Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar lijkt dit op?

+4
Océane
Annie24
Spring
Mikki
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waar lijkt dit op? Empty Waar lijkt dit op?

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 0:40

Mijn dochter is al een weekje hangerig en een aantal dagen geleden hebben we hoge koorts gemeten, op zijn hoogst tegen de 40 graden aan met paracetamol.

Ze is nu alweer opgeknapt, alleen nu zit haar gezicht aan de onderkant vanaf de neus naar beneden onder de bultjes / vlekjes. Ze zijn zo groot als waterpokken (alleen dat is het niet, want dat heeft ze al gehad). Omdat ik zelf zwanger ben en geen antistoffen heb tegen de vijfde ziekte, maak ik me hier een beetje zorgen om. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik me niet teveel zorgen moest maken en morgen even met de eigen huisarts moest bellen.

Hebben jullie kindjes zoiets wel eens gehad na koorts (een soort koortsuitslag of zo)? En kindjes die de vijfde ziekte hebben gehad, hoe verliep dat?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar lijkt dit op? Empty Re: Waar lijkt dit op?

Bericht  Mikki zo 25 sep 2011 - 0:45

Mijn oudste heeft de zesde ziekte gehad. Dat begon met een aantal dagen hele hoge koorts, en toen de koorts weg was kwamen de vlekjes pas. Ik meen dat bij de vijfde ziekte meteen al vlekjes te zien zijn.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Spring zo 25 sep 2011 - 1:03

Is het geen krentenbaard?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 1:05

Mikki schreef:Mijn oudste heeft de zesde ziekte gehad. Dat begon met een aantal dagen hele hoge koorts, en toen de koorts weg was kwamen de vlekjes pas. Ik meen dat bij de vijfde ziekte meteen al vlekjes te zien zijn.

Dit klopt idd! Mijn zoontje had ook de zesde ziekte.. Eerst hoge koorts een dag of drie en toen vlekjes.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 25 sep 2011 - 1:41

Biancy schreef:Is het geen krentenbaard?

+1. Dat is toch meestal alleen in het gezicht waar jij het omschrijft? Y. had ook de 6e ziekte (zie je andere topic, daar had ik het ook aangegeven, maar die zat echt van boven tot onder helemaal vol met vlekken)

Edit: zo zag Y. eruit toen hij de 6e ziekte had. Op de foto lijkt het alleen op zijn borst te zitten, maar het zat over zijn hele lijfje. Met flits zag je de vlekken niet, vandaar dat de foto zo donker is Wink *weg*

Laatst aangepast door Annie24 op zo 25 sep 2011 - 23:19; in totaal 2 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Océane zo 25 sep 2011 - 2:07

Zeker weten de 6e ziekte, heeft mijn dochtertje ook gehad. Eerst 3 dagen hoge koorts en daarna onder de rode vlekken. Na een dag of 3 worden die ook weer lichter...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  PapillonRose zo 25 sep 2011 - 3:02

Wat gek van de 6e ziekte, begin me nu af te vragen of mijn huisarts het een tijdje geleden wel bij het rechte eind had dan..

Hier laatst ook een aantal dagen flink hoge koorts, en we kwamen er maar niet achter wat het was. Hangerig, veel slapen, koorts.. Met paracetamol zo nu en dan leek ze wel minder last te hebben.

Na een paar dagen knapte ze op, koorts weg! En toen kwamen er vlekjes.. Idd zo groot als waterpokken, vroeg me toen ook nog af of dat het niet was. Het begon bij haar trouwens in haar gezicht en ging daarna ook verder naar de romp.Toen langs de HA gegaan en die vond het zeker weten de 5e ziekte.

Maar misschien klopt dat niet als ik dit zo lees. Toch zou ik er dan in elk geval morgen even naar laten kijken voor de zekerheid, kan me voorstellen dat je ongerust bent mbt de 5e ziekte.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 3:59

Volgens mij begint de vijfde ziekte juist met vlekken. Mijn zoon heeft ook de zesde ziekte gehad en hij had hetzelfde als jouw dochter.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 10:11

Bedankt voor de reacties. Ik heb even gegoogld en het lijkt niet op krentenbaard en het ziet er ook niet zo uit als jouw zoontje, Annie24 (wat heeft 'ie trouwens toch mooie grote ogen).

Ook lijkt het niet echt op de vijfde ziekte, het zijn echt kleine, ronde plekjes en geen grote vlekken. Ze heeft er in de loop van de dag nog meer bijgekregen, maar allemaal in de onderkant van haar gezicht.

Morgen bel ik de huisarts gewoon en hoop dat het in elk geval wat anders blijkt te zijn dan de vijfde ziekte.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 25 sep 2011 - 10:20

Als je op Google zoekt naar afbeeldingen van krentenbaard dan zie je meestal hoe het er in een later stadium uitziet, als er al korstjes op zitten. Het begint met rode bultjes, later komen daar witgele kopjes op, die gaan open en dan pas komen die korstjes, maar dat is pas na een aantal dagen. Ik vind het toch wel klinken als krentenbaard, maar goed, ik zou er morgen gewoon even naar laten kijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  loesje zo 25 sep 2011 - 22:03

krentebaard ziet er heel anders uit mijn zoontje heeft krentenbaard gehad op zijn hoofd en had eerst allemaal puistjes die dan kapot gingen en er kwam dan gele troep uit en daar kwamen korstjes op en het jeukte heel erg.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  meisje zo 25 sep 2011 - 22:40

Heb je de huisarts nog gebeld Twellie?
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Susan zo 25 sep 2011 - 23:14

loesje schreef:krentebaard ziet er heel anders uit mijn zoontje heeft krentenbaard gehad op zijn hoofd en had eerst allemaal puistjes die dan kapot gingen en er kwam dan gele troep uit en daar kwamen korstjes op en het jeukte heel erg.

Jij hebt dat van Twellies dochter toch niet gezien? Die foto in dit topic is niet van haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 26 sep 2011 - 9:23

Mijn vriend is vandaag met haar naar de huisarts geweest en het bleek inderdaad krentenbaard te zijn. Ik ben zó blij dat het de vijfde ziekte niet is.

We hebben er een antibioticacreme voor gekregen, mijn vriend zei dat het inmiddels ook op haar romp zat. (Ik ben zelf de hele dag weg geweest, dus ik heb het niet gezien). Het zou snel weg moeten trekken met die creme en ondertussen moeten we heel hygienisch zijn, omdat het besmettelijk is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: