Krentebaard
+9
blauwwitrood
meisje
Wennes
holaagirl
Flower_L
Printje
loesje
Susan
Annie24
13 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Krentebaard
Hij werd om 5 uur vannacht pas wakker. Toen hebben we een flesje gegeven en is hij weer gaan slapen. Toen ik vanmorgen de deur uit ging sliep hij nog en hij werd om 9.15 uur weer wakker. Toen om 10 uur weer gaan slapen en om 12.00 uur wakker. Lekker z'n boterhammetje gegeten en een toetjesfles en nu istie aan het kruipen!
Blijkbaar toch handig die sokjes om z'n handen met anti-slip aan de onderkant
Ik ben net terug van m'n werk en m'n vriend is net vertrokken om te gaan werken. Ik heb om 14.30 uur een afspraak bij de huisarts. Zo dus even een schone pyama aantrekken bij 'm (wat kan mij t verrotten hoe die er nu uitziet, gewoon lekker in z'n pyama ) en dan gaan we naar de huisarts.
Het ziet er wel wat rustiger uit op dit moment, alleen is de uitslag nu naar beneden aan het zakken. Stopte het eerst op z'n borst, nu gaat het al richting z'n navel.
Blijkbaar toch handig die sokjes om z'n handen met anti-slip aan de onderkant
Ik ben net terug van m'n werk en m'n vriend is net vertrokken om te gaan werken. Ik heb om 14.30 uur een afspraak bij de huisarts. Zo dus even een schone pyama aantrekken bij 'm (wat kan mij t verrotten hoe die er nu uitziet, gewoon lekker in z'n pyama ) en dan gaan we naar de huisarts.
Het ziet er wel wat rustiger uit op dit moment, alleen is de uitslag nu naar beneden aan het zakken. Stopte het eerst op z'n borst, nu gaat het al richting z'n navel.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, ik ben weer terug. Volgens de huisarts is het eczeem, al kon hij me geen duidelijk antwoord geven toen ik vroeg hoe dat zo opeens binnen 1 uur kon ontstaan, althans zo erg in zo´n korte tijd. Hij gaf wel aan dat de ontstoken/plekjes die hij heeft opengekrabd wel krentebaard is. Het was dus eczeem, maar inmiddels is het krentebaard geworden, zo moeten we het zien volgens hem.
Alleen....het zit me dus totaal niet lekker. Mijn gevoel zegt dat het geen eczeem en/of krentebaard is. Wat het dan wel zou moeten zijn weet ik niet. Dat gevoel komt vooral door het feit dat hij sinds vanmorgen allemaal rode vlekjes/stipjes heeft op zijn buikje en rug. Het lijkt een beetje als het begin van de 6e ziekte wat hij een tijd terug had. Hij heeft alleen geen koorts gehad. Volgens de huisarts is dat ook eczeem, maar ik vind het een beetje raar
Baal er zo van
Alleen....het zit me dus totaal niet lekker. Mijn gevoel zegt dat het geen eczeem en/of krentebaard is. Wat het dan wel zou moeten zijn weet ik niet. Dat gevoel komt vooral door het feit dat hij sinds vanmorgen allemaal rode vlekjes/stipjes heeft op zijn buikje en rug. Het lijkt een beetje als het begin van de 6e ziekte wat hij een tijd terug had. Hij heeft alleen geen koorts gehad. Volgens de huisarts is dat ook eczeem, maar ik vind het een beetje raar
Baal er zo van
Annie24- Ratel
het lijkt me geen exzeem daarvoor is het te snel gekomen en dat ziet er ook anders uit. kan het niet gewoon de waterpokken zijn of een allergie ergens voor??
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Krentenbaard is een bacteriële infectie die makkelijk kan binnendringen als het huidje al beschadigd is, dus het klopt wel dat als hij eczeem heeft en hij heeft eraan gekrabd, hij zo krentenbaard kan krijgen. Door die krentenbaard ziet het er dan natuurlijk heel heftig uit. Dat was bij Yrsa ook toen ze die ontstoken muggenbeet had, haar wang was zo dik dat het leek alsof ze de bof had en er kwam continu vocht uit.
Heb je er nog iets anders voor gekregen?
Heb je er nog iets anders voor gekregen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb dat drankje mee gehad, maar zo weinig dat ik het alleen vanavond mag geven, omdat hij nog zo jong is en eigenlijk te weinig weegt om het te mogen. Heb lang moeten zeuren, maar kreeg het uiteindelijk wel.
Heb daarnaast nog van die hormoonzalf gehad. Die moet ik op de plekjes op zijn buik smeren en zijn borst/armen moeten met die krentebaard zalf. Ben totaal geen fan van die hormoontroep, zeker niet omdat ik zo'n groot oppervlak ermee moet besmeren. Heb net met mijn vriend afgesproken dat we het morgen en donderdag aankijken en anders vrijdagmorgen weer bellen. Als hij er dan nog zo uitziet als vandaag gaan we daarmee niet het weekend in.
Heb daarnaast nog van die hormoonzalf gehad. Die moet ik op de plekjes op zijn buik smeren en zijn borst/armen moeten met die krentebaard zalf. Ben totaal geen fan van die hormoontroep, zeker niet omdat ik zo'n groot oppervlak ermee moet besmeren. Heb net met mijn vriend afgesproken dat we het morgen en donderdag aankijken en anders vrijdagmorgen weer bellen. Als hij er dan nog zo uitziet als vandaag gaan we daarmee niet het weekend in.
Annie24- Ratel
Hou er wel rekening mee dat het altijd even duurt voor het echt genezen is. De bultjes die er zitten gaan open, dan komt er een geel korstje op en zijn huidje moet genezen. Dat kan alles bij elkaar wel meer dan een week duren. Als er niks verandert of als het nog verder uitbreidt, zou ik wel direct aan de bel trekken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Kleine update: het ziet er een heel stuk beter uit dan afgelopen maandag. Het is niet meer zo vurig en de plaatsen waar het nog niet zo erg was zijn al 'weg'. Althans, niet rood meer, maar het voelt nog wel als schuurpapier als je er overheen gaat. Alleen zijn bovenarmen en schouders zijn nog erg. Gelukkig lijkt Y. er geen last van te hebben (behalve dat hij er af en toe aan probeert te krabben, maar daarom de sokjes om zijn handjes )
Susan; bedankt voor je reacties (en de rest ook natuurlijk )
Susan; bedankt voor je reacties (en de rest ook natuurlijk )
Annie24- Ratel
Fijn dat het weer beter gaat!
Ik weet niet of je nog steeds twijfelt, maar toen N. eczeem had in haar gezichtje zette het ook heel snel op. De eerste dag had ze misschien 3 pukkeltjes aan de rechterkant van haar gezichtje en een paar bij haar oortjes, de tweede dag zaten er al een flink aantal op beide wangen. En de derde dag zat heel haar gezicht helemaal onder. Ze was helemaal pukkelig en vuurrood. Daarna kwamen er korstjes op en werd het inderdaad heel ruw. Uiteindelijk vervelde het en toen was het gelukkig over. Wij hebben er geen hormoonzalf ofzo opgesmeerd, alleen vaseline.
Sorry dat ik gister niet meer terug gesmst heb trouwens, maar N. kreeg weer erg veel krampjes en daarna stond m'n moeder op de stoep en ben ik het vergeten
Ik weet niet of je nog steeds twijfelt, maar toen N. eczeem had in haar gezichtje zette het ook heel snel op. De eerste dag had ze misschien 3 pukkeltjes aan de rechterkant van haar gezichtje en een paar bij haar oortjes, de tweede dag zaten er al een flink aantal op beide wangen. En de derde dag zat heel haar gezicht helemaal onder. Ze was helemaal pukkelig en vuurrood. Daarna kwamen er korstjes op en werd het inderdaad heel ruw. Uiteindelijk vervelde het en toen was het gelukkig over. Wij hebben er geen hormoonzalf ofzo opgesmeerd, alleen vaseline.
Sorry dat ik gister niet meer terug gesmst heb trouwens, maar N. kreeg weer erg veel krampjes en daarna stond m'n moeder op de stoep en ben ik het vergeten
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Novalee; ik twijfel inmiddels al wat minder. De uitslag op zijn buik en rug zijn inmiddels al zo goed als verdwenen. Zelfs bij de opvang vanmorgen (ging we heen voor de fotograaf) verbaasden ze zich erover hoe goed het er nu uitzag ivm maandag.
Smsje geeft niet hoor! N. is belangrijker dan ikke
Smsje geeft niet hoor! N. is belangrijker dan ikke
Annie24- Ratel
Goed om te lezen! Wat allebei betreft
Ik zie net je ticker, 8 maanden alweer! Waar blijft de tijd toch?
*voelt zich met zo'n opmerking wel een oud omaatje...*
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Novalee schreef:Goed om te lezen! Wat allebei betreft
Krijg nou wat *ziet ook pas haar eigen ticker*
Had daar helemaal geen erg in!
Annie24- Ratel
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: