Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en (niet) roken

+14
jill
Novalee
joyce0606
Susan
Happydobby
Flip Fluitketel
Le Chat Noir
Steep
Phileine
Annie24
Nora
PapillonRose
schuddebuikje
LWB
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  joyce0606 zo 25 sep 2011 - 7:56

ik kan mij niet voorstellen dat je nog zou willen roken als je weet dat iets kwetsbaars en een wonder in je buik heb zitten, wat je niet voor van zelfsprekend moet nemen! en ik denk als je dat in je hoofd houd je echt wel kan stoppen, maar je moet zelf wel willen!!

ik heb zelf ook gerookt en mijn man ook, toen het duidelijk was dat wij kinderen wilden, zijn wij ongeveer een jaar voordat ik stopte met de pil, gestopt met roken, cold turkey, allebei! ik wilde gewoon met een "gezond" lijf een zwangerschap in!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Novalee zo 25 sep 2011 - 8:02

Roken vergroot ook de kans op het loslaten van de placenta. De baby overlijdt dan vrijwel meteen, en je bent zelf ook in levensgevaar vanwege interne bloedingen.

Roken is een verslaving en het zal best moeilijk zijn om er mee te stoppen. Maar als de gezondheid van je bloedeigen kind geen motivatie is, wat dan wel? Als je er geen vertrouwen in hebt dan zou ik hulp zoeken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  jill zo 25 sep 2011 - 8:14

ik ben gelijk gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was
( ik rookte anderhalf pakje per dag ) ... dat is nu 2 jaar geleden en ik rook nog steeds niet maar ik heb het er nog elke dag moeilijk mee helaas (maar ik weet wel zeker dat ik er niet meer aan ga beginnen )

succes !
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 74
Registratiedatum : 26-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  sheila123 zo 25 sep 2011 - 8:15

IK zeg net als alle andere meiden: stoppen!!! En je man ook!

Ontopic: heb zelf vanaf mijn 13e ongeveer gerookt totdat ik zwanger was van mijn oudste. Ik heb een sigaret staan te roken toen ik de test deed,pure spanning was dat. En zodra hij positief was heb ik gelijk het overige pakje fijngeknepen en heb er sindsdien niet meer naar om gekeken! Nooit moeite mee gehad. Vond en vind de gezondheid van mijzelf en mijn kind het allerbelangrijkst. Snap dat het moeilijk kan zijn maar die knop moet echt om!! Heel veel succes! X
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  holaagirl zo 25 sep 2011 - 8:17

WIj zaten in de MMM en mijn vent is praktisch onvruchtbaar.
Dat ik zwanger raakte was dus een wonder.
Kan mij dus niet voorstellen dat dit een opgave voor je is.
Het gaat om je kindje....

Ik snap wel wat je bedoeld, maar je moet echt een knop omzetten.

Ik kreeg bv in week 30 zwangerschapssuiker en moest aan een suikervrij dieet en insuline.
Ik mocht totaaaaaaaaaal geen suiker meer. Dit was voor mij als zoetekauw ook erg moeilijk, maar mijn kindje is zoooo belangrijk dat het geen opgave was!

Misschien klinkt het heel cru zo, zo bedoel ik het niet!
Probeer die knop om te zetten en aan je kindje te denken!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Flower_L zo 25 sep 2011 - 8:18

Heb nog nooit gerookt, maar als ik jou was zou ik zeker hulp zoeken. Genoeg argumenten hierboven

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:31

Ik riep ook altijd 'als ik zwanger ben stop ik meteen met roken'! .. maar het lukt me niet helemaal. ik rook er 1-3 per dag ( i.p.v. ongeveer 20 van te voren). . hoop dat ik helemaal ga stoppen ..

edit: lees nu pas alle reacties hiervoor. Jullie hebben helemaal gelijk hoor!! eogenlijk moet ik ook gewoon een knop omzetten en me niet aanstellen. Het is nogal makkelijk om te denken 'ach vroeger deden vrouwen niets anders dan paffen, ookal waren ze zwanger, maja dat ik voor mij nog geen excuus om gewoon te roken , ookal zijn het er maar 1-3 per dag. Iedere sigaret is er 1 te veel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  holaagirl zo 25 sep 2011 - 8:52

Maar Razz, was jij niet degene bij wie het lang duurde voordat ze zwanger was of haal ik je door de war met iemand anders?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Annie24 zo 25 sep 2011 - 8:59

Razz88 schreef:Ik riep ook altijd 'als ik zwanger ben stop ik meteen met roken'! .. maar het lukt me niet helemaal. ik rook er 1-3 per dag ( i.p.v. ongeveer 20 van te voren). . hoop dat ik helemaal ga stoppen ..

edit: lees nu pas alle reacties hiervoor. Jullie hebben helemaal gelijk hoor!! eogenlijk moet ik ook gewoon een knop omzetten en me niet aanstellen. Het is nogal makkelijk om te denken 'ach vroeger deden vrouwen niets anders dan paffen, ookal waren ze zwanger, maja dat ik voor mij nog geen excuus om gewoon te roken , ookal zijn het er maar 1-3 per dag. Iedere sigaret is er 1 te veel.


Ik vind het al heel wat dat je het hier durft te zeggen! Bedoel het niet nega hoor, maar je zal nu vast het halve forum over je heenkrijgen Neutral

hug
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 9:09

holaagirl schreef:Maar Razz, was jij niet degene bij wie het lang duurde voordat ze zwanger was of haal ik je door de war met iemand anders?

Bij ons heeft het 8 maanden geduurt ja. Ik ben vanaf dat ik met de pil stopte ongeveer 3 maanden gestopt , tijdje gerookt en toen weer 2 maanden gestopt geweest.. en ja ben een slappeling dat ik toen weer begonnen ben.

@Annie24: Dat zal best dat ik het halve forum over me heen krijg Wink geef zelf toch ook al aan dat het fout is. Dus zou eigenlijk niet weten wat anderen mij nog moeten vertellen.
-Ja ik ben een slappeling dat ik er niet af blijf.
-Ja ik moet blij zijn dat ik uberhaupt een kindje mag krijgen


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Susan zo 25 sep 2011 - 9:32

Ik ga niet over je heen vallen, het is jouw zwangerschap, jouw kind, jouw verantwoordelijkheid. Ik hoop wel dat je je bewust bent van de mogelijke gevolgen voor het kind, maar ook van de verwijten die je jezelf gaat maken, mocht ooit blijken dat er iets met je kind aan de hand is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Flower_L zo 25 sep 2011 - 9:39

HeartBeat schreef:Ik wist dat ik zwanger was met 5 weken, toen ben ik gelijk gestopt, met 32 weken een kleine terugval gehad, en tot 34 weken gerookt en daarna weer gestopt Wink het is echt een kwestie van volhouden en proberen om niet bij rokende mensen in de buurt te zijn (daar ging het bij mij mis)
maar hebben mensen in jouw omgeving jou niet gesteund dan?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 9:43

Ik heb beide zwangerschappen niet gerookt (na beide bevallingen weer begonnen helaas).
Voor mij was de angst dat ik mijn kindje zou beschadigen door mijn verslaving, groter als de stress van het niet roken.
Ik vind eigenlijk dat je moet stoppen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  maiadebij zo 25 sep 2011 - 9:47

Susan schreef:Ik ga niet over je heen vallen, het is jouw zwangerschap, jouw kind, jouw verantwoordelijkheid. Ik hoop wel dat je je bewust bent van de mogelijke gevolgen voor het kind, maar ook van de verwijten die je jezelf gaat maken, mocht ooit blijken dat er iets met je kind aan de hand is.

+1 stel je krijgt een kindje met bijv een hazelip/ open ruggetje, dan zal je het jezelf altijd kwalijk blijven nemen.

Ik heb 8 jaar gerookt en ben alweer 10 jaar geleden gestopt, en vind het m'n beste besluit ooit. Ik heb er ook geen moeite mee gehad, ik werd op een morgen wakker en was er gewoon klaar mee.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 9:54

Ik heb mijn laatste sigaret gerookt voordat ik zwanger werd van D. Nooit meer een sigaret aangeraakt daarna. Ik heb dat hoofdstuk ook zo afgesloten dat ik er nu nooit meer naar verlang, het heeft voor mij alleen maar voordelen om niet te roken en verder wil ik er niet meer over nadenken (in de zin van: "Goh, wat zou een sigaret nu mijn stress verlichten.")

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum