Hoe is bij jullie de kolfruimte?
+13
Fiebje
Bruintje Beer
Darius
Coccinelle
Roodkapje
Happydobby
Flip Fluitketel
minoessepoes
Mikki
Liadan
Flower_L
Annie24
missy.
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe is bij jullie de kolfruimte?
De vraag zegt het eigenlijk al.
Is het goed geregeld of zit je in een of andere opslagruimte. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. En kunnen jullie ook gewoon kolven op de tijden dat je wilt?
Is het goed geregeld of zit je in een of andere opslagruimte. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. En kunnen jullie ook gewoon kolven op de tijden dat je wilt?
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Re: Hoe is bij jullie de kolfruimte?
Ik heb zelf niet gekolfd, maar mijn collega wel. We hebben hier een kleine vergaderkamer waar geen raam inzit naar de gang. Daarin staat een bank, met een tafel en 2 stoelen. Normaal wordt daar altijd de stoelmassage gegeven en als er vrouwen zijn die willen kolven mag dat ook daar.
In de kantine kan je een leuk blad halen om te lezen en dan kan je daar in alle rust kolven, wanneer en hoelang je zelf maar wil. Even je collega's een seintje geven dat je van de afdeling bent en niemand kijkt er gek van op. Het is heel normaal hier.
In de kantine kan je een leuk blad halen om te lezen en dan kan je daar in alle rust kolven, wanneer en hoelang je zelf maar wil. Even je collega's een seintje geven dat je van de afdeling bent en niemand kijkt er gek van op. Het is heel normaal hier.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
bij ons is het een meetingroom. Ik heb er zelf nooit gekolfd, maar het is een kamertje van 1 bij anderhalf, met luxaflex. Staat een tafel + 2 stoelen in. Verder maar een saai hok, maargoed.
Ik werk hele dagen op mijn laptop, dus ik denk dat ze er stiekem wel vanuit gaan dat we tijdens het kolfen gaan werken...
op dit moment is er niemand die er gebruik van maakt. 1 collega gaat tussen de middag naar het kdv om 'live' te voeden.
Wat doen jullie eigenlijk tijdens het kolfen? Werkgerelateerde dingen, of boekjes oid lezen?
Ik werk hele dagen op mijn laptop, dus ik denk dat ze er stiekem wel vanuit gaan dat we tijdens het kolfen gaan werken...
op dit moment is er niemand die er gebruik van maakt. 1 collega gaat tussen de middag naar het kdv om 'live' te voeden.
Wat doen jullie eigenlijk tijdens het kolfen? Werkgerelateerde dingen, of boekjes oid lezen?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik zal zelf mijn eigen vraag ook even beantwoorden.
Ik studeer nog en op school is er een speciale bid/rust/kolf kamer, maar eigenlijk wordt het meer als opslaghok gebruikt. Er staat dus ook geen tafel of stoel, maar wel een bed . Ik kolf dus op bed. Het nadeel is dat er geen koelkast staat, en ik dus door de centrale hal naar de keuken moet. Iedereen ziet mijn elke keer lopen met mijn kolfonderdelen en melk. Maar ach ik kan er kolven en moet er eigenlijk wel om lachen.
Straks ga ik stage lopen en daar is dus niks, ik kan daar in de lerarenkamer kolven. Deze kamer kan niet op slot, dat vind ik nog niet zo heel erg. Maar er zit glas in de deur, iedereen kan mij daar gewoon zien zitten, ik hoop dat als ik daar kom ze er een gordijntje of een laken hebben voor gehangen want dit zie ik niet zo zitten.
Ik studeer nog en op school is er een speciale bid/rust/kolf kamer, maar eigenlijk wordt het meer als opslaghok gebruikt. Er staat dus ook geen tafel of stoel, maar wel een bed . Ik kolf dus op bed. Het nadeel is dat er geen koelkast staat, en ik dus door de centrale hal naar de keuken moet. Iedereen ziet mijn elke keer lopen met mijn kolfonderdelen en melk. Maar ach ik kan er kolven en moet er eigenlijk wel om lachen.
Straks ga ik stage lopen en daar is dus niks, ik kan daar in de lerarenkamer kolven. Deze kamer kan niet op slot, dat vind ik nog niet zo heel erg. Maar er zit glas in de deur, iedereen kan mij daar gewoon zien zitten, ik hoop dat als ik daar kom ze er een gordijntje of een laken hebben voor gehangen want dit zie ik niet zo zitten.
missy.- Fluisteraar
Mijn kolfruimte is zeker niet ideaal. Ik zit in een klein gangetje (ongeveer 1x1,5 meter) bij de achterdeur waar ook alle knutselspullen en boodschappen staan. Als het kouder wordt, tocht het onder de deur.
Ik kolf 3 keer op een dag, op momenten dat het het beste uit komt om even van de groep af te gaan. Dat is rond 10 uur, 13 uur en 16 uur.
Ik kolf 3 keer op een dag, op momenten dat het het beste uit komt om even van de groep af te gaan. Dat is rond 10 uur, 13 uur en 16 uur.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Mijn kolfruimte is zeker niet ideaal. Ik zit in een klein gangetje (ongeveer 1x1,5 meter) bij de achterdeur waar ook alle knutselspullen en boodschappen staan. Als het kouder wordt, tocht het onder de deur. Ik kolf 3 keer op een dag, op momenten dat het het beste uit komt om even van de groep af te gaan. Dat is rond 10 uur, 13 uur en 16 uur.
Ik heb wel eens gehoord (oa van de kraamverzorgster) dat je van tocht een borstontsteking kan krijgen. Weet eigenlijk niet of dit nou waar is of een fabeltje.
missy.- Fluisteraar
Volgens mij is dat een fabeltje. Maar fijn vind ik het zeker niet, ik heb vorige week gevraagd of ik een mobiele verwarming kan krijgen als het kouder wordt. Daar zouden ze voor gaan zorgen, maar waarschijnlijk moet ik daar zelf nog 10 keer achteraan bellen.missy. schreef:Liadan schreef:Mijn kolfruimte is zeker niet ideaal. Ik zit in een klein gangetje (ongeveer 1x1,5 meter) bij de achterdeur waar ook alle knutselspullen en boodschappen staan. Als het kouder wordt, tocht het onder de deur. Ik kolf 3 keer op een dag, op momenten dat het het beste uit komt om even van de groep af te gaan. Dat is rond 10 uur, 13 uur en 16 uur.
Ik heb wel eens gehoord (oa van de kraamverzorgster) dat je van tocht een borstontsteking kan krijgen. Weet eigenlijk niet of dit nou waar is of een fabeltje.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Volgens mij is dat een fabeltje. Maar fijn vind ik het zeker niet, ik heb vorige week gevraagd of ik een mobiele verwarming kan krijgen als het kouder wordt. Daar zouden ze voor gaan zorgen, maar waarschijnlijk moet ik daar zelf nog 10 keer achteraan bellen.missy. schreef:Liadan schreef:Mijn kolfruimte is zeker niet ideaal. Ik zit in een klein gangetje (ongeveer 1x1,5 meter) bij de achterdeur waar ook alle knutselspullen en boodschappen staan. Als het kouder wordt, tocht het onder de deur. Ik kolf 3 keer op een dag, op momenten dat het het beste uit komt om even van de groep af te gaan. Dat is rond 10 uur, 13 uur en 16 uur.
Dat lijkt mij ook erg vervelend. Maar wel fijn dat je een verwarming krijg (ookal moet je er dan 10x voor bellen).
Op een kdv zou je toch denken dat een kolfruimte goed geregeld is met al die vrouwen die daar werken.
missy.- Fluisteraar
Dat zou je denken ja, maar echt vrijwel niemand van de 200 collega's die bij mijn organisatie werken kolft of heeft gekolfd. En ik werk op een hele kleine vestiging waar ook gewoon geen aparte ruimtes zijn om te kolven, gangetje was de enige optie. Ik heb daar verder ook niet zo'n problemen mee hoor, als het straks maar wel gewoon warm is daar.missy. schreef:
Dat lijkt mij ook erg vervelend. Maar wel fijn dat je een verwarming krijg (ookal moet je er dan 10x voor bellen).
Op een kdv zou je toch denken dat een kolfruimte goed geregeld is met al die vrouwen die daar werken.
Liadan- Ratel
Ik ben voor mijn werk voornamelijk onderweg, ik kolfde dus gewoon in de auto. Heb regelmatig ergens op een verlaten bospad gestaan. Op kantoor hebben we niet eens een kolfruimte, er werken dan verder ook alleen maar mannen.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Ik kolf zelf niet maar ik ben laatst wel gaan kijken wat wij aanbieden op het werk op dit gebied, samen met de facilitymanager. Dat was dus een werkgerelateerd bezoekje.
De kolfruimte is in een toiletruimte, er staat in de ruimte waar je je handen kan wassen (ruim hoor) een comfortabele stoel, er hangt een speciale verwarming die zorgt dat de ruimte continue 22 graden is, na behoefte kan de temperatuur aangepast worden, er staat een koelkast en er is dus een wastafel. Er hangt een bordje op de deur dat de ruimte bezet is, de vrouwen die willen kolven kunnen de sleutel ophalen bij de receptie, er kan dus ook niemand anders de ruimte betreden, de ruimte wordt wel elke dag schoongemaakt.
Het is een vreselijk ongezellig hok, maar ik denk dat het wel aardig voldoet!
De kolfruimte is in een toiletruimte, er staat in de ruimte waar je je handen kan wassen (ruim hoor) een comfortabele stoel, er hangt een speciale verwarming die zorgt dat de ruimte continue 22 graden is, na behoefte kan de temperatuur aangepast worden, er staat een koelkast en er is dus een wastafel. Er hangt een bordje op de deur dat de ruimte bezet is, de vrouwen die willen kolven kunnen de sleutel ophalen bij de receptie, er kan dus ook niemand anders de ruimte betreden, de ruimte wordt wel elke dag schoongemaakt.
Het is een vreselijk ongezellig hok, maar ik denk dat het wel aardig voldoet!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Er is geen kolfruimte op mijn werk, daardoor zal ik veroordeeld zijn tot het toilet voor het kolven.
Gast- Gast
+1Twellie schreef:Er is geen kolfruimte op mijn werk, daardoor zal ik veroordeeld zijn tot het toilet voor het kolven.
Hoop dat er trouwens wel een stopcontact is...
Gast- Gast
Twellie schreef:Er is geen kolfruimte op mijn werk, daardoor zal ik veroordeeld zijn tot het toilet voor het kolven.
is dat niet verplicht eigenlijk?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Zijn jullie echt van plan om op het toilet te kolven? Dat hebben ze bij mij destijds ook voorgesteld, maar dat vond ik echt geen optie, dus nu maar in het gangetje bij de buitendeur.
Liadan- Ratel
Ik werk in de thuiszorg, ons kantoor waar de spullen liggen is 3x 4 m ofzo. En alle collega's hebben de sleutel natuurlijk, dus kunnen zo binnen lopen. Verder is er het toilet wat de delen met een ander bedrijf, that's it.Liadan schreef:Zijn jullie echt van plan om op het toilet te kolven? Dat hebben ze bij mij destijds ook voorgesteld, maar dat vond ik echt geen optie, dus nu maar in het gangetje bij de buitendeur.
Gast- Gast
Flower_L schreef:Twellie schreef:Er is geen kolfruimte op mijn werk, daardoor zal ik veroordeeld zijn tot het toilet voor het kolven.
is dat niet verplicht eigenlijk?
Ja, het is inderdaad verplicht, maar toch is er geen ruimte. Verder is er geen enkele afgesloten ruimte waar je niet zo naar binnen kijkt. Ik zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen om een vergaderruimte hiervoor te gebruiken, maar die zijn allemaal zonder slot en met grote ramen. Dan ga ik toch liever voor het toilet.
Gast- Gast
Dan zou ik toch in het kantoor gaan zitten met een bordje op de deur als je zit te kolven of misschien achter een kamerscherm. Buiten dat ik het niet hygienisch vind in een toilet: stel je voor dat er net iemand flink heeft zitten poepen vlak voordat jij moet kolven....ProudMama schreef:Ik werk in de thuiszorg, ons kantoor waar de spullen liggen is 3x 4 m ofzo. En alle collega's hebben de sleutel natuurlijk, dus kunnen zo binnen lopen. Verder is er het toilet wat de delen met een ander bedrijf, that's it.Liadan schreef:Zijn jullie echt van plan om op het toilet te kolven? Dat hebben ze bij mij destijds ook voorgesteld, maar dat vond ik echt geen optie, dus nu maar in het gangetje bij de buitendeur.
Liadan- Ratel
In de voorruimte van het toilet hoor, waar de wasbak en spiegel ed hangen.
Anders wordt het de auto, maar het is een hele drukke wijk, om dan op een pakeerplaats te zitten...
Anders wordt het de auto, maar het is een hele drukke wijk, om dan op een pakeerplaats te zitten...
Gast- Gast
Dat lijkt mij ook lastig om op het toilet te kolven. Volgens mij is er op de meeste toiletten ook geen stroom. Aan mij is dat ook voorgesteld omdat te doen op de stage school, maar dat zie ik echt niet zitten.
missy.- Fluisteraar
Ik kolfde altijd in het teamleiders kantoor als mijn teamleiders er niet waren. Deze ruimte had ook een deur die op slot kon. En als mijn teamleiders aanwezig waren ging ik altijd kolven in de spreekkamer. De deur van deze ruimte kan niet op slot, maar ik plakte dan altijd wat op de deur met 'niet storen' werd dan ook niet gestoord gelukkig.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Bij ons kan het in de badkamers van de bewoners (verpleeghuis) Hier zitten sloten en er is stroom.
Het kan ook in het kantoor van de teamleider maar die deur kan niet op slot, wel een bordje niet storen.
Nou weet ik niet of ik tijdens de nachtdienst ga kolven. Waarschijnlijk 1 keer omdat ik na 8 uurtjes toch echt wel moet kolven.
Het kan ook in het kantoor van de teamleider maar die deur kan niet op slot, wel een bordje niet storen.
Nou weet ik niet of ik tijdens de nachtdienst ga kolven. Waarschijnlijk 1 keer omdat ik na 8 uurtjes toch echt wel moet kolven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Hier werd eerst voorgesteld om maar in het invalidetoilet te kolven omdat er geen ruimte beschikbaar is om te kolven. Blijkbaar ben ik de 1e moeder die dit wil, want ze hebben er nog nooit over nagedacht ( 500 werknemers ongeveer ).
Ik heb dit geweigerd. Ik ga hoe dan ook niet op het toilet, ook al kan daar een stoel bij staan en is er stroom. Het is meer een principe kwestie. Ik denk dat mijn baas ook niet wil dat zijn brood is gesmeerd op het toilet. Ik wil dat ook niet voor het eten voor mijn kind.
Ik zit uiteindelijk nu in de OR-kamer. Een hokje van 2-3m met 2 werkplekken en een kast. Geen doorzichtig glas, wel direct aan de werkvloer, dus je hoort de kolf wel. Maar dat maakt mij niet uit. Ik kan elk moment dat ik wil binnenlopen en de collega's die daar werken moeten dan opstaan en elders gaan zitten of verplicht met pauze. Ik heb de sleutel gekregen en doe ook altijd een briefje op de deur.
Ik werk ook nachten en dan zit ik in een hok van de ict, opslag van overleden computers en kerstpakketten. Wel groot, 6x6 m ofzo. Ik ga altijd aan 1 van de bureaus zitten dan. Ik kolf eigenlijk niet in de nacht, maar de 1e voeding dan in de ochtend ( werk tot . Dan kan ik nog niet bij de andere ruimte. De sleutel van deze ruimte mag ik niet mee naar huis zoals de dagruimte om te kolven omdat er veel waardevolle spullen staan. Ik kan in een lade bij de receptie de sleutel pakken en die moet ik dan ook direct weer terugleggen.
Ik heb dit geweigerd. Ik ga hoe dan ook niet op het toilet, ook al kan daar een stoel bij staan en is er stroom. Het is meer een principe kwestie. Ik denk dat mijn baas ook niet wil dat zijn brood is gesmeerd op het toilet. Ik wil dat ook niet voor het eten voor mijn kind.
Ik zit uiteindelijk nu in de OR-kamer. Een hokje van 2-3m met 2 werkplekken en een kast. Geen doorzichtig glas, wel direct aan de werkvloer, dus je hoort de kolf wel. Maar dat maakt mij niet uit. Ik kan elk moment dat ik wil binnenlopen en de collega's die daar werken moeten dan opstaan en elders gaan zitten of verplicht met pauze. Ik heb de sleutel gekregen en doe ook altijd een briefje op de deur.
Ik werk ook nachten en dan zit ik in een hok van de ict, opslag van overleden computers en kerstpakketten. Wel groot, 6x6 m ofzo. Ik ga altijd aan 1 van de bureaus zitten dan. Ik kolf eigenlijk niet in de nacht, maar de 1e voeding dan in de ochtend ( werk tot . Dan kan ik nog niet bij de andere ruimte. De sleutel van deze ruimte mag ik niet mee naar huis zoals de dagruimte om te kolven omdat er veel waardevolle spullen staan. Ik kan in een lade bij de receptie de sleutel pakken en die moet ik dan ook direct weer terugleggen.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik kolfde in het archief. Ik plakte dan een 'niet storen' briefje op de deur en zat er met de rugleuning van mijn stoel tegenaan. Daarnaast was een stopcontact.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Op kantoor op het invalidentoilet. Prima, staat een stoel, is een stopcontact en stromend water. Gaat prima, het is er ook altijd schoon. Verder zit ik niet zo vaak op kantoor, ik ben veel onderweg en werk veel vanuit huis. Vandaag heb ik voor het eerst in de auto gekolfd, anders weet ik mijn afspraken zo te plannen dat ik tussendoor naar huis kan.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» konden jullie op de echo al verschil zien tussen jullie kind
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» leek jullie kindje op de 3d echo die jullie tijdens de zwang
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» leek jullie kindje op de 3d echo die jullie tijdens de zwang
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: