Nog een bril vraagje
+20
Middleme
Serena
Kaat
sanne-84
Raindrop
Nora
Poisongirl
Rush
SoGood
Highway
Polly
Pompoen
Suus
Huppekee
Minx
Prosecco
lieke89
Sarah1985
Guusje
Marin
24 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Nog een bril vraagje
Wanneer dragen jullie je bril? En wat voor sterkte heb je daarbij? Heb je 'm echt altijd op, of doe je 'm binnen of juist buiten af? En waarom?
Ik heb zelf -1,5 en wil/moet mijn bril wat vaker gaan dragen. Wil ook een nieuwe mooie bril voor m'n verjaardag vragen, om mezelf wat meer te stimuleren (vind deze bril namelijk stom). Maar ik vind het nooit echt lekker zitten en zodra ik thuis kom, zet ik 'm eigenlijk altijd direct af. Een paar uur per dag m'n bril op red ik wel, dus bijvoorbeeld als ik even naar de stad ga, of moet werken of naar de bios ga ofzo, maar eenmaal thuis is het eerste wat ik doe m'n bril afzetten. Hij voelt dan ook zo zwaar, en ik vind het binnen niet echt prettig. Echter, zie ik binnen ook niet helemaal scherp en probeer me nu beetje aan te wennen om 'm ook bij tv kijken op te doen.
Is er een goede manier om dit te wennen? En hebben jullie hier ook last van of draag je 'm gewoon altijd?
Ik heb zelf -1,5 en wil/moet mijn bril wat vaker gaan dragen. Wil ook een nieuwe mooie bril voor m'n verjaardag vragen, om mezelf wat meer te stimuleren (vind deze bril namelijk stom). Maar ik vind het nooit echt lekker zitten en zodra ik thuis kom, zet ik 'm eigenlijk altijd direct af. Een paar uur per dag m'n bril op red ik wel, dus bijvoorbeeld als ik even naar de stad ga, of moet werken of naar de bios ga ofzo, maar eenmaal thuis is het eerste wat ik doe m'n bril afzetten. Hij voelt dan ook zo zwaar, en ik vind het binnen niet echt prettig. Echter, zie ik binnen ook niet helemaal scherp en probeer me nu beetje aan te wennen om 'm ook bij tv kijken op te doen.
Is er een goede manier om dit te wennen? En hebben jullie hier ook last van of draag je 'm gewoon altijd?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Nog een bril vraagje
Dat had ik ook, heb een bril gekocht die ik zelf niet mooi vond.
Nu heb ik een mooie (vind ik zelf) gekocht en die krijg ik over een paar week.
Gebruik hem idd ook voor tv kijken, autorijden etc..
Nu heb ik een mooie (vind ik zelf) gekocht en die krijg ik over een paar week.
Gebruik hem idd ook voor tv kijken, autorijden etc..
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
ik moet hem wel op hebben anders zie ik niks haha.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Sarah1985 schreef:ik moet hem wel op hebben anders zie ik niks haha.
Hahaha ja dan moet je wel. Maar heb je er geen last van, dat ie zwaar aanvoelt enzo? Of ben je het gewoon gewend?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik denk dat de beste manier om te wennen is door hem gewoon altijd te dragen. Ik vind mijn bril ook vreselijk dus heb ik al een paar jaar lenzen. Gelukkig ben ik daar binnenkort vanaf want ik mag mijn ogen laten lazeren. Ben echt blij dat ik dan overal vanaf ben.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
ik weet niet beter, was 3 toen ik mijn eerste brilletje had. Was nog z'n leuke met jampot glazen erinJoy_ schreef:Sarah1985 schreef:ik moet hem wel op hebben anders zie ik niks haha.
Hahaha ja dan moet je wel. Maar heb je er geen last van, dat ie zwaar aanvoelt enzo? Of ben je het gewoon gewend?
wat ik wel vervelend vind is dat die vies is. Daar kan ik echt niet tegen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat cilinders zijn?
Ik heb zelf namelijk een "gewone" afwijking (- glazen) en daarnaast cilinders van, als ik het zo uit m'n hoofd weet, - 1,25.
Maar de opticien heeft me nog niet duidelijk uit kunnen leggen wat cilinders nou inhouden; hij had het over "iets met de bolling van je oog". Ik wil ook niet teveel doordrammen bij die opticien, dus: kan iemand mij dit uitleggen?
Ik heb zelf namelijk een "gewone" afwijking (- glazen) en daarnaast cilinders van, als ik het zo uit m'n hoofd weet, - 1,25.
Maar de opticien heeft me nog niet duidelijk uit kunnen leggen wat cilinders nou inhouden; hij had het over "iets met de bolling van je oog". Ik wil ook niet teveel doordrammen bij die opticien, dus: kan iemand mij dit uitleggen?
Gast- Gast
Toen ik een bril kreeg kon ik hem nog geen half uur ophouden. ongeveer 2 weken lang heb ik dat ding constant op en af gezet, tot ik er aan gewend was. Nu heb ik nergens last meer van, ik kan er zelfs mee slapen.
Nu scheelt het wel dat ik een kunstof montuur heb. Dat vind ik echt heerlijk zitten. Hiervoor had ik een metalen, maar die zat helemaal niet lekker. Daar was ik ook echt van de een op de andere dag klaar mee en toen heb ik deze kunstoffen uitgezocht.
Nu scheelt het wel dat ik een kunstof montuur heb. Dat vind ik echt heerlijk zitten. Hiervoor had ik een metalen, maar die zat helemaal niet lekker. Daar was ik ook echt van de een op de andere dag klaar mee en toen heb ik deze kunstoffen uitgezocht.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik draag mijn bril als ik moe ben en branderige ogen heb, en dus mijn lenzen niet kan verdragen. Maar ja, ik moet sowieso het één of het ander; ik heb -4,75
GS: een cilindrische afwijking heeft idd met de bolling van je oog te maken. Hoe groter deze bolling is, hoe meer je vormen 'afwijkend' kunt gaan zien. Ik heb een hele lichte afwijking, ik merk het niet eens.
Joy: aantal uren per dag opdoen, en steeds wat meer opbouwen. Misschien kan je advies vragen aan je opticien? -1,50 is wel een reden om je bril uiteindelijk dagelijks te gaan dragen.
GS: een cilindrische afwijking heeft idd met de bolling van je oog te maken. Hoe groter deze bolling is, hoe meer je vormen 'afwijkend' kunt gaan zien. Ik heb een hele lichte afwijking, ik merk het niet eens.
Joy: aantal uren per dag opdoen, en steeds wat meer opbouwen. Misschien kan je advies vragen aan je opticien? -1,50 is wel een reden om je bril uiteindelijk dagelijks te gaan dragen.
Laatst aangepast door Tea-Leaf op vr 30 sep 2011 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Prosecco schreef:Toen ik een bril kreeg kon ik hem nog geen half uur ophouden. ongeveer 2 weken lang heb ik dat ding constant op en af gezet, tot ik er aan gewend was. Nu heb ik nergens last meer van, ik kan er zelfs mee slapen.
Nu ik dit topic zie verbaas ik me er over dat je nog geen nieuwe bril hebt .
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg trouwens deze bril, wil 'm zooo graag
Prosecco, dat heb je dus gewoon aangewend? Ik heb nu ook een kunststof montuur, maar ben er gewoon niet aan gewend. Draag 'm steeds vaker omdat ik 'm toch eigenlijk wel echt op moet. Probeer het me inderdaad langzaam aan te wennen, maar zodra ik thuis ben, wil ik 'm dan weer afzetten. Nu heb ik 'm overigens wel op, met laptop + tv kijken.
Tea: Dank je voor de uitleg wat cilinders zijn.
Prosecco, dat heb je dus gewoon aangewend? Ik heb nu ook een kunststof montuur, maar ben er gewoon niet aan gewend. Draag 'm steeds vaker omdat ik 'm toch eigenlijk wel echt op moet. Probeer het me inderdaad langzaam aan te wennen, maar zodra ik thuis ben, wil ik 'm dan weer afzetten. Nu heb ik 'm overigens wel op, met laptop + tv kijken.
Tea: Dank je voor de uitleg wat cilinders zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
Geen dank Joy, hopelijk heb ik t goed gezegd. Ik heb een hele goede opticien waar je altijd alles aan kan vragen, en dat doe ik dan ook altijd.
Mooie bril trouwens!
Mooie bril trouwens!
Gast- Gast
Grote Smurf schreef:Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat cilinders zijn?
De cilinder heeft inderdaad met de bolling van je oog te maken. Je oog is niet helemaal mooi 'rond' als een voetbal, maar een beetje 'ovaal' zoals een rugbybal. Hierdoor zie je strakke lijnen niet scherp, maar uitgerekt. Dit geeft een onrustig beeld.
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Ik moet nog even een goede opticien vinden. Ik weet één opticien hier in de stad die 'm heeft (want hij is niet overal verkrijgbaar), maar m'n vriend zei ook al dat ie misschien een kortinkje kon regelen bij zijn opticien zit, nu ik bij de familie hoor. Helaas zit ik bij Menzis, en zij vergoeden dus echt niets..dat is wel weer heel irritant.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, iets vergoeden is er tegenwoordig nog zelden bij helaas. Ik krijg geloof ik 1 x in de drie jaar iets vergoed, maar dat is wel vanaf een bepaalde sterkte.
Gast- Gast
Hmm ok. Menzis staat er vaak al niet eens tussen bij de vergoedingslijstjes.
Marin- Lady Post-a-lot
Dan moet je een beetje gaan pluizen; veel verzekeraars vergoeden vanuit een vrij duur aanvullend pakket pas wat, en daar kunnen nog best flinke verschillen inzitten onderling. Verder hebben sommige verzekeraars regelingen met bepaalde opticiens.
Gast- Gast
Ik draag mijn bril alleen 's ochtends thuis en 's avonds thuis, dan kunnen mijn lenzen uit en dat vinden mijn ogen 's avonds wel fijn
Ik heb heel lang een bril gehad, die ik erg mooi vond, maar die altijd pijn ging doen achter mijn oren na een tijdje. Heb nu sinds een paar weken een nieuwe en heb er nog geen last van gehad. Misschien ga ik 'm nu wel wat vaker dragen, ook buitenshuis, want dat is toch beter voor mijn ogen dan altijd lenzen.
Ik heb heel lang een bril gehad, die ik erg mooi vond, maar die altijd pijn ging doen achter mijn oren na een tijdje. Heb nu sinds een paar weken een nieuwe en heb er nog geen last van gehad. Misschien ga ik 'm nu wel wat vaker dragen, ook buitenshuis, want dat is toch beter voor mijn ogen dan altijd lenzen.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ja ga ik eens doen, dank voor de tip
Marin- Lady Post-a-lot
Lenzen wil ik overigens niet, dat lijkt me eng
Marin- Lady Post-a-lot
Ja ik heb het mezelf gewoon aangewend, maar ik moet ook wel want als ik geen bril op had, kreeg ik echt mega hoofdpijn. Dan wil je vanzelf wel. En nu zie ik gewoon niks meer zonder.
@ Fairytale: ik wil wel, maar de centjes hè... Heb hier al wel een keer nieuwe glazen ingehad trouwens, want de trend is elk jaar nieuwe glazen. Duur grapje als je 1 keer per 2 jaar 200 euro krijgt terwijl de glazen al 500 euro zijn...
@ Fairytale: ik wil wel, maar de centjes hè... Heb hier al wel een keer nieuwe glazen ingehad trouwens, want de trend is elk jaar nieuwe glazen. Duur grapje als je 1 keer per 2 jaar 200 euro krijgt terwijl de glazen al 500 euro zijn...
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Joy_ schreef:Ja ga ik eens doen, dank voor de tip
Geen dank! Ik vind dat uitzoekwerk leuk ( ik heb een jaar bij A.chmea gewerkt )
Gast- Gast
Bedankt voor de uitleg over de cilinders.
Ikzelf draag mijn bril nauwelijks. Het montuur zit niet lekker als ik 'em langer op heb, maar daarnaast word ik ook knéttergek van die "vervorming" als ik m'n bril net draag. Alles lijkt anders. Ik geloof dat ik de boel liever wat vager zie...
Bij autorijden heb ik ik hem wel sowieso op.
Ikzelf draag mijn bril nauwelijks. Het montuur zit niet lekker als ik 'em langer op heb, maar daarnaast word ik ook knéttergek van die "vervorming" als ik m'n bril net draag. Alles lijkt anders. Ik geloof dat ik de boel liever wat vager zie...
Bij autorijden heb ik ik hem wel sowieso op.
Gast- Gast
Joy_ schreef:Wanneer dragen jullie je bril? En wat voor sterkte heb je daarbij? Heb je 'm echt altijd op, of doe je 'm binnen of juist buiten af? En waarom?
Ik heb -4 en -4,5 en heb een bril voor noodgevallen. Ik draag eigenlijk altijd mijn lenzen. Mijn bril draag ik in het vliegtuig (als het een lange vlucht is, dus misschien 1x per jaar) en als ik me 's avonds gedouched heb en nog even tv ga kijken. Als ik mijn bril lang op houd, krijg ik enorme hoofdpijn. Ik heb best slechte ogen, dus de glazen zijn redelijk dik, dus als ik dan mijn ogen bv naar rechts beweeg, zie ik een rechte muur ineens krom. Dat vind ik zo irritant. En alles is ineens zo klein, kijk ik naar mijn voeten en denk ik huh, had ik zulke kleine voeten? Niet dus.
Naast het feit dat ik er echt hoofdpijn van krijg, vind ik het ook niet lekker zitten. Het gaat zo zweten op mijn neus en ik voel hem telkens zitten aan de zijkant van mijn hoofd. En ik kan er geen zonnebril bij dragen, die ik in de auto vrijwel altijd op heb. En ik vind mijn hoofd stom met bril.
Ik heb dus geen oplossing voor je om er aan te wennen, want dat lukt mij ook niet.
Gast- Gast
Ik heb al vanaf mijn 7e een bril dus ik weet eigenlijk gewoon niet beter bovendien heb ik -4,25 en -4,50 dus ik kan niet zonder. Maar ik ben wel een enorme pietlut met brillen! Kunststof zit inderdaad wel beter, maar dan nog moet de opticien 'm echt heel goed afstellen en ga ik vaak nog wel een aantal keer terug omdat hij niet lekker zit. Ook verschilt het per model of het lekker zit of niet.
Ik ben een echte brillenpietlut, een heel kleine verandering en ik vind 'm al niet meer fijn. En als de glazen niet goed zijn of niet goed zijn afgesteld word ik dus gewoon misselijk. Zo kwam ik er dus ook achter dat ze mijn glazen bij Hans Anders (actie voor een bril van 35 euro dus wat wil je) hadden omgedraaid. Het scheelde maar -0,25 maar ik werd zo misselijk! En de zonnebril die ik bij Specsavers had gekocht voor deze zomer was ook een drama, ik werd zo misselijk van dat ding. Mijn eigen opticien zei dat ik een kritische kijker ben en dat de glazen niet helemaal goed stonden en de kijkafstand niet goed was en dat niet iedereen daar last van heeft. Bij specsavers mocht ik gelijk een andere bril gaan uitzoeken want ze konden het niet veranderen door het model...
Wat ik wil zeggen is dat het van bril kan af hangen en van de glazen, ik heb brillen gehad die ik gewoon niet op kon. Andere brillen zijn wel echt een kwestie van wennen. Een nieuwe bril is sowieso altijd wennen, maar als het niet binnen een dag over is weet ik dat het niet goed zit!
Dus zorg dat je een fijne bril hebt die je goed staat (heb je dit model al gepast? ik denk dat hij je heel goed staat, maar je moet het natuurlijk wel zien!) zodat je je er prettig bij voelt, maar zorg ook dat hij helemaal goed afgesteld is en de glazen ook. Ga terug als het je niet helemaal zint. En als je je bril te zwaar vind kun je natuurlijk het montuur ook daarop uitzoeken! Een bril met iets dunnere pootjes is dan soms ook een oplossing. En dunnere glazen misschien ook, al zijn die wel duurdere.
Ik zou het met je opticien bespreken. Maar ik zou geen opticien nemen die niet in je woonplaats zit, gewoon omdat je naar binnen moet kunnen lopen voor service!
Ik ben een echte brillenpietlut, een heel kleine verandering en ik vind 'm al niet meer fijn. En als de glazen niet goed zijn of niet goed zijn afgesteld word ik dus gewoon misselijk. Zo kwam ik er dus ook achter dat ze mijn glazen bij Hans Anders (actie voor een bril van 35 euro dus wat wil je) hadden omgedraaid. Het scheelde maar -0,25 maar ik werd zo misselijk! En de zonnebril die ik bij Specsavers had gekocht voor deze zomer was ook een drama, ik werd zo misselijk van dat ding. Mijn eigen opticien zei dat ik een kritische kijker ben en dat de glazen niet helemaal goed stonden en de kijkafstand niet goed was en dat niet iedereen daar last van heeft. Bij specsavers mocht ik gelijk een andere bril gaan uitzoeken want ze konden het niet veranderen door het model...
Wat ik wil zeggen is dat het van bril kan af hangen en van de glazen, ik heb brillen gehad die ik gewoon niet op kon. Andere brillen zijn wel echt een kwestie van wennen. Een nieuwe bril is sowieso altijd wennen, maar als het niet binnen een dag over is weet ik dat het niet goed zit!
Dus zorg dat je een fijne bril hebt die je goed staat (heb je dit model al gepast? ik denk dat hij je heel goed staat, maar je moet het natuurlijk wel zien!) zodat je je er prettig bij voelt, maar zorg ook dat hij helemaal goed afgesteld is en de glazen ook. Ga terug als het je niet helemaal zint. En als je je bril te zwaar vind kun je natuurlijk het montuur ook daarop uitzoeken! Een bril met iets dunnere pootjes is dan soms ook een oplossing. En dunnere glazen misschien ook, al zijn die wel duurdere.
Ik zou het met je opticien bespreken. Maar ik zou geen opticien nemen die niet in je woonplaats zit, gewoon omdat je naar binnen moet kunnen lopen voor service!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie oh wie?! Bril tip?
» Help... bril en lenzen
» Een bril en een pony
» Show je bril:-)
» Bril altijd op?
» Help... bril en lenzen