Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Komen jullie vaak in de bieb?

+15
Parisienne
Lindsya
Darius
Coccinelle
Pandora
Tania
SarahKey
Liadan
Caroow
Happydobby
Susan
Bruintje Beer
Filoria
Flower_L
Printje
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Komen jullie vaak in de bieb? - Pagina 2 Empty Re: Komen jullie vaak in de bieb?

Bericht  Liadan di 27 sep 2011 - 18:31

Ik ga elke week met Yara naar de bibiotheek (voor haar en voor mezelf). Ze kiest dan snel zelf wat boekjes uit en gaat dan spelen in het huisje wat daar staat. Dan kan ik rustig voor mezelf wat boeken uit zoeken.
Kian is ook al lid, maar voor hem leen ik nog niks, hij luistert met zijn zus mee en sabbelt op zijn knisperboekjes.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komen jullie vaak in de bieb? - Pagina 2 Empty Re: Komen jullie vaak in de bieb?

Bericht  SarahKey di 27 sep 2011 - 18:33

Als ik weken heb waarin ik veel moet werken, zoals nu, ga ik eens in de 3 weken.
Maar als ik meer thuis ben, vakantie ofzo, dan sta ik er iedere week. Ik neem dan altijd goed de tijd want ga dan ook altijd even wat tijdschriften lezen. Al zal dat straks met een baby erbij niet zo gaan Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Tania di 27 sep 2011 - 19:25

Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:Wanneer begin je eigenlijk met voorlezen? Ik heb nu niet echt het idee dat hij het leuk vind als ik langs zijn bedje zit voor te lezen laughcry
Maar ik wil het eigenlijk wel standaard iedere avond gaan doen straks

Razz, onze dochter heeft het geduld absoluut niet voor voorlezen, daarom lezen we vaak samen een boekje. Komt ze lekker bij mij op schoot, mag zij de bladzijden omslaan en ik probeer in de gauwigheid wat dingen op te noemen wat er in het boekje staat :P Na 10 seconden is het boekje uit, roept ze heel hard 'UIT', draait ze 'm om en begint weer overnieuw. Na een paar keer wordt ze wat rustiger en gaat zelf ook kijken naar wat er op de pagina's staat.

Heel herkenbaar. Ik ben ook weer gestopt met voorlezen voordat hij naar bed gaat omdat hij er alleen maar blij en hyper van wordt. Dus we lezen nu gewoon overdag boekjes.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pandora di 27 sep 2011 - 19:30

Razz_ schreef:Wanneer begin je eigenlijk met voorlezen? Ik heb nu niet echt het idee dat hij het leuk vind als ik langs zijn bedje zit voor te lezen laughcry

Onze kindjes zijn even oud hè Razz, ik lees F. al geruime tijd (ik denk zelfs al voordat ze 1 werd) een verhaaltje voor het slapengaan voor. We hebben zo'n boek met 365 korte verhaaltjes voor het slapengaan, heel leuk. Ik heb geen idee of mevrouw er iets van begrijpt maar ze luistert vaak wel aandachtig dus ze zal er altijd wel iets van meekrijgen denk ik.

Verder is ze dol op boekjes met plaatjes, het liefst dierenboekjes.

Ik kom wel regelmatig in de bieb, maar meer voor mezelf dan voor F. Ik heb zelf heel veel boekjes voor haar die we allemaal nog niet gelezen hebben. Als we daar doorheen zijn gaan we wat uit de bieb halen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Coccinelle di 27 sep 2011 - 19:32

Rejoy. schreef:

Razz, onze dochter heeft het geduld absoluut niet voor voorlezen, daarom lezen we vaak samen een boekje. Komt ze lekker bij mij op schoot, mag zij de bladzijden omslaan en ik probeer in de gauwigheid wat dingen op te noemen wat er in het boekje staat :P Na 10 seconden is het boekje uit, roept ze heel hard 'UIT', draait ze 'm om en begint weer overnieuw. Na een paar keer wordt ze wat rustiger en gaat zelf ook kijken naar wat er op de pagina's staat.

Hier hetzelfde. :P Ik probeer altijd te beginnen in een boekje maar ze slaat liever de bladzijdes om. Vervolgens kruipt ze van mijn schoot om een ander boekje te pakken en dan komt ze weer bij me zitten. Het geduld om naar een verhaaltje te luisteren is er dus nog niet, maar ze vindt het wel erg leuk.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius di 27 sep 2011 - 23:57

Ik kom zeker eens in de drie weken, op regenachtige dagen wat vaker.....Laur.ens vindt het namelijk heeeeel leuk om in de bieb te spelen! Het dood lekker de tijd. Meestal reserveer ik voor mezelf via de computer wat boeken, dus die hoef ik alleen maar te pakken, en verder hoef ik niet te snuffelen. Vind ik wel jammer, hou wel van snuffelen in de bieb. Maar hier is de bieb maar klein en de boeken zijn wat gedateerd. Ik laat de nieuwe boeken gewoon lekker uit de grote centrale in Groningen komen!

Liadan: loopt Y nog niet weg dan? Ik kan echt niet naar de andere kant van de bieb lopen (en zo groot is ie dus niet) want ik ben bang dat Laurens de bieb uitloopt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lindsya wo 28 sep 2011 - 0:20

Ik ga eens in de 2 á 3 weken naar de bieb. Ligt eraan hoe snel we de boeken uit hebben. Mijn zoontje is gek op lezen. Hij zoek ook zijn eigen boekjes uit. We lezen standaard altijd voor dat die gaat slapen en soms overdag als het slecht weer is en hij niet buiten kan spelen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 2:17

Ik zou ook wel graag lid willen worden van de bied. N. is nu al helemaal gek op boekjes 'lezen', plaatjes kijken en vooral zelf de bladzijden omslaan. Vanaf dat ze zelfstandig kon zitten was ze al een half uur zoet met een boekje.. telkens weer die bladzijden omslaan. Voorlezen vindt ze ook al erg leuk.. al moet ze natuurlijk wel altijd zelf de bladzijden omslaan (wat ik soms wel 'eng' vind als we een heel mooi prentenboek lezen bijvoorbeeld). Voor haar lijkt het met dus sowieso erg leuk om lid te worden.

Zelf was ik vroeger ook altijd lid, al vanaf dat ik klein was. Op een gegeven moment niet meer (ging studeren, las minder boeken, etc.), maar ben altijd gek geweest van lezen. Zou ook wel graag weer willen, maar heb er op de een of andere manier geen rust meer voor. Dus, even offtopic: hoe doen jullie dat? Wanneer lezen jullie voor jezelf? Kunnen jullie dan ook geconcentreerd lezen? Heb het idee dat mijn hoofd er gewoon niet rustig genoeg meer voor is.. Sad
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 2:30

Darius schreef:
Liadan: loopt Y nog niet weg dan? Ik kan echt niet naar de andere kant van de bieb lopen (en zo groot is ie dus niet) want ik ben bang dat Laurens de bieb uitloopt.
Ze hebben een dicht speelhuisje met duplo en speelgoed in onze bieb en dat staat recht tegenover de rijen waar ik mijn boeken pak. Meestal blijft ze daar spelen, als ze daar weg loopt ben ik zo bij haar dus dat is wel fijn. Ik kan haar in ieder geval altijd zien.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 2:31

parissiene, ik lees tijdens de voedingen en op mijn werk tijdens het kolven. En in de avond lees ik af en toe. Verder heb ik ook niet zoveel tijd om te lezen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 3:12

Nee nooit, als mijn zoontje wat ouder is ga ik wel een abbo nemen en met hem daar naar toe. Nu vind ik het nog niet nodig, we hebben zat boekjes die hij erg leuk vind!

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 4:15

Ik lees vaak tijdens het koken, als ik zit te wachten tot bijvoorbeeld de oven is opgewarmd of tot de pasta gaar is of zo. Verder lees ik 's avonds, ik ga regelmatig met een boek in bad liggen en als ik een heel leuk boek heb trek ik er ook wel eens een hele avond voor uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 8:14

Ik lees zelf sowieso voordat ik ga slapen, anders kan ik niet goed in slaap komen voor mijn gevoel. Of idd lekker in bad of wanneer ons mannetje zelf ook aan het spelen/lezen is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 8:20

Oh ja, dat doe ik ook wel eens, als ze zelf aan het spelen zijn dan pak ik ook wel eens heel even mijn boek.

Toen Ezra nog een baby was en hij tussen de middag het liefste in de wagen sliep, ging ik ook wel eens met hem naar de bibliotheek, dan ging ik achter de achterste kasten met hem heen en weer lopen en als hij dan sliep zocht ik een boek uit dat ik dan ging lezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 8:27

Ik vind lezen ook echt heeerlijk, van kleins af aan heb ik boeken al verslonden zelfs. Sommige boeken kan ik ook echt meerdere malen lezen, ik vind het ook fijn om te zien dat ook ons ventje daar nu al in geinstresseerd is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Thunder wo 28 sep 2011 - 20:44

Nooit, ik heb wat boekjes thuis. Soms lees ik daar uit voor, maar ze vinden er nog niet veel aan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Teddyaapje wo 28 sep 2011 - 21:20

Nooit!

Als T. wat ouder is zal dat wel komen.

Vroeger ging ik elke week naar de bieb en las ik best veel, tegenwoordig heb maak ik er niet meer zoveel tijd voor. Als ik een boek wil lezen koop ik het meestal op mp.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  meisje wo 28 sep 2011 - 21:26

Thuis heb ik heel veel boeken (mijn verzameling) maar ik kom ook elke 3-4 weken nog in de bieb met mijn dochter.
Die boekjes mag ze dan zelf lezen. Ook hebben we hier nog van die kleine boekjes liggen. Van de action. Die vindt ze momenteel het leukste.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Lavendel wo 28 sep 2011 - 21:27

Happydobby schreef:Ik ga zelf regelmatig naar de bieb.

Heb al een inschrijfformulier voor M. ingevuld maar nog niet ingeleverd.
Hier zijn kinderen trouwens maar tot 12 jaar gratis, vind ik eigenlijk niet goed, ik vind dat het tot 18 jaar gratis moet zijn.

Vaak word je op de middelbare school ook weer gratis lid.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  SarahKey wo 28 sep 2011 - 21:51

Susan schreef:Ik lees vaak tijdens het koken, als ik zit te wachten tot bijvoorbeeld de oven is opgewarmd of tot de pasta gaar is of zo. Verder lees ik 's avonds, ik ga regelmatig met een boek in bad liggen en als ik een heel leuk boek heb trek ik er ook wel eens een hele avond voor uit.

Vind ik altijd zo knap als iemand in bad kan lezen.
Wij hebben zelf geen bad, wel als we op vakantie gaan ofzo en dan probeer ik dat wel eens. Hooguit 5 min of de helft is alweer nat of heb het al wel weer bekeken in bad.

Ik lees ook graag voor het slapen gaan en 's ochtends even.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 22:32

Sowieso gaan wij 1x per week naar het voorlees halfuurtje. En meestal nog een keer extra om nieuwe boekjes te lenen. M. vindt lezen geweldig en ik ben er ook gek op. Plus dat ik denk dat het goed voor zijn ontwikkeling is om te lezen en om naar de bibliotheek te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: