De ex van je beste vriendin
+22
Atelier Madame
Makamba
Starla
Janelie
bo
Dennenappel
Snoes
Blair
Jade
Shisha
Jeanette
Carra
SoGood
Rovine
Susan
Silver
TGR
Pussycat
Rush
Lavendel
Melis_je
Prosecco
26 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: De ex van je beste vriendin
Dat ben ik met je eens hoor, Babydoll. Maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin je het niet direct tegen kunt houden. Hoe onpraktisch ook, als hij ineens een naaste collega of wat dan ook van je wordt, dan kun je niet direct het contact stoppen en waarschijnlijk heb je dan ook pas laat door dat je hem leuk vindt of wat dan ook. Maar goed: ik moet toegeven dat het wel een zeldzaam geval is. Ik heb het overigens ook nog nooit meegemaakt.
Gast- Gast
Mijn verstand en gevoel zeggen hierbij twee verschillende dingen.
Tuurlijk is het een no-go, de ex van je beste vriendin, of uberhaupt van een vriendin. Pas bij een kennis vind ik het verstandelijk gezien kunnen.
Gevoelstechnisch is het lastiger. Ten eerste, verliefdheid kan je niet altijd tegenhouden. Daarbij is het heel erg afhankelijk van de situatie (hoe lang ish et bijvoorbeeld uit) hoe je elkaar leert kennen. Idd als je ineens collegas wordt is het compleet anders dan wanneer het net uit is bij hem en je vriendin en je er gelijk vol bovenop duikt.
En wat voor mij ook heel erg meespeelt is hoe lang de relatie geduurd heeft en hoe serieus die was. Een relatie in je tienerjaren is anders dan een relatie waarin samenwonen en kinderen en rol spelen.
Tuurlijk is het een no-go, de ex van je beste vriendin, of uberhaupt van een vriendin. Pas bij een kennis vind ik het verstandelijk gezien kunnen.
Gevoelstechnisch is het lastiger. Ten eerste, verliefdheid kan je niet altijd tegenhouden. Daarbij is het heel erg afhankelijk van de situatie (hoe lang ish et bijvoorbeeld uit) hoe je elkaar leert kennen. Idd als je ineens collegas wordt is het compleet anders dan wanneer het net uit is bij hem en je vriendin en je er gelijk vol bovenop duikt.
En wat voor mij ook heel erg meespeelt is hoe lang de relatie geduurd heeft en hoe serieus die was. Een relatie in je tienerjaren is anders dan een relatie waarin samenwonen en kinderen en rol spelen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik vind exen van vriendinnen verboden terrein..
Maar wat is jullie vriendschap jou waard als je zelfs overweegt om ermee te kappen? Natuurlijk is jouw eigen geluk het belangrijkste, maar beste vriendinnen zijn toch ook heel waardevol neem ik aan.
Maar wat is jullie vriendschap jou waard als je zelfs overweegt om ermee te kappen? Natuurlijk is jouw eigen geluk het belangrijkste, maar beste vriendinnen zijn toch ook heel waardevol neem ik aan.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Verliefd worden kan je niet tegenhouden, hoor. En ik kan het niet vermijden hem te zien aangezien ik hem nodig heb bij werkgerelateerde zaken (van mijn vader).Babydoll schreef:Ik zou het nooit zo ver laten komen dat ik verliefd word, ik blijf gewoon uit de buurt van de exen van mijn vriendinnen, ik kan mijn gevoelens heel goed onder controle houden, en ik ben van mening (mijn eigen mening dus) dat je zulke gevoelens -verliefd worden etc- tegen kan houden.
Ik ben het wel met jullie eens dat het per situatie anders is, binnen mijn vriendengroep is het gewoon NOT DONE.
Anyway, ik heb hem uit mijn telefoon gegooid en binnenkort ook uit FB.
Gast- Gast
[quote="Kaboutertje"]Ik vind exen van vriendinnen verboden terrein..
Maar wat is jullie vriendschap jou waard als je zelfs overweegt om ermee te kappen? quote]
Ik vind ze dus ook verboden terrein. Maar als een vriendin van mij met een ex gaat zou ik het wel accepteren maar haar wel mijn leven uitgooien.
Niet echt kappen maar het rustig afbouwen. Zij gaat een kind krijgen met de kerel met wie ze is vreemdgegaan (en die ik absoluut niet mag) en ik merk dat ons levens gewoon heel anders lopen. Ik ben gewoon bang dat onze band gaat verwateren (dat weet ik wel zeker aangezien ik het veel te druk heb met studie en school en zij straks met kindje) en dan heb ik hem laten gaan om een vriendschap die het niet waard is geweest.
Maargoed, voor nu is de keuze gemaakt hem uit mijn leven te flikkeren.
Maar wat is jullie vriendschap jou waard als je zelfs overweegt om ermee te kappen? quote]
Ik vind ze dus ook verboden terrein. Maar als een vriendin van mij met een ex gaat zou ik het wel accepteren maar haar wel mijn leven uitgooien.
Niet echt kappen maar het rustig afbouwen. Zij gaat een kind krijgen met de kerel met wie ze is vreemdgegaan (en die ik absoluut niet mag) en ik merk dat ons levens gewoon heel anders lopen. Ik ben gewoon bang dat onze band gaat verwateren (dat weet ik wel zeker aangezien ik het veel te druk heb met studie en school en zij straks met kindje) en dan heb ik hem laten gaan om een vriendschap die het niet waard is geweest.
Maargoed, voor nu is de keuze gemaakt hem uit mijn leven te flikkeren.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Zij heeft een ontzettende hekel aan hem. Ze weet dat ik met hem omga (hij is nogal handig met pc's) en dat keurt ze al af. Dus dat hoef ik niet eens te vragenPussycat schreef:Vraag het aan je vriendin wat die ervan zou vinden.
Ik vind het zelf ook niet goed maar ik ben zoooooooooo verliefd! Ik heb er zelfs over gedacht om met haar te kappen.
Maar als zij een ontzettende hekel aan hem heeft, dan zou ze het dus niet erg vinden?
Ik bedoel qua gevoel zit het dan wel goed. Ze is dan niet jaloers op jullie relatie zeg maar.
Dat je er over nadenkt om dan zelfs met haar te kappen zegt wel wat over jullie ''vriendschap''.
Dan zeg ik ga voor die jongen als hij zo leuk lijkt, want de vriendschap die je hebt met die meid stelt blijkbaar niks voor.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik zou er niet aan beginnen.
Als ze de pest aan hem heeft dan heeft ze dus bij voorbaat al de pest aan mijn geliefde, en als ze er nog verdriet om heeft is het heel erg in your face, zegmaar, dan wordt ze jaloers. Zou ik beide heel erg vinden.
Als ze helemaal over hem heen is, geen gevoelens (positief én negatief) meer heeft voor hem en er wel achter kan staan, dan zou ik het wel een kans geven, maar in jouw situatie niet, nee.
Als ze de pest aan hem heeft dan heeft ze dus bij voorbaat al de pest aan mijn geliefde, en als ze er nog verdriet om heeft is het heel erg in your face, zegmaar, dan wordt ze jaloers. Zou ik beide heel erg vinden.
Als ze helemaal over hem heen is, geen gevoelens (positief én negatief) meer heeft voor hem en er wel achter kan staan, dan zou ik het wel een kans geven, maar in jouw situatie niet, nee.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het ook een No-go.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vraag me af om wat voor een redenen mensen dat hier zo rigoreus verwerpen? Onder sommige omstandigheden hoeft het echt niet voor gecompliceerde situaties te zorgen. Mijn vriend heeft dus ook een relatie gehad met een vriendin van mij, de liefde was op een gegeven moment van beide kanten over zonder dat er ruzie is ontstaan. Niet lang daarna hebben wij een relatie gekregen, heeft echt nooit voor rare of ongemakkelijke situaties gezorgd.
Gast- Gast
Lastig! Ik heb twee vriendinnen. Zij waren vroeger vooral ook close als vriendinnen. Vriendin 1 heeft nu een relatie met de ex van vriendin 2. Vriendin 2 was woedend, laaiend, en ze heeft een gigantische scene geschopt. Aan de ene kant denk ik: kom op zeg, het is al 4 jaar uit, je hebt nu een (veel leukere) vriend, stel je niet aan. Aan de andere kant, ik zou ook not amused zijn.
En ik sta ertussen. Heel handig..
Maar helaas heb je het met verliefd zijn gewoon niet altijd voor het zeggen.
En ik sta ertussen. Heel handig..
Maar helaas heb je het met verliefd zijn gewoon niet altijd voor het zeggen.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Ze zal het wel erg vinden omdat ze hem dan zou moeten zien en het een referentie is aan haar leven nu. Ze woont samen met de man met wie ze vreemd is gegaan en ze verwacht er een kindje van.Pussycat schreef:Lorna mercedez schreef:Zij heeft een ontzettende hekel aan hem. Ze weet dat ik met hem omga (hij is nogal handig met pc's) en dat keurt ze al af. Dus dat hoef ik niet eens te vragenPussycat schreef:Vraag het aan je vriendin wat die ervan zou vinden.
Ik vind het zelf ook niet goed maar ik ben zoooooooooo verliefd! Ik heb er zelfs over gedacht om met haar te kappen.
Maar als zij een ontzettende hekel aan hem heeft, dan zou ze het dus niet erg vinden?
Ik bedoel qua gevoel zit het dan wel goed. Ze is dan niet jaloers op jullie relatie zeg maar.
Dat je er over nadenkt om dan zelfs met haar te kappen zegt wel wat over jullie ''vriendschap''.
Dan zeg ik ga voor die jongen als hij zo leuk lijkt, want de vriendschap die je hebt met die meid stelt blijkbaar niks voor.
Ik wil onze vriendschap niet afkappen maar dood laten bloeden in het ergste geval. We zijn 20+ jaren vriendinnen maar het verschil tussen ons is groter dan ooit (zij heeft een vaste baan, relatie, stiefkinderen en is zwanger en ik ben een single met een totaal andere baan en een studie) door de verschillende levenswijze waar niets mis mee is valt er wel een gat die ik (wij, we hebben het er al over gehad en er gaat niets veranderen) al langer voel. Ik ben gewoon bang dat ik een grote liefde laat gaan terwijl de vriendschap steeds meer aftakelt maar ik ben nog banger om haar te kwetsen. Echt, het is iemand die heel diep bij me zit en die vriendschap stelt heel veel voor en ik zie haar als een zus met wie de band af en toe wat minder is en op dit mindere moment wil ik gewoon heel graag haar ex als mijn vriend.
Gast- Gast
Ik zou het er toch met haar over hebben. Geef haar de kans om het even te verwerken en wellicht staat ze er dan helemaal niet onwillens tegenover.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» bruiloft beste vriendin
» Geen beste vriendin
» Omgaan met 'beste vriendin'
» Beste vriendin problemen
» Beste vriendin overleden
» Geen beste vriendin