Krentebaard
+9
blauwwitrood
meisje
Wennes
holaagirl
Flower_L
Printje
loesje
Susan
Annie24
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Krentebaard
Zie nu op de foto ook nog 2 druppels van m'n tranen op m'n broek Vind het gewoon zo zielig dat ik al de hele avond jankend door het huis loop (ook dat helpt niet, ik weet het) Had het 100000x liever zelf gehad dan dat hij het heeft.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Annie24 schreef:Zonder shirtje is geen doen, want hij krabt/schuurt het helemaal kapot, vandaar de sokjes over z'n handen (leve de Bambino sokjes van de Kruidvat met die lekkere brede boord elastiek ) Op de foto niet duidelijk te zien, maar z'n nek/kin/onderkant kaak en het stukje bij z'n oren is ook zo rood. Hij ligt nu in een pyama 86, terwijl hij normaal 80 heeft. Vééls te groot en z'n mouwen moesten we 4x omslaan, maar dan zit het iig niet zo strak. Hij heeft net z'n flesje op en het is nu stil boven, dus ik hoop dattie slaapt en voorlopig even blijft slapen zodat hij wat rust krijgt.
Ik heb vanmiddag idd alle bedden al verschoond en alles waarmee hij in aanraking is geweest in de was gegooid. Kleding, handdoeken, speeltjes, noem maar op. Morgen even naar de Wibra om nog wat pyama's in te slaan.
Jodiumzeep hebben we niet in huis, maar ga ik morgenochtend meteen even halen. We hebben wel dat zeeppompje van de reclame waar je je hand voor moet houden (alsof dat helpt ) Het stomme is dat ik zelf nu ook jeuk heb over m'n hele lichaam gewoon omdat ik zie dat hij zo'n jeuk heeft
Morgenochtend bel ik direct de dokter om even langs te gaan, want die heeft het nog niet gezien (maar wel het zalfje voorgeschreven toen ik de symptonen vertelde)
Een zetpil hebben we nog niet gegeven, even kijken oftie zo kan blijven slapen, dan kunnen we die zetpil altijd vannacht nog geven.
Hmm....hij is alweer wakker, even troosten
Oh Annie, het zal best even pittig worden! Zeker met de nacht die komen gaat.
Hopelijk slaapt het kleine ding even lekker straks!
En anders misschien toch de zetpil.
Zat juist wél aan een strakker shirt te denken. Ruime shirts bewegen mee, en elke aanraking gaat jeuken. Iets wat nauwsluitender zit, kan minder bewegen en jeukt dan misschien minder..Stomme theorie misschien! hhaha
Die zeep waar jij het over hebt, moet je hem niet mee wassen. Misschien is dat wel te heftig. Die jodiumzeep is zacht voor het lichaam en doet verder geen zeer.
Voor je eigen handen is het wel goed!
Ik en mijn vriend hadden het toen, en we besmetten elkaar elke keer! Vreselijk, en inderdaad voor je gevoel gaat ALLES in ene jeuken...
Goed idee om toch nog ff naar de dokter te gaan morgen!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Even een tip voor als er over een paar dagen korstjes op zitten, zorg dat je handen altijd helemaal droog zijn als je de zalf erop smeert, anders wrijf je de korstjes er zo weer vanaf en dan duurt het alleen maar langer voor het over is.
En stop niet te vroeg met de zalf. Hier houden ze altijd aan: tot het helemaal dicht is en dan het liefst nog twee dagen extra. Maar dat zou ik ook even navragen.
En stop niet te vroeg met de zalf. Hier houden ze altijd aan: tot het helemaal dicht is en dan het liefst nog twee dagen extra. Maar dat zou ik ook even navragen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
holaagirl schreef:Oh Annie, het zal best even pittig worden! Zeker met de nacht die komen gaat.
Hopelijk slaapt het kleine ding even lekker straks!
En anders misschien toch de zetpil.
Zat juist wél aan een strakker shirt te denken. Ruime shirts bewegen mee, en elke aanraking gaat jeuken. Iets wat nauwsluitender zit, kan minder bewegen en jeukt dan misschien minder..Stomme theorie misschien! hhaha
Die zeep waar jij het over hebt, moet je hem niet mee wassen. Misschien is dat wel te heftig. Die jodiumzeep is zacht voor het lichaam en doet verder geen zeer.
Ik en mijn vriend hadden het toen, en we besmetten elkaar elke keer! Vreselijk, en inderdaad voor je gevoel gaat ALLES in ene jeuken...
Goed idee om toch nog ff naar de dokter te gaan morgen!
Ik ga 'm toch niet met die zeep uit dat pompje wassen Bedoelde voor m'n eigen handen
Ik moet morgen om 8 uur werken (vriend is dan thuis) dus ik sta morgen om 7.30 uur bij t ziekenhuis binnen. (toch handig zo'n apotheek )
Annie24- Ratel
Susan schreef:Even een tip voor als er over een paar dagen korstjes op zitten, zorg dat je handen altijd helemaal droog zijn als je de zalf erop smeert, anders wrijf je de korstjes er zo weer vanaf en dan duurt het alleen maar langer voor het over is.
Dankje voor de tip!
Die tube is zo klein dat ik morgen meteen weer een nieuw receptje moet vragen Geloof niet dat de inhoud berekend is op zo'n oppervlak
Annie24- Ratel
Ik ga 'm toch niet met die zeep uit dat pompje wassen Bedoelde voor m'n eigen handen
haha, weet ik het!? Dacht, laat ik het er nog even bijzeggen;-)
Ik moet morgen om 8 uur werken (vriend is dan thuis) dus ik sta morgen om 7.30 uur bij t ziekenhuis binnen. (toch handig zo'n apotheek )
Ja, Y mag nu niet naar het KDV, dus moeten jullie nu vrij nemen?? En inderdaad, het ziekenhuis is heerlijk, dat ie apotheek 24/7 open is!
hoe is het ondertussen met de kleine man? Huilt'ie of slaapt'ie lekker?
haha, weet ik het!? Dacht, laat ik het er nog even bijzeggen;-)
Ja, Y mag nu niet naar het KDV, dus moeten jullie nu vrij nemen?? En inderdaad, het ziekenhuis is heerlijk, dat ie apotheek 24/7 open is!
hoe is het ondertussen met de kleine man? Huilt'ie of slaapt'ie lekker?
holaagirl- Prater
holaagirl schreef:
Hadden jullie dan geen antibioticum in de vorm van een zalfje of zo? Want als het goed is moet de besmettelijkheid daarmee heel snel minder worden en met een paar dagen helemaal weg zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Ow gossie het ventje zeg!!
Ik zou eigenlijk nu nog de hap bellen, wil je niet ongerust maken maar dit is wel echt heel erg besmettelijk en omdat hij zijn handjes vaak in zijn mond doet kan hij ook zichzelf nogz ieker maken. Dat was namelijk hier het geval.
Ik vind het er wel anders uitzien dan toen ons ventje krentenbaard had.
Niet quoten aub
Ik zou eigenlijk nu nog de hap bellen, wil je niet ongerust maken maar dit is wel echt heel erg besmettelijk en omdat hij zijn handjes vaak in zijn mond doet kan hij ook zichzelf nogz ieker maken. Dat was namelijk hier het geval.
Ik vind het er wel anders uitzien dan toen ons ventje krentenbaard had.
Niet quoten aub
Laatst aangepast door Printje op ma 26 sep 2011 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Susan schreef:holaagirl schreef:
Hadden jullie dan geen antibioticum in de vorm van een zalfje of zo? Want als het goed is moet de besmettelijkheid daarmee heel snel minder worden en met een paar dagen helemaal weg zijn.
We hadden ook een zalfje hoor!! Maar moets goed opletten, je smeert het op je vinger, waarmee je de plekken insmeert en pakt weer creme bij.
Dan moet je uitkijken dat je de randen van de tube niet aanraakt. haha!
Denk dat dat ermee te maken had...
En dan was het weg, en kregen we het weer na een paar dagen. Wij bleven op de een of andere manier bezig...
holaagirl- Prater
holaagirl schreef:Susan schreef:holaagirl schreef:
We hadden ook een zalfje hoor!! Maar moets goed opletten, je smeert het op je vinger, waarmee je de plekken insmeert en pakt weer creme bij.
Dan moet je uitkijken dat je de randen van de tube niet aanraakt. haha!
Denk dat dat ermee te maken had...
En dan was het weg, en kregen we het weer na een paar dagen. Wij bleven op de een of andere manier bezig...
Geen zalfje maar meteen voor het drankje gaan, vooral hoe het er bij hem uitziet.
Printje- Lady Post-a-lot
Oh ja, ik had het ook gehad en Yrsa kreeg een tijd later die ontstoken muggenbult, toen mocht ik van de huisarts de Bactroban uit mijn tube erop smeren, toen heb ik die tube ook aan de achterkant opengeknipt om dat te voorkomen.
Susan- Lady Post-a-lot
Printje; dat idee had ik dus ook bij krentebaard, dat het er zo uit zou zien. Ik heb nog aan de huisarts en de HAP gevraagd of dat het er ook zo uit kon zien zoals bij Y. en dat kon idd volgens hen. Ik heb ook wat foto's op internet opgezocht en daar komen die plekken idd overal het hele lichaam voor. Ik nam namelijk altijd aan rond de mond (baard )
Holaagirl; Y. mag idd niet naar het kdv morgen. Mijn vriend heeft geregeld dat hij pas om 14 uur hoeft te beginnen en ik werk tot 13.30 uur, dus opgelost Normaal zou ik in dit soort situaties gewoon vrij nemen (is gelukkig geen probleem op mijn werk) maar er is iets wat vandaag al af had moeten zijn ivm een aangifte bij de belastingdienst die morgen betaald MOET worden. Daar was ik dus mee bezig toen het kdv belde en ik heb toen snel mijn computer afgesloten. Nu ga ik dus morgenochtend even werken om dat af te krijgen en over te maken aan de belastingdienst.
Holaagirl; Y. mag idd niet naar het kdv morgen. Mijn vriend heeft geregeld dat hij pas om 14 uur hoeft te beginnen en ik werk tot 13.30 uur, dus opgelost Normaal zou ik in dit soort situaties gewoon vrij nemen (is gelukkig geen probleem op mijn werk) maar er is iets wat vandaag al af had moeten zijn ivm een aangifte bij de belastingdienst die morgen betaald MOET worden. Daar was ik dus mee bezig toen het kdv belde en ik heb toen snel mijn computer afgesloten. Nu ga ik dus morgenochtend even werken om dat af te krijgen en over te maken aan de belastingdienst.
Annie24- Ratel
Printje schreef:
Geen zalfje maar meteen voor het drankje gaan, vooral hoe het er bij hem uitziet.
+1. En als het niet heel snel minder wordt of het blijft zich uitbreiden, meteen weer aan de bel trekken.
Susan- Lady Post-a-lot
Annie24 schreef:Printje; dat idee had ik dus ook bij krentebaard, dat het er zo uit zou zien. Ik heb nog aan de huisarts en de HAP gevraagd of dat het er ook zo uit kon zien zoals bij Y. en dat kon idd volgens hen. Ik heb ook wat foto's op internet opgezocht en daar komen die plekken idd overal het hele lichaam voor. Ik nam namelijk altijd aan rond de mond (baard )
Ik wist wel dat het niet alleen het gezichtje kon zijn maar bij hem is het wel erg he. Sorry wil het er niet inwrijven bij je maar het zit me nog zo helder hier op mijn netvlies hoe ziek mijn ventje was. Echt maar neem geen genoegen met een zalfje, een drankje is veel effectiever denk ik. Ik verwacht eigenlijk ook dat de arts je de drank zal voorschrijven ipv de zalf.
Printje- Lady Post-a-lot
Gelukkig slaapt hij nu nog steeds/alweer. De nacht zullen we vast wel doorkomen en anders bellen we de HAP weer. Die mevrouw was ook heel erg aardig aan de telefoon en gaf ook aan dat als we de halve nacht op zouden lopen met 'm we terug moesten bellen. (al vraag ik me af wat ze zo acuut kunnen doen behalve bv zo'n drankje voorschrijven, maar dat zal ook niet meteen werken....)
Morgenochtend om 8 uur bel ik de huisarts meteen voor een afspraak morgen.
Morgenochtend om 8 uur bel ik de huisarts meteen voor een afspraak morgen.
Annie24- Ratel
Heb even gegoogled en lees dat ze bij ernstige impetigo ( andere benaming van krentenbaard) ook wel antibioticum geven in tabletvorm.
En aangezien Y. het zo erg heeft...
Vond de HAP het geen goed idee dat je even met hem langskwam? Of vonden ze morgen vroeg genoeg?
Wat Printje en Susan zeggen; houd hem in de gaten, anders gelijk bellen hoor!!
Vond de HAP het geen goed idee dat je even met hem langskwam? Of vonden ze morgen vroeg genoeg?
holaagirl- Prater
holaagirl schreef:Heb even gegoogled en lees dat ze bij ernstige impetigo ( andere benaming van krentenbaard) ook wel antibioticum geven in tabletvorm.
Tabletjes werken volgens mij nog niet op deze leeftijd, daarom kregen wij dus een drankje. HIer duurde het overigens vrij lang eer het aansloeg en helemaal genezen was, volgens mij wel ruim 3 weken. dacht altijd dat krentenbaard onschuldig was maar daar ben ik helemaal van genezen zeg. Kindjes kunnen er zo ziek van zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:
Tabletjes werken volgens mij nog niet op deze leeftijd, daarom kregen wij dus een drankje. HIer duurde het overigens vrij lang eer het aansloeg en helemaal genezen was, volgens mij wel ruim 3 weken. dacht altijd dat krentenbaard onschuldig was maar daar ben ik helemaal van genezen zeg. Kindjes kunnen er zo ziek van zijn.
Het is ook wel onschuldig als je het bijvoorbeeld vergelijkt met herpes bij kleine baby's, dat is echt ronduit gevaarlijk, maar dat neemt niet weg dat ze er goed ziek van kunnen zijn. Het kan overigens ook heel mild verlopen.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:
Het is ook wel onschuldig als je het bijvoorbeeld vergelijkt met herpes bij kleine baby's, dat is echt ronduit gevaarlijk, maar dat neemt niet weg dat ze er goed ziek van kunnen zijn. Het kan overigens ook heel mild verlopen.
Ik wil haar ook echt niet bangmaken maar ons ventje was serieus echt zo ziek ervan. Ik heb een kleuterklas en heb weleens een kind met krentenbaard maar voor mijn gevoel was het altijd 'maar' een vervelend iets maar ik wist echt niet dat ze er echt ziek van kunnen worden.
Printje- Lady Post-a-lot
Nee, maar ik denk dat dat niet is wat ze bedoelen met onschuldig en niet onschuldig.
Susan- Lady Post-a-lot
Heb het zelf ook geehad toen ik een jaar of 15 was.
Mijn hele linkerkant van mijn gezicht zat onder, mijn nek, borst en buik, en na een dag of 3 had ik het ook in mijn mond en kon ik bijna niks meer eten.
En maar smeren met dat kl*te Fucidin, hielp geen klap bij mij, die vette zooi! Elke keer na douchen wel 3 handdoeken gebruiken om mezelf niet te besmetten etc. etc.
Vreselijk!! Sterkte met je kleine man!!
Mijn hele linkerkant van mijn gezicht zat onder, mijn nek, borst en buik, en na een dag of 3 had ik het ook in mijn mond en kon ik bijna niks meer eten.
En maar smeren met dat kl*te Fucidin, hielp geen klap bij mij, die vette zooi! Elke keer na douchen wel 3 handdoeken gebruiken om mezelf niet te besmetten etc. etc.
Vreselijk!! Sterkte met je kleine man!!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Meiden, bedankt!
Hij slaapt nog steeds, dus wij gaan ook ons bed opzoeken voor het geval hij gaat spoken vannacht...
Hij slaapt nog steeds, dus wij gaan ook ons bed opzoeken voor het geval hij gaat spoken vannacht...
Annie24- Ratel
Wow Annie, dat is wel heel heftig. Hij kijkt ook zo zielig en naar op de foto. D. blijkt ook krentenbaard te hebben, maar dat blijven tot nu toe geisoleerde plekjes. Hopelijk knapt je zoon snel weer op, want dit ziet er echt branderig / jeukerig uit.
Gast- Gast
Hey Annie,
Hoest met ons kleine krentje;-)? De nacht goed doorgekomen? Nog bij de dokter geweest?
Toevallig hebben wij ook nog opgelopen, dus heb flink aan je gedacht...
Hopelijk voelt Y. zich wat beter met de medicijnen?
Hoest met ons kleine krentje;-)? De nacht goed doorgekomen? Nog bij de dokter geweest?
Toevallig hebben wij ook nog opgelopen, dus heb flink aan je gedacht...
Hopelijk voelt Y. zich wat beter met de medicijnen?
holaagirl- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: