Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken/thuis zijn i.v.m je kind

+11
Printje
Darius
Flip Fluitketel
Theezakje13
Novalee
Fearie
Dani
Marin
Happydobby
PapillonRose
Julia
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Coco wo 21 sep 2011 - 1:57

Ik vind dat ik of mijn man thuis moet zijn, en dat doe ik nu.
Voor mijn man is het momenteel helaas geen optie om thuis te zijn, in zijn functie moet hij gewoon echt 5 om 6 dagen aanwezig zijn. Maar er wordt nu gekeken naar de mogelijkheden om daar verandering in te brengen zodat hij ook wat meer tijd met de kinderen kan doorbrengen. En anders gaat hij wanneer de kinderen naar de basisschool gaan, terug in functie.

Bij een kdv voelen wij ons absoluut niet prettig en gelukkig zijn wij in de positie dat dat niet nodig is.

Mijn oma vind het trouwens superstoer dat mijn zus 5 a 6 dagen per week werkt, ondanks dat zij en mijn moeder beiden altijd thuis bij de kinderen zijn geweest.


Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Printje wo 21 sep 2011 - 2:00

Nois schreef:Ik vind dat ik of mijn man thuis moet zijn, en dat doe ik nu.
Voor mijn man is het momenteel helaas geen optie om thuis te zijn, in zijn functie moet hij gewoon echt 5 om 6 dagen aanwezig zijn. Maar er wordt nu gekeken naar de mogelijkheden om daar verandering in te brengen zodat hij ook wat meer tijd met de kinderen kan doorbrengen. En anders gaat hij wanneer de kinderen naar de basisschool gaan, terug in functie.

Bij een kdv voelen wij ons absoluut niet prettig en gelukkig zijn wij in de positie dat dat niet nodig is.

Mijn oma vind het trouwens superstoer dat mijn zus 5 a 6 dagen per week werkt, ondanks dat zij en mijn moeder beiden altijd thuis bij de kinderen zijn geweest.



Voordat ik kinderen had riep ik dat ook altijd. Maar toen kon het niet anders en langzaamaan zag ik er ook voordelen aan, nooit gedacht maar nu vind ik het zelfs wel 'goed' dat hij erheengaat. Gaan jouw kinderen dadleijk wel naar een peuterzaal oid?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Coco wo 21 sep 2011 - 2:07

Het is idd wel de bedoeling om naar de peuterspeelzaal te gaan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  studiebol wo 21 sep 2011 - 3:50

Als eerste moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet vind ik...

Ik ben natuurlijk nog geen moeder, maar momenteel denk ik er zo over.

Ik wil graag blijven werken, dit omdat ik het leuk vind, omdat ik het goed voor mijn eigen ontwikkeling vind, goed vind voor mijn sociale contacten. En ik denk dat ik geen leuke moeder ben als ik alle dagen thuis ben.
Ik ga straks 24 uur werken verdeeld over 3 dagen, ik zou best 2 dagen willen werken denk ik maar dat mag bij ons niet. Dus daarom 24 uur. Onze kinderen gaan 2 dagen naar het kinderdagverblijf en een dag passen mijn ouders op.
Ik vind het goed voor onze kinderen dat ze naar het kinderdagverblijf gaan ik vind dat wel een meer waarde voor hun ontwikkeling.

Mocht het allemaal niet zo werken dan zie ik op dat moment wel verder.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 5:08

Ik vind het niet zielig om mijn kind naar het kinderdagverblijf te brengen, ik vind het hartstikke goed en leuk voor hem. En ik vind het ook hartstikke goed voor mij dat ik werk. We leven niet meer in 1950, dus laten we ook niet meer zo denken met z'n allen. Werken hoort er voor de meeste mensen gewoon bij. Niet alleen voor het geld, maar ook voor de leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 5:12

Ik vind het niet zielig als een kind naar een kinderdagverblijf gaat, maar ook niet als een kind thuis is bij de moeder. Mensen hebben altijd zo'n sterke mening over en weer, maar ik heb dat niet zo.

Ik mis het wel eens om een baan buitenshuis te hebben, maar ik ben tegelijk ook blij dat wij niet allebei een baan van 32 uur (of meer) hebben of hadden. We moeten momenteel zoveel plannen, zoveel gesprekken voeren, de stress dat ik dat ergens op een onmogelijk tijdstip zou moeten inplannen kan ik eerlijk gezegd missen als kiespijn. Daarbij ben ik ook blij dat Ezra na schooltijd gewoon thuis is en niet nog naar een oppas of naschoolse opvang hoeft. Zijn dagen zijn nu al intensief genoeg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind - Pagina 2 Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum