Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat naar buiten, eng!

+4
piene1983
Miss G
Lejow
Jilke
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Kat naar buiten, eng!

Bericht  Jilke za 12 mei 2012 - 9:26

Vandaag wonen we precies 3 weken in ons nieuwe huis, en zijn de katten voor het eerst naar buiten geweest. Nu is het donker, en 1 van de 3 is nog niet terug. Overdag is hij wel al weggeweest en weer thuis.

Toch vind ik het altijd weer spannend als ze voor het eerst echt weg zijn!

Hebben jullie dit nou ook?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Lejow za 12 mei 2012 - 9:30

Hmm.. dat is spannend!

Maar raden ze niet aan om katten 6 wkn binnen te houden? Omdat ze anders toch terug gaan naar t oude huis?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Miss G za 12 mei 2012 - 9:33

Ja dit heb ik ook gehad. Onze kat is jarenlang een binnenkat geweest, en toen een half jaar na onze verhuizing lieten we hem naar buiten. De eerste keer liep ik hem al na 10 minuten te zoeken en was helemaal overstuur omdat ik hem niet kon vinden, bleek ie alweer lekker op de bank te zitten laughcry
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 9:40

XxXGeesje schreef:Ja dit heb ik ook gehad. Onze kat is jarenlang een binnenkat geweest, en toen een half jaar na onze verhuizing lieten we hem naar buiten. De eerste keer liep ik hem al na 10 minuten te zoeken en was helemaal overstuur omdat ik hem niet kon vinden, bleek ie alweer lekker op de bank te zitten laughcry

Haha! Wij hebben een binnen kat, maar de deur staat wel eens open, omdat hij er niet naar maalt. Maar toen ging ik een keer weg en dan moet hij op de gang, ik kon hem NERGENS vinden, en dacht echt dat hij dus naar buiten was gegaan. Ik zoeken, overstuur, dacht dat hij weg was.... Lag die gewoon onder de kast te slapen. En hij keek echt zo van.... is er wat? :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Jilke za 12 mei 2012 - 9:54

Als je het over de duivel hebt, hij kwam net thuis!

3 weken zeiden ze bij de dierenarts hier, en de kat werd enorm depri dus was wel nodig.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  piene1983 zo 13 mei 2012 - 22:04

Toen wij hier net woonden gebruikten we de "truc" van geen eten geven... Vals maar wel effectief, ze kregen dan alleen 's avonds als ze allebei binnen waren te eten. We gaven ze dan een kleinere portie dan normaal waardoor de bakjes ruim leeg waren als ze weer naar buiten mochten. Zodra wij dan met de etensbak rammelden waren ze allebei binnen enkele minuten binnen. Na een week of twee waren ze dit zo gewend dat ze steeds braaf samen binnenkwamen en wij weer de bakjes met de normale portie konden vullen. Op dit moment zijn ze gewend aan het klepperen van de brievenbus als signaal dat ze binnen moeten komen, even klepperen en de beide heren zijn zo binnen. Soms niet gelijk maar dan zijn ze niet in de buurt. Probeer ze dus iets te leren waar ze op reageren als signaal van binnenkomen, eten werkt over het algemeen erg goed...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Jerry zo 13 mei 2012 - 22:07

De kunst van het loslaten smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Discordia zo 13 mei 2012 - 22:12

Jerry schreef:De kunst van het loslaten smile

Letterlijk en figuurlijk Very Happy
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Sterre zo 13 mei 2012 - 23:33

Oww onze kat (6,5 maand, net gecastreerd) ging gisteren ook voor het eerst naar buiten, via een trappetje dat we van ons balkon naar de schutting van de onderburen hebben gemaakt. Hij sprong gelijk een tuin in, de held. Totdat hij daar een hond tegen kwam. Hij heeft een hele tijd in de spagaat gestaan zonder een kant op te willen, en de buurvrouw heeft 'm uiteindelijk weer op de schutting geplaatst.

Ik vond het ook super spannend, vooral omdat 'ie (voordat de hond er aan kwam) echt al een tijdje weg was. Daarna is hij nog heel vaak het trapje op en af gelopen, maar hij durfde niet meer van de schutting af. Oefenen, voor hem en voor ons!


Laatst aangepast door Sterre op zo 13 mei 2012 - 23:43; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Caramba zo 13 mei 2012 - 23:39

Wij hebben een zwerfkat. Hebben hem laten castreren en komt aan een tuigje buiten. Volgende week willen hij hem los laten. Ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Erg spannend allemaal.

Hij is nu 4 weken bij ons.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat naar buiten, eng! Empty Re: Kat naar buiten, eng!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum