Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nierstuwing door zwangerschap!

4 plaatsers

Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  joyce0606 di 13 sep 2011 - 6:08

ik ben toch benieuwd of hier dames zijn die dit hebben meegemaakt, op google kom ik wel berichten tegen, maar zijn allemaal oude fora berichten uit 2008/2009, dus een beetje zinloos op te reageren, en heb eigenlijk ook geen zin om verschillende fora in de gaten te houden! Embarassed

met 19 weken ben ik opgenomen met blaasontseking/dubbele nierbekkenontsteking en dubbele nierstuwing. (waarom hebben we eigenlijk 2 nieren??!! smile ) week aan infuus gelegen, met maximale dosis antibiotica en pijnstilling, pijnstilling hielp echt helemaal niets, ik he geregeld wat nachten lopen spoken in het ziekenhuis.

na een week mocht ik naar huis, sindsdien is de nierpijn wel minder maar nooit weg, 2 weken geleden nierecho gehad, en nog steeds zijn mijn nieren te groot (dus gestuwd), vandaar ook de constante pijn elke dag. ik loop hier dus nu 10 weken mee.

vadaag moest ik weer terug komen en is er een spoed nierecho en urologisch consult ingeschoten voor donderdag omdat de stuwing helaas blijvende schade KAN aanrichten (dit is tot nu toe nog niet aan de orde...denk ik). donderdag krijg ik ook een uitgebreide echo van het kindje, omdat ze toch wat achterstand zagen.... ik maak mij hier niet zo druk om, omdat deze afspraak al even staat, en ik denk altijd maar, als het ernstig is sturen ze je wel meteen door!

ik weet niet wat ik met dit bericht wil, maar het is denk ik gewoon een baalbericht.. ik baal dat mijn lichaam niet goed functioneert, en het voelt als falen. dat ik niet eens een kindje een goed "huisje" kan bieden. dat ik niet normaal kan werken, mijn huishouden doen, zonder pijn en zo moe te zijn.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 6:18

Ach, meisje toch!
Ik heb wel met je te doen!
Heb natuurlijk helemaal niks zinnigs te zeggen, maar wil je toch het beste wensen!
Nog eventjes!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  joyce0606 di 13 sep 2011 - 6:32

dank je, vind ik lief angel in mijn gewone leven, klaag ik er eigenlijk nooit over, maar thuis baal ik, ik denk dat mijn man niet eens weet dat ik mij zo voel, ik probeer mij groot te houden, omdat hij anders zo bezorgd wordt dat ik niets anders meer mag dan op de bank zitten/liggen, maar dan gebeurt er ook geen hol in huis, en voel ik me nutteloos....

mensen zeggen mij, dat ik nu moet genieten, want straks is het horror als de kleine er is. ik lig nu geregeld wakker van de pijn, maar owee wacht maar tot de kleine er is!

nou kom maar op!! echt ik heb 10.000x liever dat ik wordt wakker gemaakt door mijn kindje dan door die kl*te nieren! en ik kan hier eigenlijk niet over oordelen, maar zo voelt het op dit moment wel!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 6:36

Wat vervelend zeg!

Ik heb dan geen nierstuwing door de zwangerschap, maar wel cystenieren, mijn nieren zijn dus ook vergroot, en ik herken de pijn dus helaas ook. Bij mij zullen de cystes vermeerderen en groter worden, met nierfalen als gevolg, en dus dialyseren en dan een transplantatie.

Hopelijk gaat het bij jou allemaal goed, het is natuurlijk niet te vergelijken, omdat het bij mij een chronische ziekte is, maar ik weet dus wel wat je voelt, en dat is erg vervelend! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 6:36

Nou, ik snap je helemaal hoor!
Hoop ook van harte dat het gelijk over is als je kleine man er is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 6:38

joyce0606 schreef:dank je, vind ik lief angel in mijn gewone leven, klaag ik er eigenlijk nooit over, maar thuis baal ik, ik denk dat mijn man niet eens weet dat ik mij zo voel, ik probeer mij groot te houden, omdat hij anders zo bezorgd wordt dat ik niets anders meer mag dan op de bank zitten/liggen, maar dan gebeurt er ook geen hol in huis, en voel ik me nutteloos....

mensen zeggen mij, dat ik nu moet genieten, want straks is het horror als de kleine er is. ik lig nu geregeld wakker van de pijn, maar owee wacht maar tot de kleine er is!

nou kom maar op!! echt ik heb 10.000x liever dat ik wordt wakker gemaakt door mijn kindje dan door die kl*te nieren! en ik kan hier eigenlijk niet over oordelen, maar zo voelt het op dit moment wel!

Ook een leuke opmerking! Niet elke baby huilt alleen maar gelukkig. Voor jou hoop ik dat je een goede slaper hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 6:46

Lijkt me heel vervelend om te hebben, hopelijk is het na de bevalling gauw over (of eerder, als dat mogelijk is?).

Wel een rare opmerking hoor, dat het als de kleine er is alleen maar erger zal zijn. Ik heb me flink beroerd gevoeld tijdens de zwangerschap, en na de bevalling was het juist alleen maar beter. En ik heb hier echt niet altijd een goede slaper gehad in het begin.. Je weet natuurlijk niet hoe het gaat lopen, maar niet elk kindje is een huilbaby. Dus ik hoop voor je dat je na de bevalling gewoon zonder pijn volop kunt gaan genieten!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  joyce0606 di 13 sep 2011 - 7:21

mamarose: pfff heftig zeg!! ik zal niet meer zeuren, vind ik erg knap van je met 4 kindjes er nog bij, dat je uiteindelijk zo'n grote ingreep moet ondergaan!

ik denk zelfs als ik een slechte slaper krijg, ik het nog minder erg vind dan dit...tenminste dat kan ik mij voorstellen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Muppetje di 13 sep 2011 - 7:26

Jeetje Joyce wat naar, heel veel sterkte meis hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:44

joyce0606 schreef:mamarose: pfff heftig zeg!! ik zal niet meer zeuren, vind ik erg knap van je met 4 kindjes er nog bij, dat je uiteindelijk zo'n grote ingreep moet ondergaan!

ik denk zelfs als ik een slechte slaper krijg, ik het nog minder erg vind dan dit...tenminste dat kan ik mij voorstellen.

Nou, je mag gerust zeuren hoor. Die pijn en een zwangerschap erbij is gewoon níet leuk, en iedereen ervaart dat op zijn eigen manier, en mag er over klagen hoor.

En ik hoop voor mezelf dat die ingreep nog wat jaartjes duurt. Gemiddeld kom je met deze ziekte aan de dialyse rond je 50e, dus hopelijk heb ik nog even. Ondertussen wordt de nierfunctie natuurlijk wel minder, dus je gaat je steeds vermoeider voelen, en zieker, maar ik hoop dat dat ook nog heel lang duurt! Voor nu voel ik me buiten die pijn gelukkig prima, en ondanks die cystes werken mijn nieren nog perfect gelukkig. Volgende week weer controle, altijd weer spannend, maar ben benieuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  joyce0606 di 13 sep 2011 - 8:15

_MamaRosa_ schreef:
joyce0606 schreef:mamarose: pfff heftig zeg!! ik zal niet meer zeuren, vind ik erg knap van je met 4 kindjes er nog bij, dat je uiteindelijk zo'n grote ingreep moet ondergaan!

ik denk zelfs als ik een slechte slaper krijg, ik het nog minder erg vind dan dit...tenminste dat kan ik mij voorstellen.

Nou, je mag gerust zeuren hoor. Die pijn en een zwangerschap erbij is gewoon níet leuk, en iedereen ervaart dat op zijn eigen manier, en mag er over klagen hoor.

En ik hoop voor mezelf dat die ingreep nog wat jaartjes duurt. Gemiddeld kom je met deze ziekte aan de dialyse rond je 50e, dus hopelijk heb ik nog even. Ondertussen wordt de nierfunctie natuurlijk wel minder, dus je gaat je steeds vermoeider voelen, en zieker, maar ik hoop dat dat ook nog heel lang duurt! Voor nu voel ik me buiten die pijn gelukkig prima, en ondanks die cystes werken mijn nieren nog perfect gelukkig. Volgende week weer controle, altijd weer spannend, maar ben benieuwd.

oww gelukkig dat het nog even duurt! dan zijn de kindjes al groot, kunnen ze lekker voor hun mama zorgen smile
succes volgende week! ik kan begrijpen dat het elke keer weer beetje spannend is!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Darius di 13 sep 2011 - 20:14

Joyce en MamaRosa: hug
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

nierstuwing door zwangerschap! Empty Re: nierstuwing door zwangerschap!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum