Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

goedkoop of vervangend materiaal?

+3
Jerry
VeryCherry
Teddyaapje
7 plaatsers

Ga naar beneden

goedkoop of vervangend materiaal? Empty goedkoop of vervangend materiaal?

Bericht  Teddyaapje di 4 okt 2011 - 1:34

Hoi,

aangezien ik eerst wil kijken of ik het leuk vind om taarten te maken met fondant wil ik nog niet zoveel materiaal aanschaffen. Weten jullie waar ik goedkoop spul kan vinden?

Ik begreep dat sommigen een pvc buis of huishoudfolie op een rol gebruiken als deegroller maar wat zou ik kunnen gebruiken ipv;

*uitstekers abc/ cijfers? gewoon uitsnijden of hebben ze bij de xenos oid ook van dit soort spullen voor weinig geld?
*smoother?

en heb ik nog meer nodig? ik kan een mixer en springvorm van mn moeder lenen. is een spuitzak noodzakelijk?

thanks alweer!

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

goedkoop of vervangend materiaal? Empty Re: goedkoop of vervangend materiaal?

Bericht  VeryCherry di 4 okt 2011 - 1:35

Als spuitzak kun je ook een zakje met druksluiting nemen en daar een puntje afknippen en van Dr. Oetker verkopen ze kant&klaar glazuur waar een paar verschillende spuitmondjes bij zitten smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry di 4 okt 2011 - 3:22

misschien moet je even bij 't taartentopic kijken!

Zelf vind ik de 'echte' spullen, zoals een goede roller ipv een deegroller wel veel fijner werken...

Een spuitzak is niet noodzakelijk, ligt eraan wat je wilt maken! Maar als je taarten met fondant gaat bekleden is dat niet nodig (mocht je er wel eentje willen hebben: xenos verkoopt ze ook niet zo heel erg duur)...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje di 4 okt 2011 - 4:10

Ik snap dat 'echte' spullen fijner werken, maar omdat ik geen idee heb of ik meer en vaker taarten wil gaan maken zie ik het (nu nog) niet zitten om de spullen aan te schaffen. Eerst eens kijken wat ik er van vind.

Ik zal t taartentopic er even op nakijken...al zijn dat wel veel pagina's dus als iemand nog tips heeft zijn die van harte welkom!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Summerlovin di 4 okt 2011 - 4:22

Ik heb uitsteek letters en cijfers van Play doh. Heb je er nog klei bij ook :P . Was goedkoper dan de cijfers en letter sets die op taarten forums staan. Een smoother gebruik ik niet, ik strijk het glad met mijn handen en ik vind mijn taarten mooi strak. Ook gebruik ik bij taarten met marsepein geen spuitzakken.

Qua deegroller heb ik gewoon een houten deegroller die mijn moeder hier in de kast heeft liggen. Werkt prima.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Jerry di 4 okt 2011 - 4:54

heb ook een houten deegroller, werkt bij mij voor geen meter met fondant/marsepein!

Misschien kun je proberen, als je met 'n pvc-buis o.i.d. gaat rollen, om 'm in te vetten met wat plantaardige olie/boter (er bestaat ook 'Crisco' maar daar ben ik nou te belazerd voor om 't te kopen. Een potje vet á 5 euro terwijl zelfs frituurvet ook zou moeten werken...). Niet met poedersuiker anti-plak maken, want dan krijg je vlekken op je fondant/marsepein!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Parisienne di 4 okt 2011 - 5:18

Ik heb ook gewoon een houten deegroller gebruikt.. geen problemen mee gehad. Moet alleen niet te snel rollen omdat het heel soms een beetje blijft plakken, maar het liet ook weer makkelijk los.

Uitsteekvormpjes heb ik gehaald bij de Marskramer, iets van 3 euro ofzo. Een stuk of 10 vormpjes in verschillende maten (hartjes, sterretjes, maan, bloemen, etc.) Dit is later altijd leuk als je met T. koekjes gaat maken of als hij gaat kleien ofzo.

Letters heb ik niet gebruikt, maar ik zou die zelf maken op papier (desnoods op papier mooie letters printen), deze uitknippen en op je fondant leggen en daaromheen snijden. Denk dat dat ook wel te doen moet zijn.. je hebt alleen iets meer werk maar dat maakt niet uit.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Teddyaapje di 4 okt 2011 - 7:25

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen eens bij een 'feestwinkel' kijken, die ligt vlak langs t cb waar we toch naartoe moeten.
@ Parisienne: ik had me idd al bedacht dat die stekers altijd leuk zijn om koekjes oid mee te bakken over een paar jaar!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 4 okt 2011 - 7:38

Idd de uitstekers van Play Doh en bij de Action heb je bij de kinderspullen ook wat klei uitstekers.

Ipv een taartzaag zou je een gewoon broodmes kunnen gebruiken. Verder is het handig om een groot placemat te hebben tegen het plakken.

Verder heb je niet echt veel nodig.. Ik gebruik ook nog een smoother om de marsepein strak te krijgen, die zijn ook niet heel erg duur.

Verder vind ik zo'n soort spatel wel ideaal om de slagroom etc recht er op te krigjen en de taart mee af te smeren:
goedkoop of vervangend materiaal? Silicone_spatel_l_groen
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Prosecco za 8 okt 2011 - 20:31

Met de standaard bakspullen (deegroller, springvorm, etc) kun je prima een eerste taart maken. Al die tools zijn super handig, maar inderdaad erg duur en niet perse nodig. Dus ik zou gewoon eerst een taart maken met de dingen die je thuis hebt, en als je het vaker gaat doen kun je stukje bij beetje wel wat dingen bestellen. Zo ben ik ook begonnen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 21:24

Ze hadden deze week bij Dirk van de Broek letter-uitstekers, maar die waren hier maandag meteen al op helaas.

Verder heb ik bij de Ikea een speelsetje gekocht, een soort metsel-setje. De kinderen spelen er mee, maar er zit 1 ding bij, die ik als smooter gebruik. Alleen geen idee of ze dat speelgoed nog verkopen. Zat in een netje.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 21:34

O, nog een tip.

Ik heb laatst weer een workshop gehad, en die vrouw gebruikte als ondermateriaal, om op uit te rollen, een bureau-mat van de ikea. Dat werkte echt super! Met die mat kun je de marsepein/fondant ook heel makkelijk over de taart leggen, het plakt er goed aan als je 'm op de kop houdt, maar ook weer niet zo erg dat er stukken aanblijven plakken, het komt er heel mooi egaal af.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: