Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke maat winterjas?

+16
teletascha
Novalee
Annie24
Limburg85
Poisongirl
Printje
Susan
Coco
PapillonRose
pindaatje
Tania
Koetjeboe
Flower_L
Kat1980
duckie
Spring
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke maat winterjas? - Pagina 2 Empty Re: Welke maat winterjas?

Bericht  Printje do 29 sep 2011 - 9:48

Susan schreef:Ik vind Benetton vrij klein vallen en S&D Le Chic (van Salty Dog) juist redelijk groot. Moodstreet vind ik ook wel groot vallen. Vingino valt dan wel weer klein. Lief vind ik ook klein vallen.

Maar goed, dit zijn natuurlijk ervaringen gebaseerd op maar één jas.

Ezra heeft trouwens een jas van Gaastra, dat is echt een aanrader, hij heeft die jas al twee jaar en dat ding blijft als nieuw. Nu begint die jas wel ietsje aan de korte kant te worden, maar hij heeft er echt heel lang plezier van gehad.

ga je die toevallig niet verkopen;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Spring do 29 sep 2011 - 10:30

Ik heb haar de jas in maat 74 grootst maar zo heel veel verschil zit er in de grootte niet in. Hij zit nu wat mooier maar de mouwen zijn een stuk smaller.. Dus niet echt handig voor de winter denk ik.
Ik heb nog vier weken de tijd haha, dan pas hoef ik één van de jasjes te ruilen.
Maar jullie nemen dus over het algemeen dezelfde maat of één maatje groter.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 21:48

Printje schreef:
Susan schreef:Ik vind Benetton vrij klein vallen en S&D Le Chic (van Salty Dog) juist redelijk groot. Moodstreet vind ik ook wel groot vallen. Vingino valt dan wel weer klein. Lief vind ik ook klein vallen.

Ezra heeft trouwens een jas van Gaastra, dat is echt een aanrader, hij heeft die jas al twee jaar en dat ding blijft als nieuw. Nu begint die jas wel ietsje aan de korte kant te worden, maar hij heeft er echt heel lang plezier van gehad.

Misschien wel een idee, ik zal vanmiddag even kijken, de jas hangt op de camping.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Poisongirl vr 30 sep 2011 - 23:06

Ons kindje wordt in de winter (uitgerekend in januari) geboren.De een zegt dat je dan zeker een winterjasje nodig hebt en de ander zegt weer van niet. Ik weet het nu niet meer smile. Zijn hier mamma's met winterbaby's die willen vertellen hoe zij dit gedaan hebben?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Flower_L vr 30 sep 2011 - 23:11

Poisongirl schreef:Ons kindje wordt in de winter (uitgerekend in januari) geboren.De een zegt dat je dan zeker een winterjasje nodig hebt en de ander zegt weer van niet. Ik weet het nu niet meer smile. Zijn hier mamma's met winterbaby's die willen vertellen hoe zij dit gedaan hebben?
zo'n hummeltje zou ik een lekker dik vest aantrekk een. Een jas bij een pasgeboren baby lijkt me stijf en onhandig. L is van juni 2010 en gaat deze winter voor het eerst een winterjas dragen. En dan heb ik ook nog dikke vestjes.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Susan vr 30 sep 2011 - 23:22

Susan schreef:
Printje schreef:

Misschien wel een idee, ik zal vanmiddag even kijken, de jas hangt op de camping.

Ik heb 'm gisteren even aangepast, maar hij zit op zich toch nog wel vrij goed bij Ezra, dus ik wil 'm nog wel even houden. Bij jouw zoon zit ie dan waarschijnlijk ook veel te ruim, het is een maat 92 die dus best groot valt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Limburg85 vr 30 sep 2011 - 23:31

Ik vind het ook moeilijk, R. zit net in 68 dus heb een jas in 74 besteld alleen die is wel erg groot. Ik ga hem dus ook in 68 bestellen en even het verschil zien want goedkoop zijn de jassen niet :-s.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 23:33

Poisongirl schreef:Ons kindje wordt in de winter (uitgerekend in januari) geboren.De een zegt dat je dan zeker een winterjasje nodig hebt en de ander zegt weer van niet. Ik weet het nu niet meer smile. Zijn hier mamma's met winterbaby's die willen vertellen hoe zij dit gedaan hebben?

ik zou geen winterjasje kopen, je moet die baby's bijna ontwrichten om ze in een jasje te krijgen. In plaats daarvan zou ik een vestje kopen en dan in de voetenzak in de maxi-cosi of in de kinderwagen of er een lekker warme fleecedeken overheen.

En onze dochter is van aug '10, zit nu in maat 86 en ik heb een winterjasje maat 92 voor haar. Is nog wel iets groot, maar ik vind het ook zonde om 2 dure jasjes te moeten kopen.
Over het algemeen vallen jassen wel vrij ruim, dus ik zou zeker niet te groot bestellen, maximaal 1 maat groter als je wil dat ze de hele winter ermee doen.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 30 sep 2011 - 23:41

Wij hadden voor Ezra een heel fijn jasje toen hij net geboren was. Het stofje was heel zacht en soepel en de mouwen waren lekker ruim, je trok het zo aan. We hadden meerdere jassen voor hem, maar eigenlijk pakten we altijd dat jasje omdat je het zo makkelijk aan kon trekken. Mijn schoonmoeder had het gekocht, ik zal haar eens vragen waar ze het vandaan had.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Poisongirl za 1 okt 2011 - 0:22

Susan schreef:Wij hadden voor Ezra een heel fijn jasje toen hij net geboren was. Het stofje was heel zacht en soepel en de mouwen waren lekker ruim, je trok het zo aan. We hadden meerdere jassen voor hem, maar eigenlijk pakten we altijd dat jasje omdat je het zo makkelijk aan kon trekken. Mijn schoonmoeder had het gekocht, ik zal haar eens vragen waar ze het vandaan had.

Als je dat wil doen heel graag smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 1:11

Y. zit nu van shirts in 74 en broek 68. Ik heb zijn winterjasje in 74 en 80 besteld, maar ga de 80 weer terugsturen. Veeeeeeeeels te groot. Vind winterjasjes, als ik ze vergelijk met zomerjasjes, erg groot vallen. Zelfs de 74 is nog erg groot. Zijn armpjes moeten wel héél snel gaan groeien willen zijn handjes eruit komen aankomende winter Rolling Eyes Hij heeft trouwens een winterjas van Name-it.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 1:13

Rejoy. schreef:

ik zou geen winterjasje kopen, je moet die baby's bijna ontwrichten om ze in een jasje te krijgen. In plaats daarvan zou ik een vestje kopen en dan in de voetenzak in de maxi-cosi of in de kinderwagen of er een lekker warme fleecedeken overheen.

+1

Y. is van 28 januari en heeft na zijn geboorte een katoenen vestje van Noppies aangehad. In de wagenbak lag hij dan nog in een wikkeldeken en in de MC hadden we een voetenzak.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee za 1 okt 2011 - 2:13

Ik maak ook even gebruik van dit topic, als de TO het niet erg vindt angel

N. heeft nu dit jasje in maat 62. Het is niet heel dik, meer een warm vest zeg maar. Sorry, loeigroot plaatje, maar ik weet niet hoe ik hem kleiner krijg.
Welke maat winterjas? - Pagina 2 Z_2753340_001
Zou dit warm genoeg zijn in de winter? In de wagenbak ligt ze natuurlijk nog onder een dekentje. Ze draagt nu van truitjes trouwens ook nog 56, maar ik schat dat ze over een week of 3 wel over kan naar 62. Zou ze het hiermee redden tot februari? Want ze zal waarschijnlijk ook ergens in de tweede helft van de winter overgaan van de wagenbak naar het zitje (dat is ongeveer met 6 maanden, toch?). Is het handig om dan nu alvast een warmer jasje te kopen? Of zijn er dan ook nog wel leuke dingen te krijgen? Want als volwassene hoef je niet te proberen in februari nog een leuke winterjas te kopen, maar ik vind het nu erg lastig om de maat te schatten die ze dan nodig heeft.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  teletascha za 1 okt 2011 - 21:43

Hier hetzelfde probleem.... Ons meisje is nu 66 cm. Maat 62 zit nog wel ok, maar niet heel ruim. En 68 is nog aan de grote kant. Ik heb nu voor de herfst een gevoerd vest gekocht, maar wil pas als het echt koud gaat worden voor een winterjasje gaan kijken (ik hoop op de uitverkoop Very Happy ) zodat ik dan ook meteen de goede maat kan pakken. Mochten er dan geen jasjes meer te vinden zijn, dan heb ik nog altijd wat oude jasjes die ik van mijn nicht gekregen heb.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Spring ma 3 okt 2011 - 0:12

@novalee. Ik vind dat zelf een heel dun vestje..

Mijn dochter is in februari geboren en zij heeft een hello kitty vestje gehad van de h&m. Je hebt ze nu ook weer, en ook 'gewoon' in wit en bruin met een strikje op de capuchon.

Deze zijn lekker warm maar zitten wel heel soepel.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 1:02

Susan, hoe valt S&D le chic ? Wat een leuk merk is dat zeg.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 1:18

Mama_van2 schreef:Susan, hoe valt S&D le chic ? Wat een leuk merk is dat zeg.

Ben Susan niet, maar heb wel ervaring :P Een tijd terug toen Y. nog in maatje 62 zat had ik een shirtjes besteld van S&D in maat 62, maar dat viel serieus als een maat 50! Kreeg zijn hoofd er niet eens door Rolling Eyes Vorige week weer een shirtje besteld en omdat ik nog wist van de vorige keer dat het zo klein viel had ik een maatje 80 besteld (hij zit nu in 74 en het was een longsleeve die ik voor nu wilde) Maar......dat shirt ziet er uit als een supergroot pyama shirtje! :shock:

Eigenlijk heb je dus niets aan mijn reactie Rolling Eyes Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 1:21

Hahaha, herkenbaar, net zoiets als het merk Mim pi, zoooo leuk maar ik moet wel vaak iets terug sturen.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 3 okt 2011 - 1:26

Novalee schreef:Ik maak ook even gebruik van dit topic, als de TO het niet erg vindt angel

N. heeft nu dit jasje in maat 62. Het is niet heel dik, meer een warm vest zeg maar. Sorry, loeigroot plaatje, maar ik weet niet hoe ik hem kleiner krijg.
Welke maat winterjas? - Pagina 2 Z_2753340_001
Zou dit warm genoeg zijn in de winter? In de wagenbak ligt ze natuurlijk nog onder een dekentje. Ze draagt nu van truitjes trouwens ook nog 56, maar ik schat dat ze over een week of 3 wel over kan naar 62. Zou ze het hiermee redden tot februari? Want ze zal waarschijnlijk ook ergens in de tweede helft van de winter overgaan van de wagenbak naar het zitje (dat is ongeveer met 6 maanden, toch?). Is het handig om dan nu alvast een warmer jasje te kopen? Of zijn er dan ook nog wel leuke dingen te krijgen? Want als volwassene hoef je niet te proberen in februari nog een leuke winterjas te kopen, maar ik vind het nu erg lastig om de maat te schatten die ze dan nodig heeft.

hier dezelfde twijfel!! heb meerdere gewatteerde vestjes maar ik kan me niet voorstellen dat dat warm genoeg is. ik ga dus wel voor een winterjasje kijken. met oog op het uit de wagenbak groeien kies ik voor de maat die ze waarschijnlijk dan zal hebben, als ik er vanuit ga dat ze met 6 mnd uit de bak groeid is het dan eind januari en ik denk dat ze dan al richting gaat.

mijn zus zei overigens tegen mij dat ik gewoon moet afwachten en dan desnoods mocht ik een jasje nodig hebben (die dan echt niet meer in de winkels verkrijgbaar zijn) marktplaats moet raadplegen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 1:46

Ik heb wel een winterjasje gekocht voor R. van Lief. Maat 68, maar die viel wat klein uit als een 62 ongeveer en dat past hij nu, was ook even groot als het vestje dat hij nu heeft (maar dat is ook een apart ding, is van Volvo, wel heel stoer Welke maat winterjas? - Pagina 2 MediaImage10694_500_500)
Dus terug gestuurd en nu krijg ik een 74. Wel heel lekker warm en gevoerd! Maar ik denk dat we het vest ook nog heel lang aanhouden. Mijn vriend werkt trouwens bij Volvo en is een echte Volvo fan, dus toen we in Zweden waren in de Volvo fabrieken moest hij dat vest hebben (en hij heeft ook een heel handig slabbetje en speentje gekocht en dat is het enige wat hij heeft gekocht voor de kleine man qua kleding haha) en hij is dus heel blij dat we een ventje hebben.. Laat de mini trucks maar komen Rolling Eyes
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 2:34

Steep; haha! Die mini trucks worden al snel een racebaan over de hele lengte van je woonkamer :P Wij kregen het speelgoedboek van Intertoys binnen en ipv dat mijn vriend eerst bij de baby/peuter dingen gaat kijken bladert meneer meteen door naar de racebanen en treinen met de woorden 'die kunnen we wel onder de kerstboom geven, dan kan Y. daar leuk mee spelen'. Ja.............tuurlijk schat!!!!! Dan kan JIJ daar leuk mee spelen, niet Y.! angel :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 2:36

Annie24 schreef:Steep; haha! Die mini trucks worden al snel een racebaan over de hele lengte van je woonkamer :P Wij kregen het speelgoedboek van Intertoys binnen en ipv dat mijn vriend eerst bij de baby/peuter dingen gaat kijken bladert meneer meteen door naar de racebanen en treinen met de woorden 'die kunnen we wel onder de kerstboom geven, dan kan Y. daar leuk mee spelen'. Ja.............tuurlijk schat!!!!! Dan kan JIJ daar leuk mee spelen, niet Y.! angel :P

Dit is zooooooo herkenbaar!! Mijn vriend haalt zijn oude verzameling weer tevoorschijn met dezelfde smoes als jou vriend! R. kan het nog niet eens pakken haha!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  PapillonRose ma 3 okt 2011 - 2:50

Biancy schreef:@novalee. Ik vind dat zelf een heel dun vestje..

Mijn dochter is in februari geboren en zij heeft een hello kitty vestje gehad van de h&m. Je hebt ze nu ook weer, en ook 'gewoon' in wit en bruin met een strikje op de capuchon.

Deze zijn lekker warm maar zitten wel heel soepel.

+1, ik ken dit vestje en vind hem persoonlijk aan de dunne kant voor als het koud is. Hier heb ik nu een vest van de H&M, wit met roze strikje op de capuchon. Zoiets had ik vorig jaar ook, en dan zat ze nog in een fleecewrapper als het echt koud was. Was het nog kouder ging daar ook nog een dekentje overheen angel

Nu heb ik wel een gewone winterjas voor als het echt koud wordt, maar vond dat niet handig toen ze nog zo klein was.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Thunder ma 3 okt 2011 - 3:03

Voor de oudste heb ik nu maat 116/122 genomen, de jongste heeft een maat 86 in de kast hangen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Rumble ma 3 okt 2011 - 3:24

Yanick heeft nu maat 68 / 74 en ik heb een winterjas in maat 74/80 voor hem gekocht.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: