Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?!

+19
Supertalentje
Lovely
Jeanette
Bosjesvrouw
Roza
banjer49
Flip Fluitketel
Sarah1985
Thunder
Dani
Tsjip
JustMeDaan
miss piggy
Zininzon
luisa
iloverocknroll1984
Penny Blossom
Rush
aniet
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?! - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?!

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 2:28

luisa schreef:
Rush schreef:Mijn auto komt ook uit 2001 :P

Maar ik heb wel alles erbij, inzittenden sowieso. Ik wil geen ongeluk veroorzaken en me vervolgens scheel moeten betalen omdat er iemand dood of gehandicapt raakt.

Als jij een ongeluk veroorzaakt wordt dit gedekt op je wa. Op je wa zijn zowel schade aan personen als zaken door jou veroorzaakt gedekt, inzittenden is dan dubbelop.
Inzittendenverzekeringen zijn er voor twee situaties. De eerste is een ongevallenverzekering die bij blijvende invaliditeit (of overlijden) een som uitkeert. Dit staat dus los van de zaakschade en personenschade, die gedekt worden door de wam. Krijg je een ongeval en wordt een inzittende invalide, dan wordt de directe schade wel vergoed door de wam, maar bij blijvende invaliditeit krijg je via de inzittendenverzekering ook een schadevergoeding ter dekking van bv. mindere carrieremogelijkheden.

De tweede situatie is een schadeverzekering wanneer wettelijke aansprakelijkheid ontbreekt. Dit is natuurlijk sowieso het geval voor de bestuurder (je kunt jezelf niet aansprakelijk stellen), maar ook in geval van schade waarvoor je als bestuurder niet aansprakelijk bent. Krijg je een ongeluk door bv. een overstekend hert, dan kun je daar in het algemeen niets aan doen en ben je niet aansprakelijk. De WAM keert dan dus niets uit.

Het zijn natuurlijk weinig voorkomende situaties, maar het is dus zeker niet zo dat je dubbele dekking zou hebben.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?! - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?!

Bericht  luisa ma 19 sep 2011 - 2:37

Rush, klopt heb je gelijk in hoor. Dat van bestuurder sowieso, maar daar doelde ik niet op.
Blijvend letsel is idd ook meeverzekerd op je inzittende, maar valt ook een ongevallenverzekering. Daar kan iedereen zelf voor verzekeren.
Ik vind het heel nobel van je dat jij je zo goed mogelijk verzekerd voor je inzittenden, ik heb zelf dus bewust gekozen om dit niet te doen omdat a) meeste gewoon onder wa valt en b) ik vind eigenlijk dat mijn passagiers zich ook zelf wel kunnen verzekeren middels ongevallenvz.

Ik ben geloof ik wat asocialer/egoistischer op dit gebied.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 2:39

Jaaaaa zo is het ook. Nouja voor die €3 die het me per maand kost, heb ik liever maar alles goed gedekt allemaal.

Net als accessoires. Het kost me €2 extra ofzo, maar dan heb ik wel spullen uit m`n auto verzekerd, als ik bijv. te water raak.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  banjer49 ma 19 sep 2011 - 2:40

wij hebben beiden de auto verzekerd bij interpolis net als de rest van de verzekeringen, ik betaal iets van 24 euro of zo en mijn man iets meer omdat hij all risk verzekerd is
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  JustMeDaan ma 19 sep 2011 - 3:56

Ik wil ook gewoon voor mijn inzittenden alles goed geregeld hebben en die paar euro word ik niet armer van. Zo ook de bijstandverzekering, die had ik vorig jaar erg goed kunnen gebruiken alleen toen had ik hem dus niet, heb ik dus mijn schade door een ongeval niet door mijn fout lekker zelf kunnen betalen. En ja ik had dat met de verzekering kunnen doen, maar dan betaal ik me daar weer scheel aan.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Roza ma 19 sep 2011 - 4:10

Ik zou het niet eens weten als ik heel eerlijk ben..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Bosjesvrouw ma 19 sep 2011 - 5:20

Bij de Aegon. De tussen persoon die we hadden woont tegen over ons maar door ziekte is hij gestopt. Nu zitten we bij een andere tussenpersoon.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:22

Bij Interpolis.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 19 sep 2011 - 5:40

Bij Interpolis.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lovely ma 19 sep 2011 - 5:42

Bij Interpolis
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Supertalentje ma 19 sep 2011 - 6:51

Bij Allsecur, was toen de goedkoopste allrisk voor onze auto.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  TwistedAngel ma 19 sep 2011 - 6:54

Broekhuis verzekeringen, daar heb ik mijn auto ook gekocht...
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Highway ma 19 sep 2011 - 9:41

Hema, ik betaal geloof ik rond de 30 euro p.m
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Barbabella ma 19 sep 2011 - 21:40

1 bij Reaal Wa beperkt casco+svi en rechtsbijstand+no claim beschermer met 8 svj 41 euro
1 bij London Wa beperkt casco +svi en rechtsbijstand met 6 svj 55 euro
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Salander ma 19 sep 2011 - 22:15

Ohra
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: