Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kat voor het eerst naar buiten

+3
Minx
Aziraphale
aniet
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

kat voor het eerst naar buiten - Pagina 2 Empty Re: kat voor het eerst naar buiten

Bericht  banjer49 wo 14 sep 2011 - 7:28

onze tuin is helemal afgezet met gewone schuttingen en onze katten gaan er niet over heen hoor, ze proberen het wel eens, maar dan is het van foei en ze gaan naar beneden. en ze gaan ook alleen naar buiten als wij thuis zijn. moet nu alleen een plankje voor de deur zetten omdat anders mijn kitten er onder door gaat, maar gaat prima zo hoor. moet er ook niet aan denken als ze bij iedereen in de tuin lopen en poepen en zo, wil dat ook niet van een ander zijn kat bij mij.heb katten voor mezelf genomen niet voor een ander en moet er ook niet aan denken als ze aangereden worden vreselijk lijkt me dat, van de week de kat van de buren zo zielig
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat voor het eerst naar buiten - Pagina 2 Empty Re: kat voor het eerst naar buiten

Bericht  RioolSpook wo 14 sep 2011 - 10:57

Ziet er netjes uit Aziraphaele ofzo! Heb mijn tuin ook ongeveer op die manier afgezet, alleen dan met metalen plaatjes en met slap net zodat als ze er aan willen hangen, ze er direct afvallen!
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  aniet do 15 sep 2011 - 21:52

Nu ik toch al een topic heb geopend over mn kat,heb ik nog een vraag/probleem. Embarassed
Mijn kat krabt op sommige plekken in de woonkamer aan het behang.
Nu heb ik Keep Off gekocht,een spray die een geur afstoot zodat ie er niet meer aankomt en uit de buurt blijft.
Het is een vrij prijzig flesje vloeistof.
Dus nu was mijn vraag: er zijn toch wel andere manieren om dit af te leren?!
Met de plantenspuit nat spuiten heeft geen zin want meneer is niet bang van water.
In mijn handen klappen werkt wel,maar ik weet zeker dat ie het ook doet als ik niet thuis ben.
Wie heeft er tips?!

oh ja en hij krult ook het zeil in de woonkamer op 1 plek omhoog en gaat er achter zitten.
Wat moet ik hier nu weer mee?!
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Supertalentje vr 16 sep 2011 - 2:36

Ik ben ook zo'n muts met mijn katten, ik sta ieder jaar bij de jaarlijkse checkup nog te huilen, ik vind het zo zielig, haha! Ik heb mijn balkon dicht gemaakt aan de onderkant zodat ze daarop kunnen als ik thuis ben. Als ik straks een tuin heb dan zou ik net zo'n omheining maken als op de foto's van A. Dat kattenluikje is natuurlijk ideaal, die kun je ook beveiligen zodat je kat er niet uit kan als je dat niet zou willen (dan kun je 'm op een bepaalde stand zetten) en met een speciaal halsbandje kun je ervoor zorgen dat alleen jouw kat door het luikje kan. Ik weet niet of je kat op de kattenbak blijft of het ook buiten gaat doen, maar is dat echt een probleem? Ik heb trouwens 2 mannetjes en 2 vrouwtjes en die vrouwtjes zijn veel dikker geworden, terwijl die mannetjes er nog even 'dun' uit zien. Hier zijn de poezen dus luier en dikker geworden, dus ik zou de tuin sowieso goed afbakenen om te voorkomen dat ie eruit kan.
Ik heb beide mannetjes met 3 maanden laten helpen, ik heb ook een heel klein schattig poesje dat ik niet zo'n operatie wilde laten ondergaan, maar ik wilde ook geen nestje, dus de mannen moesten eraan geloven. Hoe eerder je een mannetje laat helpen des te kleiner de kans dat ze gaan sproeien, dat krijg je lastig afgeleerd.
Ik zou eigenlijk niet meer gaan wandelen met je kat totdat ie in de tuin kan. Ik vind het zielig dat ie dan nog zo gaat mauwen... Als de tuin klaar is zou ik hem overdag de keus laten door te zorgen dat ie naar binnen en naar buiten kan, zeker als je tuin niet zo groot is en dan savonds binnenhalen en het kattenluik 'dichtdoen'.

Ik heb zelf geen behang, dus ik weet niet zo goed wat je eraan kunt doen. In ieder geval zorgen voor voldoende krabgelegenheid en iig de losse stukken eraf halen. Misschien kun je er iets voor zetten en hopen dat ie buiten zoveel vertier heeft dat ie binnen niet meer aan het behang krabt? Je zeil zou ik gewoon vastmaken zodat hij er niet onder kan. Misschien met lijm, dubbelzijdig tape of met plinten.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  aniet vr 16 sep 2011 - 3:02

Thanks,Supertalentje!
Ik heb wel es gehoord dat je moet wachten tot dat een kater 6 maanden oud is.
Maar lees nu dat jij ze al met 3 maanden heeft laten castreren.
Hier word ik dan wel weer onzeker van. Embarassed
Mn vorige kat was 5 en half maand toen ie kon worden gecastreerd.
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Supertalentje vr 16 sep 2011 - 4:57

Ja, dat heb ik ook weleens gehoord, maar katers kunnen best eerder een poes zwanger maken voor hun 1/2de verjaardag en daar had ik geen zin in. Ik weet ook niet meer wat de reden is dat je 6 maanden 'moet' wachten. Misschien tot de ballen gedaald zijn ofzo, als dat zo is en dat is dan bij jouw kater zo, dan hoef je niet meer te wachten. In Amerika casteren en steriliseren zij als het nog kittens zijn, daar zitten ze helemaal niet te wachten op nestjes in asiels ed. Ik vond het een goed argument je kater eerst te laten helpen voor je hem de tuin in doet, je kunt natuurlijk nog 2 maanden wachten voor je hem laat helpen en in de tuin doet, je hebt geen poezen in huis die hij kan bevruchten ;-) Als je het eerder wilt, bel dan even je dierenarts, zij kunnen je wel vertellen vanaf wanneer het kan/mag en wat de reden is te wachten of juist niet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: