Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau doop

+5
Sarah1985
blondje1313
Pien
Mamsie
Fearie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Cadeau doop

Bericht  Fearie di 30 aug 2011 - 9:43

Wij zijn uitgenodigd voor een doopfeest en als cadeau word er een envelop (met inhoud) gevraagd, nu heb ik alleen geen idee hoeveel je geeft bij een doop. Het is een stel met 2 dochters, worden tegelijkertijd gedoopt en we zijn buren van elkaar.

Wat geef je in zo'n geval of voor degene waarvan de kinderen zijn gedoopt, wat kreeg je?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Mamsie di 30 aug 2011 - 9:47

Ik zou elk kind 10 euro geven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 9:56

Nooit geweten dat daar een cadeau bij hoort.... :shock:

IK zou idd ook een tientje per kind doen

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 10:34

Hier is het ook niet zo gebruikelijk om dan een cadeau te doen. Als ik uitgenodigd ben voor het doopfeestje erna, neem ik meestal een kleinigheidje mee. Een leesboek, speeltje etcetera.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  blondje1313 di 30 aug 2011 - 18:21

Ik vind het ook een beetje raar om geld te vragen voor zoiets moet ik eerlijk zeggen...
(maar ben sowieso niet van het geld vragen, ook niet voor mezelf)
Denk wel dat 10 euro per persoon wel redelijk is, of 15 euro samen ofzo

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:28

Mijn zoontje wordt binnenkort ook gedoopt, maar heb er zelf niet eens aan gedacht om cadeaus te vragen. Mijn moeder vertelde dat ze al een leuk cadeautje had gekocht voor hem, dus vandaar dat ik het wist.

On topic, vind het ook wel raar om geld te vragen hoor. Zou dan eerder een kadobon geven van bijv. Intertoys ofzo.. van 5 euro per kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Sarah1985 di 30 aug 2011 - 23:41

wij hebben bij een nichtje een boekje gegeven over het geloof, soort kinderbijbel.

Vind het wel vreemd dat de ouders een envelop met geld vragen.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  rapa nui wo 31 aug 2011 - 0:03

Hier zijn cadeautjes ook niet gebruikelijk en stel dat je wat zou geven dan zou ik bv. zelf een boekje/prentenboek met een bijbelverhaal oid. geven. Zo iets vind ik meer bij een doop passen dan bv. speelgoed. Qua geldbedrag zou ik 5 euro per kind ook wel genoeg vinden.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Starla wo 31 aug 2011 - 0:07

Ik wist dat eigenlijk ook niet, maar vind geld niet echt passend en al helemaal niet dat er om gevraagd word.
Ik wist wel dat bij communie iedereen cadeaus kreeg, sommige zelfs heel dure, aangezien mijn hele klas, behalve ik, communie deed, en de dag erna iedereen op school kwam met allemaal dure dingen om aan elkaar te laten zien. (Zielig he Wink) Eigenlijk vind ik het belachelijk dat dat gedaan word, en ook helemaal niet passend. Een kleinigheidje wat met het geloof te maken heeft zou ik dan wel weer leuk vinden om te geven.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Fearie wo 31 aug 2011 - 0:10

Ik ben nog nooit na een doop geweest en heb dus ook geen idee, mijn vriend was gevraagd door de buren en ze hadden aangegeven een envelop te willen. Vind het op zich niet erg (aangezien ik niet zou weten wat ik ze anders moet geven - meisjes zijn 8 en 6), denk dat we dan maar 10 euro per kind geven.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:20

Ook ik vind het helemaal niet passend om geld te vragen als doopcadeau. Onze beide kinderen zijn zelf ook gedoopt, van de 1 kregen ze een cadeau'tje, van de ander niet, beide helemaal prima. Wat ze hier kregen wat speelgoed/kleertjes/zilveren doosje voor een haarlokje/armbandje van goud met een Maria bedeltje, cadeau bonnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:31

rapa nui schreef:Hier zijn cadeautjes ook niet gebruikelijk en stel dat je wat zou geven dan zou ik bv. zelf een boekje/prentenboek met een bijbelverhaal oid. geven. Zo iets vind ik meer bij een doop passen dan bv. speelgoed. Qua geldbedrag zou ik 5 euro per kind ook wel genoeg vinden.

+1 Wij kregen van onze schoonouders bij elke doop een boekje met een bijbels verhaal, voor de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:25

_MamaRosa_ schreef:
rapa nui schreef:Hier zijn cadeautjes ook niet gebruikelijk en stel dat je wat zou geven dan zou ik bv. zelf een boekje/prentenboek met een bijbelverhaal oid. geven. Zo iets vind ik meer bij een doop passen dan bv. speelgoed. Qua geldbedrag zou ik 5 euro per kind ook wel genoeg vinden.

+1 Wij kregen van onze schoonouders bij elke doop een boekje met een bijbels verhaal, voor de kinderen.
Hier is het ook niet gebruikelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  M@niek wo 31 aug 2011 - 6:41

Wij hebben wel geld gevraagd voor de doop Embarassed

Maar hadden dit wel leuk verwerkt in een versje dus niet een envelopje erbij ofzo. We hadden geschreven: Speelgoed heb ik al genoeg en kleertjes hangen in de kast, graag zou ik iets willen wat in een envelopje past.

Aangezien ze een paar maanden na de geboorte is gedoopt en wij zoveel speelgoed en kleertjes hebben gehad, zonde om weer alles in de kast te hangen. Van ouders en schoonouders hebben we wel echt een kadootje gehad. De rest gaf idd een 10tje ofzo en een paar kadoos van sommige mensen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Pien wo 31 aug 2011 - 8:30

Ik zou dat zelf dus nooit erbij schrijven, geen verhaaltje en al helemaal geen envelopje....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  blondje1313 wo 31 aug 2011 - 19:11

Eens met Pien.
Ik zie ook niet echt in waarom een doop iets is om cadeautjes bij te geven (maar van de andere kant, waarom bij verjaardagen enz. wel natuurlijk...).
Ik vind het eerlijk gezegd ook altijd vreemd om kinderen op latere leeftijd te dopen, vraag me dan af wat daar de reden voor is (zodat ze hun communie kunnen doen en dan weer veel cadeaus kunnen krijgen?)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  TukTuk wo 31 aug 2011 - 19:50

blondje1313 schreef:Eens met Pien.
Ik zie ook niet echt in waarom een doop iets is om cadeautjes bij te geven (maar van de andere kant, waarom bij verjaardagen enz. wel natuurlijk...).
Ik vind het eerlijk gezegd ook altijd vreemd om kinderen op latere leeftijd te dopen, vraag me dan af wat daar de reden voor is (zodat ze hun communie kunnen doen en dan weer veel cadeaus kunnen krijgen?)

Ik ben op latere leeftijd gedoopt, ik was een jaar of 4/5 denk ik. Maar dat kwam omdat ik nogal ziek was geweest (niet heel ernstig maar wel langdurig) en het er toen ik nog een baby was dus nooit van is gekomen zeg maar.
Mijn ouders wilden mij wel graag gedoopt hebben (Mijn oudere zus was ook gedoopt, wel gewoon toen ze baby was) dus vandaar dat ze het toen alsnog gedaan hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  M@niek wo 31 aug 2011 - 22:02

Ik heb in mn leven heel wat dopen gezien en hier is het heel normaal om die zeer uitgebreid te vieren (dus zaaltje huren e.d.) en veel cadeautjes te geven. Ik heb ook veel familie wonen in een dorp vlak bij ons daar worden doopsels gevierd alsof het een trouwerij is met heel veeeeel cadeautjes!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 1:04

Voor de doop van Q. kregen we spontaan cadeautjes. Het is niet eens in me opgekomen om daar om te vragen. Dat zal ik bij de doop van F. ook niet doen. Vind dat een beetje raar....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau doop Empty Re: Cadeau doop

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum