesties kwam.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Jente10 za 8 okt 2011 - 7:50

Ik koop eigenlijk wat ik leuk vind en hij volgens mij ook. Wij hebben het nooit echt over budget gehad. Nu zijn we beide ook nog maar 1x jarig geweest sinds we samen zijn. Ik heb hem een hotelovernachting gegeven, heb daar zelf ook echt van genoten dus was vond het niet erg dat het wat duur was.. En ik vind het ook gewoon leuk om hem te verwennen :P

Heb van hem een sieraad gekregen. Geen idee hoe duur het was maar ben er heel blij mee en dat is toch het belangrijkste van een cadeau denk ik. En dat kan ook bij een goedkoop cadeau.

Ben nu ook aan het nadenken over een cadeau voor hem want hij is net weer jarig geweest..Heb wat leuke boeken gezien en wil er dan nog iets bij doen maar weet nog niet wat.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Atelier Madame za 8 okt 2011 - 8:24

Toen we een half jaar hadden was ik jarig, ik kreeg een cadeautje van rond de 80 euro, vond ik eigenlijk heel veel geld! Zelf heb ik toen een mp3 speler voor m gekocht want die van hem was kapot, die was 40 euro ofzo. En heb m geloof ik getrakteerd op een etentje.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 9:23

Daar heb ik nooit bij stil gestaan eigenlijk, haha! Maar ik heb vorig jaar kaartjes voor Mary Poppins gekregen & dit jaar een zilveren ring. Hij heeft vorig jaar een horloge gekregen & dit jaar een senso. Zijn altijd cadeautjes van 50 - 100 euro, en dat vind ik ook normaal voor partners.

En als je erover twijfelt zou ik gewoon meerdere dingen benoemen, wat goedkopere, en wat duurdere dingen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Tazz za 8 okt 2011 - 9:39

Wij vragen gewoon aan elkaar wat de ander wil hebben en dat zijn meestal wel de iets duurdere dingen die je niet zomaar zelf koopt. En die kopen we dan. Dit jaar heb ik een externe harde schijf gekregen om al mijn foto's en video op te plaatsen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  SoGood za 8 okt 2011 - 10:12

Bij ons is het makkelijk, wij zijn bijna tegelijk jarig en gaan meestal samen wat leuks doen. Dit jaar willen we een nachtje weg en winkelen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Joli86 za 8 okt 2011 - 10:32

Wij hebben eigenlijk nog nooit een budget afgesproken, vind ik eigenlijk ook wel een beetje raar in een relatie. Het gaat om het idee, niet om wat het gekost heeft..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Pompoen za 8 okt 2011 - 10:43

Wij hebben daar geen afspraken over. Ik maak meestal gewoon een lijstje, daarop zet ik duurdere dingen maar ook minder dure dingen. Hij geeft meestal meer geld uit aan cadeautjes voor mij dan andersom. Maar ik heb 'm ook een keer een fiets gegeven voor zijn verjaardag.
Dit jaar heeft hij alleen maar dure dingen gevraagd en dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje irritant. Ik vind het altijd leuk om iemand een beetje te verrassen en creatief te zijn en bovendien hebben we gewoon even wat minder geld. Ik wil hem graag mee uit eten nemen, maar alles bij elkaar word het wel erg veel.
Ik heb nu een iets minder duur ander cadeau gekocht en zit nog over die twee andere dingen na te denken. Maar vind het lastig omdat ik het ook geen leuke cadeaus vind om te geven (een duur boek wat uit Frankrijk moet komen en een piepschuimsnijder).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 10:45

x-justme-x schreef:Wij hebben eigenlijk nog nooit een budget afgesproken, vind ik eigenlijk ook wel een beetje raar in een relatie. Het gaat om het idee, niet om wat het gekost heeft..

Natuurlijk gaat het om de gedachte..maar als iemand aan je vraagt wat voor cadeauwensen je hebt, vind ik het zelf wel fijn om een budget richting te hebben. Mijn ouders vinden het normaal om één groot cadeau van rond de 100 a 150 euro te geven en een aantal kleine cadeautjes rond de 20 euro. Aan mijn vriendinnen vraag ik cadeautjes van tussen de 10 a 20 euro, daar zou ik bijvoorbeeld nooit een cadeau van 50 euro aan vragen. Dat is niet echt een 'normaal' budget voor vriendinnen vind ik, tenzij je echt goed bevriend bent. Dan vind ik 10 a 20 euro gangbaarder. Maar gezien dit m'n eerste echte relatie is, heb ik niet echt een idee wat gangbaar is voor cadeautjes binnen een relatie. Natuurlijk verschilt dat per keer en is het maar net wat voor cadeautje je vindt/vraagt, maar een indicatie is wel fijn. 20 euro is nogal wat anders dan 100 euro. Niet qua waarde van het cadeau, maar wel qua wat je kunt vragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 10:48

тыквашка schreef:(een duur boek wat uit Frankrijk moet komen en een piepschuimsnijder).

Dat eerste zou ik nog wel leuk vinden om te geven, maar dat laatste...hahaha.. Nou ja, het is wel heel specifiek voor hem waarschijnlijk en wil ie 't graag.

Ik vind 't trouwens ook wel leuk om iets te vragen wat leuk is en enigszins bijzonder.. Ik ben geen sieradenmeisje dus dat is niet aan mij besteed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Pompoen za 8 okt 2011 - 10:54

Ja maar dat boek doet er weken over om hier te komen en we zijn pas net een weekje terug dus als ik het al gelijk besteld had dan was het er nog niet op tijd geweest (hij is maandag jarig), daarom heb ik dat ook niet gedaan want ik vind dat gewoon niet zo feestelijk. Maar het komt er op neer dat ik die piepschuimsnijder ook had moeten bestellen, maar ik word er niet wijs uit, de ene moet je weer een omvormer voor hebben, de ander daar zit dat al in.
Haha, en eigenlijk deed hij altijd enorm laconiek over zijn verjaardag, wilde hij het niet vieren en was ik de gene die er iets moois van maakte. En nu zit hij ineens steeds dat hij het wel wil vieren, dat hij wel cadeautjes wil etc. en ineens heeft hij ook een verlanglijstje (met wel 2 dure dingen).
Haha ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee moet, ben het gewoon niet gewend.

Ik denk dat ik hem het ene cadeautje geef en dat ik hem dan mee uit eten neem 's avonds. Ik weet zeker dat hij het leuk vind. Alleen vind ik het gewoon een beetje, ja...mager ofzo. Misschien moet ik dan toch dat boek maar voor 'm bestellen, 't irritante is ook dat ik gewoon geen energie heb gehad deze week om er echt achteraan te gaan om iets anders te verzinnen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 11:00

Anders ga je toch gewoon met 'm uiteten, geef je 'm dat cadeautje wat je al had, en geef je een tegoedbon voor dat boek uit Frankrijk? Jij kan vast een hele leuke bon in elkaar tekenen/flansen. Dan kan je 't op je gemakje bestellen en is het wel onderdeel van z'n cadeautjespakketje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 12:17

Wij geven al sinds het begin (6 jaar geleden) ongeveer 100 euro uit. Ik vaak iets meer, omdat ik altijd iets groots uitzoek en dan toch weer allemaal kleine dingetjes tegen kom die ik ook wel erg leuk vind om er bij te doen. En als ik dat al heb gedaan vind ik het ook weer leuk om een taartje te halen of een lekkere fles wijn Embarassed . In de praktijk geef ik dus vaak 140-150 euro uit, maar de bedoeling is 100 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 19:40

Geen idee eigenlijk wij geven elkaar altijd wat we op dat moment net graag willen hebben. Dat was een keer een tafeltennistafel van 275 euro, een keer musicaltickets van rond de honderd euro voor 2 stuks en nu afgelopen maand een messenset van 50 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau van/aan partner, budget? Empty Re: Cadeau van/aan partner, budget?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum