Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote bezuinigingen topic!

+25
SleepingBeauty
norah
Pien
VeryCherry
Raindrop
flower
silly-one
sanne-84
rapa nui
Lady4
patjuhhh
Atelier Madame
NoName88
Parisienne
minoessepoes
Flip Fluitketel
litllejoy
ExpressoB
Suus
Thunder
Zininzon
Tsjip
Nora
Rush
Spring
29 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Het grote bezuinigingen topic! - Pagina 3 Empty Re: Het grote bezuinigingen topic!

Bericht  norah wo 21 sep 2011 - 5:09

ik ben de laatste tijd erg fan van etos want ik ben meer van 1 +1 gratis.
uh een keer in de week boodschappen doen
veel op de fiets doen anders openbaar vervoer (tja heb geen rijbewijs ) Laughing
uh veel dekens en dikke truien gebruiken
tja verder met je neus naar beneden winkelen (beneden liggen goedkope producten. mijn winkel karretje zit vaak wit met rood van AH
maar ik lees fijn mee ik hou van besparen. hoe doen jullie dat met kleding dan besparen??
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote bezuinigingen topic! - Pagina 3 Empty Re: Het grote bezuinigingen topic!

Bericht  Spring wo 21 sep 2011 - 9:05

Met kleding: niets kopen als je het niet nodig hebt.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame wo 21 sep 2011 - 17:09

Biancy schreef:Met kleding: niets kopen als je het niet nodig hebt.
dit Idd
en merkkleding koop Ik ook veel via marktplaats, de kringloop of dit forum.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  SleepingBeauty zo 25 sep 2011 - 0:48

sanne-84 schreef:de aanbiedingen van de kruidvat zijn idd fijn. hoewel ik me afvraag of de eigenmerkartikelen niet net zo goed zijn en dus uiteindelijk nog goedkoper.
en ik vind het nadeel dat ze vaker ook andere leuke aanbiedingen hebben, die ik eigenlijk niet nodig heb, en dus toch weer meer geld uitgeef dan noodzakelijk;) net als dat ik weer eens naar de action ga.

mijn tip; ga in de zorg werken, daar mag ik met de bewoners mee-eten, wat weer geld scheelt. bovendien eet vriendlief dan bij ouders, dus ook al geen kosten!
en de rest is hier al genoemd; zo weinig mogelijk boodschappen doen, afval scheiden, aldi.
wij doen ook nooit aan voor- (soep) en nagerecht, scheelt ook weer.

Mogen jullie dat serieus nog. Bij ons is dat ook wegbezuinigd. Wij moeten gewoon boterhammen van thuis meenemen Wink

- Verder doen wij 1 of 2 x in de week boodschappen. En maken dan een lijstje. Vaak met dingen uit de aanbieding of we maken iets uit de voorraad. Pakken van knorr oid halen we ook vaak in de aanbieding.
Vlees inslaan als het inde aanbieding is en invriezen!
-Restjes bewaren en dagje inplannen om dat op te eten.
_ Verzorgingsproducten halen we in de aanbieding bij de kruitvat of trekpleister.
Wij houden heel veel de folders in de gaten. Alhoewel mijn man daar iets beter in is als ik Very Happy

Oja en bij de Aldi echt prijsbewust shoppen! Lang niet alles is goedkoper bij de Aldi. Ik doe boodschappen bij de Boni en daar ben ik vaak goedkoper uit.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Zonnetje zo 25 sep 2011 - 3:20

Ik tank altijd bij de Makro of als ik daar niet in de buurt ben bij Shell in het dorp (NIET langs de snelweg) of Tankoil.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  TNMN zo 25 sep 2011 - 3:23

- Groenten die je eigenlijk weg zou gooien (maar niet beschimmeld zijn natuurlijk) in een zak in de vriezer bewaren, daar kan je hele lekkere groentenbullion mee maken. Dit kan trouwens ook met schillen.
- Brood per 8 invriezen
- Vlees bij de supermarkt kopen wat diezelfde of de volgende dag over datum is en dit invriezen. Dit kan je ook doen met brood en sandwiches.
- Fruit in de koelkast bewaren, blijft veel langer goed
- Melk niet in de deur van de koelkast bewaren, maar liggend in de koelkast - blijft langer goed
- Whatsapp! Kan je een kleine sms bundel nemen
- zet 's nachts de verwarming heel laag en alleen in de kamer waar het nodig is of helemaal uit (een dik dekbed en kruik is goedkoper!)
- probeer geen electrische kachel aan te doen = heel veel electriciteit
- zet altijd computer op slaap als je er niet achter zit
- als het kan, trek dan de tv en andere apparaten uit het stopcontact of uit met een knop als je ze niet gebruikt. Het rode lichtje kost ook geld..
- als je afwast, laat dan de kraan niet de hele tijd lopen. Of nog beter, neem een vaatwasmachine (gebruikt minder water)
- als je boeken wilt kopen, koop ze dan tweedehands via Bol.com of Amazon
- koop kerstspullen/kaarten na kerst (voor volgend jaar), dan zit overal korting op
- laadt je telefoon op via de computer als je toch op de computer zit
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Caresses zo 25 sep 2011 - 20:51

- Drink in plaats van pakken drinken en fris, wat vaker roosvice of ranja.... dat scheelt echt een hoop.
- Neem je eigen gesmeerde brood mee naar werk/school i.p.v. daar te kopen.
- Pasta of rijst koken?: het wordt ook gaar als je het aan de kook brengt en dan het deksel op de pan doet en het gas uitzet.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Atelier Madame zo 25 sep 2011 - 23:44

Op de aanbiedingen letten is toch altijd wel een hele goede tip voor je portemonnee!

-Wij drinken bijvoorbeeld altijd Coca Cola, alle huismerken hebben we inmiddels wel een keertje gehad, maar vooral mijn vriend zweert gewoon bij dit merk. Deze week was de Coca Cola in de aanbieding bij de AH, nou dan fiets ik wel eventjes om om daar een 4 pack te halen. Scheelt toch weer 1,40 dus eigenlijk een fles gratis.

-Hetzelfde geldt voor wasmiddel. Dat heb je altijd natuurlijk nodig, vaak hebben ze bij het kruidvat een actie dat je gratis wasmiddel krijgt bij 2/3 actieproducten zoals shampoo, die je natuurlijk ook altijd goed kunt gebruiken! Op die manier geef je nooit teveel uit aan die producten.

-Groente en fruit van het seizoen eten.

-Verschillende supermarkten aandoen kan echt heel voordelig zijn, moeten ze natuuriljk wel een beetje bij elkaar zitten anders blijf je bezig :P. Vandaag bij d Lidl, c1000 en AH geweest bijvorbeeld. C1000 was 2e doosjes eieren gratis, Ah dan de cola + wasmiddel in de aanbieding, lidl voor de kipfilet en groente. Toch grappigom dan te zien dat je bij de lidl 1.09 betaald voor een stoplicht paprika terwijl dit bij de AH 1,69 is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 6:52

Je kan bijna alles schoonmaken met schoonmaakazijn, een fles kost 50 cent ofzo smile Scheelt toch weer om voor alles een apart product aan te schaffen

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 6:53

TNMN schreef:- Groenten die je eigenlijk weg zou gooien (maar niet beschimmeld zijn natuurlijk) in een zak in de vriezer bewaren, daar kan je hele lekkere groentenbullion mee maken. Dit kan trouwens ook met schillen.
- Brood per 8 invriezen
- Vlees bij de supermarkt kopen wat diezelfde of de volgende dag over datum is en dit invriezen. Dit kan je ook doen met brood en sandwiches.
- Fruit in de koelkast bewaren, blijft veel langer goed
- Melk niet in de deur van de koelkast bewaren, maar liggend in de koelkast - blijft langer goed
- Whatsapp! Kan je een kleine sms bundel nemen
- zet 's nachts de verwarming heel laag en alleen in de kamer waar het nodig is of helemaal uit (een dik dekbed en kruik is goedkoper!)
- probeer geen electrische kachel aan te doen = heel veel electriciteit
- zet altijd computer op slaap als je er niet achter zit
- als het kan, trek dan de tv en andere apparaten uit het stopcontact of uit met een knop als je ze niet gebruikt. Het rode lichtje kost ook geld..
- als je afwast, laat dan de kraan niet de hele tijd lopen. Of nog beter, neem een vaatwasmachine (gebruikt minder water)
- als je boeken wilt kopen, koop ze dan tweedehands via Bol.com of Amazon
- koop kerstspullen/kaarten na kerst (voor volgend jaar), dan zit overal korting op
- laadt je telefoon op via de computer als je toch op de computer zit

Klopt, maar je hebt er wel een internet bundel voor nodig, dus dat kost ook gewoon geld toch?

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 27 sep 2011 - 20:21

Spullen die je niet meer gebruikt op marktplaats zetten, zeker kleding loopt vaak goed. En boeken op bol.com!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje wo 28 sep 2011 - 5:58

Als ik iets moet hebben, bij voorkeur 'dure dingen' of alleen van een bepaald merk, dan kijk ik altijd op voordeelmuis.nl.

Aanbiedingen zijn niet altijd goedkoper, als iets van een bepaald merk is terwijl ik altijd huismerk koop dan let ik er weleens op en is het huismerk vaak goedkoper dan het Amerk in de aanbieding. En vaak koop je dingen die je niet nodig hebt... (maar het is zo lekker goedkoop ofzo!)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: