Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow

+4
Eliesje
Miss_Jessii
Lady4
Luthien
8 plaatsers

Ga naar beneden

Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow Empty Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow

Bericht  Luthien ma 5 sep 2011 - 0:31

Ik had dit topic eigenlijk al van CBL verwacht, maar ik plaats em nu maar zelf.

Politie haalt 20 honden uit snikhete auto's bij hondenshow in Nederland
©️ ap
De politie heeft afgelopen weekend zo'n 20 honden bevrijd uit snikhete auto's die geparkeerd stonden bij de Eurodogshow in het WTC Expo in het Nederlandse Leeuwarden. De Eurodogshow is met 12.000 dieren de grootste hondenshow die ooit in Nederland is gehouden. Zowel zaterdag als zondag belden meerdere bezoekers van de show met de politie omdat op het parkeerterrein in de volle zon auto's en aanhangers stonden met daarin honden. Agenten moesten sloten en deuren van voornamelijk buitenlandse auto's forceren om de dieren te bevrijden. Een Italiaanse bezoeker had veertien viervoeters in zijn afgesloten auto. De man kreeg een boete van 500 euro. (anp/lpb)

Ik zit zelf ook in die wereld, maar hier kan ik echt met m'n pet niet bij. Die mensen hebben per hond ruim €100,- uitgegeven aan inschrijfgeld (had ik er niet voor over dus ben niet geweest), gebruiken honden voor de fok (dus 'dure' stamboomhonden) en dan nog snap je niet dat je een hond niet in een auto moet laten zitten. En dan was het afgelopen weekend ook nog eens heel zonnig en warm. Onbegrijpelijk Mad .

En eigenlijk even onbegrijpelijk, 14 honden in een auto laten zitten en slechts 500,- boete, onvoorstelbaar.

edit: even een aanvulling, het is zelfs nog erger...

Showhonden bezwijken in auto door hitte bij Eurodogshow Leeuwarden
DVHN | Gepubliceerd op 05 september 2011, 12:15 Laatst bijgewerkt op 05 september 2011, 12:17

LEEUWARDEN - De politie en een dierenarts hebben afgelopen weekeinde ruim 30 honden bevrijd uit snikhete auto's die geparkeerd stonden bij de Eurodogshow in het WTC Expo in Leeuwarden, met 12.000 dieren de grootste hondenshow die ooit in Nederland is gehouden. Vier honden zijn bezweken door de hitte. Dat meldde de politie maandag.

Zowel zaterdag als zondag belden meerdere bezoekers van de show met de politie omdat op het parkeerterrein in de volle zon auto's en aanhangers stonden met daarin honden. Agenten moesten sloten en deuren van voornamelijk buitenlandse auto's forceren om de dieren te bevrijden. Een Italiaanse bezoeker had 14 honden in zijn afgesloten auto. De man kreeg een boete van 500 euro.

Een dierenarts meldde later bij de politie dat hij 14 honden uit een Oostenrijkse auto had bevrijd. Vier waren er door de hitte en gebrek aan water zo slecht aan toe, dat ze zijn overleden.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow Empty Re: Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 0:43

Echt walgelijk dat er mensen zijn die zo met hun dieren omgaan, bah!

Gast
Gast

Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow Empty Re: Politie haalt 20 honden uit auto's bij Eurodogshow

Bericht  Lady4 ma 5 sep 2011 - 0:44

Belachelijk zeg. Dat waren, voor de eigenaren, waarschijnlijk niet de meest belangrijke honden. Reed er gisteren nog langs, het was er erg druk.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Miss_Jessii ma 5 sep 2011 - 0:47

Ik vond het echt heel erg toen ik dit las! ookal heb ik een hekel aan honden, dit doe je ze toch niet aan!
ik werk in een hotel en daar waren ook 3 busjes met honden erin van de show, maar die werden niet in de hete zon opgesloten en kregen elk uur aandacht van hun baasjes, toch wat beter dan dit, vreselijk! ze zouden de baasjes eens opsluiten in een auto in de hete zon
Miss_Jessii
Miss_Jessii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11

Bericht  Luthien ma 5 sep 2011 - 0:55

Ik vind dat je een hond nooit in een auto mag laten zitten.
Had zaterdag zelf ook een (buiten)show en daar stonden ook auto's met honden erin, maar wel met alle deuren open en parasols om schaduw te bieden. Had zelf een tent bij om in de schaduw te kunnen zitten.
En heb de auto voordat we terug gingen eerst open laten staan voordat de honden er weer in gingen.

Als je je honden niet allemaal binnen kunt handelen, moet je er niet zoveel meenemen, maar dat is mijn mening. En er zijn al zoveel gevallen bekend van overleden dieren, hoie kun je dan nog denken dat dit goed zal gaan, het was echt heel warm afgelopen weekend.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Eliesje ma 5 sep 2011 - 1:39

Verschrikkelijk.

En dat ook nog bij een hondenshow, niet normaal!
Eliesje
Eliesje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Kaboutertje ma 5 sep 2011 - 1:43

Ik snap echt niet dat het iemand het in zijn hoofd haalt om zoiets iets te doen Evil or Very Mad . En al helemáál niet iemand die juist uit de hondenwereld komt. Die zou zoiets toch juist niet doen zou je zeggen.

Ik kan hier echt boos om worden.. No
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 1:57

Kaboutertje schreef:Ik snap echt niet dat het iemand het in zijn hoofd haalt om zoiets iets te doen Evil or Very Mad . En al helemáál niet iemand die juist uit de hondenwereld komt. Die zou zoiets toch juist niet doen zou je zeggen.

Ik kan hier echt boos om worden.. No
+1

Gast
Gast

Bericht  Raindrop ma 5 sep 2011 - 2:30

Ik krijg er gewoon kippenvel van!
Ik snap gewoon echt niet hoe mensen dieren zo kunnen laten lijden!
En maar 500 euro boete, belachelijk!

Ik vind echt dat er veel zwaardere straffen moeten komen voor mensen die dieren mishandelen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Juul ma 5 sep 2011 - 3:06

Raindrop schreef:Ik krijg er gewoon kippenvel van!

Ik vind echt dat er veel zwaardere straffen moeten komen voor mensen die dieren mishandelen.

Helemaal mee eens!! Verschrikkelijk! No
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 3:58

Wat een belachelijk lage straf voor een daad als deze. Ik sta er echt van te kijken.

Gast
Gast

Bericht  Sorella ma 5 sep 2011 - 6:09

Hoe kan je zoiets doen, echt.. Ze zouden dat soort mensen zelf even een dagje in de auto laten zitten. Daar leren ze denk ik meer van dan van €500,- euro boete. Als ze 2 pups verkopen hebben ze dat geld er al lang en breed weer uit.

Mochten ze nog vrijwilligers nodig hebben om dat soort mensen op te sluiten meld ik me bij deze aan.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 6:29

Raindrop schreef:Ik krijg er gewoon kippenvel van!

+1!

En ik zag de topictitel, en dacht; ah dat zal vast CBL zijn! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: