Wat kan ik hier mee maken??
+2
litllejoy
Tazz
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat kan ik hier mee maken??
Ik heb een pakje bladerdeeg, wat ( diepvries ) spinazie, een kipfilet..
Kan ik daar op een of andere manier hartige flapjes van maken?
En wat serveer ik er dan bij? Ik heb momenteel alleen rijst of minifriet om te frituren in huis.
Help!
Kan ik daar op een of andere manier hartige flapjes van maken?
En wat serveer ik er dan bij? Ik heb momenteel alleen rijst of minifriet om te frituren in huis.
Help!
Gast- Gast
Re: Wat kan ik hier mee maken??
Kip in de oven, spinazie opwarmen en rijst koken. Kip kruiden. En van het bladerdeeg appelflapjes maken als toetje.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik weet niet of je nog iets van roomkaas/ boursain in huis hebt?
Anders zou je dit kunnen maken:
Verwarm de oven voor op 200° C.
Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien.
Snij de kipfilet in blokjes en strooi er wat peper en zout over.
Besmeer 4 van de plakjes bladerdeeg royaal met kruidenkaas.
Roerbak de kip en spinazie in wat olijfolie.
Schep de gare kip op de kruidenkaas.
Versnipper hier eventueel wat basilicum overheen.
Leg bovenop de kip een plakje bladerdeeg (met de plakkende kant naar beneden) en vouw alles tot een pakketje. Gebruik evt. een vork.
Bak de pakketjes in ongeveer 25 minuten gaar.
Anders zou je dit kunnen maken:
Verwarm de oven voor op 200° C.
Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien.
Snij de kipfilet in blokjes en strooi er wat peper en zout over.
Besmeer 4 van de plakjes bladerdeeg royaal met kruidenkaas.
Roerbak de kip en spinazie in wat olijfolie.
Schep de gare kip op de kruidenkaas.
Versnipper hier eventueel wat basilicum overheen.
Leg bovenop de kip een plakje bladerdeeg (met de plakkende kant naar beneden) en vouw alles tot een pakketje. Gebruik evt. een vork.
Bak de pakketjes in ongeveer 25 minuten gaar.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
littlejoy, dat klinkt goed! Ik moet dan alleen nog wel even een bakje boursin halen, maar dat is niet zo erg.
Tazz, jouw idee is ook prima maar ik wilde het liefste hartige flapjes maken.
Wat zal ik erbij serveren? Alleen rijst is zo kaal, misschien een sausje erover doen? Frietjes zijn niet echt gezond en vind ik er ook eigenlijk niet zo bij passen. Of een salade? Hmmz.
Tazz, jouw idee is ook prima maar ik wilde het liefste hartige flapjes maken.
Wat zal ik erbij serveren? Alleen rijst is zo kaal, misschien een sausje erover doen? Frietjes zijn niet echt gezond en vind ik er ook eigenlijk niet zo bij passen. Of een salade? Hmmz.
Gast- Gast
Ik zou daar idd hartige flapjes van maken. Kip in hele kleine stukjes snijden en die opbakken, met wat kruiden (maar net wat je lekker vindt, ik zou peper zout knoflook doen. En dan de spinazie ontdooien en meest belangrijke, goed uit laten lekken (of even uitknijpen met je handen), want anders worden de hapjes te nat. Dit mengsel dan in de bladerdeegvierkantjes doen en die met vier puntjes naar elkaar toe dichtplakken. Eventueel wat ei en zeezout er over, en dan in de oven. Geen idee hoelang alleen.
Oh en ik zou dat dus gewoon als normaal eten eten, niet nog iets er bij. Ik heb gisteren toevallig flapjes gegeten met gehakt er in, en drie daarvan waren echt meer dan genoeg.
Oh en ik zou dat dus gewoon als normaal eten eten, niet nog iets er bij. Ik heb gisteren toevallig flapjes gegeten met gehakt er in, en drie daarvan waren echt meer dan genoeg.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Je kan ook (kruiden) paneermeel door de spinazie doen, daar krijg je geen natte hapjes van
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Joy_ schreef:Ik zou daar idd hartige flapjes van maken. Kip in hele kleine stukjes snijden en die opbakken, met wat kruiden (maar net wat je lekker vindt, ik zou peper zout knoflook doen. En dan de spinazie ontdooien en meest belangrijke, goed uit laten lekken (of even uitknijpen met je handen), want anders worden de hapjes te nat. Dit mengsel dan in de bladerdeegvierkantjes doen en die met vier puntjes naar elkaar toe dichtplakken. Eventueel wat ei en zeezout er over, en dan in de oven. Geen idee hoelang alleen.
Je zou tegen het vocht ook nog paneermeel op de bodem kunnen leggen van de flapjes.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, dan ben ik er wel uit denk ik. Paneermeel is een goede tip! Ik had zaterdag tapas gemaakt en een deel van de spinazie gebruikt om miniflapjes te maken en die waren mislukt, het was 1 natte vette bende
Ik vond op internet Boursin knoflook met fijne kruiden, speciaal voor koken en bakken. Ik denk dat ik dat ook nog even haal en daar de flapjes dun mee bestrijk.
Ik vond op internet Boursin knoflook met fijne kruiden, speciaal voor koken en bakken. Ik denk dat ik dat ook nog even haal en daar de flapjes dun mee bestrijk.
Gast- Gast
Nog 1 vraag: ik heb geen bakplaat maar een hele handige ovenschaal die ik dan gebruik. Moet ik die nog invetten of niet?
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Nog 1 vraag: ik heb geen bakplaat maar een hele handige ovenschaal die ik dan gebruik. Moet ik die nog invetten of niet?
Hmm geen idee.. Maar misschien kan je een stukje bakpapier op de bodem leggen of is dat een hele domme gedachte?
TukTuk- Ratel
Nee, dat vind ik geen domme gedachte. Ik wil niet dat ze vastplakken aan de bodem en ik dacht met invetten dat ze dan zacht worden aan de onderkant ipv krokant.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Nee, dat vind ik geen domme gedachte. Ik wil niet dat ze vastplakken aan de bodem en ik dacht met invetten dat ze dan zacht worden aan de onderkant ipv krokant.
Ja dat was idd mijn gedachte ook, dat het vet in de bladerdeeg trekt dan en dan krijg je alsnog slappe hapkjes Succes! Laat je nog even weten of ze gelukt izjn?
TukTuk- Ratel
Volgens mij heb je aan alleen bakpapier genoeg.
Laat even weten hoe ze waren :-)
Laat even weten hoe ze waren :-)
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Zelf zou ik het de spinazie wokken met een uitje en knoflook en de kipblokjes mee bakken, zorgen dat het niet te vochtig is inderdaad en op smaak brengen met wat nootmuskaat en dan feta door het mengsel verkruimelen en pijnboompitjes en dat in de flapjes doen, die inderdaad insmeren met ei en wat zeezout er over strooien.
En dat zou ik dan serveren met een lekkere frisse salade met tomaat, komkommer, rode ui enz met een simpele frisse dressing van wat olijfolie en citroensap.
En dat zou ik dan serveren met een lekkere frisse salade met tomaat, komkommer, rode ui enz met een simpele frisse dressing van wat olijfolie en citroensap.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga jullie zeker laten weten hoe ze gelukt zijn! We eten pas om half zeven dus kom t vanavond wel even melden!
Gast- Gast
Ennn...
Ze waren vreselijk lekker! Ik heb er zes gemaakt, formaat appelflap. Ze zijn allemaal op.
Ik heb de spinazie opgewarmd in een pannetje en daarna paneermeel erdoor tot het niet meer zo vochtig was.
Dan de klein gesneden stukjes kip gewokt in olijfolie ( daarna kipstukjes afgieten voor het teveel aan vet ).
De spinazie en kip daarna gemengd.
Zes plakjes bladerdeeg dun ingesmeerd met Boursin cuisine, spinazie/kip mengsel erop, klein schepje boursin op het mengsel.
Dichtvouwen tot een driehoekje, aandrukken met vork bij de randjes.
Bovenkant licht ingesmeerd met ei, en een laagje zout erover.
Even in de oven, en klaar!!!
Volgende keer wil ik er nog pijnboompitjes bij doen denk ik.
Trouwens, dat bakpapier is ideaal!
Ze waren vreselijk lekker! Ik heb er zes gemaakt, formaat appelflap. Ze zijn allemaal op.
Ik heb de spinazie opgewarmd in een pannetje en daarna paneermeel erdoor tot het niet meer zo vochtig was.
Dan de klein gesneden stukjes kip gewokt in olijfolie ( daarna kipstukjes afgieten voor het teveel aan vet ).
De spinazie en kip daarna gemengd.
Zes plakjes bladerdeeg dun ingesmeerd met Boursin cuisine, spinazie/kip mengsel erop, klein schepje boursin op het mengsel.
Dichtvouwen tot een driehoekje, aandrukken met vork bij de randjes.
Bovenkant licht ingesmeerd met ei, en een laagje zout erover.
Even in de oven, en klaar!!!
Volgende keer wil ik er nog pijnboompitjes bij doen denk ik.
Trouwens, dat bakpapier is ideaal!
Gast- Gast
Klinkt goed Tea! Hoe maak je spinazie? Doe je die met water in een pan opwarmen? Domme vraag misschien maar ik heb het nog nooit gemaakt zit ik me door dit topic te bedenken en ik vond het vroeger wel altijd lekker .
Gast- Gast
Zusje: gewoon een pak diepvries spinazie ( ik had dit van de Aldi ), een doosje met van die kleine blokjes. Die zijn ongeveer 15 gram per stuk dus makkelijk te doseren. Die warm ik heel langzaam op in een pannetje op heel laag vuur, en dan doe ik er ( vandaag geleerd ) paneermeel door om te voorkomen dat het zo nattig is.
Je kunt ook verse spinazie bladeren nemen, en die bakken in een pan met wat olie ( en knoflook, kruiden ) daar heb je wel veel van nodig want die bladeren slinken enorm.
Die hartige flapjes die ik heb gemaakt zijn echt onwijs lekker, je moet ze echt een keer maken!
Denk er dan wel aan dat je de kip goed klein snijdt en na het wokken afgiet voordat je het mengt met de spinazie, anders is het te vet.
Ik heb trouwens nog een half bakje spinazie/kip over, en had ook nog boursin. Heb t nu gemixt en afgekoeld weggezet, morgen doe ik dat als saus bij pasta.
Je kunt ook verse spinazie bladeren nemen, en die bakken in een pan met wat olie ( en knoflook, kruiden ) daar heb je wel veel van nodig want die bladeren slinken enorm.
Die hartige flapjes die ik heb gemaakt zijn echt onwijs lekker, je moet ze echt een keer maken!
Denk er dan wel aan dat je de kip goed klein snijdt en na het wokken afgiet voordat je het mengt met de spinazie, anders is het te vet.
Ik heb trouwens nog een half bakje spinazie/kip over, en had ook nog boursin. Heb t nu gemixt en afgekoeld weggezet, morgen doe ik dat als saus bij pasta.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kan ik hier werk van maken ?????
» Moet ik me hier zorgen om maken?
» Meiden hier die zelf sieraden maken?
» Voor de crea bea's hier: teddybeertje maken van sok
» Jam maken
» Moet ik me hier zorgen om maken?
» Meiden hier die zelf sieraden maken?
» Voor de crea bea's hier: teddybeertje maken van sok
» Jam maken
Pagina 1 van 1