Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2012 word een zwaar jaar....

+31
Atelier Madame
Siamsa
Pussycat
Flower_L
SuperGrover
studiebol
Lovely
Paper Crown
Toet
luisa
Serena
Dani
silly-one
_Femme
Jazzlyn
Rush
Fayebella
mzcharlotte
Merai
Parisienne
Kaboutertje
Lady4
Roxi3
Lavendel
Snoes
Lady Starstruck
Rovine
Aagje!
Raindrop
Jeanette
PluDan
35 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  silly-one di 20 sep 2011 - 19:55

Door de stomme regels die er al waren kan ik al niet doen wat ik wil en ik weet ook al dat het de komende jaren niet gaat veranderen. Een huisje komen mag ik niet en voor de sociale woningbouw moet je minimaal 10 jaar zijn ingeschreven en als ik eindelijk mag verdien ik te veel (ondanks dat ik geen vast werk heb).

Verder huur ik nu particulier dus voor huurtoeslag kom ik niet in aanmerking en zorgtoeslag verdien ik weer teveel om daar goed van te kunnen profiteren. Kinderen heb ik nog niet en aangezien ik ook geen vriend heb komen ze volgend jaar ook nog niet.

Ik ga er niet op vooruit en ook niet op achteruit dus ja voor mij maakt het allemaal geen verschil. Plus dat ze in Den Haag vaak hard roepen maar de helft klopt niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Dani di 20 sep 2011 - 19:57

Ik maak mij zorgen over de extra kosten die er gaan komen. Ben ook erg benieuwd wat er met de kinderopvangtoeslag gaat gebeuren. Ik betaal nu al driekwart van het totale bedrag zelf en ik hoop toch niet dat het meer gaat worden. Daarnaast zullen er nog wel meer dingen zijn waar bezuinigd op gaat worden. Helaas kunnen we er niks aan doen dus ik probeer het maar een beetje over mij heen te laten komen.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 20:42

Ik maak mij zorgen in die zin dat ik al een tijd op zoek ben naar een nieuwe baan. En als ik die vind de komende tijd (wat ik hoop) dan breekt er wel weer een onzekere tijd aan ivm tijdelijke contracten etc.
Nu heb ik een vaste baan met een prima salaris, dus niks om me zorgen over te maken.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Serena di 20 sep 2011 - 20:55

Ik maak me alleen een beetje zorgen om een baan. Mijn vriend en ik zijn allebei opzoek en vanaf jan heb ik geen baan meer. dus dan moeten (of 1van ons) wel echt een baan hebben anders redden we het niet. Maar verder zie ik wel wat er gaat gebeuren. Ow en ik maak me ook wel zorgen om de bezuinigingen qua zorg, maar dat is dan vooral voor mijn broer en anderen die in hetzelfde schuitje zitten en er dus flink op achteruit zullen gaan terwijl zij er niks aan kunnen doen.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 21:04

Ik maak me geen zorgen. Ik leef toch al zo krap dat ik het nu inmiddels wel gewend ben smile
Ik zal ook niet minder gaan uitgeven in 2012, met een beetje mazzel zelfs juist meer. Ik ga lekker 3 volle weken op vakantie, wil minstens 1 festival afgaan en als het me lukt nog in de herfst van 2012 een klein steden tripje doen.

En dan wil ik ook nog mijn 'jaarlijkse uitjes' behouden.

Ik blijf wel uitgeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  luisa di 20 sep 2011 - 21:36

Nee, ik heb me altijd gered en zal me ook wel blijven redden.
En eerlijk gezegd vind ik dat wij in Nederland te snel en teveel lopen te klagen. Dan maar eens iets minder luxe.

Toevallig zag ik gisteren op tv een stel dat beide modaal fulltime inkomen had. Dat is toch niet verkeerd lijkt mij. Doordat de eigen bijdrage van kinderopvang omhoog gaat en ook de zorgkosten stijgen denkt dit stel het financieel niet meer te kunnen rondkrijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar zij hun modale inkomens dat momenteel aan uitgeven en hoe het kan dat ze kennelijk geen speling overhebben.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Serena di 20 sep 2011 - 22:03

luisa schreef:

Toevallig zag ik gisteren op tv een stel dat beide modaal fulltime inkomen had. Dat is toch niet verkeerd lijkt mij. Doordat de eigen bijdrage van kinderopvang omhoog gaat en ook de zorgkosten stijgen denkt dit stel het financieel niet meer te kunnen rondkrijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar zij hun modale inkomens dat momenteel aan uitgeven en hoe het kan dat ze kennelijk geen speling overhebben.

(te) hoge hypotheek, hoge gas/water/licht rekening, hoge ziektekosten verzekering, nog steeds zeker 1x per jaar op vakantie willen? En je gaat leven naar het geld dat je hebt en het is moeilijker om naar beneden te gaan qua standaard dan omhoog.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  luisa di 20 sep 2011 - 22:09

Dat is wat ik bedoel Serena. Kennelijk willen veel mensen een dergelijk luxe leven dat ze geen buffer meer hebben en niet rekening houden met slechtere tijden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Serena di 20 sep 2011 - 22:19

tja maar zo simpel is het soms niet. Zie het ook bij mijn ouders. Die hebben behoorlijk krap geleefd met 4 kinderen. Een tijdje hadden ze meer te besteden en minder kinderen, dus ook iets luxer gaan leven. Maar dat mijn moeder haar baan kwijtraakte was het toch behoorlijk moeilijk om weer op die oude standaard te leven. En dan gaat het eigenlijk vooral om dagelijkse boodschappen: geen A-merk, minder vlees en dat soort dingen.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Dani di 20 sep 2011 - 22:24

Serena schreef:
luisa schreef:

Toevallig zag ik gisteren op tv een stel dat beide modaal fulltime inkomen had. Dat is toch niet verkeerd lijkt mij. Doordat de eigen bijdrage van kinderopvang omhoog gaat en ook de zorgkosten stijgen denkt dit stel het financieel niet meer te kunnen rondkrijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar zij hun modale inkomens dat momenteel aan uitgeven en hoe het kan dat ze kennelijk geen speling overhebben.

(te) hoge hypotheek, hoge gas/water/licht rekening, hoge ziektekosten verzekering, nog steeds zeker 1x per jaar op vakantie willen? En je gaat leven naar het geld dat je hebt en het is moeilijker om naar beneden te gaan qua standaard dan omhoog.

Behalve de hogere leefstandaard loop je ook alle toeslagen en dergelijk mis. Wij hebben een aardig inkomen maar hebben net aan nergens recht op (zorgtoeslag, kindgebondenbudget e.d.). Dat is prima want ze moeten de lijn ergens trekken maar op deze manier wordt het allemaal wel steeds duurder. En ook de lijnen die ze trekken voor bijvoorbeeld te toeslagen worden steeds lager.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 22:42

Zorgen maken is een groot woord, maar ik ben er wel mee bezig. Een eigen onderneming is wel afhankelijk van de economie, er vallen ontzettend veel zaken. We hebben het nu goed, ik hoop dat het zo blijft. We gaan volgende week een bod uitbrengen op een stuk grond, waarop later nog een huis gebouwd moet worden, daar moet dan wel geld voor zijn. Mijn kinderwens valt of staat niet door onze financiële situatie, maar als de kinderopvang heel duurt wordt, dan zal ik denk ik thuisblijven.

Ik vind het wel heftig om te lezen dat sommigen hier hun kinderwens in de koelkast zetten door financiële situatie, zoveel kost een kindje toch niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 22:44

luisa schreef:Nee, ik heb me altijd gered en zal me ook wel blijven redden.
En eerlijk gezegd vind ik dat wij in Nederland te snel en teveel lopen te klagen. Dan maar eens iets minder luxe.

Toevallig zag ik gisteren op tv een stel dat beide modaal fulltime inkomen had. Dat is toch niet verkeerd lijkt mij. Doordat de eigen bijdrage van kinderopvang omhoog gaat en ook de zorgkosten stijgen denkt dit stel het financieel niet meer te kunnen rondkrijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar zij hun modale inkomens dat momenteel aan uitgeven en hoe het kan dat ze kennelijk geen speling overhebben.

Dat is precies wat ik net zei tegen mijn man. Ik vraag me ook af hoe die mensen niet rond kunnen komen dan. Maar goed, misschien een hoge hypotheek?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 22:54

Jolicious schreef:
luisa schreef:Nee, ik heb me altijd gered en zal me ook wel blijven redden.
En eerlijk gezegd vind ik dat wij in Nederland te snel en teveel lopen te klagen. Dan maar eens iets minder luxe.

Toevallig zag ik gisteren op tv een stel dat beide modaal fulltime inkomen had. Dat is toch niet verkeerd lijkt mij. Doordat de eigen bijdrage van kinderopvang omhoog gaat en ook de zorgkosten stijgen denkt dit stel het financieel niet meer te kunnen rondkrijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar zij hun modale inkomens dat momenteel aan uitgeven en hoe het kan dat ze kennelijk geen speling overhebben.

Dat is precies wat ik net zei tegen mijn man. Ik vraag me ook af hoe die mensen niet rond kunnen komen dan. Maar goed, misschien een hoge hypotheek?

Oja, dat stel heb ik ook gezien. Maar ik moest ook even op mijn kop krabben. Ik dacht eigenlijk; joh, hadden jullie dit niet als scenario bedacht voordat jullie kinderen kregen? Over een paar jaar zitten de kinderen op de basisschool en kun je makkelijker parttime werken als moeder, maar ja tot die tijd zal je een oplossing moeten vinden.
Thuiswerken bijvoorbeeld. Of in de avonduren, zodat de vader kan oppassen.
Zat oplossingen lijkt me, maar nu eenmaal niet de makkelijkste.


Snap hun paniek opzich ook wel, maar aan de andere kant denk ik ook; het zijn jullie keuzes geweest, dan wordt het nu gewoon even bikkelen. Geen dure vakanties, geen dure kleren, gewoon even op de centjes letten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 22:57

Het bruto modale inkomen is voor 2011 €32.500. Dat keer 2 betekent dat zij €65.000 bruto te besteden hebben. Dan is er toch wat mis gegaan als je €300 eigen bijdrage (waar ze het over hadden) niet kan betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Dani di 20 sep 2011 - 23:37

Zonder al teveel over onze financiele toestand toe te lichten. Mijn salaris ligt rond het bruto modaal, daarnaast hebben we nog mijn vriend zijn salaris. Mijn salaris gaat zo goed als op aan vaste lasten (ex hypotheek) en daar zit ook een beetje sparen bij. Wij betalen namelijk 650 euro zelf aan het kinderdagverblijf. En dan nog twee zorgverzekeringen erbij, gas/water/licht, autoverzekering en boodschappen.

Van mijn vriend zijn salaris wordt de hypotheek betaald en omdat hij zelfstandige is, nog een aantal verzekeringen aangaande zijn werk. Uiteindelijk blijft er dan weinig over. En verdienen we ook 2x (misschien wel iets meer, want vriend zzp'er) modaal. De hoge kosten liggen misschien deels aan een iets hogere hypotheek, maar die is niet extreem hoog. We krijgen ook verder helemaal geen toeslagen of iets dergelijks (alleen een beetje kinderopvangtoeslag).

Dus ja ik kan wel begrijpen dat het ook voor die mensen lastig is om rond te komen.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:09

Toen ik de titel las, dacht ik dat het een zwaar jaar ging worden voor de spelling laughcry

OT: Ik denk er wel eens aan, maar maak me niet echt druk. Ik heb er toch geen invloed op en mijn studie moet ik toch wel afmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:38

luisa schreef:Nee, ik heb me altijd gered en zal me ook wel blijven redden.
En eerlijk gezegd vind ik dat wij in Nederland te snel en teveel lopen te klagen. Dan maar eens iets minder luxe.


Maar dat 'dan maar eens minder luxe' dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Ik kan er echt niet op achteruit gaan, dan heb ik gewoon n probleem. Dus te makkelijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:39

June schreef:Toen ik de titel las, dacht ik dat het een zwaar jaar ging worden voor de spelling laughcry

.

Haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Toet wo 21 sep 2011 - 1:43

En we moeten het allemaal maar weer accepteren.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:45

toetje_ schreef:En we moeten het allemaal maar weer accepteren.

Het is niet dat iemand het heel leuk vindt dat de hele economie naar de klote is natuurlijk. Ik zie niet zo goed wat een andere optie is dan 'accepteren' dat er toch een keer iets opgelost moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Toet wo 21 sep 2011 - 1:52

June schreef:
toetje_ schreef:En we moeten het allemaal maar weer accepteren.

Het is niet dat iemand het heel leuk vindt dat de hele economie naar de klote is natuurlijk. Ik zie niet zo goed wat een andere optie is dan 'accepteren' dat er toch een keer iets opgelost moet worden.

Ik zie dit gewoon niet als de juiste manier van dingen oplossen, je eigen volk tegemoet komen. Er zijn zó veel gezinnen die er ontzettend hard aan moeten trekken om rond te komen. En inderdaad, zoals de discussie nu, zorgvragende mensen gaan er nog meer op achteruit. Terwijl deze mensen het al zo moeilijk hebben door het leven met een ziekte/handicap.

Edit: Ik zeg trouwens ook, we moeten het maar accepteren, omdat er blijkbaar geen andere optie is.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Paper Crown wo 21 sep 2011 - 1:56

Geloof niet dat wij ons zorgen hoeven te maken. Ik heb het alleen wel te doen met mijn ouders en heel veel andere gezinnen die het allemaal niet meer kunnen bolwerken. Sommige mensen leven nu al van salaris naar salaris zelfs met een tekort van een paar 100 euro per maand,hoe moeten die het in hemelsnaam opbrengen?

Die paar tientjes meer per jaar is voor de een peanuts en voor de ander heel veel geld. Als snap ik dat het geld ergens (van de burgers) moet afkomen. Mijn man zit in in belastingtarief 52% en alhoewel ik het echt niet oke vind dat hij meer dan de helft aan de BD moet geven maar ik snap ook dat het geld nodig is voor onze staat,zodat er straks wel werk is etc.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Lovely wo 21 sep 2011 - 2:49

Nee, nog niet. Heb een baan bij een bedrijf die naar mijn idee weinig last heeft/krijgt van de crisis, omdat het een product levert waar altijd vraag naar is.

Er staat wel een spelfout in je titel & openingspost, het is wordt, met dt
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 3:12

Toet: wat is volgens jou dan de juiste oplossing? Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat de mensen met het meeste geld ook een stuk meer af moeten staan, maar ook dat we er voor moeten zorgen dat zij in Nederland willen blijven wonen. Het grootste deel van de inkomstenbelasting komt van slechts een klein deel van de bevolking dat veel verdient. Wanneer we dat nog meer op gaan schroeven, gaan mensen uiteindelijk weg uit Nederland en dat is ook bijzonder ongunstig voor iedereen die wat minder te besteden heeft (om wat voor reden dan ook). Alle uitkeringen, extra's etc. moeten wel ergens van betaald worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  studiebol wo 21 sep 2011 - 3:29

Wat is dan de reden voor mensen met een kinderwens, of een 2/3e kinder wens deze even uit te stellen?? Is dat omdat het niet duidelijk is wat je zelf aan de kinderopvang moet betalen en je dus bijv geen gebruik kan maken van opa's en oma's.

Ik vind zelf de kinderopvang ook reteduur.. en zeker omdat wij het straks 2x moeten betalen, en mijn ouders willen wel een dag oppassen maar ook echt geen drie dus wij zijn ook afhankelijk van de opvang.

Verder heb ik me er nog niet goed genoeg inverdiept om te weten of ik me echt zorgen moet maken. Wij verdien samen ook wel boven modaal, maar dat wil echt niet zeggen dat je het altijd maar makkelijk hebt. Al klaag ik ook niet hoor. Maar goed ik weet dus nog niet of ik me zorgen moet maken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2012 word een zwaar jaar.... - Pagina 2 Empty Re: 2012 word een zwaar jaar....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum