Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een haan bij de buren in de tuin

+14
Angela_1986
blondje1313
Moon
Moonlight
Susan
Makamba
Lenthe
flower
Jeanette
shadow
Dennenappel
Pien
Rush
Bloempje86
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een haan bij de buren in de tuin - Pagina 2 Empty Re: Een haan bij de buren in de tuin

Bericht  Supertalentje ma 12 sep 2011 - 10:47

[quote="flower"]
Susan schreef:
flower schreef:
Susan schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
flower schreef:Wij hadden vroeger ook een haan, deze kwam voort uit kuikens die we hadden gehad..
De meeste buren vonden het geen probleem als de haan ging kraaien maar een aantal buren gingen klagen.
Dit snapte ik deels wel maar er zijn zoveel andere dingen wat je van je buren hoort, zoals het huilen/krijsen van een kind , het blaffen van de hond.

Rare vergelijking! Verder ben ik het met June eens.

Inderdaad. Een huilend kind valt onder normale leefgeluiden, een kraaiende haan naar mijn mening niet.[/quote

Ik bedoel ermee te zeggen dat je altijd wat zal horen van je buren. Bij de 1 is dat een haan bij de ander een hond! Als je niks wil horen van je buren moet je in een vrijstaand huis gaan wonen!

Dat ben ik niet met je eens. Sommige geluiden horen erbij en sommige geluiden niet. Ik vind dat het kraaien van een haan er niet bij hoort op een plek waar veel mensen dicht bij elkaar wonen. Eerlijk gezegd vind ik dan juist dat als je zo nodig een haan wil, je in een vrijstaand huis moet gaan wonen.

Waarom wel recht op een hond maar niet op een haan in een woonwijk?
HEt zijn allebei dieren, de 1 kan dol zijn op zijn haan en de ander op zijn hond, en omdat jij dan toevallig in een woonwijk woont zou dat niet mogen..

Het is geen kwestie van recht. Woongeluiden zijn voor iedereen acceptabel en toegestaan, al het overige niet.
Mijn schoonouders hadden een hond en die hebben het jaren met de buren en de gemeente aan de stok gehad omdat de hond heel veel blafte en de buurvrouw veel thuiswerkte. Hond uit logeren, hond overal mee naartoe, hond met een blafhalsband (maar ondanks de electrische schokjes blafte hij erdoorheen), hond in de badkamer etc. Uiteindelijk is de hond overleden, maar de relatie met de buren komt echt nooit meer goed. Het geldt dus niet alleen voor hanen, een hond die continue blaft wordt ook als overlast gezien.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een haan bij de buren in de tuin - Pagina 2 Empty Re: Een haan bij de buren in de tuin

Bericht  Linnie1985 ma 12 sep 2011 - 20:51

Wij hebben ook een haan en 2 hennetjes en tja toen ze kuikens waren wisten we niet wat het werd. We hebben nu weer 4 kuikens ze zijn al een stuk gegroeid, maar je kan er nog niet uit halen wat het is. En mensen mogen gaan klagen hoor, maar dan moeten ze 2 huizen verderop ook gaan klagen, want daar hebben ze een paar schreeuwlelijke ara's zitten die 2x zoveel geluid produceren en de hele dag door. Onze haan kraait maar even

Mijn vriend zn opa had eerst een haan en die heeftie weg gedaan, in de plaats kreeg hij een kuiken en dat was dus weer een haan. En als er tussen onze kuikens meedere hennetjes zitten, dan krijgt hij er daar 1 van en brengt hij de haan naar degene waar hij hem vandaan had.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lavendel di 13 sep 2011 - 0:29

Onze buren hadden vroeger een haan. Omdat ik het zo gewend was hoorde ik het niet meer en werd ik er niet meer wakker van. Als ik al wakker was dan vond ik het wel een heerlijk rustiek geluid eigenlijk smile
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  flower di 13 sep 2011 - 3:06

[quote="Supertalentje"]
flower schreef:
Susan schreef:
flower schreef:
Susan schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
flower schreef:Wij hadden vroeger ook een haan, deze kwam voort uit kuikens die we hadden gehad..
De meeste buren vonden het geen probleem als de haan ging kraaien maar een aantal buren gingen klagen.
Dit snapte ik deels wel maar er zijn zoveel andere dingen wat je van je buren hoort, zoals het huilen/krijsen van een kind , het blaffen van de hond.

Rare vergelijking! Verder ben ik het met June eens.

Inderdaad. Een huilend kind valt onder normale leefgeluiden, een kraaiende haan naar mijn mening niet.[/quote

Ik bedoel ermee te zeggen dat je altijd wat zal horen van je buren. Bij de 1 is dat een haan bij de ander een hond! Als je niks wil horen van je buren moet je in een vrijstaand huis gaan wonen!

Dat ben ik niet met je eens. Sommige geluiden horen erbij en sommige geluiden niet. Ik vind dat het kraaien van een haan er niet bij hoort op een plek waar veel mensen dicht bij elkaar wonen. Eerlijk gezegd vind ik dan juist dat als je zo nodig een haan wil, je in een vrijstaand huis moet gaan wonen.

Waarom wel recht op een hond maar niet op een haan in een woonwijk?
HEt zijn allebei dieren, de 1 kan dol zijn op zijn haan en de ander op zijn hond, en omdat jij dan toevallig in een woonwijk woont zou dat niet mogen..

Het is geen kwestie van recht. Woongeluiden zijn voor iedereen acceptabel en toegestaan, al het overige niet.
Mijn schoonouders hadden een hond en die hebben het jaren met de buren en de gemeente aan de stok gehad omdat de hond heel veel blafte en de buurvrouw veel thuiswerkte. Hond uit logeren, hond overal mee naartoe, hond met een blafhalsband (maar ondanks de electrische schokjes blafte hij erdoorheen), hond in de badkamer etc. Uiteindelijk is de hond overleden, maar de relatie met de buren komt echt nooit meer goed. Het geldt dus niet alleen voor hanen, een hond die continue blaft wordt ook als overlast gezien.

Maar wat voor de 1 acceptabel is is voor de ander onacceptabel.
Van de ene gemeente mag je wel een haan in je achtertuin van de andere niet, blijkbaar verschillen de gemeentes hier ook over van mening.
Overigens toen wij een haan hadden deden we hem 'snachts in een hokje waar geen licht in kon, zodat hij niet zo vroeg begon met kraaien. Geloof dat we hem rond 7:00 in zijn eigen hok terug lieten gaan.
EN over de opmerking een haan is een boerderij dier, er zijn meer dieren die officieel geen huisdier heten maar wel geaccepteerd worden
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 3:26

De overburen van mijn ouders hebben ook een haan. Ik heb er 21 jaar gewoond en nog nooit last van gehad. Je went er wel aan. Eigenlijk mag het niet in de bebouwde kom maar ik vind het wel een fijn geluid. Maar als je er echt last van hebt zou ik inderdaad eerst even gewoon gaan praten met de mensen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 9:00

Ik heb het gisteravond aan mijn buren gevraagd: ze horen onze haan en kippen wel maar vinden het wel gezellig/hebben er totaal geen last van.

Ik hoorde van een buurvrouw dat ze de constant blaffende hond van een paar huizen verder wel storend vindt. laughcry

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 16 sep 2011 - 20:48

Ik woon in een appartementenwijk in R.dam. Een paar maanden terug had een buurman van de andere straat een haan in zijn tuin, die om twee uur 's nachts begon met kraaien en er om 3 á 4 uur 's middags eens mee ophield. Ik werd er horendol van. Dat beest spoorde echt niet. Ik ben met mijn vriend naar de eigenaar van de tuin gegaan, nog nooit gezien of gesproken en op de gok (we hebben tuinen geteld om te kijken bij welk portiek de tuin hoorde). Die meneer wilde absoluut niet meewerken, hij zei dat de haan niet van hem was maar voerde het wel. We hebben voorgesteld om de haan te vangen, maar hij wilde ons er absoluut niet bij hebben. We hebben met de buurtbemiddelaar, wijkagent, wijkcoordinator, politie en dierenbescherming gesproken, die gaven allemaal aan dat het beestje eerst gevangen moest worden voordat er maar iemand in actie kon komen. Gelukkig hadden meer mensen er last van, maar niemand wist waar hij/zij moest beginnen. Uiteindelijk geflyerd (illegaal) en toen is denk ik iedereen massaal gaan bellen. Vervolgens zagen we iemand in tenue (boswachter-achtig) de haan op komen halen.

Een week of 4 geleden is het 'drama' opnieuw begonnen. Er zitten nu twee hanen en twee schapen of geiten (ik kan het gemekker niet onderscheiden) ergens aan diezelfde kant. Ik kan alleen niet achterhalen waar ze precies zitten, dus ik kan niks met de informatie. Ook al houden deze beestjes zich aan christelijkere tijden, ik vind het nu gewoon zielig - die tuinen zijn zo groot ook niet. Ik heb nu ook pas één keer de wijkcoordinator gebeld, maar voorlopig zijn ze niet weg.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: