HSG onderzoek, ervaringen?
+9
Paper Crown
Didi
SarahKey
Novalee
Printje
Le Chat Noir
Jazzlyn
Thunder
Creabea_28
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: HSG onderzoek, ervaringen?
Didi schreef:2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.
Gelukkig ben je heerlijk zwanger!
Tegen mij zei de gyn dat ik waarschijnlijk vroeger een ontsteking heb gehad. Hij vroeg ook of ik veel buikpijn heb gehad als kind. Ik kan me er niks van herinneren. Heb m'n moeder gevraagd en die wist het ook niet. Ik weet wel dat ze er niks aan konden doen, dicht is dicht zei hij.
Ik heb natuurlijk geluk dat mijn rechterkant wel goed is.
Ik hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn
Ja, een ontsteking en in mijn geval een soa..
Maar goed, ze kunnen tegenwoordig zoveel dus ik heb goede hoop!!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Didi schreef:2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.
Tegen mij zei de gyn dat ik waarschijnlijk vroeger een ontsteking heb gehad. Hij vroeg ook of ik veel buikpijn heb gehad als kind. Ik kan me er niks van herinneren. Heb m'n moeder gevraagd en die wist het ook niet. Ik weet wel dat ze er niks aan konden doen, dicht is dicht zei hij.
Ik heb je verhaal idd meegekregen, heel heftig..
Ze kunnen idd ook veel tegenwoordig, dus ik hoop dat ze je gauw kunnen helpen!
Ik begrijp dat je morgen meer hoort over hoe nu verder?
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Ja morgen moet ik naar het ziekenhuis en dan krijg ik ons behandelplan te horen. Dus ja wie weet heb ik volgend jaar rond deze tijd ook een dikke buik!Didi schreef:2CKC2 schreef:Didi schreef:2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
[/quote]
[/quote]
Ja morgen moet ik naar het ziekenhuis en dan krijg ik ons behandelplan te horen. Dus ja wie weet heb ik volgend jaar rond deze tijd ook een dikke buik![/quote]
Ok, ben benieuwd wat het behandelplan wordt! Laat je het hier weten?
Succes morgen!
[/quote]
Ja morgen moet ik naar het ziekenhuis en dan krijg ik ons behandelplan te horen. Dus ja wie weet heb ik volgend jaar rond deze tijd ook een dikke buik![/quote]
Ok, ben benieuwd wat het behandelplan wordt! Laat je het hier weten?
Succes morgen!
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Twellie schreef:Het schijnt geen pretje te zijn, maar wel te doen. Net zoiets als een wortelkanaalbehandeling of zo? Ik ben er zelf net aan ontkomen door na ruim een half jaar ziekenhuisbehandelingen toch zwanger te worden.
Vergelijk je serieus een inwendig onderzoek voor de eileiders met een wortelkanaalbehandeling in je mond??
Ik heb zelf een tijdje HSG's gemaakt, (werk op een rontgenafdeling) en van de meeste vrouwen hoor ik dat het een onprettig gevoel is, maar niet verschrikkelijk.
Het komt ook regelmatig voor dat een verstopte eileider spontaan open gaat doordat er contrastmiddel met een flinke kracht ingespoten wordt, en mensen na een HSG dus ineens wel zwanger worden.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb het 2 jaar geleden gehad, het was wel gevoelig, had daarna veel last. Moest ook zelf terug rijden na huis 20 km en ging net. Vond het vooral ook vervelend dat ze met 6 artsen erbij stonden.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Waren dat echt allemaal artsen of waren het een legertje artsen in opleiding?? Lijkt me inderdaad ook niks.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
2CKC2 schreef:Ja morgen moet ik naar het ziekenhuis en dan krijg ik ons behandelplan te horen. Dus ja wie weet heb ik volgend jaar rond deze tijd ook een dikke buik!Didi schreef:2CKC2 schreef:Didi schreef:2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.
Veel succes morgen 2CKC2! Hopelijk is er een goed behandelingsplan en kun je snel beginnen.
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
De ervaringen met een hsg onderzoek zijn heel verschillend.
Ik ben 1 van de gelukkige die er geen last van heeft gehad. Ik heb de avond van te voren pijnstillers gekregen en een uur van te voren moest ik die ook innemen, en daar had ik eerlijk gezegd meer moeite mee dan met het hele onderzoek kan geen pillen slikken. het onderzoek stelde in mijn ogen niks voor, het plaatsen van het klemmetje op de baarmoeder was even een gek gevoel, maar omdat ik van de dokter moest hoesten zat ie er zo op. Daarna niks gevoeld van het onderzoek en toen ik thuiskwam ben ik fris en fruitig de bovenverdieping gaan poetsen. En dat terwijl ik dacht dat ik de rest van de dag verwend en verzorgd moest worden door mijn vriend.
Je ziet , het kan dus ook meevallen!
Niet te druk maken en probeer te ontspannen, voor iedereen is het een unieke ervaring en er doen genoeg horrorverhalen de ronde om je bang te maken. (maw probeer niet te veel info op internet op te zoeken want dan durf je niet meer te gaan;) )
2ckc succes morgen!
Ik ben 1 van de gelukkige die er geen last van heeft gehad. Ik heb de avond van te voren pijnstillers gekregen en een uur van te voren moest ik die ook innemen, en daar had ik eerlijk gezegd meer moeite mee dan met het hele onderzoek kan geen pillen slikken. het onderzoek stelde in mijn ogen niks voor, het plaatsen van het klemmetje op de baarmoeder was even een gek gevoel, maar omdat ik van de dokter moest hoesten zat ie er zo op. Daarna niks gevoeld van het onderzoek en toen ik thuiskwam ben ik fris en fruitig de bovenverdieping gaan poetsen. En dat terwijl ik dacht dat ik de rest van de dag verwend en verzorgd moest worden door mijn vriend.
Je ziet , het kan dus ook meevallen!
Niet te druk maken en probeer te ontspannen, voor iedereen is het een unieke ervaring en er doen genoeg horrorverhalen de ronde om je bang te maken. (maw probeer niet te veel info op internet op te zoeken want dan durf je niet meer te gaan;) )
2ckc succes morgen!
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
Le Chat Noir schreef:Waren dat echt allemaal artsen of waren het een legertje artsen in opleiding?? Lijkt me inderdaad ook niks.
Ook in opleiding enzo. Voelde me echt een kijkdoos
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Beachgirl_24 schreef:Twellie schreef:Het schijnt geen pretje te zijn, maar wel te doen. Net zoiets als een wortelkanaalbehandeling of zo? Ik ben er zelf net aan ontkomen door na ruim een half jaar ziekenhuisbehandelingen toch zwanger te worden.
Vergelijk je serieus een inwendig onderzoek voor de eileiders met een wortelkanaalbehandeling in je mond??
Ik heb zelf een tijdje HSG's gemaakt, (werk op een rontgenafdeling) en van de meeste vrouwen hoor ik dat het een onprettig gevoel is, maar niet verschrikkelijk.
Het komt ook regelmatig voor dat een verstopte eileider spontaan open gaat doordat er contrastmiddel met een flinke kracht ingespoten wordt, en mensen na een HSG dus ineens wel zwanger worden.
Uiteraard gaat de vergelijking op voor het pijnniveau.
Gast- Gast
Sarah1985 schreef:Le Chat Noir schreef:Waren dat echt allemaal artsen of waren het een legertje artsen in opleiding?? Lijkt me inderdaad ook niks.
Ook in opleiding enzo. Voelde me echt een kijkdoos
Dat zou ik ook vinden, het is voor jou al een nieuw onderzoek en je weet nooit hoeveel pijn je krijgt.
Bij mij was alleen de gyn en de assistente er, en achter een muur met raam nog twee mensen die kijken dan of de vloeistof goed loopt.
Ik was trouwens wel de eerste ronde na de HSG zwanger, zo hoor je wel vaker! Positief iets toch? En het is vaak iets eenmaligs, goed doel etc.
Niet teveel tegenop zien dus!
Niet teveel tegenop zien dus!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Twellie schreef:Beachgirl_24 schreef:Twellie schreef:Het schijnt geen pretje te zijn, maar wel te doen. Net zoiets als een wortelkanaalbehandeling of zo? Ik ben er zelf net aan ontkomen door na ruim een half jaar ziekenhuisbehandelingen toch zwanger te worden.
Uiteraard gaat de vergelijking op voor het pijnniveau.
Dan nog... (bij een wknbehalndeling krijg je een verdoving, bij een HSG niet. En het is gewoon totaal iets anders. Alsof je een gebroken vinger vergelijkt met het harsen van je bikinilijn)
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ervaringen driftkikker/onderzoek cardioloog gezocht...
» Bekkenbodemtherapie onderzoek
» Onderzoek gehoor
» Onderzoek oogarts.
» EMG (spier)onderzoek
» Bekkenbodemtherapie onderzoek
» Onderzoek gehoor
» Onderzoek oogarts.
» EMG (spier)onderzoek
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: