Krentebaard
+9
blauwwitrood
meisje
Wennes
holaagirl
Flower_L
Printje
loesje
Susan
Annie24
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Krentebaard
Hadden we het in het topic van Twellie nog over 5e/6e ziekte en krentebaard word ik dus vanmiddag gebeld door het kdv of ik Y. wilde halen want ze dachten dat hij krentebaard heeft! Ik had in dat topic over 'foto's gevonden van een ander kindje' al gezegd dat ik op zoek was naar foto's van eczeem, maar ik had het blijkbaar fout, want meneer ziet er niet uit nu!!!!!! Het is écht zo ontzettend zielig Z'n borst/bovenarmen/kin/hals/nekje alles zit onder en het is vuurrood!
Heb om half 4 de huisarts nog gebeld via de spoedlijn en heb een zalfje gehad wat er nu opzit.
Ik heb net die zalf gesmeerd, maar dat gaat er natuurlijk zo weer vanaf. Kan hem wel kleertjes aantrekken, maar dat jeukt ontzettend, maar als ik hem in z'n bloodje leg gaat het er ook af tijdens het spelen. Wie heeft er ervaring mee?
Heb om half 4 de huisarts nog gebeld via de spoedlijn en heb een zalfje gehad wat er nu opzit.
Ik heb net die zalf gesmeerd, maar dat gaat er natuurlijk zo weer vanaf. Kan hem wel kleertjes aantrekken, maar dat jeukt ontzettend, maar als ik hem in z'n bloodje leg gaat het er ook af tijdens het spelen. Wie heeft er ervaring mee?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Krentebaard
Als je het er gewoon goed op hebt gesmeerd blijft er echt wel zalf op zijn huidje achter en dat trekt dan heus wel in.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hoop het Het is echt zó zielig, het jeukt zo erg dattie het voor elkaar krijgt het door zijn shirt heen kapot te krabben (niet handig ) Hij heeft nu sokjes over z'n handjes heen, maar gilt natuurlijk moord en brand want das niet fijn
Annie24- Ratel
Heb je Fucidin of Bactroban?
Susan- Lady Post-a-lot
Fucidin.
Wel heel lief...de HAP had het doorgekregen van de huisarts en de HAP belde me dus net om te vragen hoe het ging.
Moet af en toe zijn temp bijhouden en als het boven de 38,5 komt bellen en langskomen.
Niet de normale gang van zaken zei ze door de telefoon, maar meer omdat er vanmorgen maar een paar kleine plekjes waren (in de zin van 'had ook wat eczeem of irritatie kunnen zijn') en nu zit hij helemaal onder. Het heeft zich dus erg snel ontwikkeld in de paar uur tijd
Wel heel lief...de HAP had het doorgekregen van de huisarts en de HAP belde me dus net om te vragen hoe het ging.
Moet af en toe zijn temp bijhouden en als het boven de 38,5 komt bellen en langskomen.
Niet de normale gang van zaken zei ze door de telefoon, maar meer omdat er vanmorgen maar een paar kleine plekjes waren (in de zin van 'had ook wat eczeem of irritatie kunnen zijn') en nu zit hij helemaal onder. Het heeft zich dus erg snel ontwikkeld in de paar uur tijd
Annie24- Ratel
mijn zoontje heeft krentenbaard gehad op zijn hoofd het begon met 1 puistje dat zich steeds meer uitbreide en daar kwam pus uit en en er kwamen korstje op en het jeukt verschikkelijk.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Mijn zoontje heeft een tijdje terug hele erge krentenbaard gehad. Wel alleen op zijn gezichtje maar de huisarts schrok ervan en zei dat ze allang niet meer een kindje gezien had die het zo erg had. Wij kregen daarom ook een ab drankje ervoor. Hij was er ook echt helemaal ziek van, vd krentenbaard, zo ontzettend zielig was het.
Het is kei besmettelijk, en de arts vertelde dat als je het eenmaal gehad hebt de kans op herhaling een stuk groter is.
Succes ermee
Het is kei besmettelijk, en de arts vertelde dat als je het eenmaal gehad hebt de kans op herhaling een stuk groter is.
Succes ermee
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zal straks even een foto plaatsen. Het is echt heel erg. Snap niet hoe dat zo snel kan gaan vanaf vanmorgen
Hij heeft net 1 uurtje geslapen met sokjes over zn handen, want hij krabt het door zn shirt heen helemaal kapot.
Hij heeft net 1 uurtje geslapen met sokjes over zn handen, want hij krabt het door zn shirt heen helemaal kapot.
Annie24- Ratel
Annie24 schreef:Ik zal straks even een foto plaatsen. Het is echt heel erg. Snap niet hoe dat zo snel kan gaan vanaf vanmorgen
Och arm ventje. Geen ervaring mee, maar als ik de verhalen hoor, dan moet het inderdaad heel vervelend zijn voor die kleintjes.
Beterschap ermee!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik zou ook vragen om een drankje. Yrsa had laatst een muggenbeet die was gaan ontsteken, het was nog geen krentenbaard, maar het zat er wel tegenaan. Wij hebben toen ook een antibioticadrankje gekregen, daarmee ging het best snel beter. Daarnaast mocht ik er Bactroban opsmeren.
Wat wel helpt tegen de jeuk is zinkzalf, gewoon die simpele van Daro. Daardoor droogt het ook sneller in.
Wat wel helpt tegen de jeuk is zinkzalf, gewoon die simpele van Daro. Daardoor droogt het ook sneller in.
Susan- Lady Post-a-lot
Niet schrikken (als ik het zou zien zou ik dat namelijk wel doen)
En dan te bedenken dat er vanmorgen een paar kleine droge plekjes zaten. Wel wat rood, maar dat leken dus gewoon irritatie/eczeem plekjes
*weg*
En dan te bedenken dat er vanmorgen een paar kleine droge plekjes zaten. Wel wat rood, maar dat leken dus gewoon irritatie/eczeem plekjes
*weg*
Laatst aangepast door Annie24 op ma 26 sep 2011 - 10:11; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
Ach gos, dat is wel heel heftig.
Susan- Lady Post-a-lot
aaah, arm ventje, dat ziet er heftig uit. Zal een lauwe douche niet fijn voelen op zijn huidje?
Gast- Gast
owwwwww...arm ventje! Kan me goed voorstellen dat ie veel pijn heeft.
Vooral nu het toch nog redelijk 'warm' is, gaat het vermoedelijk eerder broeien. Mij lijkt een lauwe douche inderdaad lekker. En veel aan de lucht laten drogen, maar dat is lastig met zo'n kleintje.
Vooral nu het toch nog redelijk 'warm' is, gaat het vermoedelijk eerder broeien. Mij lijkt een lauwe douche inderdaad lekker. En veel aan de lucht laten drogen, maar dat is lastig met zo'n kleintje.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ach hemeltje, arm kereltje!
Je leest de paniek op zijn gezichtje!
Ik heb het zelf gehad, en kan je zeggen :Het jeukt als HEL!!
En het is mega besmettelijk.
Ik moest mijzelf ook met jodium zeep wassen, beddengoed elke dag verschonen en heet wassen, anders blijf je jezelf besmetten.
Ook voor jezelf Annie, en je vent...blijf je handen wassen met jodiumzeep, anders besmet je jezelf en hem weer terug!
(betadine-zeep geloof ik, ook te verkrijgen in het ziekenhuisapotheek bij ons die nu open is)
verder heb ik geen specifieke tips, behalve dat besmetten...
Ik zou katoenen kleertjes aangeven die niet te ruim zitten en goed aansluiten, zodat het minder jeukt.
Mag hij niet een zetpil tegen de ergste pijn?
Sterkte zeg!
Je leest de paniek op zijn gezichtje!
Ik heb het zelf gehad, en kan je zeggen :Het jeukt als HEL!!
En het is mega besmettelijk.
Ik moest mijzelf ook met jodium zeep wassen, beddengoed elke dag verschonen en heet wassen, anders blijf je jezelf besmetten.
Ook voor jezelf Annie, en je vent...blijf je handen wassen met jodiumzeep, anders besmet je jezelf en hem weer terug!
(betadine-zeep geloof ik, ook te verkrijgen in het ziekenhuisapotheek bij ons die nu open is)
verder heb ik geen specifieke tips, behalve dat besmetten...
Ik zou katoenen kleertjes aangeven die niet te ruim zitten en goed aansluiten, zodat het minder jeukt.
Mag hij niet een zetpil tegen de ergste pijn?
Sterkte zeg!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ik zou juist niet een lauwe douche doen, ik denk dat dat alleen maar extra gaat irriteren. Je moet het na afloop ook weer drogen en dat voelt echt niet lekker. Ik zou het zoveel mogelijk met rust laten, hooguit zinkzalf erop smeren om het proces wat te versnellen.
Susan- Lady Post-a-lot
Jeetje! Je zegt niet schrikken maar dat doe ik wel. Wat zit hij onder! En wat zal hij een last hebben zeg.
Vertroetel hem maar goed hoor.
Vertroetel hem maar goed hoor.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ach gossie, wat sneu voor het manneke!
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ooh, wat heftig. Schrok idd wel van je foto, arme Y. Hij kijkt ook helemaal hulpeloos. Veel sterkte!!
blauwwitrood- Fluisteraar
- Aantal berichten : 235
Punten : 321
Zonder shirtje is geen doen, want hij krabt/schuurt het helemaal kapot, vandaar de sokjes over z'n handen (leve de Bambino sokjes van de Kruidvat met die lekkere brede boord elastiek ) Op de foto niet duidelijk te zien, maar z'n nek/kin/onderkant kaak en het stukje bij z'n oren is ook zo rood. Hij ligt nu in een pyama 86, terwijl hij normaal 80 heeft. Vééls te groot en z'n mouwen moesten we 4x omslaan, maar dan zit het iig niet zo strak. Hij heeft net z'n flesje op en het is nu stil boven, dus ik hoop dattie slaapt en voorlopig even blijft slapen zodat hij wat rust krijgt.
Ik heb vanmiddag idd alle bedden al verschoond en alles waarmee hij in aanraking is geweest in de was gegooid. Kleding, handdoeken, speeltjes, noem maar op. Morgen even naar de Wibra om nog wat pyama's in te slaan.
Jodiumzeep hebben we niet in huis, maar ga ik morgenochtend meteen even halen. We hebben wel dat zeeppompje van de reclame waar je je hand voor moet houden (alsof dat helpt ) Het stomme is dat ik zelf nu ook jeuk heb over m'n hele lichaam gewoon omdat ik zie dat hij zo'n jeuk heeft
Morgenochtend bel ik direct de dokter om even langs te gaan, want die heeft het nog niet gezien (maar wel het zalfje voorgeschreven toen ik de symptonen vertelde)
Een zetpil hebben we nog niet gegeven, even kijken oftie zo kan blijven slapen, dan kunnen we die zetpil altijd vannacht nog geven.
Hmm....hij is alweer wakker, even troosten
Ik heb vanmiddag idd alle bedden al verschoond en alles waarmee hij in aanraking is geweest in de was gegooid. Kleding, handdoeken, speeltjes, noem maar op. Morgen even naar de Wibra om nog wat pyama's in te slaan.
Jodiumzeep hebben we niet in huis, maar ga ik morgenochtend meteen even halen. We hebben wel dat zeeppompje van de reclame waar je je hand voor moet houden (alsof dat helpt ) Het stomme is dat ik zelf nu ook jeuk heb over m'n hele lichaam gewoon omdat ik zie dat hij zo'n jeuk heeft
Morgenochtend bel ik direct de dokter om even langs te gaan, want die heeft het nog niet gezien (maar wel het zalfje voorgeschreven toen ik de symptonen vertelde)
Een zetpil hebben we nog niet gegeven, even kijken oftie zo kan blijven slapen, dan kunnen we die zetpil altijd vannacht nog geven.
Hmm....hij is alweer wakker, even troosten
Annie24- Ratel
Onze kids hebben het laatst ook gehad en waren er wel wat ziek van, maar omdat het zo snel uitbreide hebben ze beiden een drankje gehad. Daar gaat het echt goed en snel mee over. Ik zou dat toch nog even overleggen als ik jou was.
Angel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 136
Ik zou toch even langs de hap gaan hoor, want het is wel heel erg.
Waarschijnlijk dat de arts dan toch een abkuur voor gaat schrijven.
Waarschijnlijk dat de arts dan toch een abkuur voor gaat schrijven.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik hoop dat de huisarts je er nog een kuurtje bij geeft, want het is echt flink hevig.
Overigens neemt het besmettingsgevaar door Fucidin en ook door andere antibiotica wel vrij snel af, daar kan je huisarts je ook meer over vertellen morgen.
Overigens neemt het besmettingsgevaar door Fucidin en ook door andere antibiotica wel vrij snel af, daar kan je huisarts je ook meer over vertellen morgen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ach jeetje zeg! Arme Y.! Wat zit hij er onder Beterschap!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Jeetje, dat ziet er inderdaad niet best uit. Arme Y! Hopelijk wordt het snel minder.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: