Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

+8
Schaapke
Suus
Sarah1985
Huppekee
Marin
Rush
Liz
Toet
12 plaatsers

Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 0:58

Hoi,

Ik heb mijn ogen op laten meten bij een opticien. Deze keer kwam er uit -0,25 bij beide ogen + bij beide ogen een beetje een cilinder. De vorige keren dat ik dit liet meten wel op een andere manier met apparaat en nu handmatig kwam er echter geen cilinder uit en -0,50 en -0,75. Ik ga uit van het eerste omdat dat handmatig gemeten is.

Ik heb al enige tijd lats van mijn ogen met lezen computeren en tv kijken. Ik zie het dAn wat schimmen/dansen voor mijn ogen. Ik hoor van iedereen het kan haast niet dat je hier al last van hebt.

Wat zouden jullie doen een bril laten aanmeten voor het lezen of kan het echt haast bijna niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 1:00

Ik heb ook een bril en het belangrijkste vond ik toch de cilinder. Mijn ogen worden moe van het getuur en ik lees scheef. Dus ja, ik zou me zeer zeker een bril laten aanmeten. En dat heb ik dus ook gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Toet vr 30 sep 2011 - 1:07

Ik heb 0,50 aan beide ogen. Ik mag zelf kiezen of ik een bril wil of niet, het scheelt wel iets maar ik vind het niet voldoende om een bril te nemen. Als ik er in de winter meer last van krijg (ik zie slechter in het donker) neem ik toch een bril, omdat ik dan dagelijks in het donker auto moet rijden.

Ik zou dus bekijken hoeveel last je er van hebt, als jij dit te veel vindt gewoon een bril nemen. Het gaat er om dat jij goed kan functioneren, niet wat je omgeving er van vindt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Liz vr 30 sep 2011 - 1:13

Ook ik heb hiervoor een bril laten aanmeten en sindsdien heb ik stukken minder hoofdpijn. Als je last hebt, zou ik het dus zeker doen. Vaak krijg je ook wel iets terug van je zorgverzekering.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Rush vr 30 sep 2011 - 1:18

Liz schreef:Ook ik heb hiervoor een bril laten aanmeten en sindsdien heb ik stukken minder hoofdpijn. Als je last hebt, zou ik het dus zeker doen. Vaak krijg je ook wel iets terug van je zorgverzekering.
Als je blind genoeg bent wel. Ik kreeg nooit wat in ieder geval.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 1:23

Ik heb -0.75 aan het ene oog en -1.5 aan het andere oog. Van de week nog op laten meten. Ik draag niet altijd m'n bril, maar wil voor m'n verjaardag een hele mooie nieuwe bril vragen, want eigenlijk draag ik 'm veel te weinig nu. Ik moet 'm eigenlijk tegenwoordig ook binnen op bij tv kijken enzo, ipv alleen buiten (fietsen, autorijden enzo).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Huppekee vr 30 sep 2011 - 2:43

Als je klachten hebt, gaat zeker een cilinder wel helpen. Laat wel altijd door een opticien handmatig meten en ga aub niet naar de hans anders…
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Sarah1985 vr 30 sep 2011 - 2:44

Mijn man heeft ook weinig sterkte maar toch een bril voor autorijden, hij rijd per dag 5 uur, dus is dan wel nodig. En als die niet zijn bril opheeft krijgt die hoofdpijn
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Suus vr 30 sep 2011 - 2:49

Huppekee schreef:Als je klachten hebt, gaat zeker een cilinder wel helpen. Laat wel altijd door een opticien handmatig meten en ga aub niet naar de hans anders…
Meten ze daar niet goed?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Schaapke vr 30 sep 2011 - 3:14

Ook ik heb heel weinig, maar draag toch ook een bril. Meestal 's avonds of als ik lang naar iets in de verte moet kijken (bijvoorbeeld het bord op school).

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  CCC vr 30 sep 2011 - 3:24

Ik heb ook -0.25 aan beide ogen, en geloof linkeroog met cilinder. Ik zie dus met autorijden bijv. heel slecht in de verte. Zo erg dat mijn rij instructeur een keer vroeg of ik mijn ogen niet eens moest laten testen, weigerde mijn bril in het begin op te zetten. Toen maar eens afgesproken mijn bril op te zetten en daarna gingen mijn rijlessen meteen een stuk beter volgens mijn rij instructeur haha! Nu zet ik 'm dus braaf op met auto rijden maar met andere dingen heb ik er geen last van...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Rush vr 30 sep 2011 - 3:36

Suus schreef:
Huppekee schreef:Als je klachten hebt, gaat zeker een cilinder wel helpen. Laat wel altijd door een opticien handmatig meten en ga aub niet naar de hans anders…
Meten ze daar niet goed?
Dat is juist de enige die mijn ogen altijd goed opgemeten heeft.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Possom vr 30 sep 2011 - 5:48

... :affraid:

Ik heb al ruim twee jaar last van mijn ogen als ik moe ben (en dat ben ik vaak) en als ik veel achter elkaar lees of op de pc werk en ik krijg al die tijd geen bril omdat de opticien weigert die te maken voor .25
WTF waarom krijgen andere mensen hier wel een bril voor van hun opticien?
Het is niet zo dat ik gewoon een hele slechte opticien heb want ik ben in die twee+ jaar tijd overal naar binnen gelopen. De laatste keer was een maand ofzo geleden en toen zei de opticien dat ik gewoon minder achter elkaar moest gaan lezen..
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Huppekee vr 30 sep 2011 - 5:59

Rush schreef:
Suus schreef:
Huppekee schreef:Als je klachten hebt, gaat zeker een cilinder wel helpen. Laat wel altijd door een opticien handmatig meten en ga aub niet naar de hans anders…
Meten ze daar niet goed?
Dat is juist de enige die mijn ogen altijd goed opgemeten heeft.


Nee, ze leiden hun eigen personeel op ( die gaan dus niet naar school ). Hoor van stages ook alleen maar slechte verhalen. Brillen die niet kloppen, nameten wat niet moet, zweren op het hoornvlies door verkeerde lensmeting…. Neehoor, dan toch liever een winkel met geschoold personeel en optometristen in dienst…
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  silly-one vr 30 sep 2011 - 7:53

Als je een bril wilt een bril nemen, maar ik denk wel dat een cilinder veel kan uitmaken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hele leven al bij een zelfstandige opticien zit en daar super tevreden over ben. Zo erg zelf dat ik, ook al woon ik al 10 jaar niet meer in dat dorp, er nog steeds naar toe ga.
Een vriendin van mij is jaren geleden naar een keten geweest ( hans Anders of Pearl, weet even niet welke twee) en die hebben haar een min bril gemeten. En hij was echt nodig, nu laatst naar een zelfstandige geweest die kreeg haar ogen niet goed gemeten en vervolgens doorgestuurd naar een oogarts. Nu blijkt ze te sterke oogspieren te hebben en plus. Iets heel anders dus.

Ik kan je wel aanraden om het bij een andere opticien ook te laten opmeten al is het voor de zekerheid.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Filoria za 1 okt 2011 - 8:52

Ik begon ook met -0,50 en -0,75. Ondertussen is die sterkte meer dan verdubbeld. Maar de cilinder doet 't 'm inderdaad.

Toen ik eenmaal een bril had kon ik plotseling alle blaadjes van de bomen zien. Afzonderlijk van elkaar in plaats van dat het een grote groene waas was. Prachtig Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Liz zo 2 okt 2011 - 6:08

Rush schreef:
Liz schreef:Ook ik heb hiervoor een bril laten aanmeten en sindsdien heb ik stukken minder hoofdpijn. Als je last hebt, zou ik het dus zeker doen. Vaak krijg je ook wel iets terug van je zorgverzekering.
Als je blind genoeg bent wel. Ik kreeg nooit wat in ieder geval.

Dat ligt eraan of je een aanvullende verzekering hebt denk ik. Want ik met mijn ministerkte kreeg 100 euro terug..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril? Empty Re: Komt dit weleens voor bij -0,25 al een bril?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum