Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

+7
Coco
Marcellah89
TukTuk
Bay
Mamsie
PapillonRose
Guus
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Guus wo 2 jan 2013 - 8:42

Ik ben opzoek naar een fijne (betaalbare) shampoo zonder meuk erin Very Happy

Ik heb nu de marrocan argan oil die ik na het wassen in mijn haar doe, daar heb je ook shapoo van maar die is 25 euro per fles en dat is me echt iets teveel...

Iemand tips?
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  PapillonRose wo 2 jan 2013 - 8:50

De hema heeft een lijn natuurlijke producten, maar geen idee wat er in de shampoo zit. Misschien kun je daar eens naar kijken, zal vast niet heel duur zijn bij Hema.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Mamsie wo 2 jan 2013 - 9:06

Van syos de silicone vrije. Al weet ik niet zeker of die ook sls vrij is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Bay wo 2 jan 2013 - 9:09

Ik zou eens langs gaan bij Florale dat is een kapperswinkel en zit in heel veel plaatsen in NL of een andere bij jou in de buurt. Mijn shampoo is van Lóreal Proffesional en is ongeveer 15 euro. Lijkt veel geld maar ik doe er zeker een half jaar mee door het pompje op de fles. Zo gebruik je nooit teveel shampoo.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:09

Yes to carrots, cucumber etc.

Ik vind het echt rotshampoo haha, maar misschien vindt jij het wel wat.

Ik heb zelf geen last van sillicone in shampoo, mijn haar blijft gewoon lekker zacht. Ik heb juist het idee dat mijn haar er net wat schoner van wordt. Waarvoor is het eigenlijk slecht?

SLS let ik wel altijd op. Maar op een van de 2.. Laureth of Lauryl..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:12

Punk'd schreef:Yes to carrots, cucumber etc.

Ik vind het echt rotshampoo haha, maar misschien vindt jij het wel wat.

Ik heb zelf geen last van sillicone in shampoo, mijn haar blijft gewoon lekker zacht. Ik heb juist het idee dat mijn haar er net wat schoner van wordt. Waarvoor is het eigenlijk slecht?

SLS let ik wel altijd op. Maar op een van de 2.. Laureth of Lauryl..

SLS (en SLES) maakt je haar schoon, siliconen niet. SLS is lauryl, SLS is Laureth.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 9:15

Als je vlakbij de Belgische grens woont, Garnier Ultra Doux, er zijn er een aantal zonder siliconen en parabenen, SLS ken ik niet. Een fles is 3/4 euro.

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Gamme-ultra-doux-de-garnier
Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Ap-shampooing-garnier
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Marcellah89 wo 2 jan 2013 - 9:15

Die siliconen vrije shampoo van syoss is heel fijn, mijn haar wordt er heel fijn schoon van en pluist minder snel!
En fijn... geen uitslag van de shampoo.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:18

Oh en van Alverde hebben ze fijne shampoos en conditioners zonder SLS/SLES. Heel goedkoop en er zitten fijne shampoos en comdiotioners tussen. Wel alleen te verkrijgen in Duitsland, maar misschien via internet oid wel te verkrijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Guus wo 2 jan 2013 - 9:18

Ik merk dat mijn haar zwaarder en stugger is door de silliconen... En de sls droogt het uit! Ik had een probeerverpakking van mn kapper gekregen en merk na drie keer wassen al zoveel verschil! Zoveel zachter en 'lichter'

Dus vandaar dat ik dacht, ik probeer het! Maar ik lees idd heel verschillende reacties op die Yes to... Ik lees ook veel Dr. Organic...

Hmmm iets met bomen en een bos Wink
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Guus wo 2 jan 2013 - 9:21

Ohw en via internet is fijn, binnenkort kan ik niet meer zo makkelijk naar grotere winkels haha
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 9:23

Dit is misschien trouwens een handige site:
http://www.cherryblush.nl/article/parabenen-siliconen-en-sls

Misschien kan je met die info gewoon wat flessen bekijken wat betreft ingrediënten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Guus wo 2 jan 2013 - 9:24

Bay schreef:Ik zou eens langs gaan bij Florale dat is een kapperswinkel en zit in heel veel plaatsen in NL of een andere bij jou in de buurt. Mijn shampoo is van Lóreal Proffesional en is ongeveer 15 euro. Lijkt veel geld maar ik doe er zeker een half jaar mee door het pompje op de fles. Zo gebruik je nooit teveel shampoo.

Welke is het precies? Ik zit op kapperskorting te kijken en er zijn er erg veel!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:25

Hier kan je als het goed is Alverde in elk geval online bestellen: http://www.amazon.de/alverde-Drogerie-Körperpflege/s?ie=UTF8&rh=n%3A64187031%2Ck%3AAlverde&page=1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 9:41

Kapperskorting is een fijne site! Ik ben fan van de shampoo van Wella professional, weet niet of die ook een parabenen/siliconen/andere shit vrije versie hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Guus wo 2 jan 2013 - 9:46

Pffff nou als er ienand nog even komt zeggen: ik heb dik haar met slag en DEZE shampoo MOET je hebben, dan lees ikhet morgen graag wNt ik kruip lui mn bed in...

Morgen weer werken en ik heb geen zihin! Nog 2 dagen en twee weken!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Coco wo 2 jan 2013 - 10:04

Ik vind Dr. Organic wel prettig! Heb dik haar, veel haar en slag/krul haar. Very Happy
Ik ben ook nog altijd fan van een t shirts om je haar te drogen ipv een handdoek omdat die niet zo stug zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Coco wo 2 jan 2013 - 10:09

Ik ben trouwens ook fan van arganolie, maar dan wel echt alleen de pure olie zonder een toevoeging uit Marokko. Helaas kon ik afgelopen keer niks meenemen naar NL maar de volgende keer sla ik wat flesjes in.
Kokosolie doet het ook goed trouwens en is een stuk goedkoper.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Coco wo 2 jan 2013 - 10:15

Dr Organic heeft trouwens ook een shampoo met arganolie!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Tamagotchi wo 2 jan 2013 - 10:20

Wat is sls en wat doet het? (kort samengevat, geen zin om te googlen) Ik ben weer zo'n doos die daar nog nooit van gehoord heeft, maar ben wel nog steeds op zoek naar goede stampot. Ik gebruik nu Guhl, die donkerblauwe voor extra volume, maar dat is het ook niet helemaal.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  nijntje4 wo 2 jan 2013 - 10:48

Tamagotchi schreef:Wat is sls en wat doet het? (kort samengevat, geen zin om te googlen) Ik ben weer zo'n doos die daar nog nooit van gehoord heeft, maar ben wel nog steeds op zoek naar goede stampot. Ik gebruik nu Guhl, die donkerblauwe voor extra volume, maar dat is het ook niet helemaal.

Laughing
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 11:43

Tamagotchi schreef:Wat is sls en wat doet het? (kort samengevat, geen zin om te googlen) Ik ben weer zo'n doos die daar nog nooit van gehoord heeft, maar ben wel nog steeds op zoek naar goede stampot. Ik gebruik nu Guhl, die donkerblauwe voor extra volume, maar dat is het ook niet helemaal.

SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en SLES (Sodium Laureth Sulfate) is een sulfaten in de shampoo die zorgt voor schuim en het haar reinigt. SLS is een vrij agressieve soort, die kan zorgen voor huidirritatie en de huid vaak droog maakt. SLES is vrij mild.

Ik gebruik de HEMA Natural shampoo en conditioner. Erg budget proof (1,80 voor 250ml) , zonder parabenen en agressieve reiniger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Mamsie wo 2 jan 2013 - 12:10

Dr. Organic zijn idd ook fijne producten. Ik gebruik daar zelf creme van voor mn gezicht en droge plekjes.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 7:07

Punk'd schreef:

Ik heb zelf geen last van sillicone in shampoo, mijn haar blijft gewoon lekker zacht. Ik heb juist het idee dat mijn haar er net wat schoner van wordt. Waarvoor is het eigenlijk slecht?
.
Het legt een laagje om het haar waardoor het haar gaat glanzen en het zacht wordt alleen dit LIJKT alleen maar zo en is niet echt zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Roodtomaatje vr 4 jan 2013 - 11:34

Voor de dames met krullen/slag, kennen jullie de curly girl methode?
Meer info: http://www.beautygloss.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=1062

Ik doe het nu sinds juni volgens die methode en mijn haar is zo geweldig zacht en het pluist haast niet meer. En mn krullen zijn veel mooier Very Happy
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijne shampoo zonder siliconen en sls?  Empty Re: Fijne shampoo zonder siliconen en sls?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum