Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans?

+3
PapillonRose
Zora
Monte
7 plaatsers

Ga naar beneden

Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans? Empty Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans?

Bericht  Monte ma 5 sep 2011 - 7:44

Even een vraagje(misschien een domme vraag), maar heb je evenveel kans als je een dag na de plaatsing van een vacature je sollicitatie stuurt, als dat je hem 1 dag voor de sluiting stuurt? Of hebben ze 1 dag voor de sluiting al zoveel (goede)kandidaten dat ze even vlug naar je CV of brief kijken? Ik denk namelijk wel dat het invloed heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans? Empty Re: Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans?

Bericht  Zora ma 5 sep 2011 - 7:48

Mijn ervaring is dat dat niet uitmaakt, maar ik kan me voorstellen dat het afhangt van hoe lang de vacature openstaat, en misschien ook wel van de branche. Officieel zou het natuurlijk niks uit moeten maken smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans? Empty Re: Sluitingsdatum sollicitatie, altijd evenveel kans?

Bericht  Monte ma 5 sep 2011 - 8:00

hmm dan morgen gelijk maar mijn sollicitatie versturen(sluiting is 13e, maar hoe sneller hoe beter)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Zora ma 5 sep 2011 - 8:39

Als je alles klaar hebt, nog een keer hebt nagekeken, zou ik niet langer wachten nee. Succes!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  PapillonRose ma 5 sep 2011 - 8:54

Volgens mij maakt dat niet uit. Heb een keer op de valreep een sollicitatie gestuurd, werd uitgenodigd voor een gesprek en ben zelfs ook nog aangenomen! En dat terwijl er ruim 130 brieven waren voor 15 plekjes. Dus ik zou het altijd doen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Fayebella ma 5 sep 2011 - 10:17

Mijn vader doet altijd sollicitatieprocedures op zijn werk, en hij heeft altijd tegen mij gezegd, dat je het beste ergens in het midden van de termijn kunt gaan zitten. Degenen, die na 1 dag al de brief klaar hebben, willen te graag een baan hebben. Het is zeker niet zo dat het altijd zo is, maar sommige bedrijven kijken wel naar de sollicitatiedatum, anderen niet.
Ik denk trouwens dat meestal de mensen van P & O alles verzamelen, en als de sluitingsdatum is geweest, alles wordt doorgestuurd aan de verantwoordelijke.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 10:27

Als je echt een superkandidaat bent, denk ik dat het niet uitmaakt. Wanneer je een gemiddelde kandidaat bent, kan dit net hetgene zijn dat ervoor zorgt dat iemand anders in plaats van jij wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Gast
Gast

Bericht  girli ma 5 sep 2011 - 22:23

Een vacature waar ik op had gereageerd is uiteindelijk 2 weken eerder gesloten, omdat ze zoveel aanmeldingen hadden. Ik zou dus zeggen, hoe eerder hoe beter. Wel denk ik dat het niet uitmaakt wanneer je de sollicitatie instuurt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Marin ma 5 sep 2011 - 22:45

Zo heb ik 't nog nooit bekeken, denk dat het officieel geen verschil moet maken. Maar gevoelsmatig kan je denk ik wel beter óf aan 't begin óf aan 't einde zitten, en niet in de middenmoot. Maar ja, denk niet dat het echt verschil zou moeten maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  minoessepoes ma 5 sep 2011 - 23:05

Wij plannen gewoon in de agenda een aantal uur vrij om brieven te lezen na de sluitings periode, als alle brieven binnen zijn dus. Dus bij ons maakt het niks uit wanneer je de brief stuurt.

Overigens worden bij ons eerst de cv's gelezen, als die al niet voldoet aan de eisen dan lezen we de brief niet eens. Tenzij er niet voldoende brieven binnen gekomen zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: