Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een bril vraagje

+20
Middleme
Serena
Kaat
sanne-84
Raindrop
Nora
Poisongirl
Rush
SoGood
Highway
Polly
Pompoen
Suus
Huppekee
Minx
Prosecco
lieke89
Sarah1985
Guusje
Marin
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Nog een bril vraagje - Pagina 2 Empty Re: Nog een bril vraagje

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 7:54

Ja ik heb deze al gepast:

Nog een bril vraagje - Pagina 2 2011-08-30132822

Slechte foto want ik stond in een chique opticien dus durfde niet goed een foto te maken.

Maar dat is wel lastig, dat het zo bril specifiek is of 't lekker zit. Dat wist ik niet. Goede tip om dan inderdaad terug te gaan als ie niet goed zit. Lastige is dat je natuurlijk niet heel lang kan testen in de winkel zelf, je kunt 'm niet even een dagje testen.
Woonplaats is lastig natuurlijk, omdat ik nu nog wel in DH woon, maar binnen nu en een jaar niet meer waarschijnlijk. Dan ga ik misschien liever naar diegene van m'n vriend. In elk geval niet in de woonplaats van m'n moeder, dat is wel erg ver weg. Daar zit m'n vorige opticien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen vr 30 sep 2011 - 8:11

Voor wat ik kan zien staat hij je mooi, maar ik heb ook wel eens gewoon gevraagd of ik een foto kon maken hoor. En bij mijn opticien in Steenwijk had je zelfs een machine die foto's maakte en ze dan op het beeldscherm liet zien! Kon je vier verschillende maken en naast elkaar zetten...echt heel handig als je zo blind bent als ik. Want ik zie dus echt niet wat ik op heb als ik een nieuwe bril zoek!

Anyway, let vooral eens goed op of hij zwaar is, je kunt een bril inderdaad niet testen een dag, maar je kunt wel verschillende monturen voelen. Mijn ervaring is wel dat ze bij kunststof monturen bijna altijd wel goed te krijgen zijn zodat ze lekker zitten, maar dat ze soms wel wat meer van je neus afzakken, dat is bij een zwaardere bril ook weer erger. Een metalen montuur, wat ik jou nooit zie dragen, maar dat is echt veel lastiger goed te stellen.

Andere ervaring is ook dat als ie lekker zit als je 'm op zet in de winkel dat toch meestal ook een goede indicatie is. En verder heb ik brillen gehad van de specsavers en dure merkbrillen, die van de specsavers zat best, maar de merkbrillen zaten over het algemeen een stuk beter en gingen langer mee. Ik bespaar niet op brillen. Ik zal nooit een broek van diesel kopen, maar ik heb wel al diverse diesel brillen gehad omdat die zo lekker zaten. Nu heb ik een MaxMara bril, die zit in ieder geval een stuk lekkerder dan het metalen montuur wat ik hiervoor had.

Dus ik zou gaan voor je kunststoffen voorkeur mits die ook lekker zit. Het is wel een groot montuur = zwaar. Je zou er misschien goed aan doen om ook andere modellen te passen.

Ik heb ook Menzis en krijg geloof ik iets van 80 of 100 euro per twee jaar vergoed.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 8:19

Ja ik ga zeker ook nog andere monturen passen, maar zeker omdat ik deze gewoon al een jaar wil, en er nog niet op uitgekeken ben (terwijl ie toch redelijk specifiek is), is wel een goede indicator. Ik heb nu een vrij simpel montuur, gewoon bruin been (zoals de voorkant van de nieuwe bril), en die zou ik wel als reserve houden.

Ik wil sowieso kunststof, want metaal vind ik niet mooi, en totaal niet bij mij passen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 30 sep 2011 - 8:22

Ik denk zelfs dat metaal je totáál niet zou staan en als je toch al pietluttig bent met een bril dragen zou ik het er niet op wagen!

Ik vind de bril wel mooi, haha alleen het logo niet waha!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 8:28

Hahaha ik vind het logo wel mooi Wink L. heeft ook altijd Chanel brillen he. Ben ik al jaren jaloers op. Ik vind het sowieso een geweldige bril, maar het feit dat ie van Chanel is, vind ik nog wel nog gaver! smile

Ik denk trouwens dat jij een uitgebreider pakket hebt bij Menzis, of niet? Ik heb echt alleen de basis, en daar krijg ik niets bij vergoed voor zover ik weet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Polly vr 30 sep 2011 - 8:39

Ik heb nooit problemen gehad met mijn ogen, maar vorig jaar ging ik opeens troebel zien. Binnen een paar maanden had ik -0,75 en nu zit ik volgens mij al op het dubbele, terwijl ik alleen de bril van -0,75 heb. Ik vind het super irritant, ik heb totaal geen zin om die bril constant op te hebben, maar zonder is mijn beeld best troebel. Ik doe hem soms op en soms af, ik vind beide eigenlijk irritant, en ik zie volgend jaar wel weer verder als ik terug ben in Nederland of ik misschien lenzen moet nemen.
Het ligt dus niet aan mij dat een bril irritant is, dat is goed om te weten.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 8:43

Oh wat onhandig dat je nu in 't buitenland zit dan, Polly. Ik merkte 't bij mij ook voor 't eerst in Engeland, dus heeft het ook nog een half jaar geduurd voordat ik m'n ogen ging meten. Toen had ik ook -0.75 en intussen is dat ook verdubbeld.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:46

Eerste jaren dat ik een bril had heb ik hem nauwelijks opgehad.. Resultaat? -3 en -3,5. Ik zou dat als een trigger zien. Ik draag nu altijd mijn bril en moet dat ook wel. Verder merk ik het heeeel snel als er een kleine afwijking is. Erg vervelend Sad
Daarnaast heb ik ook lenzen erbij. Deze heb ik alle dagen in de vakantie gedragen en merk wel dat mijn ogen daar rustiger van worden. Alleen is het een hel om die dingen in te krijgen op de een of andere manier!

Gast
Gast

Bericht  Polly vr 30 sep 2011 - 8:54

Joy_ schreef:Oh wat onhandig dat je nu in 't buitenland zit dan, Polly. Ik merkte 't bij mij ook voor 't eerst in Engeland, dus heeft het ook nog een half jaar geduurd voordat ik m'n ogen ging meten. Toen had ik ook -0.75 en intussen is dat ook verdubbeld.

Pffff, ik vind het ook lastig. Wat dat betreft heb ik altijd wel een opknaprondje nodig in Nederland. In korte tijd vaak naar de tandarts en zo.

Maar ja, ik vind mijn zicht ook weer niet zo erg dat ik mijn bril continue op moet hebben, ik draag mijn bril vaak op straat, in de bioscoop en met autorijden. Lenzen lijken me ook lastig maar dat is misschien wel een goede oplossing, ik heb echt geen zin om altijd een bril op te hebben.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 9:15

Polly schreef:
Joy_ schreef:Oh wat onhandig dat je nu in 't buitenland zit dan, Polly. Ik merkte 't bij mij ook voor 't eerst in Engeland, dus heeft het ook nog een half jaar geduurd voordat ik m'n ogen ging meten. Toen had ik ook -0.75 en intussen is dat ook verdubbeld.

Pffff, ik vind het ook lastig. Wat dat betreft heb ik altijd wel een opknaprondje nodig in Nederland. In korte tijd vaak naar de tandarts en zo.

Hahaha wat herkenbaar! Ik deed dat ook altijd. Zo ook vier verstandskiezen laten trekken in twee weken kerstvakantie. Niet ideaal. Maar dat ga je zeker niet daar laten doen nee Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Highway vr 30 sep 2011 - 9:24

Ik draag mijn bril eigenlijk alleen binnen,doe buiten altijd een lens in. Ik heb 1 blind oog en mijn andere oog is -1,50 /-1,75 het valt mee maar ik heb de bril/lens wel echt nodig. Ik kan na ruim 10 jaar nog niet wennen aan mijn gezicht met bril terwijl eigenlijk iedereen het heel leuk vind staan.

Laatst aangepast door Highway op vr 30 sep 2011 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Highway vr 30 sep 2011 - 9:25

Joy_ schreef:Ik krijg trouwens deze bril, wil 'm zooo graag Nog een bril vraagje - Pagina 2 561177

Nog een bril vraagje - Pagina 2 1043_detail

Prosecco, dat heb je dus gewoon aangewend? Ik heb nu ook een kunststof montuur, maar ben er gewoon niet aan gewend. Draag 'm steeds vaker omdat ik 'm toch eigenlijk wel echt op moet. Probeer het me inderdaad langzaam aan te wennen, maar zodra ik thuis ben, wil ik 'm dan weer afzetten. Nu heb ik 'm overigens wel op, met laptop + tv kijken.

Tea: Dank je voor de uitleg wat cilinders zijn.

Wat een supermooie bril zeg! Die zou ik ook wel willen!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 20:21

Ik heb ook -1,50 en droeg altijd lenzen want ik had een stomme bril. Vorig jaar heb ik een hele mooie (en dure!!) Ray-Ban gekocht met de intentie om dan vaker een bril te dragen, maar nog steeds draag ik over het algemeen lenzen. Al ben ik wel erg blij met mijn bril! Ik draag 'm af en toe overdag en voor de rest wel 's avonds.

Gast
Gast

Bericht  SoGood vr 30 sep 2011 - 20:38

Ik heb ,-3, ik draag hem alleen 's avonds en 's morgens als ik mijn lenzen uit heb. Alleen mijn vriend en familie zien me weleens met bril. Ik zou echt nooit met mijn bril naar m'n werk gaan oid. Sterker nog, ik heb hem weleens in de auto gedragen, voor het stilstaan bij het stoplicht deed ik hem altijd snel even af. Embarassed Embarassed
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rush vr 30 sep 2011 - 21:19

Vanaf -0.75 sterkte ging ik mijn bril altijd dragen. Daarvoor was het voor tv en pc. Inmiddels heb ik rond -4.00 aan beide ogen en aan 1 oog een kleine cilinder afwijking. Kan echt niet zonder bril.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pompoen vr 30 sep 2011 - 21:36

Ik heb inderdaad een goede aanvullende verzekering bij Menzis, geloof inderdaad niet dat het in het basispakket zit.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Poisongirl vr 30 sep 2011 - 23:30

Ik had eerst altijd lenzen, maar die kan ik niet meer in sinds ik werk waar ik nu werk (3 jaar geleden). Sindsdien heb ik een bril (heb -4.74 en -5.5 met cilinders van -1.75 en -2). Ik kon er eerst ook niet aan wennen, maar als ik m afzet zie ik dus echt niks! Dus moestwel, nu heb ik m van 's ochtends zodra ik wakker wordt tot 's avonds als ik in bed lig op.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Nora za 1 okt 2011 - 0:53

Ik heb lenzen en een bril. beide met een sterk van -4 en en -2,25 ofzo.
Draag voornamelijk een bril 's avonds als ik moe ben, te lui ben om mn lenzen in te doen of als ik last van mn ogen heb.
Maar vind mijn bril vrij zwaar op mn neus dus ik moet hem niet de hele dag op hebben.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 21:56

Nora schreef:Ik heb lenzen en een bril. beide met een sterk van -4 en en -2,25 ofzo.
Draag voornamelijk een bril 's avonds als ik moe ben, te lui ben om mn lenzen in te doen of als ik last van mn ogen heb.
Maar vind mijn bril vrij zwaar op mn neus dus ik moet hem niet de hele dag op hebben.

Ook dit is een kwestie van gewenning.. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 4:09

Ik heb -0,50 en -0,75, en ik had 'm alleen voor autorijden. Maar na de laatste zwangerschap zijn mijn ogen weer iets achteruit gegaan, en heb iets meer nodig, maar daar wacht ik even mee, ik merk dat het wisselt, de ene keer zie ik weer scherp, en de andere keer weer wat minder, de meting valt dan ook heel anders uit.
Ik heb dus een bril, maar ook ik zet 'm meteen weer af zodra ik binnen ben, ik kan er ook niet aan wennen. Geen idee of daar aan te wennen valt. Mijn vader draagt al jaren een bril, en ook hij zet 'm binnen meteen af.
Ik draag 'm wel steeds meer met tv kijken ofzo, want de ondertiteling wordt steeds onduidelijker. nerd

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 2 okt 2011 - 4:23

Dat laatste heb ik dus ook mamarosa. Eigenlijk moet ik m bij tv en films ook opzetten maar ben er vaak te koppig voor. Maar ik probeer steeds vaker te wennen om m ook binnen te dragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 6:22

Ik vind het gewoon echt niet fijn om 'm te dragen, ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat het niet bij me hoort, en hij gaat dus meteen af, en de laatste tijd met autorijden doe ik 'm ook nooit meer op, alleen als ik grotere afstanden moet rijden.
Hier in de woonplaats, waar ik de weg dus goed ken, doe ik 'm zelden op. Stom dus, want als ik 'm wel opdoe, kan ik alles gewoon echt veel duidelijker zien, maar het is gewoon eigenwijzigheid en er niet aan kunnen wennen.
Ik heb ook over lenzen nagedacht, maar dat durf ik ook niet goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 6:31

Ik heb een bril voor erbij, normaal gesproken draag ik lenzen.
Mijn huidige bril heb ik in juni gekocht omdat ik er eens 1 wilde die ik makkelijker op zou doen omdat ik me met mijn bril altijd heel ongemakkelijk voelde. Nu heb ik dat stukken minder dan eerst.
Ik draag hem als ik 's ochtends uit bed kom en voordat ik 's avonds naar bed ga. Hij ligt naast mijn bed, als ik er 's nachts uit ga heb ik hem echt nodig want met mijn -8,5 zie ik vrij weinig.

Nog een bril vraagje - Pagina 2 Brilgroot

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 2 okt 2011 - 7:31

Ik heb ook een bril maar vind hem ook niet lekker zitten.
Alleen met tv kijken zet ik hem op. Maar voor de rest vind ik hem niet lekker zitten en draag hem dus ook bijna nooit. Best zonde. Ik zie wel scherper met bril.
Ik heb trouwens -1.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  sanne-84 zo 2 okt 2011 - 8:29

ik heb lenzen, maar mag die niet de hele dag in , dus heb ook een bril voor erlangs, maar heb daar geen moeite mee. zitten vaak dagen bij dat ik vrij ben en die bril op heb. alleen als ik echt in gesprek ben met iemand vind ik het niet altijd fijn.
ga ook gerust zo naar het dorp of sporten of.. als ik moe ben of weet dat ik 'savonds wegmoet en het laat wordt dan heb ik overdag op mn werk ook mn bril op. heb er verder geen moeite mee.
zag laatst wel dat ik weer eens een nieuwe bril moet bestellen, van deze zijn de pootjes inmiddels erg beschadigd..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud