Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krentebaard

4 plaatsers

Ga naar beneden

Krentebaard Empty Krentebaard

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 22:37

Hayley heeft een krentebaard(je).
Het is echt maar heel klein gelukkig en heb vanmorgen zalf meegekregen.

Ik heb alle speentjes uitgekookt en alle flesspenen wat ik telkens omwissel en weer uitkook.
Maak haar mond steeds schoon met koud water. De washandjes en spuugdoekjes vliergen er doorheen zo haha.
Ook poets ik haar handjes steeds en elke avond poets ik haar speelgoed af.
En nu smeer ik dan de zalf natuurlijk.

Kan ik er nog meer aan doen?
Hoe lang duurt het ongeveer voor het over is i.c.m. de zalf?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Krentebaard Empty Re: Krentebaard

Bericht  Susan di 15 maa 2011 - 22:41

Niks, gewoon die zalf smeren en het verder met rust laten. Geen pleister of zoiets dergelijks op gaan plakken, want dan breidt het alleen maar uit. Ik zou me er ook niet heel druk om maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 22:44

Nee nee, ik ga zeker geen pleisters plakken.

En druk maken... Tja, ik heb twee keer in mijn omgeving meegemaakt dat de kinderen van topt tot teen zo ongeveer onder zaten en de huisarts heeft gezegd dat ik alles zo goed mogelijk schoon moet houden om verdere verspreiding te voorkomen omdat het zo rap kan gaan en ze nu gelukkig nog maar 1 klein plekje onder haar lip heeft.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 15 maa 2011 - 22:51

Wat voor zalfje heb je gekregen? Als je Fucidin of Bactroban hebt dan neemt de besmettelijkheid als het goed is wel vrij snel af.

Als je echt heel bang bent dat voorwerpen besmet raken dan berg je toch een deel van haar speelgoed even op, bijvoorbeeld dingen die moeilijk af te wassen zijn, kartonnen boekjes enzo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Lookie* wo 16 maa 2011 - 10:29

Het is wel heel besmettelijk maar dat is het ook al voordat je er iets van ziet, zodra de plekjes wat zijn uitgedrogd is het niet meer zo besmettelijk volgens mij. Ik heb het ook gehad, toen ik al 21 was dus je moet zelf ook uitkijken want het is dus niet iets voor alleen heel jonge kindjes! Ik had het toen van mijn broertje, die had het 6 weken daarvoor dus het duurt wel even voordat je er iets van merkt als je besmet bent. Het begon bij mij met 1 plekje in het gezicht, ik dacht dat het een hardnekkig puistje was. Ik had vlak daarna mijn bikinlijn onthaart en je raadt het al, daar dus een besmetting. Ik dacht dat ik allergisch was voor het scheerschuim, dus dokter gebeld want ik werd gek van de jeuk. Bleek het dus krentebaar d tezijn... Zalfje meegekregen (naam weet ik niet meer) en toen was het na 1 a 2 weken helemaal weg. Maar het is vervelend, omdat het erg jeukt en bij mij kwam mijn broek er natuurlijk ook steeds tegenaan. Ik denk dat je speelgoed wel goed moet schoonmaken om besmetting te voorkomen, want de besmetting van mijn broertje naar mij zal ook gewoon via een voorwerp zijn gegaan vermoed ik.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan wo 16 maa 2011 - 11:12

De incubatietijd van krentenbaard is heel kort, dus als je het zo lang na je broertje had dan heb je het niet door zijn krentenbaard gekregen. Je hoeft ook niet besmet te worden door iemand die zelf krentenbaard heeft, je kunt de bacterie die het veroorzaakt ook ongemerkt bij je dragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD wo 16 maa 2011 - 11:17

o ik vind dat altijd zo'n ramp als een kindje op ons kdv het heeft....dan moeten we volgens protocol echt álles gaan schoonmaken,wassen,afwassen....echt alles wat in de mond kan, en dat is op een kdv héél erg veel... Maar ja, wel weer liever dat dan dat alle kindjes en juffies onder zitten straks;)

maar inderdaad, niks op plakken, schoonmaken wat je schoon kan maken en sja verder....goed smeren
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  *Lookie* do 17 maa 2011 - 10:06

Susan schreef:De incubatietijd van krentenbaard is heel kort, dus als je het zo lang na je broertje had dan heb je het niet door zijn krentenbaard gekregen. Je hoeft ook niet besmet te worden door iemand die zelf krentenbaard heeft, je kunt de bacterie die het veroorzaakt ook ongemerkt bij je dragen.

Oké, dat wist ik niet. De huisarts zei toen tegen mij dat ik het wel van mijn broertje moet hebben gekregen, dus daar ben ik dan ook maar gewoon van uit gegaan maar je kunt de bacterie dus ook ongemerkt bij je dragen. Op zich wel goed nieuws dat het toch niet zo heel lang besmettelijk is.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 10:18

Nou... We vragen ons echt heel erg af of het wel daadwerkelijk krentebaard is.

Mijn huisarts zei dat erger zou worden naar alle waarschijnlijkheid omdat hij het ook in haar hals zag zitten.
Nou, schiet mij maar lek maar toen we thuiskwamen was er helemaal niks meer te zien en het is ook niet meer terug gekomen.
Onder haar onderlip is het het meest zichtbaar maar af en toe is het helemaal weg en dan een uur later zit het er weer.

Dat kan toch niet met krentebaard?
Dat zit er toch en word dan langzaamaan minder?
Toch niet zo op en af?

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* do 17 maa 2011 - 10:38

Hazeltje schreef:Nou... We vragen ons echt heel erg af of het wel daadwerkelijk krentebaard is.

Mijn huisarts zei dat erger zou worden naar alle waarschijnlijkheid omdat hij het ook in haar hals zag zitten.
Nou, schiet mij maar lek maar toen we thuiskwamen was er helemaal niks meer te zien en het is ook niet meer terug gekomen.
Onder haar onderlip is het het meest zichtbaar maar af en toe is het helemaal weg en dan een uur later zit het er weer.

Dat kan toch niet met krentebaard?
Dat zit er toch en word dan langzaamaan minder?
Toch niet zo op en af?

Ja bij mij wel, het zijn echt plekjes die na 1 a 2 weken helemaal weg zijn. Vreemd dat het bij je dochter soms helemaal weg is. Als het geen krentenbaard is, wat kan het dan zijn?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 10:41

Maar ze heeft het pas vanaf maandag...

Wij zelf denken dat het irritatie is van kwijl en haar tutje.
(Haar huid is best gevoelig. Als je haar oppakt en haar shirt uit zou doen dan heeft ze al rode vlekken.)
De ene keer heeft ze het erger dan de andere keer...
In bed duwt/draait en "poetst" ze met haar tutje rond haar mond.
En i.c.m. kwijl denk ik dat het dat is.

Het is dinsdag middag even een beetje geel geweest maar daarna ook niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 17 maa 2011 - 11:00

Ik heb ook wel eens gehad dat de huisarts niet zeker wist of het nou krentenbaard was of niet, dus als het niet verloopt zoals een krentenbaard normaal verloopt dan denk ik dat het best kan dat het toch iets anders is. Anders bel je toch even terug om het voor te leggen? Anders smeer je misschien een zalf die nu helemaal niet het beste middel is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Beachgirl do 17 maa 2011 - 11:24

1 ding: Blijf nog een week doorsmeren ookal is er niets meer te zien. Vaak is de bacterie dan nog wel in de huid aanwezig, en deze kan snel terugkomen als je meteen stopt met smeren als je niets meer ziet.
Dus als het weg is, nog even volhouden en blijven smeren.

Bij mij duurde het zeker 3 weken voordat het helemaal weg was, helaas zat mijn hele gezicht onder, en ook had ik op mijn buik een plek zitten. Jeukte verschrikkelijk, kwam allemaal vies vocht uit en van die gele korsten. Bah! Vond het echt vreselijk toen. (was een jaar of 14 toen ik het had)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud