Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met wie trouwjurk uitzoeken?

+19
Roos
Guus
Lenthe
TNMN
Bosjesvrouw
Davinia
Floor
TGR
Suus
Bruintje Beer
Mizz_S
kwak
Flip Fluitketel
Melis_je
TukTuk
rapa nui
sanne-84
Tania
Prosecco
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:04

Met wie heb jij je trouwjurk uitgezocht?

Mijn moeder en schoonmoeder willen allebei heeeeeel graag met mij mijn jurk uitzoeken. Echter heb ik niet zo'n beste klik met mijn schoonmoeder. Ook met mijn moeder heb ik geen superhechte band. Ik zou eigenlijk veel liever met een vriendin mijn jurk uitzoeken.
Ik vind het wel heel lastig om dit aan ze te gaan melden, zonder dat ze zich gepasseerd voelen.
Kan ik het brengen onder het mom van:"Ik wil dat de jurk voor jullie ook een verrassing blijft?"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Prosecco wo 5 okt 2011 - 6:05

Ik vind altijd dat een bruiloft om het bruidspaar draait en dat je dus moet doen wat je zelf wilt.

Ik denk dat ikzelf ook een vriendin mee zou nemen, omdat m'n moeder gewoon een compleet andere smaak heeft.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:10

Ik heb er samen met een vriendin en een nicht van me een hele gezellige dag van gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Tania wo 5 okt 2011 - 6:31

Bij mij zijn mijn moeder, schoonmoeder en oma meegeweest.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  sanne-84 wo 5 okt 2011 - 6:42

je moet natuurlijk zelf doen wat je wilt.
hoewel ik er ook geen bijzondere band mee heb vond ik het ergens wel horen dat ze erbij waren, en ze vonden het ook leuk hoor. juist hierdoor krijg je toch een beetje een andere band.
wel heb ik ook een vriendin meegenomen, waar ik me wat dat betreft vertrouwder mee voelde.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:45

Prosecco schreef:Ik vind altijd dat een bruiloft om het bruidspaar draait en dat je dus moet doen wat je zelf wilt.

Eens.

Bij mij zijn mijn moeder, schoonmoeder, zus en vriendin meegeweest. Ik kon niet kiezen xD Bij het doorpassen steeds mijn moeder en zus.
Mijn schoonmoeder vond het super dat ze mee mocht (drie zonen), ze heeft alleen maar positieve reacties gegeven. Voor mij was vooral de mening van mijn vriendin en zus belangrijk. En die van mijn moeder meer dan ik wil toegeven. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:46

Uiteraard dat ze het leuk zullen vinden. Het jammere is dat ik altijd 'spanningen' krijg van mijn schoonmoeder (op het moment dat we er zijn of contact met haar heb, zodra ze uit beeld is, is het ook meteen weer over hoor). Ze weet alles altijd naar zichzelf te draaien. En daar heb ik op dat moment geen zin in natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:48

Dan zou ik het op jouw manier doen!
Ik kan het goed vinden met mijn schoonmoeder. Mijn ervaring veranderde niet veel door haar aanwezigheid. Daarom was de keuze vvoor mij niet moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:50

Ik neem mijn moeder, twee zussen en een vriendin mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  rapa nui wo 5 okt 2011 - 6:59

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb er altijd wel een beetje moeite mee dat er zo vaak gezegd wordt dat je moet doen wat je zelf wilt omdat het alleen om het bruidspaar gaat. Ook voor ouders is het trouwen van hun kind iets heel speciaals en daar hebben ze ook verwachtingen over. Ik zou er daarom wel naar kijken in welke mate je moeder en je schoonmoeder zich er op verheugen en hoe belangrijk het voor ze is. Als je toekomstige man bv. enigst kind is dan kan ik me voorstellen dat je schoonmoeder er zich bv altijd iets bij voorgesteld heeft dat ze mee mag met haar schoondochter bij het uitzoeken van de jurk. Ook voor haar is het dan een eenmalige mogelijkheid. En dan heb ik iets van: kleine moeite en groot plezier. Als jullie echt altijd slaande ruzie hebben dan is het natuurlijk anders maar doe je bv. anders wel dingen met je schoonmoeder? Anders valt dit misschien best wel mee, is het meer het idee van spanning en leren jullie elkaar met zxulk soort dingen net op een andere manier kennen en waardeert ze het misschien enorm dat ze mee mag.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:01

Jip83 schreef:Uiteraard dat ze het leuk zullen vinden. Het jammere is dat ik altijd 'spanningen' krijg van mijn schoonmoeder (op het moment dat we er zijn of contact met haar heb, zodra ze uit beeld is, is het ook meteen weer over hoor). Ze weet alles altijd naar zichzelf te draaien. En daar heb ik op dat moment geen zin in natuurlijk.

Die van mij is altijd heel druk als ze ergens is waar ze niet bekend is en omdat ik naar de zaak van Mary Borsato ging heb ik er voor gekozen om haar niet mee te nemen. Ik weet dat ze op zo'n moment niet weet hoe ze zich moet gedragen en dan heel druk gaat doen.

Doe vooral waar je je zelf lekker bij voelt. Misschien zijn er wat mensen teleurgesteld dat ze niet mee gevraagd worden, maar dat moeten ze maar gewoon accepteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  TukTuk wo 5 okt 2011 - 7:02

Mijn zus had in eerste instantie 5 mensen mee, mijn ouders, haar schoonmoeder, haar beste vriendin en ik. Dit was vééls te veel, ze kreeg 5 verschillende meningen boven op haar eigen mening en dat schoot dus totaal niet op. De tweede winkel zijn we met zijn 2en geweest en dit was voor haar zoveel fijner, kon ze veel beter op haar eigen mening concentreren, en bij de 2de jurk was het dan ook bingo.

Als jij liever je moeder en schoonmoeder niet mee wilt zou ik dat gewoon zeggen. Je kan ook de eerste winkel met hun en de tweede winkel bijvoorbeeld alleen met je vriendin, en zodra je een jurk uitgezocht hebt moet je toch nog minimaal 3 a 4x terug komen voor te passen etc, dan kunnen je moeder en schoonmoeder toch ook mee? Je keuze is dan al gemaakt en zij ervaren toch de lol van het mee gaan met het passen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:57

Twee keer passen is idd ook een optie. 1 keer met vriendin en 1 keer met moeder en schoonmoeder.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Melis_je wo 5 okt 2011 - 7:58

Jip83 schreef:Kan ik het brengen onder het mom van:"Ik wil dat de jurk voor jullie ook een verrassing blijft?"
Een heel goed idee.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:59

Prosecco schreef:Ik vind altijd dat een bruiloft om het bruidspaar draait en dat je dus moet doen wat je zelf wilt.

Ik denk dat ikzelf ook een vriendin mee zou nemen, omdat m'n moeder gewoon een compleet andere smaak heeft.
Ja dat vind ik ook, belachelijk die moeders/zussen/vriendinnen die hele drama's gaan maken omdat ze 'zich gepasseerd' voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:17

Ik zou er ook bang voor zijn dat mensen zich gepasseerd voelen, erg he! Maar toch ben ik van mening dat je gewoon moet doen wat jij wilt. Ik vind het best een goed idee om eerst met vriendinnen te gaan en dan de tweede pasbeurt de moeders mee te nemen smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Flip Fluitketel wo 5 okt 2011 - 8:48

Bij mij zijn mijn moeder, schoonmoeder en zus meegegaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  kwak wo 5 okt 2011 - 8:59

als jij wilt dat een vriendin mee gaat, dan is dat toch goed!?

ik heb mijn schoonmoeder ook niet mee genomen met het uitzoeken omdat zij veel te overheersend is en veel te veel haar zin "door dramt".
ik heb haar vertelt dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was dat ik een jurk ging uitzoeken maar dat ik wou kijken wat er was maar dat daar toch mijn droomjurk hing en dat zij mee mag als ik de jurk weer ga passen.
ze geloofde het Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Mizz_S wo 5 okt 2011 - 19:42

Ik heb mn moeder en zus meegenomen, omdat ik dat het leukst vond. Bij het afpassen was alleen mn moeder mee, want het werd zo'n beetje onmogelijk een datum te vinden dat we alledrie konden. Mn zus vond dat niet erg. Over drie weken mag ik m ophalen, en dan gaat ook alleen mn moeder mee.
De moeder van mn vriend heb ik niet gevraagd, want dat vond ik niet zo leuk. Ik heb er nog wel over nagedacht, omdat het 'hoort' zeg maar, maar ik wilde het niet dus niet gedaan. Zelf heeft ze er ook nooit iets over gezegd of naar gevraagd (ook nooit of ik al wat had uitgezocht of wat dan ook), dus toen had ik er ook niet echt zin in.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Bruintje Beer wo 5 okt 2011 - 20:05

Mijn moeder en zus.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Suus wo 5 okt 2011 - 20:31

Ik weet nog niet wie ik mee wil nemen, veel te veel mensen eigenlijk! Ik wil mijn beide moeders mee, mijn schoonmoeder, mijn zusje en mijn schoonzusje, omdat ik van allemaal denk dat ze er wel kijk op hebben smile Maar is misschien een beetje veel...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  TGR wo 5 okt 2011 - 20:43

Ik denk dat ik mijn moeder, zusjes en mijn beste vriendin mee zou vragen smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Floor wo 5 okt 2011 - 20:45

Ik heb toen mijn vriendin meegenomen (mijn getuige).
Ik heb er geen moment aan gedacht dat mijn moeder zich gepasseerd zou kunnen voelen (wat ze zich ook echt niet voelde, ze vond het erg leuk dat ze de jurk niet had gezien en was erg nieuwsgierig). Mijn schoonmoeder heb ik nooit over nagedacht, ik vond het niet nodig om haar mee te nemen.

Met het passen voor het vermaken is mijn moeder wel meegeweest, mijn vriendin kon toen geen vrij krijgen. Maar als ik mijn moeder dan niet had meegenomen had ze dat ook prima gevonden, het is toch mijn jurk/onze trouwdag dus ze wist toch wel dat we alles doen zoals we het zelf willen.

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Davinia wo 5 okt 2011 - 21:45

Je moet gewoon meenemen bij wie jij je goed voelt en wie jij er bij wilt hebben. Het is immers jouw jurk en het wordt jouw dag.
Mijn schoonmoeder heeft zichzelf ook al uitgenodigd en haar 2 dochters mochten ook wel mee van haar.
Echter heb ik niet zo'n goede band met ze, dus daar ook niet echt de behoefte aan.
Ik neem sowieso mijn eigen moeder mee en m'n oma. Oma betaalt m'n trouwjurk, dus die verheugt zich er al helemaal op smile
Misschien neem ik m'n beste vriendin wel mee, maar misschien doe ik dat ook wel pas bij het passen.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:51

Ik wil sowieso mijn moeder en mijn zusje meenemen, ooit dan he :P. Met de ouders van mijn vriend hebben we geen contact meer, dus schoonmoeder gaat sowieso niet mee. Mijn schoonzusje mag ook mee en als mijn oma tegen die tijd nog goed ter been is enzo natuurlijk ook.

Maar goed dan hebben we het echt over 5 jaar ofzo denk ik haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met wie trouwjurk uitzoeken? Empty Re: Met wie trouwjurk uitzoeken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum