Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme Tele2

5 plaatsers

Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Stomme Tele2

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 2:43

Ik heb een internet aansluiting van Tele2 met vaste telefonie, waarmee ik 's avonds en in het weekend gratis kon bellen.
Nu belde ze me een tijdje terug op met een aktie. Als ik er op inging dan zou ik minder kwijt zijn per maand en sneller internet hebben en verder zou alles hetzelfde blijven, ik zou er alleen weer voor één jaar aan vast zitten. Prima dacht ik, en heb het afgesloten.
Nu ik mijn rekening eens goed bekeek, kwam ik erachter dat het niet klopt. Op het registratieformulier stond gewoon 'internet en vaste telefonie'. Heb het vorige registratieformulier erbij gezocht en daar staat dus 'internet en vaste telefonie met gratis bellen 's avonds en in het weekend'. Aaargh super balen dat ik dat niet meteen gezien heb!
Dit wist ik niet dus heb volop gebeld (ruim een half jaar!)... Tot ik er nu achter kom...
Ze zeggen dat het idd een ander abonnement had moeten zijn maar dat ze dat niet kunnen terug draaien. Ze kunnen het nu wel voor me regelen maar dan zit ik er vanaf nu weer een jaar aan vast. Ook willen ze de gemaakte kosten niet vergoeden.

Denken jullie dat ik dit aan kan vechten? Bedoel, ze geven hun fout wel toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  studiebol ma 5 sep 2011 - 3:07

Heb je een rechtsbijstand verzekering dan zou ik het daar ff navragen die kunnen je het vast meteen zeggen of het zin heeft om het aan te vechten!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Atelier Madame ma 5 sep 2011 - 3:09

Sowieso je rechtsbijstandsverzekering raadplegen als je die hebt.
Of langs het juridisch loket.

Bij verkoop op afstand heb je recht op bepaalde rechten. Het is natuurlijk al wel een half jaar geleden, dat kan in je nadeel werken.
Zou sowieso een klacht neerleggen waarin je ook aangeeft het gesprek te willen terugluisteren (vaak nemen ze die op). Mss heb je namelijk wel aangegeven dat je dezelfde voorwaarden wilde en zijn ze daar niet op ingegaan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 3:11

Als ze hun fout toegeven, dan kunnen ze er vast ook wel wat aan doen, ook al zeggen ze van niet. Ik zou er dus een bezwaar van maken/klacht over indienen. En ook even je rechtsbijstand raadplegen, of het juridisch loket inderdaad.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 3:25

Het is toch ook gewoon stom dat ze het wel toegeven maar er niks aan kunnen/willen doen.. Alleen gewoon balen dat ik er nu pas achter kom. Jakkes, gezeur allemaal. Sta max rood dus had gehooopt dat ze alles snel terug zouden storten Wink

Heb geen rechtsbijstandverzekering maar probeer het eerst wel met een klacht bij hun en anders kun je vast nog wel ergens anders terecht met je klacht toch? Consumentenbond?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 5:53

Wanneer je telefonisch wordt benaderd door een bedrijf, dan maken ze van "the deal" een voicelog. Hierin moet men duidelijk aangeven wat de afspraken zijn en als je hiermee akkoord gaat, dan kun je weleens hangen. Ze zijn vrij gehaaid de salesmensen. Ook wanneer je hen benaderd.

Trouwens, particulieren mogen niet aan jaarcontracten vastzitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  TukTuk ma 5 sep 2011 - 6:28

Maura schreef:Wanneer je telefonisch wordt benaderd door een bedrijf, dan maken ze van "the deal" een voicelog. Hierin moet men duidelijk aangeven wat de afspraken zijn en als je hiermee akkoord gaat, dan kun je weleens hangen. Ze zijn vrij gehaaid de salesmensen. Ook wanneer je hen benaderd.

Trouwens, particulieren mogen niet aan jaarcontracten vastzitten.

Waarom niet? Wij moesten ook een jaarcontract aangaan bij KPN?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Juul ma 5 sep 2011 - 6:45

Elodie schreef:Het is toch ook gewoon stom dat ze het wel toegeven maar er niks aan kunnen/willen doen.. Alleen gewoon balen dat ik er nu pas achter kom. Jakkes, gezeur allemaal. Sta max rood dus had gehooopt dat ze alles snel terug zouden storten Wink

Heb geen rechtsbijstandverzekering maar probeer het eerst wel met een klacht bij hun en anders kun je vast nog wel ergens anders terecht met je klacht toch? Consumentenbond?

Ik zou ook de consumentenbond bellen. Die kunnen je hiermee helpen.
Even uit mijn blote hoofd heb ik het idee dat ze er wel iets aan moeten doen, aangezien jij nu niet het abonnement hebt waar je wel voor gecontracteerd bent. Ze moeten de overeenkomst na komen.
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 8:37

Maura schreef:Wanneer je telefonisch wordt benaderd door een bedrijf, dan maken ze van "the deal" een voicelog. Hierin moet men duidelijk aangeven wat de afspraken zijn en als je hiermee akkoord gaat, dan kun je weleens hangen. Ze zijn vrij gehaaid de salesmensen. Ook wanneer je hen benaderd.

Trouwens, particulieren mogen niet aan jaarcontracten vastzitten.

ja dat is zo vals, ze zullen dus vast niet dat gratis bellen genoemd hebben. Zo stom, ik ging daar gewoon vanuit. Voor het bedrag wat ik nu betaal heb je tegenwoordig 24u pd, 7 pw gratis bellen voor. Maar ja ik wil nu niks anders regelen omdat hun zeggen dat ik er dan tot sept 2012 aan vast zit. Ja hallo.. dat is toch niet eerlijk!

Maar weet je zeker dat ze me niet met een jaarcontract aan zich mogen binden? Ik kan daar niks over vinden. Ik zie alleen dat als ik nu weg zou willen, ik 119,80 moet betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 9:39

Alle providers, m.u.v. Ziggo, houden zich niet aan deze wet. Een abonnement moet voor particuliere gebruikers maandelijks opzegbaar zijn. De meeste providers verschuilen zich echter aan de 'garanties' die ze de klant kunnen bieden, welke ze enkel kunnen bieden als de klant langer, bv. een jaar, blijft. Maar er wordt nergens een daadwerkelijk contract getekent. Er worden in vele gevallen, vooral als de klant de provider zelf belt, geen voicelog opgenomen of een contract opgesteld. Het is het woord van de provider tegenover de klant.

Zelf ben ik jaren geleden in zee gegaan met Online. Online is een goede provider. Ik heb nooit storingen en nadat ik ze belde, omdat mijn jaarcontract was verstreken en opeens het dubbele moest betalen, waren ze heel gewillig om me te behouden voor € 25,00 per maand (Internet 20mb en telefonie 1 euro), maar dan wel 24 maanden. Ik ben hier telefonisch, zonder te tekenen, zonder een voicelog, mee akkoord gegaan.

Nu heb ik geen klachten over Online en ik wil niet vertrekken. Maar als ik wil vertrekken dan zullen zij mij tot maart 2012 aan mijn contract houden. Terwijl er geen contract is. Daarnaast mogen ze me niet vastpinnen op het contract, omdat het particulier niet mag. Maar het wordt gedaan, omdat ik wel voordelig vaste telefonie heb en noem zo nog een paar "hebbedingetjes". Het wordt een getouwtrek tussen bedrijf en klant en daar heeft de klant geen zin in. En ik ook niet.

Zakelijk is het natuurlijk een ander verhaal. Daar wordt daadwerkelijk een contract opgesteld en er worden bepaalde bepalingen met elkaar afgesproken. Waar zowel bedrijf als klant zich aan moet houden. Particulier ligt het niet zo strak. Maar ja, er wordt verder niet ingegrepen, dus ze gaan er toch wel mee door. Volgens mij verliezen ze het als ze voor het gerecht komen, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Dit heb ik trouwens voornamelijk uit het nieuws gehaald. Ik weet dat er een "wet" is, maar ik weet ook dat deze niet waterdicht is en bedrijven dus op andere manieren "een vast inkomen" proberen te behalen. Online, Tele2, Telfort zijn dan ook niet voor niets prijsvechters. Ze moeten het ergens vandaan halen. (Alhoewel KPN volgens mij ook nog steeds particulier met jaarcontracten werkt en dat is geen prijsvechter te noemen. Dit laatste weet ik niet zeker.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Tazz za 10 sep 2011 - 19:37

Ze noemen het een jaarcontract maar het is gewoon maandelijks opzegbaar.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme Tele2 Empty Re: Stomme Tele2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum