Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vraag jij je af?

+30
Linnie1985
Lady Starstruck
MAS
Pien
Zora
Ilargi
Salander
Caroow
TwistedAngel
Guus
Lotus
Nora
Raindrop
BJA
SoGood
Rovine
blondje1313
SuperGrover
Bubbelicious
Angela_1986
ExpressoB
Susan
Lavendel
Jeanette
Minx
_Femme
Serena
Penny Blossom
Marin
Paper Crown
34 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  SuperGrover do 22 sep 2011 - 5:51

blondje1313 schreef:
SuperGrover schreef:
Ik vraag me af of Zimbardo spijt heeft van zijn Prison-experiment.


Ik kende dit experiment niet en heb het even opgezocht. Wat eng!
Vraag me af hoe het erna met de mensen gegaan is die hieraan meegedaan hebben.
Op youtube staat een documentaire, met een klein stukje van het Milgram-experiment tussendoor (overigens ook heel interessant, maar creapy), maar daar zie je tussendoor de reacties van Zimbardo (die niet overkomt alsof hij er spijt van heeft) en de reacties van een gevangene die in hongerstaking ging en de ergste, mishandelende bewaker.


Dit is deel 1 daarvan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 6:30

Ik vraag me af waarom je niet je leven kunt laten lopen zoals jij het wilt. Je bent maar eenmalig op de aarde, waarom zou je dan niet alles mogen en kunnen doen wat je wilt? Straks ben ik oud en heeft mijn leven heel anders gelopen dan ik wilde en ben ik misschien niet gelukkig. Wat heeft mijn verblijf op aarde dan voor zin gehad?

Ik vraag me af waarom de ene stompkaars zo mooi smelt met uitlopers en de andere niet.

Ik vraag me af waarom geen enkele lamp in mijn kroonluchter het doet en de stoppen nog gewoon op zijn plek zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 6:33

Waar Wilders' hersenen zijn gebleven of dat ze ooit wel hebben bestaan? Tegen de premier 'Doe eens normaal man' zeggen. Gatverdegatver, wat een enge, idiote vent is het toch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  SuperGrover do 22 sep 2011 - 6:36

Joy_ schreef:Waar Wilders' hersenen zijn gebleven of dat ze ooit wel hebben bestaan? Tegen de premier 'Doe eens normaal man' zeggen. Gatverdegatver, wat een enge, idiote vent is het toch.
Nou, ik vraag me wel serieus af of Wilders volgens de DSM-IV een psychische stoornis heeft. Iets in de zin van narcisme/anti-sociale persoonlijkheidstrekken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:23

Confusion schreef:Ik vraag me af waarom je niet je leven kunt laten lopen zoals jij het wilt. Je bent maar eenmalig op de aarde, waarom zou je dan niet alles mogen en kunnen doen wat je wilt? Straks ben ik oud en heeft mijn leven heel anders gelopen dan ik wilde en ben ik misschien niet gelukkig. Wat heeft mijn verblijf op aarde dan voor zin gehad?

Ik vraag me af waarom de ene stompkaars zo mooi smelt met uitlopers en de andere niet.

Ik vraag me af waarom geen enkele lamp in mijn kroonluchter het doet en de stoppen nog gewoon op zijn plek zitten.
Dat vraag ik me ook af.

Daarnaast vraag ik me soms af waarom bepaalde dingen lopen zoals ze lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Lavendel do 22 sep 2011 - 7:50

Joy_ schreef:Waar Wilders' hersenen zijn gebleven of dat ze ooit wel hebben bestaan? Tegen de premier 'Doe eens normaal man' zeggen. Gatverdegatver, wat een enge, idiote vent is het toch.

Nouja dit vind ik nog een van de minder erge dingen eigenlijk die hij uitkraamt laughcry

Maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk is hij over het algemeen verbaal best sterk. Hij is een goede spreker, dat vind ik dan wel weer jammer.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  TwistedAngel do 22 sep 2011 - 7:53

Ik vraag mij vaak af, hoe de erste vrouw ter wereld wist dat ze zwanger was.. haar buik groeide natuurlijk op een gegeven moment, Wist ze dat ze een baby droeg of dacht ze dat ze dood zou gaan aan een klapbuik..

Hoe beesten zelf weten wat ze moeten doen, bijv een rups die uitkomt heeft geen mamma om het hem/ haar te vertellen en doet dus maar zo maar wat??
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Caroow do 22 sep 2011 - 8:03

Ik vraag me af, of mensen die in 2 of meer landen hebben gewoond, ook herinneringen in verschillende talen hebben.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:05

Ik vraag me af hoe er een muffin is beland onder de motorkap van mijn auto. Ik reed vandaag naar huis van mijn werk toen de auto opeens naar bakkerij rook. Toen heb ik thuis gekeken, zat er een muffin onder de motorkap ??????????

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:24

Caroow schreef:Ik vraag me af, of mensen die in 2 of meer landen hebben gewoond, ook herinneringen in verschillende talen hebben.


Ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:25

Charlie schreef:Ik vraag me af hoe er een muffin is beland onder de motorkap van mijn auto. Ik reed vandaag naar huis van mijn werk toen de auto opeens naar bakkerij rook. Toen heb ik thuis gekeken, zat er een muffin onder de motorkap ??????????

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 8:25

Confusion schreef:
Caroow schreef:Ik vraag me af, of mensen die in 2 of meer landen hebben gewoond, ook herinneringen in verschillende talen hebben.


Ik wel.

Ik ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Caroow do 22 sep 2011 - 8:32

Joy_ schreef:
Confusion schreef:
Caroow schreef:Ik vraag me af, of mensen die in 2 of meer landen hebben gewoond, ook herinneringen in verschillende talen hebben.


Ik wel.

Ik ook.

Dan nog 1, wanneer ga je dromen in een andere taal?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 8:45

Caroow schreef:
Joy_ schreef:
Confusion schreef:
Caroow schreef:Ik vraag me af, of mensen die in 2 of meer landen hebben gewoond, ook herinneringen in verschillende talen hebben.


Ik wel.

Ik ook.

Dan nog 1, wanneer ga je dromen in een andere taal?

Daar zit geen tijdsbepaling aan, verschilt per persoon. Maar ik droom wel in twee talen ja. Dat wisselt gewoon.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Salander do 22 sep 2011 - 8:49

Wat mijn hond, of een ander dier, toch allemaal denkt. Als ze toch eens echt kon praten...
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Ilargi do 22 sep 2011 - 8:57

Ik vraag me weleens af waarom dingen heten zoals ze heten. Iemand heeft bijvoorbeeld bedacht dat een koelkast, koelkast heet en een wasmand een wasmand. Hoe kwamen ze daarop?

En ook een beetje hetzelfde over namen, wie heeft bedacht dat mensen namen moeten hebben? Hoe is dat gekomen?! Gewoon een paar letters door elkaar husselen en voila!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Zora do 22 sep 2011 - 8:59

Rose- schreef:Ik vraag me weleens af waarom dingen heten zoals ze heten. Iemand heeft bijvoorbeeld bedacht dat een koelkast, koelkast heet en een wasmand een wasmand. Hoe kwamen ze daarop?

En ook een beetje hetzelfde over namen, wie heeft bedacht dat mensen namen moeten hebben? Hoe is dat gekomen?! Gewoon een paar letters door elkaar husselen en voila!

Ik vraag me dat ook wel eens af, maar nou niet bepaald bij 'koelkast' en 'wasmand' Very Happy pretty obvious Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Ilargi do 22 sep 2011 - 9:01

Zora schreef:
Rose- schreef:Ik vraag me weleens af waarom dingen heten zoals ze heten. Iemand heeft bijvoorbeeld bedacht dat een koelkast, koelkast heet en een wasmand een wasmand. Hoe kwamen ze daarop?

En ook een beetje hetzelfde over namen, wie heeft bedacht dat mensen namen moeten hebben? Hoe is dat gekomen?! Gewoon een paar letters door elkaar husselen en voila!

Ik vraag me dat ook wel eens af, maar nou niet bepaald bij 'koelkast' en 'wasmand' Very Happy pretty obvious Very Happy

Okee, beetje stomme voorbeeldjes dan, maar wat van hand, of jas?
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 9:04

Zora schreef:
Rose- schreef:Ik vraag me weleens af waarom dingen heten zoals ze heten. Iemand heeft bijvoorbeeld bedacht dat een koelkast, koelkast heet en een wasmand een wasmand. Hoe kwamen ze daarop?

En ook een beetje hetzelfde over namen, wie heeft bedacht dat mensen namen moeten hebben? Hoe is dat gekomen?! Gewoon een paar letters door elkaar husselen en voila!

Ik vraag me dat ook wel eens af, maar nou niet bepaald bij 'koelkast' en 'wasmand' Very Happy pretty obvious Very Happy

Hahaha ja dat zijn nou juist géén arbitraire woorden. Dingen zoals stoel en tafel wel. En koel en kast los van elkaar ook Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  _Femme do 22 sep 2011 - 9:54

Rose- schreef:En ook een beetje hetzelfde over namen, wie heeft bedacht dat mensen namen moeten hebben? Hoe is dat gekomen?! Gewoon een paar letters door elkaar husselen en voila!

Ik weet dat Napoleon in 18-nogwat heeft bedacht dat iedereen een naam moest hebben, en dit verplicht heeft gemaakt. Waar ik het vandaan heb weet ik niet, mijn moeder heeft me ooit verteld dat hij invoerde dat iedereen een achternaam moest bedenken en deze moest 'melden' bij het Rijk. Veel dachten dat het maar tijdelijk was of een grap, vandaar dat er achternamen zijn als Naaktgeboren.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 10:04

BlackRabbit schreef:Dit klinkt vrij depressief maar het is echt bedoeld uit pure nieuwsgierigheid:

Ik vraag me af hoe het zal zijn als ik dood ben. Gaan mijn gedachten nog verder? Kom ik op een mooiere plek? Ik vind het namelijk ook raar om mij voor te stellen dat als ik dood zou gaan het ik-zijn ophoudt. Ik kan mij er totaal geen voorstelling van maken.

haha ja iik vraag mij dan ook af hoe mensen zullen reageren als ik dood ben en of er veel afscheid komen nemen Wink


edit: overigens ben ik verder niet met de dood bezig of zo hoor...deze vraag schoot mij te binnen toen ik bovenstaande las Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 10:33

Ik heb het ook wel eens inderdaad hoeveel mensen er zouden komen als ik dood zou zijn... Maar dat is meer nieuwsgierigheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  SoGood do 22 sep 2011 - 19:19

Wat het betekent nu de deeltjesversneller deeltjes heeft gemeten (als de berekeningen kloppen tenminste) die wél sneller dan het licht gaan. Tijdreizen?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 19:54

Wie de aarde en de mensen heeft 'bedacht'.
Of er werkelijk een God bestaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Pien do 22 sep 2011 - 22:34

IK vraag me af hoe mijn leven geweest zou zijn als mijn zus nog geleefd had. Daarnaast ben ik heel erg benieuwd hoe zij het vind dat onze dochter haar tweede naam is vernoemd naar haar.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? - Pagina 3 Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum