Nog een bril vraagje
+20
Middleme
Serena
Kaat
sanne-84
Raindrop
Nora
Poisongirl
Rush
SoGood
Highway
Polly
Pompoen
Suus
Huppekee
Minx
Prosecco
lieke89
Sarah1985
Guusje
Marin
24 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Nog een bril vraagje
Grappig om iedereen haar bril gebruiken te lezen, hahaha.
Ik draag zelf lenzen, maar op de dagen dat ik de deur niet uit hoef, doe ik ze ook niet in. Ik zet dan meestal mijn bril op, dat vind ik fijner kijken. Als ik alles wazig zie, word ik een beetje gek en sneller moe.
Autorijden doe ik het liefste met lenzen en niet met bril. Bij mijn bril kijk ik snel langs de glazen, omdat ik 'vergeet' mijn hoofd te draaien. Met lenzen kan ik gewoon met m'n ogen draaien en zie ik alles goed.
Ik heb een bril met kunststof montuur en die zakt vaak een beetje van m'n neus af. Hij kan daar ook niet geklemd worden, omdat er niet van die stelbare neusvleugeltjes op zitten. Dat vind ik het nadeel aan mijn montuur.
Ik draag zelf lenzen, maar op de dagen dat ik de deur niet uit hoef, doe ik ze ook niet in. Ik zet dan meestal mijn bril op, dat vind ik fijner kijken. Als ik alles wazig zie, word ik een beetje gek en sneller moe.
Autorijden doe ik het liefste met lenzen en niet met bril. Bij mijn bril kijk ik snel langs de glazen, omdat ik 'vergeet' mijn hoofd te draaien. Met lenzen kan ik gewoon met m'n ogen draaien en zie ik alles goed.
Ik heb een bril met kunststof montuur en die zakt vaak een beetje van m'n neus af. Hij kan daar ook niet geklemd worden, omdat er niet van die stelbare neusvleugeltjes op zitten. Dat vind ik het nadeel aan mijn montuur.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Ik draag mijn bril altijd zodra ik de deur uitga, daarna gaat hij ook niet meer af. IK heb ook gemerkt dat ik 's ochtends nog wel tv kan kijken maar 's avonds zonder bril wordt ik echt gek, dat ik de ondertiteling niet scherp zie... Ik heb trouwens -1,5/-1,75 (Dacht ik zo uit mijn hoofd) en een cilinder. Maar ik vind het vooral irritant als ik niet scherp zie, dus heb altijd wel mijn bril op.
En wennen is meestal een dag bij een nieuwe bril, omdat alles dan nog draait enzo, Daarna heb ik er geen last meer van. Ben zelfs instaat om met mn bril te douchen of te slapen Maar ben ook al een paar keer de deur uitgelopen zonder bril (daarna weer snel terug om mn bril te pakken)
En wennen is meestal een dag bij een nieuwe bril, omdat alles dan nog draait enzo, Daarna heb ik er geen last meer van. Ben zelfs instaat om met mn bril te douchen of te slapen Maar ben ook al een paar keer de deur uitgelopen zonder bril (daarna weer snel terug om mn bril te pakken)
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik probeer 'm nu steeds meer op te zetten, maar het is nog wel wennen. Zonet kwam ik terug van rijles (waar ik 'm sowieso op heb) en toen ik thuis kwam, zette ik 'm direct af. Oh nee, dacht ik, ophouden. Dus nu probeer ik 'm binnen ook op te houden, en dan straks in de trein ook nog.
Zo kan je 't wel een beetje trainen denk ik.
Zo kan je 't wel een beetje trainen denk ik.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn linkeroog is + 0.5 en m'n rechter -4.5. Rare combi dus. Ik draag mijn bril de hele dag, als ik uit bed stap is het eerste wat ik doe mijn bril op zetten.
Ik heb trouwens ook een aangeboren oogziekte, Nystagmus.
Ik heb trouwens ook een aangeboren oogziekte, Nystagmus.
Gast- Gast
Hier nog een oogafwijking: ik heb strabisme, scheelzien (esotropie, mn rechteroog trekt naar binnen).
Ik kan alles zien zonder bril, maar na een tijdje gaat mn oog trekken. Om dit tegen te gaan heb ik altijd een bril op, met een sterkte van ik meen +2 en +2.25 met enige cilinderafwijking.
Naast een gewone bril heb ik ook een zonnebril en een gele bril (voor het s nachts autorijden) op sterkte
Ik kan alles zien zonder bril, maar na een tijdje gaat mn oog trekken. Om dit tegen te gaan heb ik altijd een bril op, met een sterkte van ik meen +2 en +2.25 met enige cilinderafwijking.
Naast een gewone bril heb ik ook een zonnebril en een gele bril (voor het s nachts autorijden) op sterkte
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik draag 's zomers meestal een bril i.v.m. m'n zonnebril, maar op dagen dat de zon niet schijnt of 's winters probeer ik zo veel mogelijk af te wisselen met m'n bril omdat dat beter is voor de ogen dan steeds lenzen dragen.
Met m'n -5 en -7 móet ik wel steeds iets dragen
Met m'n -5 en -7 móet ik wel steeds iets dragen
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Ik zag laatst ook al iemand met een gele bril. Helpt dat echt met in het donker rijden? Ik rijd niet graag in het donker, omdat ik dan gewoon echt slecht zie, ook met bril/lenzen. Ik word dan gek van alle lichten die gigantisch uitwaaieren.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een bril naast mijn lenzen. Had eerder altijd alleen maar een bril om mijn bed te kunnen vinden en 's ochtends de badkamer, heb -7.00 van lenzen en bril is -8.00 en -8.50.
Maar door mijn opticien werd geadviseerd om wat vaker af te gaan wisselen. Mijn lenzen waren vaak al binnen een maand echt op en lieten dan dus ook minder zuurstof door. Heb toen ook meer zuurstofdoorlatende lenzen gekregen.
Heb vorig jaar een leuke nieuwe bril gekocht die ook leuk staat (doorvoor had ik altijd gewoon een zo goedkoop mogelijke).
Heb nu meestal 1 of 2 dagen in de week mijn bril op. Als ik moet werken altijd mijn lenzen en als het erg zonnig is en ik moet auto rijden ook (anders kan ik mn zonnebril niet op). Vandaag een dagje waarop ik lekker thuis ben en niks hoef, dus lekker een dagje mn bril op.
Maar door mijn opticien werd geadviseerd om wat vaker af te gaan wisselen. Mijn lenzen waren vaak al binnen een maand echt op en lieten dan dus ook minder zuurstof door. Heb toen ook meer zuurstofdoorlatende lenzen gekregen.
Heb vorig jaar een leuke nieuwe bril gekocht die ook leuk staat (doorvoor had ik altijd gewoon een zo goedkoop mogelijke).
Heb nu meestal 1 of 2 dagen in de week mijn bril op. Als ik moet werken altijd mijn lenzen en als het erg zonnig is en ik moet auto rijden ook (anders kan ik mn zonnebril niet op). Vandaag een dagje waarop ik lekker thuis ben en niks hoef, dus lekker een dagje mn bril op.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Toen ik mijn bril voor het eerst kreeg was het een verademing is hoe ik de wereld zag, dus ik had hem graag de hele dag op .
Maar ik heb dagen dat ik mezelf met bril juist wel of niet leuk vindt dus aan de hand daarvan doe ik hem wel of niet op. Maar op mijn werk heb ik hem wel altijd op want anders kan ik niks zien op mijn computer daar
Maar ik heb dagen dat ik mezelf met bril juist wel of niet leuk vindt dus aan de hand daarvan doe ik hem wel of niet op. Maar op mijn werk heb ik hem wel altijd op want anders kan ik niks zien op mijn computer daar
Gast- Gast
Suus schreef:Ik zag laatst ook al iemand met een gele bril. Helpt dat echt met in het donker rijden? Ik rijd niet graag in het donker, omdat ik dan gewoon echt slecht zie, ook met bril/lenzen. Ik word dan gek van alle lichten die gigantisch uitwaaieren.
hierbij wat simpele uitleg over de 'gele nachtglazen' (dit komt van de site van pearle). Je kunt misschien met je opticien het beste bespreken of het voor jou ook zin heeft om speciale glazen te kopen voor de nacht. Ik ken meerdere mensen met deze glazen en zij zijn er allemaal positief over. Ik heb het zelf ook een tijd gehad en vond het prettig bij het rijden (moet nu weer nieuwe want de sterkte klopt totaal niet meer).
in elk geval de uitleg:
Nightview
Nachtblindheid
Veel verkeersdeelnemers hebben moeite met autorijden in met schemering en in het donker. In de volksmond wordt dit verschijnsel “nachtblindheid” genoemd, in werkelijkheid zijn de twee meest waarschijnlijk oorzaken: een daling in de gezichtsscherpte en hinder door verblinding. Dit is de conclusie van TNO afdeling Menskunde uit Zeist. Samen met Pearle Opticiens heeft TNO onderzoek gedaan naar “nachtblindheid” en hoe dit verholpen zou kunnen worden. TNO is tot de volgende conclusies gekomen:
Als gevolg van de grote pupil bij kijken in het donker lijdt dit tot onscherpte terwijl de gezichtsscherpte overdag redelijk tot goed kan zijn. Een bril met de juiste correctie hoort het rijden bij nacht te verbeteren. Ten tweede leidt de directe zichtbaarheid van lichtbronnen ’s nachts tot verblinding.
Nightview glazen
Een bril met geel getint filter verbetert het gezichtsvermogen niet, maar heeft wel een overtuigend positieve invloed op het comfort tijdens het rijden in de schemer en nacht. Het geel getinte filter (ontwikkeld door TNO) vermindert het gevoel van verblinding tot het niveau van een ongeveer 2,3 x zwakkere lichtbron.
Naast dit gele filter adviseert TNO om de glazen te voorzien van een super ontspiegeling om hinderlijke schitteringen van de lichtbron tot een minimum te beperken. Toeslagsprijs: €30,- per paar.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Suus schreef:Ik zag laatst ook al iemand met een gele bril. Helpt dat echt met in het donker rijden? Ik rijd niet graag in het donker, omdat ik dan gewoon echt slecht zie, ook met bril/lenzen. Ik word dan gek van alle lichten die gigantisch uitwaaieren.
Ik heb zo'n bril en moet echt zeggen dat ik het ideaal vind! De scherpte wordt van het licht gehaald zegmaar. Merk het ook ht als ik m s nachts niet op heb.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb -1,5 en zowel een bril als lenzen die ik eigenlijk beide bijna nooit draag.. Binnenshuis SOMS mijn bril bij het tv kijken ofzo, dat leest net iets lekkerder qua ondertiteling. Buitenshuis eigenlijk alleen mijn lenzen als ik eraan denk 's ochtends (wat ook sporadisch is)..
Had afgelopen zomer een gescheurde lens op de terugweg uit Zuid-Frankrijk en toen 1300 km zonder lenzen of bril gereden. Dat was wel wat minder prettig, aangezien ik verkeersborden pas kon lezen als ik er bijna onder was.. Over het algemeen pak ik bij autorijden in onbekend gebied wel lenzen/bril.
Had afgelopen zomer een gescheurde lens op de terugweg uit Zuid-Frankrijk en toen 1300 km zonder lenzen of bril gereden. Dat was wel wat minder prettig, aangezien ik verkeersborden pas kon lezen als ik er bijna onder was.. Over het algemeen pak ik bij autorijden in onbekend gebied wel lenzen/bril.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie oh wie?! Bril tip?
» Help... bril en lenzen
» Een bril en een pony
» Show je bril:-)
» Bril altijd op?
» Help... bril en lenzen