Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe komen jullie aan je informatie?

+9
duckie
loesje
Susan
Pussycat
Bruintje Beer
Darius
Inge
Teddyaapje
studiebol
13 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe komen jullie aan je informatie? Empty Hoe komen jullie aan je informatie?

Bericht  studiebol vr 25 maa 2011 - 1:23

Vanaf deze maand proberen mijn vriend en ik zwanger te worden en ik vraag me af hoe jullie aan je informatie komen. Bijvoorbeeld over wat je wel of niet mag eten tijdens een zwangerschap, maar ook voor dingen aanschaffen, wat is een goede kinderwagen/maxi cose dat soort dingen.
Ook las ik hier in een topic dat je na het eten niet meteen je kindje in bad mag doen, nou dat wist ik dus echt niet! ik snap ook wel waarom ik dat niet weet omdat ik natuurlijk me er nooit echt in verdiept heb, maar ik wil dat nu wel meer gaan doen. Ik denk ook wel dat als je eenmaal zwanger bent de verloskundige je veel kan vertellen en later de kraamhulp.

Maar weten jullie leuke/goede boeken of site's of tijdschriften?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe komen jullie aan je informatie? Empty Re: Hoe komen jullie aan je informatie?

Bericht  Teddyaapje vr 25 maa 2011 - 1:26

Ik heb de meeste informatie gekregen door hier op het forum mee te kletsen Very Happy

Verder heb ik de boeken "veilig zwanger" en "veilig bevallen" gelezen, maar dat was pas toen ik eenmaal zwanger was. Zowiezo ben ik toen pas boeken, tijdschriften en sites gaan bekijken.

Google anders gewoon eens op zwanger worden, denk dat er vast wat sites naar voren komen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Hoe komen jullie aan je informatie? Empty Re: Hoe komen jullie aan je informatie?

Bericht  Inge vr 25 maa 2011 - 1:26

Wil jullie heel veel succes wensen!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 1:27

Ik heb veel info uit Jouw Zwangerschapsbijbel.
Als je er belang bij hebt mag je hem tegen die tijd wel overnemen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 1:30

Ik vroeg me echt precies hetzelfde af toen we begonnen met zwanger worden voor de eerste keer. Ik haal veel informatie van internet, ook van dit forum. Verder van vriendinnen of familie.

Ik nam ook echt alle info over baby's als een spons op toen ik zwanger was, dus waarschijnlijk ook wel dingen meegekregen van tv etc.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 25 maa 2011 - 1:40

Zwanger worden: via internet! Geen idee hoe dat precies zat met wanneer je vruchtbaar bent e.d.
Toen ik zwanger was natuurlijk tijdschriften en boeken en ook wel internet.
En als de baby er is verteld de kraamverzorgster je ook heel veel. Als wist ik zelf ook wel heel veel, maar bijvoorbeeld de gordijntjes open laten overdag, dat wist ik dus weer niet.
Ach, het komt wel goed hoor!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 2:14

Ik heb ook heel veel via internet opgezocht. Onder andere ook wat ik wel en niet mocht eten, omdat dit vanaf het begin al belangrijk is. Verdere info (ik had op een gegeven moment veel afscheiding bijv. gewoon googlen) allemaal via internet.
En net als Twellie, heel veel info sloeg ik toch al op in mijn hoofd als ik er iets over las enzo. Dat blijft dan wel hangen omdat je interesse dan op dat moment daar ligt.

Kijk ook is naar dingen als je verzekering e.d. ik heb nu namelijk problemen met mijn zorgverzekering, ik heb een eigen bijdrage voor kraamzorg en alles. Hier had ik nog nooit over nagedacht voor ik uberhaupt zwanger was, en nu zit ik dus met de gebakken peren. Even goed kijken welke verzekering, wat je vergoed krijgt, en wat niet. Anders kom je straks echt voor nare verassingen te staan.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer vr 25 maa 2011 - 2:20

Ik had veel aan internet en aan het forum.
Ik vond dat sommige dingen ook wel vanzelf gingen naar eigen inzicht.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Pussycat vr 25 maa 2011 - 3:18

En trouwens als je zwanger bent en je loopt bij de verloskundige krijg je ook een stort aan info... dus moet goed komen hoor! Very Happy

En aanvullingen haal ik ook via internet en bekenden etc...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Susan vr 25 maa 2011 - 3:24

Dat vroeg ik me vroeger ook altijd af, maar die informatie vind je vanzelf wel, in zwangerschapsboeken, op websites, in folders, via je verloskundige, je kraamzorg en het consultatiebureau, van mensen in je omgeving die al kinderen hebben. Iedereen die nu al een kind heeft is ook ooit onwetend geweest over al die dingen en je hoeft echt niet bang te zijn dat je in een dag tijd een enorme bult informatie uit je hoofd moet leren om rampen te voorkomen, want dat hoeft niet. Je komt er echt wel achter.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 3:29

Ik heb het tweelingenboek aangeschaft en haal veel van internet.

Al moet je wel selectief googlen, je komt ook wel horrorverhalen tegen op sommige zoekwoorden helaas...

En het forum kan je ook zoveel vragen kwijt!!

Gast
Gast

Bericht  loesje vr 25 maa 2011 - 4:20

[quote="Teddyaapje"]Ik heb de meeste informatie gekregen door hier op het forum mee te kletsen Very Happy

Verder heb ik de boeken "veilig zwanger" en "veilig bevallen" gelezen, maar dat was pas toen ik eenmaal zwanger was. Zowiezo ben ik toen pas boeken, tijdschriften en sites gaan bekijken.

Google anders gewoon eens op zwanger worden, denk dat er vast wat sites naar voren komen[/quote]

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  studiebol vr 25 maa 2011 - 4:31

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik geloof ook wel dat als je eenmaal zwanger of bevallen bent je heel veel krijgt te weten en veel leert, dat zie ik wel aan vriendinnen maar ik ben graag goed voorbereid Very Happy

Ik zal dan maar is gaan googlen!

En mamalin wat lief van je zeg! Als het zover is zal ik er zeker aan denken!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 4:49

Internet inderdaad, en eigen ervaringen van vriendinnen/kennissen/collega's.

Gast
Gast

Bericht  duckie vr 25 maa 2011 - 4:50

Darius schreef:Zwanger worden: via internet! Geen idee hoe dat precies zat met wanneer je vruchtbaar bent e.d.
En als de baby er is verteld de kraamverzorgster je ook heel veel. Als wist ik zelf ook wel heel veel, maar bijvoorbeeld de gordijntjes open laten overdag, dat wist ik dus weer niet.

waar is dat voor dan? ik doe namelijk overdag ook gewoon de screens naar beneden... Embarassed

ik heb veel info van internet gehaald, boeken geleend bij de bieb en van vriendinnen. de verloskundige verteld idd ook veel en later ook heel veel info van de kraamhulp (had elke ochtend wel een lijstje met vragen voor haar klaar liggen Embarassed )
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Flip Fluitketel vr 25 maa 2011 - 5:34

[quote="duckie"]
Darius schreef:Zwanger worden: via internet! Geen idee hoe dat precies zat met wanneer je vruchtbaar bent e.d.

waar is dat voor dan? ik doe namelijk overdag ook gewoon de screens naar beneden... Embarassed /quote]

Dit raden ze aan omdat de baby anders het dag en nachtritme om gaat draaien. Ik wist het al maar onze kraamverzorgster heeft het ook gezegd.

Ik ben veel te weten gekomen via internet, forum en ook van moeder en zus of door info van de vk.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Koffieleut vr 25 maa 2011 - 5:44

Ik probeer ook zwanger te worden, en was (ben) ook erg nieuwsgierig naar vanalles, van kwaaltjes tot kinderkamers en van vruchtbare dagen tot voornamen. Er zijn steeds wel weer nieuwe dingen die ik me bedenk. Ik google werkelijk alles (en kijk op dit forum natuurlijk Very Happy ), ook lees ik veel op het (totaal niet gezellige, maar wat dit onderwerp betreft erg informatieve) viva-forum.

Succes iig!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Mida4you vr 25 maa 2011 - 6:08

[quote="Flip Fluitketel"]
duckie schreef:

waar is dat voor dan? ik doe namelijk overdag ook gewoon de screens naar beneden... Embarassed /quote]

Dit raden ze aan omdat de baby anders het dag en nachtritme om gaat draaien. Ik wist het al maar onze kraamverzorgster heeft het ook gezegd.

Ik ben veel te weten gekomen via internet, forum en ook van moeder en zus of door info van de vk.

Over die gordijntjes. Tis ook maar net wat je kindje gewend is denk ik. Hier hebben wij verduisterende gordijnen en die doe ik overdag ook dicht, nouja 1 mini kiertje laat ik het open en ze weet heel goed wanneer het dag en nacht is.

Maar toen ze net geboren was heeft ze een poos bij ons op de kamer geslapen en daar was het niet helemaal donkder.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Tania vr 25 maa 2011 - 7:11

Ik heb veel informatie gelezen op zwangerschapspagina.nl en hier.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 7:15

Ik heb veel gehad aan het internet (google), het forum hier, boeken/tijdschriften, mijn moeder en andere familieleden/vrienden

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 25 maa 2011 - 8:10

[quote="Mirjam4you"]
Flip Fluitketel schreef:
duckie schreef:

Idd de eerste twee maand gordijntjes overdag open ivm met dag en nachtritme.

Over die gordijntjes. Tis ook maar net wat je kindje gewend is denk ik. Hier hebben wij verduisterende gordijnen en die doe ik overdag ook dicht, nouja 1 mini kiertje laat ik het open en ze weet heel goed wanneer het dag en nacht is.

Maar toen ze net geboren was heeft ze een poos bij ons op de kamer geslapen en daar was het niet helemaal donkder.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: