Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haan van de buren

+6
Starla
Melis_je
Ella
Linnie1985
Lith
Jerry
10 plaatsers

Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Haan van de buren

Bericht  Marsy28 do 27 dec 2012 - 0:30

Wat zouden jullie doen?

Onze achterburen hebben sinds een week een haan. Verschillende buren hebben kippen en die hoor je nooit. Nu hebben deze buren dus een haan aangeschaft en dat stomme beest begint elke ochtend stipt om 5.30 te kraaien. Superirritant! Elke dag word ik, en met mij mijn vriend en andere huisgenoten, om 5.30 wakker. Overdag kraait das beest ook maar dat is minder irritant. Ik snap wel dat het een dier is en hij ook niet anders kan dan met de ochtendraad te kraaien maar IK heb er niet voor gekozen om elke dag zo vroeg wakker te worden. Nu werk ik gelukkig nog niet maar gaat wel gebeuren. Dan word ik hier niet blij van.

Wat kan ik doen? Ik heb al geopperd een briefje namens ons huis in de brievenbus te gooien. Niet met daarin dat ze het beestje weg moeten doen, maar wel of ze beseffen dat ons huis (en wie weet de huizen eromheen) elke dag wakker wordt van dit geluid. Is dit raar? En even voor de duidelijkheid, het is echt een geluid als een wekker, zo luid.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Jerry do 27 dec 2012 - 0:37

Ik zou niet een briefje doen, maar naar de mensen toegaan (samen met je vriend) en ze vertellen dat jullie erg veel last van de haan hebben. Dan kunnen ze ook meteen reageren en weet je ook meteen of ze van plan zijn er iets aan te doen.
Als je een briefje schrijft, kun je hun reactie niet pijlen en weet je ook niet óf ze er wat aan gaan/willen doen.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Lith do 27 dec 2012 - 1:22

Ik zou dan even langsgaan om aan te geven wat voor overlast je ervan hebt. Zou ik persoonlijk fijner vinden als ik degene was met de haan, als dat iemand alleen een briefje in de bus doet.

Hier in de straat heeft ook iemand een haan gehad, ik vond dat erg gezellig. Alleen in het begin toen wij hier pas woonden hoorde ik hem 's morgens, na een tijdje niet meer. Nu hebben ze alleen nog kippen, laatst wel weer even een haan. Maar hun buren hadden erover geklaagd, dus die is alweer weg.

Ik vraag me ook af in hoeverre die mensen er iets aan zouden kunnen doen, een haan kraait toch wel zodra het licht wordt.

Maar goed misschien kun je het er eens met ze over hebben, dan merk je gauw genoeg hoe ze erop reageren.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 1:27

Je kunt die mensen vragen of ze de haan 's nachts op willen sluiten in het nachthok. Daar is het donker en zal de haan niet kraaien.
Zo doen mijn ouders dat ook, rond 08:00 worden de kippen naar buiten gelaten en kan de haan kraaien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Linnie1985 do 27 dec 2012 - 2:54

Die van ons gaat wel eens midden in de nacht kraaien, maar dat komt omdat het dan volle maan is.

Wij hebben tegen de buren gezegd, mochten jullie er last van hebben, dan doen we hem onmiddellijk weg. Maar wij wonen best wel vrij, en er zijn meer mensen in de straat met n haan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Ella do 27 dec 2012 - 3:00

Ik zou er ook even langsgaan en het probleem bespreekbaar maken. En niet via een briefje
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Melis_je do 27 dec 2012 - 3:17

_Jackie schreef:Je kunt die mensen vragen of ze de haan 's nachts op willen sluiten in het nachthok. Daar is het donker en zal de haan niet kraaien.
Zo doen mijn ouders dat ook, rond 08:00 worden de kippen naar buiten gelaten en kan de haan kraaien.

Inderdaad, het hok verduisteren is diervriendelijk en effectief.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 3:35

De achterburen van mijn ouders hadden ook een haan, na een tijdje hoor je het niet eens meer joh als dat beest kraait. maar ik snap dat het irritant is, een verduisterd nachthok zou dan inderdaad een goede oplossing zijn. Ik zou even langslopen bij de buren smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 3:40

Melis_je schreef:
_Jackie schreef:Je kunt die mensen vragen of ze de haan 's nachts op willen sluiten in het nachthok. Daar is het donker en zal de haan niet kraaien.
Zo doen mijn ouders dat ook, rond 08:00 worden de kippen naar buiten gelaten en kan de haan kraaien.

Inderdaad, het hok verduisteren is diervriendelijk en effectief.
Ik vermoed dat ik binnenkort ook onze haan op moet sluiten, sinds eerste kerstdag kraait hij ook 's ochtends. Of nou ja, dat probeert hij, er komt een heel schattig maar vals "uhuuu uhuuuuuu" uit Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Marsy28 do 27 dec 2012 - 13:24

Bedankt voor de reacties!

Ik durf niet zo goed alleen te gaan maar misschien krijg ik mijn vriend zo gek. Ik bedoel het ook echt niet kwaad en misschien raak ik er aan gewend, maar ook vanmorgen stond ik weer keurig om 5.35 naast mijn bed. Klaartjewakker. Bluh. Ik denk dat ik het nog even paar dagen aankijk, misschien hoor ik het dan niet meer (en even voor de duidelijkheid nog, ik slaap met oordoppen, kun je voorstellen hoe luid het is). En dan moet ik er misschien wel langs en kan de optie van het verduisteren opgooien. 8 uur vind ik geen gekke tijd. En anders eet ik haan over paar weken op de barbecue muahaha..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Happinaz do 27 dec 2012 - 21:01

Denk ook dat ik eerst nog zou informeren naar de mogelijkheden voor verduistering etc.
Volgens mij wen je redelijk snel aan dat soort geluiden. Ik geloof dat er iets van 3 weken staat voor je brein om die geluiden als 'normaal' te ervaren waarna je er dus niet meer wakker van word.
Ik heb aan het spoor en aan de snelweg (die was 6 meter verderop...) gewoond en nu woon ik onder schiphol. Ik heb van alles veel last gehad maar uiteindelijk hoor je het niet meer.

Ik heb makkelijk praten natuurlijk maar zo'n haan lijkt me best gezellig! :-)
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Starla do 27 dec 2012 - 21:06

Haha, nou hanen kunnen echt vreselijk geluid maken hoor Razz Ik vond ze ook gezellig, tot we 1 exemplaar kregen waar echt een ontzettende schelle herrie uitkwam. Hij kraaide aan een stuk door Twisted Evil
Ik zou er ook even heen gaan, wie weet worden ze er zelf ook wel wakker van, en dan kun je altijd de verduisteringstip geven.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Elliot do 27 dec 2012 - 21:15

Happinaz schreef:Denk ook dat ik eerst nog zou informeren naar de mogelijkheden voor verduistering etc.
Volgens mij wen je redelijk snel aan dat soort geluiden. Ik geloof dat er iets van 3 weken staat voor je brein om die geluiden als 'normaal' te ervaren waarna je er dus niet meer wakker van word.
Ik heb aan het spoor en aan de snelweg (die was 6 meter verderop...) gewoond en nu woon ik onder schiphol. Ik heb van alles veel last gehad maar uiteindelijk hoor je het niet meer.

Ik heb makkelijk praten natuurlijk maar zo'n haan lijkt me best gezellig! :-)

Dan woon je erg dicht bij mij in de buurt! Wink Ik woon al mijn hele leven hier en ik kijk echt niet meer op van een vliegtuig. Als er vrienden of familie op visite zijn die hier niet uit de buurt komen dan vragen ze ook steevast of ik niet gek word van al die vliegtuigen, maar ik merk het echt niet.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Happinaz do 27 dec 2012 - 21:20

Elliot schreef:
Happinaz schreef:Denk ook dat ik eerst nog zou informeren naar de mogelijkheden voor verduistering etc.
Volgens mij wen je redelijk snel aan dat soort geluiden. Ik geloof dat er iets van 3 weken staat voor je brein om die geluiden als 'normaal' te ervaren waarna je er dus niet meer wakker van word.
Ik heb aan het spoor en aan de snelweg (die was 6 meter verderop...) gewoond en nu woon ik onder schiphol. Ik heb van alles veel last gehad maar uiteindelijk hoor je het niet meer.

Ik heb makkelijk praten natuurlijk maar zo'n haan lijkt me best gezellig! :-)

Dan woon je erg dicht bij mij in de buurt! Wink Ik woon al mijn hele leven hier en ik kijk echt niet meer op van een vliegtuig. Als er vrienden of familie op visite zijn die hier niet uit de buurt komen dan vragen ze ook steevast of ik niet gek word van al die vliegtuigen, maar ik merk het echt niet.

Ik ook echt niet. En ik vind het zelfs iets 'gezelligs' hebben. Ik kan het goede woord er niet voor vinden en veel mensen verklaren mij ook voor gek dat ik dat soms zeg. haha
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Marsy28 do 27 dec 2012 - 22:08

Ik durf niet zo goed langs te gaan Embarassed
Ga ff die 3 weken afwachten, wie weet wen ik er aan. Zo niet, dan beloof ik plechtig dat ik ga. Vond het briefje wel lekker anoniem maar aangezien jullie het unaniem eens zijn dat dat niet de manier is.. Het is de straat hierachter, niet onze staat, onze achtertuinen grenzen aan elkaar zeg maar...
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  mzcharlotte do 27 dec 2012 - 22:23

Wij hebben zo'n situatie ook gehad. We zijn toen netjes naar de buurman gegaan waar we de haan in de tuin zagen lopen. Die beweerde dat die haan was aan komen waaien. We boden aan om hem te helpen die haan te vangen, maar dat wilde hij dan niet. Uiteindelijk is de wijkagent en gemeente eraan te pas gekomen om die haan weg te laten halen. Het mag niet. En ik (met vele anderen) konden er niet aan wennen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haan van de buren Empty Re: Haan van de buren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum