kind mee naar doop?
+3
Floor
Flower_L
Aagje!
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
kind mee naar doop?
Hoi Dames,
Wil toch even jullie mening horen ....
Mijn achterneefje word over 2 weken gedoopt op maandag om 16.00.
Ik moet zelf werken, dus ik kan niet, en mijn dochtertje van 1,5 zit dan op het kdv. Daarna is het eten bij de ouders van het kindje dat gedoopt word.
Nu wil mijn moeder mijn dochtertje eerder ophalen van het kdv zodat ze mee kan naar de doop omdat het volgens haar heel leuk is voor kinderen. Ik ben van mening dat ze er weinig aan zal hebben omdat ze nog te jong is.... En heb alleen het idee dat mijn moeder haar mee wil nemen omdat zij het zelf zo leuk vind.
Dus ik heb haar verteld dat ik het eigenlijk nog niet zo mee eens ben dat ze mee gaat, omdat ik denk dat het niets is voor een kind van 1,5. Mijn moeder is dan gelijk een soort van gepikeerd, dus ik twijfel of ik niet te streng ben....
Wat zouden jullie doen in mijn geval?? en wat vinden jullie ervan??
Wil toch even jullie mening horen ....
Mijn achterneefje word over 2 weken gedoopt op maandag om 16.00.
Ik moet zelf werken, dus ik kan niet, en mijn dochtertje van 1,5 zit dan op het kdv. Daarna is het eten bij de ouders van het kindje dat gedoopt word.
Nu wil mijn moeder mijn dochtertje eerder ophalen van het kdv zodat ze mee kan naar de doop omdat het volgens haar heel leuk is voor kinderen. Ik ben van mening dat ze er weinig aan zal hebben omdat ze nog te jong is.... En heb alleen het idee dat mijn moeder haar mee wil nemen omdat zij het zelf zo leuk vind.
Dus ik heb haar verteld dat ik het eigenlijk nog niet zo mee eens ben dat ze mee gaat, omdat ik denk dat het niets is voor een kind van 1,5. Mijn moeder is dan gelijk een soort van gepikeerd, dus ik twijfel of ik niet te streng ben....
Wat zouden jullie doen in mijn geval?? en wat vinden jullie ervan??
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Re: kind mee naar doop?
Het lijkt mij ook niets voor een kindje van 1 1/2. Denk dat ze meer plezier op het KDV heeft.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Het lijkt mij ook niets voor een kindje van 1 1/2. Denk dat ze meer plezier op het KDV heeft.
+1, bovendien beslis jij of je kindje gaat, en niet je moeder.
Gast- Gast
Ik zou mijn dochter van bijna 14 maanden niet mee nemen naar een doop. Zij kan toch niet zo lang stil zitten en ze heeft er dus niks aan. Naar het eten nadien zou ik haar denk ik wel mee nemen, daar kan ze rond kruipen en spelen. Als ze er een soort van kinderdienst van maken, lijkt me dat meer voor kindjes van 3+, of als je een kindje hebt dat goed stil kan zitten 2+.
Gast- Gast
Denk dat het leuker is voor je kindje om op het kdv te blijven spelen dan in de kerk te moeten stilzitten.
Ik zou mijn kindje niet meenemen, tenzij het echt een kinderdienst is met meerdere kindjes (maar doopdiensten zijn dat nooit bij ons, dat is in onze kerk toch een serieuze dienst)
Ik zou mijn kindje niet meenemen, tenzij het echt een kinderdienst is met meerdere kindjes (maar doopdiensten zijn dat nooit bij ons, dat is in onze kerk toch een serieuze dienst)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Als je zelf nou zou gaan zou ik het wel logischer vinden als je haar mee zou nemen, maar dan eigenlijk vooral als het op een dag was dat je anders oppas zou moeten regelen. Nu ze op het kdv is vind ik het ook niet echt logisch dat jouw moeder haar mee wil nemen, een kindje van die leeftijd heeft toch niks aan zo'n dienst?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Idd! Ik zou haar niet mee geven. Toen onze jongste werd gedoopt heb ik onze oudste niet eens meegenomen. Ze was toen 21 maanden. Kan nog niet stilzitten en die kindjes krijgen er op die leeftijd niks van mee.blondje1313 schreef:Als je zelf nou zou gaan zou ik het wel logischer vinden als je haar mee zou nemen, maar dan eigenlijk vooral als het op een dag was dat je anders oppas zou moeten regelen. Nu ze op het kdv is vind ik het ook niet echt logisch dat jouw moeder haar mee wil nemen, een kindje van die leeftijd heeft toch niks aan zo'n dienst?
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Bij ons in de kerk zijn kinderen ook gewoon welkom tijdens een doop. Nog nooit gemerkt dat de ouders dat erg vinden. En als mijn moeder het zo leuk zou vinden om mijn kind mee te nemen zou ik daar totaal niet moeilijk over doen. Het is niet iets wat ze wekelijks wil doen.
Gast- Gast
yvonne schreef:Bij ons in de kerk zijn kinderen ook gewoon welkom tijdens een doop. Nog nooit gemerkt dat de ouders dat erg vinden. En als mijn moeder het zo leuk zou vinden om mijn kind mee te nemen zou ik daar totaal niet moeilijk over doen. Het is niet iets wat ze wekelijks wil doen.
Zo denk ik er ook over. Onze beide kinderen zijn ook gedoopt, en op hun doop was de hele familie inc. alle kinderen, dat waren er 10 in de leeftijd van 3 maanden tot 9 jaar.
Gast- Gast
yvonne schreef:Bij ons in de kerk zijn kinderen ook gewoon welkom tijdens een doop. Nog nooit gemerkt dat de ouders dat erg vinden. En als mijn moeder het zo leuk zou vinden om mijn kind mee te nemen zou ik daar totaal niet moeilijk over doen. Het is niet iets wat ze wekelijks wil doen.
Bij de doop van onze dochter waren er ook verschillende kleine kinderen in de dienst. Kinderen worden bij ons tijdens een doopdienst er juist extra bij betrokken. De meeste hielden een hele dienst niet vol (wat begrijpelijk is denk ik) en tijdens de preek, toen ze wat onrustig werden werden ze naar de creche gebracht. Gebeurt bij ons trouwens tijdens een reguliere dienst ook regelmatig dat de kinderen in de dienst naar de creche wordt gebracht.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Mama_van2 schreef:yvonne schreef:Bij ons in de kerk zijn kinderen ook gewoon welkom tijdens een doop. Nog nooit gemerkt dat de ouders dat erg vinden. En als mijn moeder het zo leuk zou vinden om mijn kind mee te nemen zou ik daar totaal niet moeilijk over doen. Het is niet iets wat ze wekelijks wil doen.
Zo denk ik er ook over. Onze beide kinderen zijn ook gedoopt, en op hun doop was de hele familie inc. alle kinderen, dat waren er 10 in de leeftijd van 3 maanden tot 9 jaar.
+1
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Flip Fluitketel schreef:yvonne schreef:Bij ons in de kerk zijn kinderen ook gewoon welkom tijdens een doop. Nog nooit gemerkt dat de ouders dat erg vinden. En als mijn moeder het zo leuk zou vinden om mijn kind mee te nemen zou ik daar totaal niet moeilijk over doen. Het is niet iets wat ze wekelijks wil doen.
Bij de doop van onze dochter waren er ook verschillende kleine kinderen in de dienst. Kinderen worden bij ons tijdens een doopdienst er juist extra bij betrokken. De meeste hielden een hele dienst niet vol (wat begrijpelijk is denk ik) en tijdens de preek, toen ze wat onrustig werden werden ze naar de creche gebracht. Gebeurt bij ons trouwens tijdens een reguliere dienst ook regelmatig dat de kinderen in de dienst naar de creche wordt gebracht.
Dat is dus bij ons niet, dat kinderen er extra bij betrokken worden en een creche tijdens een (doop)dienst is er ook niet.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Soortgelijke onderwerpen
» Cadeau doop
» liedje gezocht (doop)
» Cadeautje geven bij doop?
» Gedichten en lezingen voor een doop
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» liedje gezocht (doop)
» Cadeautje geven bij doop?
» Gedichten en lezingen voor een doop
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: