Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke condensdroger heb jij?

+4
Zeester
Rush
Tsjip
Jerry
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry zo 18 sep 2011 - 20:03

Wij wonen sinds een half jaar in ons nieuwe huisje. Ik vond het onzin om in februari een droger te kopen, omdat 't voorjaar/zomer eraan kwam en we prima de was buiten konden drogen.
Nu is wel de tijd aangebroken dat ik eens om me heen ga kijken voor een droger, omdat de was niet buiten kan hangen met dit wisselvallige weer en het binnen voor geen meter droogt...

Wat voor (condens)droger heb jij? Welk energielabel? En wat heb je ervoor betaald?

Ik zie dat een droger van energielabel A en B in prijs heel erg met elkaar verschillen. Hoe ik er nu over denk, is dat ik niet persé een A-label droger hoef, omdat het ding niet dag en nacht aanstaat (de vriezer en koelkast vind ik belangrijker dat die zuinig zijn...)

Of denk ik dan niet goed? Question
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 20:23

Ik zit over precies hetzelfde na te denken. Het schijnt wel zo te zijn dat een droger veel stroom neemt, dus misschien dat er dan wel een flink verschil zit tussen een A en B klasse?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 20:39

Ik ben ook benieuwd naar meer reacties. Wij wonen nu ruim 3.5 jaar in een appartement en ik ben het zat om mijn was binnen te drogen op een lijn. Het hele huis ruikt naar natte was als je na een dag werken thuis komt, vaak staat overdag als wij er niet zijn de verwarming niet aan, maar dan droogt de was voor geen meter en stinkt het dus vreselijk. De ramen zijn beslagen en zo kan ik nog wel even verdergaan haha.. Ik erger mij er nu alweer aan en de was heeft nog niet eens binnen gehangen :P

Vooral handdoeken en beddengoed vind ik echt drama.

Maar goed.. Ik ben dus ook erg benieuwd.

Persoonlijk maakt mij het energie label A of B ook niet zoveel uit.. Ik was 2x per week en blousjes etc gooi ik al niet in de droger.. Dus dan zou het waarschijnlijk 1 volle droger worden.

Het nadeel is dat wij eigenlijk ook een nieuwe wasmachine nodig hebben, dus dat de prijs wel redelijk moet zijn t.o.v de kwaliteit. Wij wonen hier waarschijnlijk nog ongeveer 3/4 jaar dus hij moet die tijd wel meegaan.. Maar ik hoef geen Miele die 20 jaar meegaat ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry zo 18 sep 2011 - 22:52

In onderstaande tabel een rekenvoorbeeld:

Type droger Inhoud (liters) Energie- label Verbruik (kWh) Aanschaf- prijs Energie- besparing per jaar (200 droogbeurten) Terugverdien tijd (jaren) Uw voordeel bij een levensduur van 10 jaar
Blomberg TKF 1350A 6 A 2,25 € 711,00 € 42,18 10,48 -20,20
Liebherr KTP 1740 6 B 3,36 € 458,00 € 38,76 4,88 198,60
Liebherr KT 1730 6 C 4,38 € 269,00
Uitleg bij deze tabel (klik hier)

Informatie van de wasdrogers is afkomstig van kieskeurig.nl. Energietarieven van Nuon waarbij geldt dat het kWh tarief € 0,19 bedraagt. Uitgangspunt: 200 droogbeurten per jaar.

Het stroom tarief is bepaald op basis van de variabele kosten:
Energietarief + Variabel deel netwerkkosten + energiebelasting

Daarnaast zijn er vaste kosten. Deze zijn niet meegenomen in het rekenvoorbeeld:
Leveringskosten + vast deel netwerkkosten + meterkosten + eventueel service en administratiekosten.

Voor uitgebreide info kijk op:
Opbouw energietarieven (Nuon)


___________________________________________________________________________________________________________

Vond bovenstaande via google... Dus qua energielabel zou je moeten rekenen wat je per droogbeurt bespaart en hoe vaak je denkt 'm te gebruiken...

Alleen die tabel is gemaakt op 200 droogbeurten per jaar, das ruim 3x per week...! Geloof toch niet dat ik 'm zo vaak wil laten draaien...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Tsjip ma 19 sep 2011 - 0:13

Wij hebben sinds augustus een condensdroger. We hebben de Bosch avantixx 7. Ik vond 'm prijzig maar de energieklasse maakte een hoop goed. Na wat gereken kwamen we erop uit dat deze uiteindelijk goedkoper was dan een andere condensdroger die bij aanschaf goedkoper is.

Verder bevalt deze ons erg goed want hij droogt alles supersnel! Ook stopt hij vanzelf als de was droog is. Soms zijn de handdoeken al met een half uurtje klaar. Onze vorige droger liep altijd gewoon anderhalf uur.

Wij zijn dus blij met deze aankoop. Dat terwijl onze vorige droger niet eens stuk was maar dit was een afvoerdroger. Bij regenachtige of koude dagen kon bij ons de achterdeur niet open dus alle condens bleef in het halletje/washok/wc hangen. Conclusie: Het water droop van de tegels af en het was gewoon nat overal. Nu met onze condensdroger is het alleen erg warm daar.


Laatst aangepast door Tsjip op ma 19 sep 2011 - 1:27; in totaal 1 keer bewerkt

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry ma 19 sep 2011 - 0:35

Dat klinkt goed! Kan 'm via google alleen niet vinden... Neutral
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 1:10

Jerry schreef:Dat klinkt goed! Kan 'm via google alleen niet vinden... Neutral

Ik ook niet! Tsjip, heet hij wel echt zo? Krijg ook 0 hits..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 1:13

Jolicious schreef:
Jerry schreef:Dat klinkt goed! Kan 'm via google alleen niet vinden... Neutral

Ik ook niet! Tsjip, heet hij wel echt zo? Krijg ook 0 hits..
Bedoeld ze niet Avantixx?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Tsjip ma 19 sep 2011 - 1:27

Rush schreef:
Jolicious schreef:
Jerry schreef:Dat klinkt goed! Kan 'm via google alleen niet vinden... Neutral

Ik ook niet! Tsjip, heet hij wel echt zo? Krijg ook 0 hits..
Bedoeld ze niet Avantixx?

hahaha Rush je hebt gelijk! Voordat ik in dit topic reageerde had ik net de was gedaan dus had 't even snel gelezen Very Happy

Het is dus de Bosch Avantixx 7!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry ma 19 sep 2011 - 1:58

Hm, die heeft ook 'gewoon' energielabel B... Kan verder niets vinden over dat ie 'voelt' wanneer de was droog is... *gaat dieper op onderzoek naar dit model*

Voor de geïnteresseerden: Bosch WTE86305NL is dezelfde als die avantixx
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Tsjip ma 19 sep 2011 - 2:44

Jerry schreef:Hm, die heeft ook 'gewoon' energielabel B... Kan verder niets vinden over dat ie 'voelt' wanneer de was droog is... *gaat dieper op onderzoek naar dit model*

Voor de geïnteresseerden: Bosch WTE86305NL is dezelfde als die avantixx

Bij de Mediamarkt stond energielabel A... En over dat aanvoelen: Wij hebben er niet naar gezocht maar de uurtjes van onze droger zijn een heel stuk korter dan die van ons! Wink

En op het kaartje van de Mediamarkt stond inderdaad ook zo'n W enz. code. Maar dat kan ik nergens meer terugvinden. Ik had die codes tot voor kort in mijn mobiel staan maar die heb ik vorige week allemaal verwijderd.

Ik weet nog wel dat het zoeken/vergelijken van wasmachine en drogers knap ingewikkeld is. Iedere winkel heeft weer andere machines staan en doordat er zoveel types zijn is er op internet lang niet altijd wat te vinden!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Tsjip ma 19 sep 2011 - 2:45

Jerry schreef:Hm, die heeft ook 'gewoon' energielabel B... Kan verder niets vinden over dat ie 'voelt' wanneer de was droog is... *gaat dieper op onderzoek naar dit model*

Voor de geïnteresseerden: Bosch WTE86305NL is dezelfde als die avantixx

Ik heb dat typenr. even gegoogled en hij ziet er hetzelfde uit als die van ons. Maar nog zegt dat niet veel want uiterlijk en binnenkant kan ook weer verschillen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Zeester ma 19 sep 2011 - 3:01

poging nummer 3: (al 3x proberen te reageren, maar niet geplaatst)

Wij hebben een Maxx7 van Bosch. Deze hebben we samen gekocht met een Avantixx 7 van Bosch en een AEG vriezer voor €1200,- gezamelijk.
We hebben gekozen voor eem Maxx7 in tegenstelling tot een Avantixx 7 omdat de extra functies niet opwogen tegen de lagere prijs van een Maxx 7.
De Maxx 7 heeft een energielabel B.
De wasdrogers met energie label A zijn vooral warmtepompdrogers dus geen condensdrogers. Dit is ons in ieder geval verteld.
Bij Bosch vind ik de prijs-kwaliteit verhouding prima!! Goede kwaliteit voor een niet al te hoge prijs.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 3:04

Wij hebben een AEG 55540, en deze bevalt ons erg goed. Zit in klasse C. Heeft een vochtmeting, dus ook erg handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Ilargi ma 19 sep 2011 - 3:13

_MamaRosa_ schreef:Wij hebben een AEG 55540, en deze bevalt ons erg goed. Zit in klasse C. Heeft een vochtmeting, dus ook erg handig.

Deze hebben wij ook!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry ma 19 sep 2011 - 3:24

Tsjip schreef:
Jerry schreef:Hm, die heeft ook 'gewoon' energielabel B... Kan verder niets vinden over dat ie 'voelt' wanneer de was droog is... *gaat dieper op onderzoek naar dit model*

Voor de geïnteresseerden: Bosch WTE86305NL is dezelfde als die avantixx

Ik heb dat typenr. even gegoogled en hij ziet er hetzelfde uit als die van ons. Maar nog zegt dat niet veel want uiterlijk en binnenkant kan ook weer verschillen.

Als je Bosch Avantixx googlet, krijg je heel veel links waar de naam 'avantixx7' genoemd wordt en ook 'WTE86305NL'. Het is dus dezelfde, alleen spreek je 'avantixx' wat gemakkelijker uit dan 'WTE86305NL', denk dat ze 'm daarom ook avantixx hebben genoemd :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Tsjip ma 19 sep 2011 - 3:35

Jerry schreef:
Tsjip schreef:
Jerry schreef:Hm, die heeft ook 'gewoon' energielabel B... Kan verder niets vinden over dat ie 'voelt' wanneer de was droog is... *gaat dieper op onderzoek naar dit model*

Voor de geïnteresseerden: Bosch WTE86305NL is dezelfde als die avantixx

Ik heb dat typenr. even gegoogled en hij ziet er hetzelfde uit als die van ons. Maar nog zegt dat niet veel want uiterlijk en binnenkant kan ook weer verschillen.

Als je Bosch Avantixx googlet, krijg je heel veel links waar de naam 'avantixx7' genoemd wordt en ook 'WTE86305NL'. Het is dus dezelfde, alleen spreek je 'avantixx' wat gemakkelijker uit dan 'WTE86305NL', denk dat ze 'm daarom ook avantixx hebben genoemd :P

Zou heel goed kunnen. En ik begin ook te twijfelen over het energielabel. Conclusie: Ik heb toen teveel drogers bekeken en vergeleken, ik haal volgens mij alles door elkaar, uiteindelijk de avantixx gekocht en hij bevalt! Wink Zo dat was mijn laatste inbreng in dit topic :P

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry ma 19 sep 2011 - 3:40

nou, heb nog wel een vraagje... Kun jij ook het aantal minuten instellen? Of kun je alleen programma's kiezen?


En wie weet wat 't verschil is tussen een condensdroger en een warmtepompdroger?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  PapillonRose ma 19 sep 2011 - 3:46

Ik heb pas een Indesit I73 aangeschaft. Goedkoop in de aanschaf, maar wel energielabel C. Maar dat vind ik niet zo'n ramp, hij staat niet enorm vaak aan en daarnaast ook vaak nog in de avonduren. Hij bevalt verder ook prima!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry ma 19 sep 2011 - 3:49

maar wij hebben geen nachtstroom :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 3:52

Jerry schreef:maar wij hebben geen nachtstroom :P

Wij ook niet. Ik heb 'm om de dag aanstaan. Op zo'n dag draai ik 3 wassen, en alles wat in de droger kan, spaar ik dan op tot de laatste was klaar is, en dan zet ik 'm aan. Sommigen zetten 'm dan voor iedere was aan, maar dat is natuurlijk erg zonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Tsjip ma 19 sep 2011 - 4:00

Jerry schreef:nou, heb nog wel een vraagje... Kun jij ook het aantal minuten instellen? Of kun je alleen programma's kiezen?


En wie weet wat 't verschil is tussen een condensdroger en een warmtepompdroger?

Echt het aantal minuten instellen kan niet. Wel hebben we een grote keuze in de programma's. Kortste is 20 min. Ook heeft de droger een uitgestelde start/stop functie. En de droger is bij ons altijd een stuk eerder klaar dan dat ie in het begin aangeeft. Hij stopt dus wanneer de was ook droog is.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Jerry ma 19 sep 2011 - 4:27

mijn vriend komt net thuis en zegt dat ie graag een droger wil die weegt hoeveel was erin zit en daarop automatisch aanpast hoe lang ie draait. Is dat wat jij omschrijft?
Dus als je er minder in stopt, hij sneller klaar is?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:06

Jerry schreef:mijn vriend komt net thuis en zegt dat ie graag een droger wil die weegt hoeveel was erin zit en daarop automatisch aanpast hoe lang ie draait. Is dat wat jij omschrijft?
Dus als je er minder in stopt, hij sneller klaar is?

Elektrische vochtmeter-functie is dat.

Ik wist niet eens dat de onze dat had, maar daar kwam ik vorige week achter toen de droger er ineens korter over deed. Heb het toen nagezocht, en het zit er idd op.
Wij kunnen de afvoer ook aansluiten op de afvoer van de wasmachine, zodat je niet iedere keer die bak hoeft te legen, ook erg fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 23:22

Jerry schreef:nou, heb nog wel een vraagje... Kun jij ook het aantal minuten instellen? Of kun je alleen programma's kiezen?


En wie weet wat 't verschil is tussen een condensdroger en een warmtepompdroger?

Bij een condensdroger komt de warmte vrij in de lucht en bij een warmtepompdroger niet. Hier staat het wel goed uitgelegd: http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/wasdrogers/extra/verschil-condensdroger-warmtepompdroger-afvoerdroger/
Warmtepompdrogers zijn een stuk zuiniger, maar wel aardig wat duurder in aanschaf. Ik heb ook even overwogen om een warmtepompdroger te kopen, maar na wat recensies gelezen te hebben waaruit bleek dat veel mensen hier niet tevreden over zijn en dat het systeem nog niet optimaal ontwikkeld is, heb ik toch voor een condensdroger gekozen.

Ik heb sinds kort een Samsung SDC3C801, energielabel B. Ik heb 'm bij Modern gekocht, kostte ruim € 500. Je kan het aantal minuten en de temperatuur handmatig instellen, maar je kan ook kiezen uit verschillende programma's. Er zit een rek bij dat je in de droger kan zetten, om bijvoorbeeld schoenen of kledingstukken die niet rond mogen draaien op te leggen. Hij meet ook het vochtpercentage, dus soms is hij eerder klaar dan de eigenlijke duur van het programma. Ik wilde ook graag een droger (en wasmachine) met een display waarop te zien is hoe lang de machine nog bezig is. Ik heb 'm pas een paar keer gebruikt, maar ben er tot nu toe erg tevreden over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

condensdroger - Welke condensdroger heb jij? Empty Re: Welke condensdroger heb jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum