Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bestelling en niet ontvangen... :S

+3
Paper Crown
Rush
CCC
7 plaatsers

Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:05

Ik heb vorige week een bestelling gedaan op een website (maandag) en tot op heden nog steeds niks binnen gekregen. Ik heb dus even gemaild met het bedrijf, en ik kreeg vandaag deze mail terug..

Goedemiddag,

Het verzenden via de brievenbus is op risico van de besteller. Echter kunt u hier niets aan doen en is het vervelend dat u de MjamTaart en de Hello Kitty uitsteker niet (tijdig) ontvangen hebt.

Met vriendelijke groet,
**


Ik vraag me dus af, is dit dus echt mijn eigen risico? En ik heb het dus al betaald via Ideal, dat kon dus niet anders via die site... Het is maar 16 euro, maar voel me nu wel een beetje in de zeik genomen, want wie zegt dat ze het werkelijk hebben opgestuurd. Ik heb gevraagd om een passende oplossing en daar heb ik nog niets over gehoord. Wat zou ik hiermee kunnen doen?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Rush wo 28 sep 2011 - 2:07

Opvragen naar welk adres ze het verstuurd heeft.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 2:09

Ik weet niet hoe groot de artikelen zijn (met name het eerste dat je noemde niet), maar soms wordt het ook verstuurd via de pakketdienst en dan heeft het een code die via Track&Trace op te vragen is. Misschien heeft de verzender in dat geval de code, zodat ze kunnen nagaan waar het pak het laatst gesignaleerd is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:12

De artikelen konden verstuurd worden via brievenbuspost stond vermeld op de site, de uitstekers zijn niet erg groot, en het tijdschrift is gewoon normaal formaat. Er is dus geen track and trace nr.

Ik vind het meer vervelend dat de mensen van de webshop niet echt de moeite doen om een oplossing samen met mij te zoeken hiervoor. Dus ik vraag me echt af wat je rechten nou eigenlijk zijn als je online besteld...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 2:16

Zou mooi worden.
Ik begrijp dat ze er niets aan kan doen dat het zoek geraakt is,maar ze zou op zijn minst even kunnen bellen met Post Express om in ieder geval dr best voor je te doen. Zij biedt die optie aan, dan zou zij er wel zeker van moeten zijn dat het aankomt en als het sporadisch verdwijnt moet ze een passende oplossing voor je verzinnen. Anders moet ze alles maar via TNT pakketendienst doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Gizmo wo 28 sep 2011 - 2:18

Volgens mij ligt bij een webshop het risico van de verzending nog altijd bij de verstuurder, ook al hebben ze het in hun voorwaarden staan. Geloof dat dat wettelijk bepaald is. Als ik jou was zou ik daar eens naar googlen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Rush wo 28 sep 2011 - 2:19

Je kan bellen wat je wilt maar met brievenbuspost heb je daar geen zak aan.

Ik zou het adres in je bevestiging checken en dat ook bij haar checken. Mocht dat namelijk fout zijn dan heeft iemand anders het of zou het bij haar teruggekomen moeten zijn. Ik neem aan dat ze als bedrijf er wel een afzender op zet voor dit soort situaties.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Melis_je wo 28 sep 2011 - 2:19

Als het een bedrijf is, is het hun verantwoordelijkheid, als het particulier is (bijvoorbeeld Marktplaats), is het de verantwoordelijkheid van de ontvanger (en heb je dus pech als het niet aankomt). Dus in dit geval heb jij gelijk.

Art 7:11: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html dus scrollen naar artikel 9 en 11.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:23

2CKC2 schreef:Zou mooi worden.
Ik begrijp dat ze er niets aan kan doen dat het zoek geraakt is,maar ze zou op zijn minst even kunnen bellen met Post Express om in ieder geval dr best voor je te doen. Zij biedt die optie aan, dan zou zij er wel zeker van moeten zijn dat het aankomt en als het sporadisch verdwijnt moet ze een passende oplossing voor je verzinnen. Anders moet ze alles maar via TNT pakketendienst doen.

Thnx...gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt... Kan ook geen telefoonnummer van ze vinden...
Het is maar 16 euro, en had de bestelling nodig voor een opdracht die nu allang is voldaan, want ze had het dinsdag aangeboden aan TNT... Heb nog nooit zo lang moeten wachten op iets, daarom vind ik het dus maar apart.


CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:25

Thnx voor jullie hulp! Het is dus een bedrijf, ik heb net even de algemene voorwaarden gedownload, en daar staat alleen in dat ze streven naar blije en tevreden klanten. Heb het adres wel, maar ligt behoorlijk uit de buurt... Is het gek als ik mijn rechtsbijstand inschakel als ze niet met een passende oplossing komt? Het is voor mij gewoon een principekwestie... Ik bestel ergens spullen, betaal ervoor en krijg het dus niet geleverd.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Niekske wo 28 sep 2011 - 2:25

Wat melisje zegt inderdaad, ik was ook al aan het googelen smile ik heb een keer zoiets gehad bij bol.com. Toen ik mailde dat ik nog niks had ontvangen, hebben zij mijn betalingsverplichting geannuleerd en was het in orde. Dat vond ik erg netjes, maar het bleek gewoon zo te horen smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Rush wo 28 sep 2011 - 2:27

Niekske schreef:Wat melisje zegt inderdaad, ik was ook al aan het googelen smile ik heb een keer zoiets gehad bij bol.com. Toen ik mailde dat ik nog niks had ontvangen, hebben zij mijn betalingsverplichting geannuleerd en was het in orde. Dat vond ik erg netjes, maar het bleek gewoon zo te horen smile
Klopt, maar ik snap niet dat die webshop niet even wat puntjes checkt, dit is niet klantgericht.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Melis_je wo 28 sep 2011 - 2:27

Ik zou eerst proberen het vriendelijk op te lossen. Rechtsbijstand zal niet in actie komen voor 16 euro. Hebben ze een logo van Thuiswinkel Waarborg? Je kunt het daar melden, want bedrijven met dat logo zeggen toe zich aan de wet te houden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:31

Nee, mijn insteek is ook om dit vriendelijk/ netjes op te lossen maar vind ze nu toch wel behoorlijk onklantvriendelijk...

Je hebt miss. wel gelijk dat ze niet in actie komen voor dit bedrag, maar goed... Ik wacht even af of ze een passende oplossing hebben. Zal ze even wat tijd gunnen hiervoor...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 2:32

Ik vind het trouwens echt niet 'maar' €16.- hoor. Dit is echt €16,- wat weg is en dat is toch zonde!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Rush wo 28 sep 2011 - 2:34

chococupcake schreef:

Je hebt miss. wel gelijk dat ze niet in actie komen voor dit bedrag, maar goed... Ik wacht even af of ze een passende oplossing hebben. Zal ze even wat tijd gunnen hiervoor...
Wat heb je nou geantwoord dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:34

2CKC2 schreef:Ik vind het trouwens echt niet 'maar' €16.- hoor. Dit is echt €16,- wat weg is en dat is toch zonde!

Ja, eigenlijk wel.. Maar soms heb ik het idee dat mensen dan denken van jeetje het is maar zoveel geld... Waar maak je je druk om... Naja goed, ik ga ervanuit dat ze het netjes met me oplossen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:36

Rush schreef:
chococupcake schreef:

Je hebt miss. wel gelijk dat ze niet in actie komen voor dit bedrag, maar goed... Ik wacht even af of ze een passende oplossing hebben. Zal ze even wat tijd gunnen hiervoor...
Wat heb je nou geantwoord dan?

Ik heb ze nu gemaild en gevraagd naar welk adres ze het hebben verzonden, en dat ik tot een passende oplossing wil komen hiervoor, ik verwacht wel van hun dat zij met een passende oplossing komen en anders wil ik mijn geld teruggestort krijgen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Melis_je wo 28 sep 2011 - 2:36

Het is niet veel geld, maar als ze dit bij iedereen doen, is het wel heel veel geld natuurlijk. Sommige webshops profiteren ervan dat klanten geen werk maken van kleine bedragen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Rush wo 28 sep 2011 - 2:40

chococupcake schreef:
Rush schreef:
chococupcake schreef:

Je hebt miss. wel gelijk dat ze niet in actie komen voor dit bedrag, maar goed... Ik wacht even af of ze een passende oplossing hebben. Zal ze even wat tijd gunnen hiervoor...
Wat heb je nou geantwoord dan?

Ik heb ze nu gemaild en gevraagd naar welk adres ze het hebben verzonden, en dat ik tot een passende oplossing wil komen hiervoor, ik verwacht wel van hun dat zij met een passende oplossing komen en anders wil ik mijn geld teruggestort krijgen.
Mee eens idd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Serena wo 28 sep 2011 - 2:46

Ik zou er wel werk van maken en het pakketje is inderdaad hun verantwoording tot jij het in handen hebt. Dit zal ik ook nog even duidelijk aan dat bedrijf maken. Zodat zij weten dat jij ook weet hoe de wet in elkaar zit en niet met je laat sollen.
Verder hoop ik dat ze nog reageren voor je
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 5:38

Nou, heb ondertussen een soort van tegenbod gekregen. Ik heb een kortingscode ter waarde van 15 euro gekregen voor op de site. Maar goed, ik ben er nog niet uit of het echt als korting wekrt of dat ik de 15 euro gewoon vol kan maken. Daarbij twijfel ik even of ik hiermee akkoord moet gaan, omdat het dan weer verzonden moet worden. Straks gaat het weer mis.... Maar misschien zie ik het verkeerd, hoor graag jullie mening hierover...

Het is naar mijn juiste adres verstuurd, dus snap ook niet wat er is misgegaan. Maar vond de mail vrij kort eigenlijk, en niet erg klantvriendelijk. Ik had juist mijn telefoonnummer erin gezet zodat ze contact kon opnemen met me... Maar goed, ik ben benieuwd of jullie hiermee akkoord zouden gaan... Ik ben zelf nl. nog even in twijfel...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Melis_je wo 28 sep 2011 - 5:52

Als het 15 euro nieuw tegoed is (zonder minimale bestelwaarde, inclusief verzendkosten), zou ik het aannemen. Die spullen heb je niet meer nodig (toch?) en dan kan je wat anders uitzoeken. Maar als er voorwaarden aanhangen, zou ik het niet doen. Je hebt gewoon recht op je spullen of je geld terug.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestelling en niet ontvangen... :S Empty Re: Bestelling en niet ontvangen... :S

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum