Wat zijn de vervelendste toeristen?
+17
Polly
MissBlunt
mzcharlotte
Sterre
rapa nui
psv-forever
Vancity_girl
Darius
Minx
Catwoman79
_Lacey_
Inge
M_as
Raindrop
Zwerver
Blond
Jeanette
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat zijn de vervelendste toeristen?
Ik stoor me er aan als mensen tijdens het ontbijtbuffet nog een extra rondje maken om dingen te verzamelen voor een lunchpakket. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Koop dan in de supermarkt even een paar dingetjes.
Tijdens rondreizen van een reisleider wel gehoord dat Nederlanders bij lokale gidsen niet zo populair zijn omdat ze meteen uit de bus al alle kanten op gaan en hun eigen ding willen doen. Andere nationaliteiten schijnen beter te luisteren.
Tijdens rondreizen van een reisleider wel gehoord dat Nederlanders bij lokale gidsen niet zo populair zijn omdat ze meteen uit de bus al alle kanten op gaan en hun eigen ding willen doen. Andere nationaliteiten schijnen beter te luisteren.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Vera schreef:Doe je dat echt Darius? Wat verschrikkelijk. Kan me echt niet voorstellen waarom mensen het leuk vinden om op zo'n soort vakantie te gaan.
Ik ook niet... brrr! Ik erger me niet zo vaak op vakantie, omdat ik meestal niet naar van die grote (all inclusive) hotels ga wat het slechtste in de mens naar boven haalt ;-)
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben op vakantie geweest en in dat hotel zatten russen.
Man wat heb ik mij dood geërgert aan dat volk! Dat waren echt vreselijke mensen. Steeds ruzie zoeken, vrouwen liepen er in mijn ogen hoerig bij en gewoon echt héél erg aanwezig.
Man wat heb ik mij dood geërgert aan dat volk! Dat waren echt vreselijke mensen. Steeds ruzie zoeken, vrouwen liepen er in mijn ogen hoerig bij en gewoon echt héél erg aanwezig.
Gast- Gast
Ergeren is misschien ook wel weer iets te overdreven, maar ik kan er gewoon niet zo goed tegen wanneer goed eten wordt weggegooid. Loop dan gewoon twee keer.Storm schreef:Hoe kun je je daar nou aan ergeren? Let je op het bord van iemand anders dan?_Lacey_ schreef:Ik erger me eerder aan het gedrag van mensen dan aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Dingen waar ik me zoal aan erger zijn het 'reserveren' van een bedje bij het zwembad of het bord helemaal volstouwen met eten en vervolgens de helft niet opeten.
Ben 1x op all-inclusive vakantie geweest, maar dat was echt eens en nooit meer.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ik let niet zo op andere mensen tijdens mijn reizen eigenlijk.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Maple schreef:Ik stoor me eigenlijk nooit aan anderen op vakantie.
+1 Ik stoor me er ook niet aan. Ik let er eigenlijk niet eens op. Ben dit jaar op vakantie geweest naar Turkije en daar zaten ook heel veel Russen, nou ik heb er totaal geen last van gehad. Terwijl ik van een ander koppel daar hoorde dat de Russen erg vervelend waren. Denk dat het ook per persoon verschilt, want Nederlanders kunnen net zo goed vervelend zijn
Gast- Gast
Nederlandse toeristen die tegen elkaar gaan opbieden over waar ze allemaal al geweest zijn in de wereld, bla bla bla.
Nederlandse toeristen die zich superieur gedragen en neerbuigend praten over en tegen personeel in hotels, restaurants etc.
Nederlandse toeristen die zich superieur gedragen en neerbuigend praten over en tegen personeel in hotels, restaurants etc.
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Cruise gasten...
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik erger me aan mensen die over al over zeuren op vakantie, bijvoorbeeld over bepaalde gewoontes in een land, of de lokale bevolking.
Mijn tourleider van het afgelopen jaar zei het perfect ; It's not wrong, it's just differen't.
Hoewel jij het anders zou willen doen, betekend dat niet dat de manier waarop het in dat land gebeurd fout is.
Daarnaast vertelde hij ons ook dat degene die 'zeuren' toeristen zijn, en degenen die zich aanpassen zijn reizigers
(You're not a tourist, you're a traveller'). Reizigers willen een land leren kennen, de bevolking en passen zich makkelijk aan op hun reis wanneer iets nog volgens plan gaat.
Vond ik toch wel heel mooi uitgelegd en zo zie ik het ook. Vakantiegangers prima, maar bedenk je dat je in een ander land bent en niet alles op je eigen manier kan gaan!
Mijn tourleider van het afgelopen jaar zei het perfect ; It's not wrong, it's just differen't.
Hoewel jij het anders zou willen doen, betekend dat niet dat de manier waarop het in dat land gebeurd fout is.
Daarnaast vertelde hij ons ook dat degene die 'zeuren' toeristen zijn, en degenen die zich aanpassen zijn reizigers
(You're not a tourist, you're a traveller'). Reizigers willen een land leren kennen, de bevolking en passen zich makkelijk aan op hun reis wanneer iets nog volgens plan gaat.
Vond ik toch wel heel mooi uitgelegd en zo zie ik het ook. Vakantiegangers prima, maar bedenk je dat je in een ander land bent en niet alles op je eigen manier kan gaan!
Vanillivi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10
Ik erger me eigenlijk nooit zo snel aan bepaalde groepen mensen, tuurlijk wel eens aan individuele mensen maja dat heb je thuis ook. Maar ik zou dan ook nooit naar van die megatoeristische oorden en all-in hotels gaan.
De enige 'groep' waar ik echt moeite mee heb op vakantie zijn Nederlanders, gelukkig kom ik die niet vaak tegen! Ik schaam me vaak een beetje voor andere Nederlanders en wil dan echt niet dat anderen weten dat ik uit hetzelfde land kom als hun (klinkt een beetje stom maar ik kan zo niet meteen een voorbeeld herinneren van wanneer ik dat had dus kan het niet echt toelichten). Overigens kom ik ook wel eens leuke Nederlanders tegen op vakantie natuurlijk.
Owja en wat ik wel vaak irritant vind is dat Amerikanen in bv restaurants zich vaak moeilijk aanpassen en het per se zo willen als thuis (ik was bijvoorbeeld een keer in een restaurant en daar zaten een aantal Amerikaanse meisjes die spaghetti gingen bestellen maar dan moest het perse met gehaktballetjes ipv gewoon gehakt, dat soort dingen). Maar goed, misschien dat anderen dat ook wel doen hoor, maar dan versta ik het niet dus valt het ook niet op.
De enige 'groep' waar ik echt moeite mee heb op vakantie zijn Nederlanders, gelukkig kom ik die niet vaak tegen! Ik schaam me vaak een beetje voor andere Nederlanders en wil dan echt niet dat anderen weten dat ik uit hetzelfde land kom als hun (klinkt een beetje stom maar ik kan zo niet meteen een voorbeeld herinneren van wanneer ik dat had dus kan het niet echt toelichten). Overigens kom ik ook wel eens leuke Nederlanders tegen op vakantie natuurlijk.
Owja en wat ik wel vaak irritant vind is dat Amerikanen in bv restaurants zich vaak moeilijk aanpassen en het per se zo willen als thuis (ik was bijvoorbeeld een keer in een restaurant en daar zaten een aantal Amerikaanse meisjes die spaghetti gingen bestellen maar dan moest het perse met gehaktballetjes ipv gewoon gehakt, dat soort dingen). Maar goed, misschien dat anderen dat ook wel doen hoor, maar dan versta ik het niet dus valt het ook niet op.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Nou die russen die ik heb mee gemaakt vielen gewoon niet te missen..zegmaar_ schreef:Ik let niet zo op andere mensen tijdens mijn reizen eigenlijk.
Gast- Gast
Ik erger me altijd aan Russen, (aso) Engelsen en Amerikanen
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Serieverkrachter richt zich op toeristen Mallorca
» Wat vond jij het vervelendste
» Vervelendste uitspraak van schoonfamilie
» Vervelendste huishoudelijke klus?
» NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
» Wat vond jij het vervelendste
» Vervelendste uitspraak van schoonfamilie
» Vervelendste huishoudelijke klus?
» NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: